• + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/2 12 LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: Trouwen marokkaanse jongens/meisjes echt uit liefde?

Would B Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Standaard Trouwen marokkaanse jongens/meisjes echt uit liefde?

Hallo allemaal,

Ik wil graag jullie mening horen over de motivatie achter de beslissingen van Marokkaanse jongens en meisjes om te trouwen. Ik zie tegenwoordig allemaal mensen om mij heen om allerlei redenen trouwen behalve uit liefde. Ze trouwen omdat ze gedwongen worden, bepaalde leeftijd bereikt hebben, om financiële redenen, aanzien, etc...Gevoelens worden hier geheel buiten beschouwing gelaten, terwijl ik zou denken dat dat eigenlijk het belangrijkste is wat een relatie staande houdt.

Meisje dat alleen zal trouwen als haar hart dat aangeeft.

Prikker Jomny's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2001
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      16

Standaard

hallo,

Ik denk dat tegenwoordig geen makkelijk antwoord te geven is hierop.
      Vroeger werd veel meer getrouwd omdat het moest.
      Maar dat betekent nog niet dat dat niet meer gebeurt. Ik geloof alleen dat er in toenemende mate wordt getrouwd uit liefde, maar nog lang niet zoveel.

er spelen zoveel factoren waardoor iemand gedwongen moet trouwen. Vrouwen trouwen moeilijker nadat ze een leeftijd hebben bereikt, maar zelfs dat neemt ook af.

Het is natuurlijk ieders droom om de ware te vinden en je leven daarmee te slijten. Maar als we de islamitische manier van trouwen hanteren dan zien we dat het moeilijk is om iemand te leren kennen voordat je trouwt.

Als ik mijn stukje hierboven lees dan zie ik dat ik eigenlijk geen antwoord heb gegeven. Maja, kan ik uiteindelijk niet,

Jomny,,,,,,wie anders ?
      Inmiddels heeft Mac de kans gekregen om zich als rechter te bewijzen. Dit to ongenoegen van Rabb. Admiral heeft nog steeds moeite met de drang naar gevaar van zijn vriendin. Bud mag gedeeltelijk terugkeren aan het werk totdat hij wordt goedgekeurd. Volgende week weer een spannende aflevering van JAG !

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Jan 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      26

Standaard

Geplaatst door Jomny
      hallo,

Ik denk dat tegenwoordig geen makkelijk antwoord te geven is hierop.
      Vroeger werd veel meer getrouwd omdat het moest.
      Maar dat betekent nog niet dat dat niet meer gebeurt. Ik geloof alleen dat er in toenemende mate wordt getrouwd uit liefde, maar nog lang niet zoveel.

er spelen zoveel factoren waardoor iemand gedwongen moet trouwen. Vrouwen trouwen moeilijker nadat ze een leeftijd hebben bereikt, maar zelfs dat neemt ook af.

Het is natuurlijk ieders droom om de ware te vinden en je leven daarmee te slijten. Maar als we de islamitische manier van trouwen hanteren dan zien we dat het moeilijk is om iemand te leren kennen voordat je trouwt.

Als ik mijn stukje hierboven lees dan zie ik dat ik eigenlijk geen antwoord heb gegeven. Maja, kan ik uiteindelijk niet,

Jomny,,,,,,wie anders ?
      wij wel he JomnyMan

MySweety

Would B Prikker
      Ingeschreven
      Jan 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Standaard

misschien dat dit genoeg zegt een mailtje van mijn vriendin. Gedwongen om met een Marokkaanse jongen te trouwen

IK vertel je 1 ding...liefde dat heeft bij marokkanen geen betekenis, wat moet ik je nog meer uitleggen zodat je begrijpt dat ons volk niet deugt hard is en niet te begrijpen, met marokkanen moet je niet te maken mee hebben we zijn NIETS! ik kan nog steeds de klap voelen in mijn gezicht die mijn broer me heeft gegeven toen hij jou smsjes las, hoe hij in mijn gezicht spuugde...dat heb ik je niet verteld omdat ik mezelf niet vernederd tegenover je wilde komnen, ik zweer je bij allah dat hij zo in mijn gezicht spuugde, hoe kan ik dat ooit vergeten, ik had liever alleen de klap gehad. en dat was alleen maar om een sms hij had mijn verhaal nog niet eens gehoord en dan zeg jij dat ik erover moet praten wat denk je dat er van me nog over blijft wat denk je ik zal kapot gaan niet alleen geestelijk maar lichamelijk zullen ze me kapot maken

Prikker
      Ingeschreven
      Jan 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      15

Standaard

Geplaatst door meishie
      Mensen (vooral meisjes) trouwen tegenwoordig uit wanhoop (uitzonderingen daargelaten).
      En dat is de grootste fout die ze kunnen maken....ik zie tegenwoordig zoveel meisjes die met zo'n blik van "kijk mij nou, ik ben getrouwd" naast hun man in de stad lopen. Maar ondertussen.......!!!
      Zielig eigenlijk.......alsof je er pas bij hoort als je getrouwd bent........
      voor mij is het heel duidelijk......geen liefde.....geen huwelijk!

crazy2000
      Gast

Standaard

Juiste antwoord is nog eens aangegeven!!!

Prikker Jomny's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2001
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      16

Standaard

Geplaatst door MySweety
      wij wel he JomnyMan

MySweety

Nop kan niet jij bent al bezet. En I am too gay at the moment.

Dit is echter wel een serieus onderwerp en we zien veel mensen gebukt gaan onder die sociaal-maatschappelijke lasten vanhet getrouwd moeten zijn en derglijke.. En zoals iemdan hiervoor al aangaf, je hoort er pas bij als je getrouwd bent.

Jomny,,,,wie anders ?
      Inmiddels heeft Mac de kans gekregen om zich als rechter te bewijzen. Dit to ongenoegen van Rabb. Admiral heeft nog steeds moeite met de drang naar gevaar van zijn vriendin. Bud mag gedeeltelijk terugkeren aan het werk totdat hij wordt goedgekeurd. Volgende week weer een spannende aflevering van JAG !

Is,
      Gast

Standaard

Geplaatst door Jomny
      Nop kan niet jij bent al bezet. En I am too gay at the moment.

Hahahaha A jebli, Qteltini be D7eek hna....., hahahahah

Would B Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2002
      Leeftijd
      31
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Standaard

Mijn beste vriendin is pas 17 en ze is al verloofd. Ze hielden heel veel van elkaar. Hij is haar ten huwelijk komen vragen haar ouders accepteerden hem niet. Haar moeder moest helemaal niks van hem hebben. Toen ik hem voor het eerst zag, vertrouwde ik hem ook niet. HIj is 26 (!), en verblijft ook nog eens illegaal in Nederland. Ik weet niet wat ze in hem zag, maar ik weet wel dat zij altijd naar uiterlijk zit te kijken dan naar innerlijk. Ze zijn nu een jaar bij elkaar, en ze heeft nu pas door hoe hij eigenlijk werkelijk is. Het liefst wil ze hem uit haar leven hebben. Ze haat die kerel. Wij allemaal eigenlijk. Nu loopt ze me met tranen uit te leggen dat ze naar mij en haar ouders had moeten luisteren. Het spijt me heel erg voor haar dat ze nu zo moet lijden, maar met andere woorden vind ik haar net als vele marokkaanse meisjes eigenwijs!!!
      Niemand op de wereld is het waard, alleen Allah soeb'hana.

Standaard Nou............

mijn man en ik zijn met elkaar getrouwd, omdat we van elkaar houden en omdat we de rest van ons leven met elkaar willen doorbrengen.

Ik denk zelf ook dat er nog veel mensen zijn die trouwen, omdat ze het gevoel hebben dat het tijd wordt of omdat de ouders het graag willen. Er zijn maar een paar mensen die ik ken die getrouwd zijn met iemand waar ze echt van houden. Anderen hebben zoiets van: nou, het biologisch klokje tikte maar door dus ik dacht laat ik maar in het huwelijksbootje springen.

Het verschilt per persoon........Ik weet alleen dat ik niet met iemand waar ik niet van houd zou kunnen leven.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Marokkaanse Babynamen: Meisjes en Jongens!
      Door The Arab III in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 120
      Laatste Bericht: 07-08-08, 10:34
    2. Reacties: 9
      Laatste Bericht: 16-06-05, 23:01
    3. Reacties: 8
      Laatste Bericht: 05-01-05, 19:20
    4. Reacties: 43
      Laatste Bericht: 14-10-03, 00:01
    5. Marokkaanse Jongens EN Meisjes Op Vakantie...
      Door Koukousbaous in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 0
      Laatste Bericht: 16-01-03, 10:29

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten