Je hoeft hier niet te wonen hoor...
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/3 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 29

    Onderwerp: Je hoeft hier niet te wonen hoor...

    1. #1
      Incognito ergo dum Orakel's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Berichten
      8.496
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      38

      Standaard Je hoeft hier niet te wonen hoor...

      Je hoeft hier niet te wonen hoor...

      Onze Ebru Umar heeft weer eens ruzie gehad. Deze keer met opperknuffelaar Job Cohen. De burgervader die zijn stad zo graag bij elkaar wil houden. In het hol van de leeuw, lees de manifestatie ‘Ben jij bang voor mij?’ vroeg zij Cohen wat het toch zo leuk maakte om burgemeester te zijn van die klotestad. Daarna gingen alle remmen los...

      Verlosser Cohen

      "Zeg jij gaat eerst ‘ns even rustig zitten, wat eten en drinken want als je zo op je fiets stapt, komt je onder een tram terecht en dan zijn we nog verder van huis."

      "IK BEN MET DE AUTO!"

      "Nou dat bedoel ik maar, die auto zet je in deze toestand tegen een boom aan. RUSTIG even zitten."

      Een zondagmiddag in Paradiso te midden van een paar honderd Marokkanen, teveel hoofddoeken en een handjevol journalisten is altijd gezellig. Zeker als ook Job Cohen het feestje komt opluisteren. Wat zeg ik? Probeer Job Cohen maar ‘ns weg te krijgen bij Marokkanen!

      Samira Abbos interviewt in het kader van de manifestatie ‘Ben jij bang voor mij?’ de burgemeester op wie bij verkiezingen slechts 46% van de amsterdamse bevolking zou stemmen. Zij noemt dat dan: ‘wow 46%! U mag blijven!’ maar ja in het geval van Job Cohen zou ik zeggen dat het glas halfvol is.

      Cohen, helemaal in zijn element in dit gezelschap, babbelt er vrolijk op los. De fameuze woorden ‘de boel bijelkaar houden’ passeren de revu. Hij durft zelfs te zeggen dat Ali el B. een tasjesdief was wiens familie hij dringend heeft afgeraden een stille optocht te houden. En de moord op Theo was een, hoe noemde hij het, ‘bijzondere gebeurtenis’. Dat overkomt niet iedereen, dus laten we de situatie in Amsterdam niet overdrijven.

      Vanuit het publiek vroeg ik hem, gezien de incidenten als de diamantbuurt, de bijzondere gebeurtenis zoals hij Theo’s moord noemde en de tasjesroof, wat het toch zo leuk maakte om burgemeester van deze klotestad te zijn? Het antwoord was helder:

      "U hoeft hier niet te wonen hoor."

      Luid gejoel steeg op uit de zaal. Inderdaad! Als het je niet bevalt in deze stad, rot je toch lekker op? Mijn microfoon aan de hand van een dame, was al weggelopen en vanaf het podium riep Samira mij dreigend toe dat ik niet te horen was omdat ik ‘geen geluid had’.

      Right.

      Ik heb me gedragen. Ik heb niet een antwoord terug geroepen naar Cohen. Hij is de burgemeester he, respect enzo. Bovendien heb ik een illegaal dakterras. Zoals 90% van alle dakterrassen in Amsterdam maar ja, je weet het maar nooit. Een illegaal dakterras of een illegale allochtoon, wat mij betreft is het meer dan duidelijk waar de stad van Job Cohen de voorkeur aan geeft. Een-nul voor Cohen.

      In de catacomben van Paradiso kwam ik de PvdA coryfee tegen. Met drie zware mannen eromheen. Zonder publiek en camera, maar hey, zie ik eruit alsof ik publiek nodig heb om mijn gelijk te halen? Er gaat niets boven een burgemeester zijn plek te wijzen in het bijzijn van zijn bewaking:

      "Ik hoop dat u ook ooit het lef zult hebben om tegen kutmarokkanen die dit land minachten, om tegen allochtonen die onze samenleving verfoeien, om tegen gasten die Nederland HATEN, OOK te zeggen dat ze niet in Amsterdam danwel Nederland HOEVEN te wonen."

      Zoveel directheid en lef, en dat van een vrouw, had deze semi-sociale scarabee niet verwacht. Al zijn fatsoensnormen gingen overboord:

      "Zeg heb jij wel goed geluisterd naar mij?"
      "Ik heb genoeg gehoord van u, ik luister niet meer naar u."

      Zijn antwoord wachtte ik niet meer af, en witheet begaf ik mij onder door de wol geverfde prominente PvdA’ers. Die mij gelaten opvingen en sommeerden eerst ‘ns rustig wat te eten en drinken:

      "Ebru, als ik een ding geleerd heb van Theo dan is het wel dat je je vijand moet verleiden door hem stroop om de mond te smeren."

      Perplexte Ebru. Juist ja. Natuurlijk. Where have I been lately?! Ik moet me weer ‘ns wat vaker onder de mensen mengen, duidelijk!

      "Cohen is een politieke opportunist en zal nooit en te nimmer een dergelijk antwoord aan een allochtoon durven geven."

      De Marokkaan in het gezelschap grijnst:
      "Daar heeft hij Aboutaleb voor."

      "Ebru luister, er is natuurlijk maar een reden waarom hij het tegen jou wel durft te zeggen en zie dat maar als compliment: hij durft allochtonen niet tegen te spreken en jou wel."

      GODVERDEGODVERDEGODVER. Natuurlijk wist ik dit allemaal al. De PvdA’ers vertellen me niets nieuws. Niets. Nada. 46% van de Amsterdammers wil Cohen als burgemeester. Het glas is halfleeg.


      Ebru Umar

      http://www.geenstijl.nl/deploy-a213/...arch=ebru+umar
      Everybody dies, but not everybody really lives.

    2. #2
      Very Important Prikker Si_Y's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2003
      Berichten
      2.687
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      25

      Standaard

      Job Cohen for President, wat mij betreft.

    3. #3
      Banned
      Ingeschreven
      Jan 2005
      Berichten
      167
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard

      maar het is toch waar? iedereen heeft toch de keus? je hoeft toch niet in amsterdam of nederland te wonen? er zijn velen die jaarlijks besluiten in een andere stad of een ander land te gaan wonen. is toch prima? lijkt me logisch dat indien iets je niet bevalt en er is een beter alternatief dat je dan vertrekt. simpel en effectief.

    4. #4
      Very Important Prikker Mark's Avatar
      Ingeschreven
      Sep 2002
      Locatie
      K4-land
      Berichten
      34.322
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      402417

      Standaard

      Geplaatst door Alfred J. Kwak
      maar het is toch waar? iedereen heeft toch de keus? je hoeft toch niet in amsterdam of nederland te wonen? er zijn velen die jaarlijks besluiten in een andere stad of een ander land te gaan wonen. is toch prima? lijkt me logisch dat indien iets je niet bevalt en er is een beter alternatief dat je dan vertrekt. simpel en effectief.
      Vanuit het publiek vroeg ik hem, gezien de incidenten als de diamantbuurt, de bijzondere gebeurtenis zoals hij Theo’s moord noemde en de tasjesroof, wat het toch zo leuk maakte om burgemeester van deze klotestad te zijn? Het antwoord was helder:

      "U hoeft hier niet te wonen hoor."
      En autochtoon nederland kiest ook om niet in de grote steden in zwarte wijken te wonen, en om niet op zwarte scholen te zitten. Job "hou de boel bij elkaar" Cohen ziet dus eindelijk in dat mensen helemaal niet bij elkaar hoeven te wonen en niet bij elkaar op school hoeven te zitten en niet met elkaar hoeven om te gaan. Mensen "hoeven" inderdaad niet ergens te wonen en die keuze nemen ze ook en gaan ze steeds meer nemen. Hun keuze wordt steeds duidelijker zichtbaar en helaas voelen ze zich blijkbaar niet prettig in Cohen-land.

      Cohen kan straks burgemeester worden van de eerste zwarte stad van nederland en die boel bij elkaar houden
      Gaarne langzaam typen wanneer u mij aanspreekt, ik ben blond en heb een IQ van 89.

    5. #5
      Important Prikker GroteWolf's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2002
      Locatie
      Donkere Bos
      Berichten
      2.083
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      26

      Standaard

      "U hoeft hier niet te wonen hoor."
      Dat is nu precies wat het rode stadsbestuur en haar ambtenartij al tientallen jaren roepen. tegen als die mensen met een opleiding, een baan, een huisje. Kortom, de ruggengraad van een stad, de mensen die het geld moeten verdienen. Als die hun beklag komen doen over pestende jongeren, te grote VMBO's naast de deur, junkieopvang boven hun hoofd, dealen en geweld op de stoep. Ja, als het je niet bevalt, dan rot je maar op. Het hoort er bij, we willen toch geen eilandjes in de stad (wie zijn die we toch altijd?) we hadden toch gekozen voor een ongedeelde stad (weer: Wie?).
      Wat velen hebben gedaan waardoor Amsterdam is verpauperd en de randgemeentes (en het oostelijk havengebied) uitpuilen van de mensen met geld en een baan. Prachtig beleid, goed voor de stad ook. Ook politiek heel slim: mensen die er generaties lang wonen wegjagen.
      Gebrainwashed door het bannen

    6. #6
      roomschewr dan de paus
      Ingeschreven
      Jun 2004
      Locatie
      amsterdam
      Berichten
      1.587
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      22

      Standaard

      Geplaatst door Alfred J. Kwak
      maar het is toch waar? iedereen heeft toch de keus? je hoeft toch niet in amsterdam of nederland te wonen? er zijn velen die jaarlijks besluiten in een andere stad of een ander land te gaan wonen. is toch prima? lijkt me logisch dat indien iets je niet bevalt en er is een beter alternatief dat je dan vertrekt. simpel en effectief.
      Kom nou waarom verhuizen.
      Ik woon al 48 jaar in Amsterdam en ik zie die stad steeds verder verkutten en vermutsen door vooral het beleid van de PVDAAAAAHHHHHH (ik word niet goed). En inderdaad het bevalt mij er steeds minder, tijd voor verandering en niet om weg te gaan.
      Wil je iets omstredens door de gemeente raad jassen organiseer een volksstemming. Alleen de tegenstemmers hebben een handicap van 13000 stemmen tegen.
      Ja de pvda (partij van de ambtenaren) het bolwerk van vertrutting en de eeuwigdurende vergaderingen. Als het je niet bevalt rot je maar op nee dus.
      Ik heb liever dat de pvda oprot en meteen Job meenemen.
      Doei.

    7. #7
      Very Important Prikker wytze's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2004
      Locatie
      amsterdam
      Berichten
      10.753
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      40

      Standaard

      Er zijn een aantal zaken die niet goed gaan in amsterdam. Zo is bijv. de afbraak van de sociale huisvesting een grote schande. Ook de sterk verhoogde huren van bedrijfspanden maakt het onmogelijk voor idealistische organisaties om nog
      ruimtes te kunnen huren.
      De beeindiging van subsidies voor migrantenorganisaties is een ander groot probleem.
      Zo zijn er nog wel wat zaken te noemen, maar over het algemeen geniet ik nog elke dag van de stad en met name van de grote diversiteit van de bewoners.

      Die troela Umar laat zien dat ze niet alleen een grote plank voor r hoofd heeft, maar ook nog als een klein kind gaat lopen jennen als ze een keer op r nummer wordt gezet.

    8. #8
      Important Prikker GroteWolf's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2002
      Locatie
      Donkere Bos
      Berichten
      2.083
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      26

      Standaard

      Zo zijn er nog wel wat zaken te noemen, maar over het algemeen geniet ik nog elke dag van de stad en met name van de grote diversiteit van de bewoners.
      Als ik dat zo lees zouden in jouw Amsterdam alleen nog maar arme immigranten wonen. Iets wat niet lang meer zal duren trouwens.
      Gebrainwashed door het bannen

    9. #9
      Very Important Prikker wytze's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2004
      Locatie
      amsterdam
      Berichten
      10.753
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      40

      Standaard

      quote GW:
      "Als ik dat zo lees zouden in jouw Amsterdam alleen nog maar arme immigranten wonen. Iets wat niet lang meer zal duren trouwens."


      Nee hoor. Daar ben ik helemaal niet zo bang voor, hoewel een aantal wijken wellicht te eenzijdig zijn cq worden.
      Maar neem een buurt als de Kinkerbuurt, van oudsher een volksbuurt en nog steeds. En supergemengd. Vind ik echt leuk en daar, maar niet alleen daar, kun je overigens ook zien dat het onzin is dat de lager opgeleiden meer racistisch zouden zijn dan de hoger opgeleiden, wat ik hier wel eens beweerd heb zien worden.

    10. #10
      Important Prikker GroteWolf's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2002
      Locatie
      Donkere Bos
      Berichten
      2.083
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      26

      Standaard

      Nee hoor. Daar ben ik helemaal niet zo bang voor, hoewel een aantal wijken wellicht te eenzijdig zijn cq worden.
      Maar neem een buurt als de Kinkerbuurt, van oudsher een volksbuurt en nog steeds. En supergemengd. Vind ik echt leuk en daar, maar niet alleen daar, kun je overigens ook zien dat het onzin is dat de lager opgeleiden meer racistisch zouden zijn dan de hoger opgeleiden, wat ik hier wel eens beweerd heb zien worden.
      De problemen met de eenzijdige kansarme samenstelling in de Borgerstraat (groot deel van de Kinkerbuurt) waren laatst nog groots in het nieuws. Er wonen daar geen verpleegsters, politieagenten of leraren. Arme grote gezinnen met veel uitkeringen.


      En wel hierom.


      Samenvoegen


      Tussen 1997 en 2001 heeft de Dageraad al 233 woningen in de Lootsbuurt opgeknapt. Het was destijds de bedoeling een groot aantal woningen samen te voegen om daarmee te voldoen aan het Amsterdams beleid om buurten minder eenzijdig te maken. In de Lootsbuurt staan veel kleine woningen en daar zouden dus meer grotere woningen moeten komen.

      Na overleg met bewoners heeft de Dageraad haar ambities bijgesteld. Alleen aan de Jacob van Lennepkade worden woningen samengevoegd. Bewoners die dat willen, kunnen in aanmerking komen voor een samengevoegde woning. Om de samenvoegingen mogelijk te maken, verhuist een aantal bewoners vrijwillig naar een andere woning. Zij krijgen een stadsvernieuwingsstatus, waardoor zij bij het zoeken van een nieuwe woning voorrang hebben op andere woningzoekenden.

      Lootsbuurt

      De Lootsbuurt bestaat uit de Borgerstraat, de Lootsstraat en de Jacob van Lennepstraat en wordt begrensd door de Jacob van Lennepkade, de Tweede Kostverlorenkade, de Kinkerstraat en de Jan Pieter Heijestraat.
      Ik gok er op dat jij ook tegen samenvoegen bent? Overigens, Wytze, je weet toch wel dat je een roze bril draagt?
      Gebrainwashed door het bannen

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Gelijkaardige Onderwerpen

    1. Prachtig zeg ..je hoeft hier niet te klikken als je dat niet prachtig vindt
      Door SportFreak in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 10
      Laatste Bericht: 09-03-06, 11:43
    2. Ben ook niet van plan hier te blijven wonen...
      Door ATARI in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 14
      Laatste Bericht: 10-02-06, 14:27
    3. Reacties: 0
      Laatste Bericht: 15-06-04, 13:30
    4. ik heb echt een domme vraag ..je hoeft hier niet te klikken maar mag wel
      Door SportFreak in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 8
      Laatste Bericht: 15-04-04, 12:53
    5. je hoeft hier niet te klikken ..het is maar alleen een test
      Door PrikbordNieuws in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 2
      Laatste Bericht: 29-04-03, 12:28

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •