advertentie
+ Plaats Nieuw Onderwerp
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: vraagje aan abdelwahid van bommel

Could B Prikker
    Ingeschreven
    Sep 2001
    Reputatie Macht
    0
    Likes Ontvangen
    0
    Likes Gegeven
    0

Standaard vraagje aan abdelwahid van bommel

Registreren om reclame te verbergen. Inloggen.
    asalam aleikom Abdelwahid van Bommel

laatst had ik een meningsverschil met iemand, omdat die meende dat er in de koran staat dat een man het recht heeft zijn vrouw te slaan als zij iets doet wat hem niet bevalt.

Ik geloof het dus niet. Met betrekking tot het meningsverschil heb ik een aantal vragen, omdat ik denk dat u over veel kennis met betrekking tot de islam bezit.

vraag 1: Mag een man zijn vrouw slaan?
    vraag 2: Zo ja, wat zou voor een man een reden zijn om zijn
    vrouw te mogen slaan?
    vraag 3: Mag ook een vrouw haar man slaan?

Graag zie ik uw reactie en dat van anderen tegenmoet.

nouel

Could B Prikker
    Ingeschreven
    Sep 2001
    Reputatie Macht
    0
    Likes Ontvangen
    0
    Likes Gegeven
    0

Standaard

is er dan helemaal niemand die hierop een antwoord weet?

Could B Prikker
    Ingeschreven
    Sep 2001
    Reputatie Macht
    0
    Likes Ontvangen
    0
    Likes Gegeven
    0

Standaard

Hallo

Nee, ik mag mijn vader niet slaan, maar hij mag mij ook niet slaan. (k ben 17 en volgens de regels van de koran mag je je kind niet meer slaan nadat het de leeftijd van 14 heeft bereikt)

Maar wat wil ongehoorzaamheid nou concreet zeggen???

Als ze tajin kookt in plaats van couscous?????????????

nouel

Prikker
    Ingeschreven
    Jul 2001
    Leeftijd
    45
    Reputatie Macht
    12
    Likes Ontvangen
    0
    Likes Gegeven
    0

Standaard

Geplaatst door nouel84
    Hallo

Nee, ik mag mijn vader niet slaan, maar hij mag mij ook niet slaan. (k ben 17 en volgens de regels van de koran mag je je kind niet meer slaan nadat het de leeftijd van 14 heeft bereikt)

Maar wat wil ongehoorzaamheid nou concreet zeggen???

Als ze tajin kookt in plaats van couscous?????????????

nouel
    Het zijn dwaze woorden die van de ene onwetende worden doorgegeven aan de volgende onwetende. Hoe kom je erbij dat volgens de koran je een kind boven de 14 niet mag slaan, of een kind onder de 14 wel? Zonder het zelf te hebben gezien moet je niks van mensen aannemen.

4:34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.

Uitleg:

"En wat betreft hen (echtgenotes) waarvan jullie ongehoorzaamheid vrezen: vermaant hen, (als dat niet helpt) negeert hen in bed en (als dat niet helpt) slaan hen (licht, als er enig nut uit voort kan komen). Indien zij jullie dan gehoorzamen; zoek dan geen voorwendsel (om hen lastig te vallen. Voorwaar, Allah is Verheven, Groots." (Soerat an-Nisaa, 4:34)

Very Important Prikker fatiha elg...'s Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2002
    Reputatie Macht
    21
    Likes Ontvangen
    0
    Likes Gegeven
    0

Standaard

Geplaatst door ahmedmaskin

Het zijn dwaze woorden die van de ene onwetende worden doorgegeven aan de volgende onwetende. Hoe kom je erbij dat volgens de koran je een kind boven de 14 niet mag slaan, of een kind onder de 14 wel? Zonder het zelf te hebben gezien moet je niks van mensen aannemen.

4:34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.

Uitleg:

"En wat betreft hen (echtgenotes) waarvan jullie ongehoorzaamheid vrezen: vermaant hen, (als dat niet helpt) negeert hen in bed en (als dat niet helpt) slaan hen (licht, als er enig nut uit voort kan komen). Indien zij jullie dan gehoorzamen; zoek dan geen voorwendsel (om hen lastig te vallen. Voorwaar, Allah is Verheven, Groots." (Soerat an-Nisaa, 4:34)

Ja dat klopt. Maar met gehoorzaamheid, bedoelt Allah gehoorzaam zijn aan Hem, zo heb ik gehoord.
    En niet aan die van een man. Ja okee ook. Maar als een man zijn vrouw aanspoort tot dingen doen die haram zijn, dan moet zij dus Allah gehoorzamen en Hij zegt verbreek met de onrechtplegers.

Important Prikker Chatoloog's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2001
    Sekse
    Leeftijd
    36
    Reputatie Macht
    14
    Likes Ontvangen
    0
    Likes Gegeven
    2

Standaard

Geplaatst door fatiha elg...

Ja dat klopt. Maar met gehoorzaamheid, bedoelt Allah gehoorzaam zijn aan Hem, zo heb ik gehoord.
    En niet aan die van een man. Ja okee ook. Maar als een man zijn vrouw aanspoort tot dingen doen die haram zijn, dan moet zij dus Allah gehoorzamen en Hij zegt verbreek met de onrechtplegers.

Als gehoorzaamheid aan de man direkt ongehoorzaamheid aan Allah betekent wordt het door Allah verboden

logischer kan ik het me niet bedenken

Would B Prikker MadMan's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2002
    Leeftijd
    29
    Reputatie Macht
    0
    Likes Ontvangen
    0
    Likes Gegeven
    0

Standaard

Log in of Registreer om reclame te verbergen.

Ja, de man mag de vrouw slaan.
    zo staat het daar in het stukje van text, de man hoeft alleen maar een excuus te bedenken...

"licht, als er enig nut uit voort kan komen", hahaha, dat staat daar nou weer niet, dr staat dat je je vrouw mag slaan.
    dat van dat 'licht slaan' en dat van dat 'nut uit voortkomen' staat er nou weer niet, dat is verzonnen
    het word nu alleen zo verdraaid om de boel niet in een kwaad dachtlicht te stellen, waar het eigelijk wel thuishoort....

en nu op je vraag of de vrouw har man mag slaan;
    als de vrouw heer man slaat heeft deze (weer) een uitreden om zijn vrouw in elkaar te rossen, dus.....

tis dus eigelijk maar een vrouw onvriendelijke boel die koran...

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Van Bommel op AO
    Door IbnRushd in forum Het nieuws van de dag
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 12-06-07, 09:40
  2. Vraag het van Bommel!
    Door NioWeb in forum Wie schrijft die blijft
    Reacties: 17
    Laatste Bericht: 25-01-07, 07:37
  3. van Bommel
    Door Prikke Mik in forum Islam & Seksualiteit