• + Plaats Nieuw Onderwerp
    Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Uitleg over het nieuwe SMS systeem

Webchat Moderator
      Ingeschreven
      Jun 2008
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Exclamation Uitleg over het nieuwe SMS systeem

Beste bezoeker van de chat,

Sinds 1 januari 2018 hebben wij een nieuw systeem dat een IP adres koppelt aan een mobiel nummer.

Waarom is dit?
      Als je weet wat een ip adres is, deze zijn tegenwoordig zeer dynamisch (dat wil zeggen, ze wijzigen voor de persoon steeds vaker, vooral mobiele providers, Ziggo en sommige andere providers), en in het verleden zijn er nogal mensen geweest die hier flink misbruik van maken om bans te omzeilen.

In het verleden hebben wij door deze misbruikers soms de nood gezien, om gehele providers buiten te moeten sluiten, waardoor onschuldigen hier ook het slachtoffer van werden. Om dit verder te voorkomen, hebben wij besloten een systeem op te zetten dat bezoekers identificeert aan de hand van hun mobiele nummer. Wij kunnen probleemgevallen dan daarop blokkeren.

Ook proberen wij de herkomst van bezoekers te limiteren tot mensen uit Nederland en België. Dus ging je op vakantie en wilde je toch op de chat, dan ging dat niet. Dit is nu door dit systeem ook mogelijk, want we controleren op afkomst van het mobiele nummer, niet vanwaaruit je het gebruikt!

Hoe werkt het?
      Eigenlijk vrij simpel, mochten wij je niet herkennen, stuurt MarocSecur een link in je privé die eruit ziet als: https://mobileauth.scarynet.org/?ip=.....

Deze link dien je te bezoeken, daar een mobiel nummer dat je hebt (mag ook een gratis sim kaart zijn, hoeft niet perse je privé nummer te zijn, als je er maar sms op kunt ontvangen) invullen, het juiste land kiezen en op Ok klikken. Het systeem stuurt je dan een code per sms. Die kun je dan invullen

De code is gekoppeld aan je mobiele nummer, niet aan het IP, en kan dus zo vaak je wilt gebruikt worden in combinatie met je mobiele nummer en het land. Heb je reeds zo een code, vul die dan onderaan in het veld in voordat je op Ok klikt.

Wat gebeurt er met het nummer dat ik opgeef en wie kan het zien?
      Het nummer wordt op een veilige manier opgeslagen op een systeem waar alleen ondergetekende (ik dus), toegang tot heeft. Andere medewerkers inclusief de stichting maroc.nl hebben geen toegang.
      De gegevens zullen alleen kunnen worden opgevraagd op basis van juridische gronden op verzoek van overheidsinstanties d.m.v. gerechtelijk bevel en zullen niet gebruikt of doorverkocht worden aan derden.

Kan ik mijn nummer laten verwijderen uit het systeem?
      Ja natuurlijk kan dit, om dit voor elkaar te krijgen stuur je een privé bericht op de chat naar OUTsider, met daarin je verzoek tot verwijdering, je nummer en een van de ontvangen codes ter verificatie. Je zult dan echter niet meer herkend worden, wil je weer chatten, zul je een nieuwe code moeten aanvragen.

Maar mensen kunnen toch gewoon een nieuwe sim kaart gebruiken?
      Klopt, maar het wijzigen van een IP adres duurt gemiddeld 10 seconden, het wisselen van een sim kaart duurt veel langer (sim eruit, nieuwe sim erin, telefoon opstarten, sim aktiveren etc). We hopen dat dit de persoon sneller zal afremmen dan de mogelijkheden die ze eerder hadden om te omzeilen.

Kan ik praten op #mobile, of prive met mensen die alleen daar aanwezig zijn?

Nee, dit is niet mogelijk. Het kanaal #mobile is in gebruik om te zien welke mensen nog een code moeten aanvragen of eventueel problemen hebben met het systeem op welke wijze dan ook (lukt niet, geen zin om nummer te geven etc). Mocht je dus kunnen praten in de andere chats, wordt je automatisch uit #mobile verwijdert.
      Laatst gewijzigd door @OUTsider; 10-01-18 om 23:02. Reden: effe iets duidelijker maken :)
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Prikker Eenmans's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2017
      Leeftijd
      37
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Standaard Re: Uitleg over het nieuwe SMS systeem

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hot-editie Bekijk Berichten
      het is jullie einde als chat service.....spontaniteit is gone ! en mensen gaan geen moeite doen voor jullie service !

nog een paar weken en klaar ! dag maroc.nl dag een geschiedenis van lovely days !
      Juist door pedo´s als jij is dit systeem ingevoerd.

@Outsider... Ik had ook mijn bedenkingen maar deze actie is goed!!!

Het wordt wel met de dag weer drukker. Chatters die niks te vrezen hebben loggen in met tel. nummer.

Goed gedaan Outsider! Slim bedacht.
      OP zoek naar kennis,Allah zei; ´iqra´.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten