• + Plaats Nieuw Onderwerp
    Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Voor het huwelijk

Would B Prikker
      Ingeschreven
      Jun 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Standaard Voor het huwelijk

Hoi allemaal,

Ik wil binnenkort gaan trouwen Insha Allah, maar vind dat ik een aantal dingen wel moet kunnen. Zoals koken, huishouden etc.. Voor de getrouwde en niet getrouwde dames onder ons.

Wat vinden jullie dat je moet kunnen voordat je gaat koken? Zoals ik hierboven al heb aangegeven, koken vind ik iets dat je moet kunnen.

Maar ook bijvoorbeeld de simple dingen zoals zelfvetrouwen hebben, goed berbers/arabisch kunnen praten, rijbewijs hebben etc..

Ik hoor graag van jullie

Xx

Shopping queen Juffrouw_Saartje's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      8146377

Standaard Re: Voor het huwelijk

Hoi Kitchengirl,

Ik had geen rijbewijs, kon alleen bepaalde gerechten koken, Tamazight of Arabisch sprak ik niet, beetje gebrekkig Frans, en toch ben ik getrouwd. Als deze zaken je tegen houden om een huwelijk uit te stellen zou ik dat afraden. Het is niet essentieel. Wat wel belangrijk is, is een reëel beeld hebben van een huwelijk en daar ideologisch achter staan, zodat je niet bij de eerste de beste hobbel wil scheiden. Bereid je liever mentaal voor op het feit dat beproevingen in ieder huwelijk op de loer liggen en dat niet alles zo verloopt als in een romantische film.

Neemt niet weg, jong geleerd, oud gedaan, dus om nu al vast te beginnen met te leren koken is zeker niet verkeerd. Een tip is, om vooral op te letten hoe grote evenementen zoals bruiloften, besnijdenissen, en geboortefeesten georganiseerd worden en hoe je kunt koken met grote pannen en hoeveelheden. Hoe wordt zoiets bestierd en gedirigeerd?
      -------Worship the Creator not the creation-------

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten