Halal vlees in Amsterdam dus niet helemaal halal......
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/5 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 44

    Onderwerp: Halal vlees in Amsterdam dus niet helemaal halal......

    1. #1
      losbandige extremist Joesoef's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2001
      Locatie
      The dark side of the moon
      Berichten
      31.189
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

      Exclamation Halal vlees in Amsterdam dus niet helemaal halal......

      Halal vlees blijkt vaak 'onrein'



      MICHIEL COUZY



      AMSTERDAM - Veel winkels en restaurants in Amsterdam die pretenderen dat hun producten halal zijn, kunnen dit niet waarmaken. Moslims die denken dat ze 'rein' vlees kopen, komen bedrogen uit.

      Dit zegt Ben Ali Salah, adviseur van Halal Correct Certification, een bedrijf dat keuringen uitvoert en certificaten afgeeft.

      Volgens de islamitische wet mogen moslims alleen vlees eten dat halal is. Dit moet afkomstig zijn van een 'rein' dier dat door een moslim is geslacht onder het uitspreken van heilige woorden. Veel Amsterdamse slagers, supermarkten en snackbars melden op de ramen dat zij halal producten verkopen. Ali Salah geeft aan dat dit niet altijd klopt.

      ''Er is sprake van wildgroei. Als ik langs alle islamitische slagers ga, kan ik van driekwart aantonen dat die niet halal is.''

      Yasmin van Hamersveld van Halal Voeding en Voedsel Keuringsdienst onderschrijft dit. ''Er wordt meer halal vlees verkocht dan uit de slachterijen komt. Het gebeurt geregeld dat consumenten voor de gek worden gehouden.''

      Volgens Ali Salah zetten veel zaken vanwege marketing het woord 'halal' op de ramen. ''Het is big business. Profiteurs verschuilen zich achter definities. Ze zeggen dat ze iets heel anders verstaan onder halal.''

      Van Hamersveld vermoedt dat handelaren ook onbewust onrein vlees als halal verkopen. ''Winkeliers weten er wel eens onvoldoende van af. Halal is geen beschermd woord. Feit is wel dat er ruim met dit begrip wordt omgegaan.''

      Volgens Ali Salah is het voor veel moslims een ramp als zij onrein vlees eten. ''Zij zijn erg zuinig op hun rituelen. Dit tast hun moraal aan. Ze weten niet meer zeker of hun gebed nog wordt geaccepteerd.''

      Hij pleit voor ingrijpen van de overheid. ''Wij kunnen niet terecht bij de Voedsel- en Warenautoriteit. De overheid moet dit in goede banen leiden.'' Van Hamersveld vindt dat moslims zelf moeten controleren. De overheid kan niet bepalen wat halal is.

    2. #2
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Jul 2002
      Locatie
      rotterdam
      Berichten
      6.393
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      34

      Standaard Re: Halal vlees in Amsterdam dus niet helemaal halal......

      Geplaatst door Joesoef
      Volgens Ali Salah is het voor veel moslims een ramp als zij onrein vlees eten. ''Zij zijn erg zuinig op hun rituelen. Dit tast hun moraal aan. Ze weten niet meer zeker of hun gebed nog wordt geaccepteerd.''
      het lijkt me dat als je niet weet dat het niet halal is het geen ramp is, hooguit zal de verkoper ervan een bliksemstraal kunnen verwachten

    3. #3
      Very Important Prikker taouanza's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2002
      Locatie
      Rotterdam
      Berichten
      19.232
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      60

      Standaard Re: Re: Halal vlees in Amsterdam dus niet helemaal halal......

      Geplaatst door observer
      het lijkt me dat als je niet weet dat het niet halal is het geen ramp is, hooguit zal de verkoper ervan een bliksemstraal kunnen verwachten
      Als consument wil je waar voor je geld en niet bedrogen worden.
      DUs je opmerking slaat nergens op.
      "De islam heeft een plaats gevonden in Nederland."

      Nou ik weet niet of ik daar nou zo blij mee moet zijn.

      Ik heb zelfs met een servier gesproken gisterern en die zijn er zelfs ook bang voor dat "de islam" of beter gezegt de islamitische gemeenschap over 10 jaar aan de macht zijn. Cristenen nemen een stuk of 2 a 3 kinderen, islamiten houden er meerdere vrouwen op na en hebben een kroost van 10 tot 25 kinderen. Reken maar uit, straks zijn er voldoende islamieten om de grootste politiek partij te vormen (met de meeste zetels)

    4. #4
      Prikker bamajob.nl's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2005
      Berichten
      152
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      20

      Standaard Re: Re: Halal vlees in Amsterdam dus niet helemaal halal......

      Geplaatst door observer
      het lijkt me dat als je niet weet dat het niet halal is het geen ramp is, hooguit zal de verkoper ervan een bliksemstraal kunnen verwachten
      Hmmm, ik heb geen snackbar of slacherlij gezien die getroffen is door een blikseminslag.

    5. #5
      losbandige extremist Joesoef's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2001
      Locatie
      The dark side of the moon
      Berichten
      31.189
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

      Standaard

      Stond laatst vast in Amsterdam. Stopt er een busje met iets van "Slager Dirks horeca service". Mannetje stapt uit, pakt een grote zak uit zn busje en loopt er mee een Indias binnen. Halal stond er op het raam.



      Dat Halal vlees beter verkoopt betwijfel ik. Genoeg mensen die er niet over pijnzen om een restaurant binnen te stappen waar halal op de gevel staat.


      Zionistisch complot?

    6. #6
      Important Prikker Zwarte Kat's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2005
      Locatie
      thuis in Amsterdam
      Berichten
      1.874
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      22

      Standaard

      Geplaatst door Joesoef


      Zionistisch complot?

      T zijn autochtone kafirs die via deze weg de moslims dwingen te assimileren.
      Ook de moslims zullen uiteindelijk hun vlees bij Slagerij van Kampen kopen......
      [freya]

    7. #7
      Banned Juliette's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Locatie
      Europa
      Berichten
      7.348
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard

      Geplaatst door Marruecos
      'Marokkaans restaurant' is synoniem voor 'Halal'. En naar mijn weten gaat t wel lekker met die restaurantjes.
      Bij mij in de buurt is er zelfs eentje waar ze alcohol schenken.

    8. #8
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Jan 2002
      Berichten
      25.910
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      260549

      Standaard

      Ik ken het verhaal van een nederlandse slager die weggeconcurreerd is door allochtone "halale" beunhazen die zonder vergunningen mochten werken van de gemeente. Daar kon hij met al zijn dure verplichtingen, controles, correct opgeleid personeel en diploma's niet op. Het zou nu rechtvaardig zijn als na het opleggen van allerlei verplichtingen, controles en diploma's op deze "halale" slagers, dat die werkeloze autochtone slager nu even zonder verunning mag werken.

    9. #9
      Very Important Prikker Simon's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2002
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      9.130
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      40

      Standaard

      Er was vorig jaar een uitzending die leidde naar een duits bedrijf waar men een techniek had ontwikkeld waardoor de oorsprong van vleesproducten niet meer was aan te tonen. Ik denk dus wel dat het big business is want anders stopt men daar geen geld in.
      "Uiteindelijk is alles wat we ondernemen een vluchtige, vergeefse ontsnappingspoging aan het niets" - Woody Allen -

    10. #10
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Jul 2002
      Locatie
      rotterdam
      Berichten
      6.393
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      34

      Standaard Re: Re: Re: Halal vlees in Amsterdam dus niet helemaal halal......

      Geplaatst door taouanza
      Als consument wil je waar voor je geld en niet bedrogen worden.
      DUs je opmerking slaat nergens op.
      ik heb het over een religieus aspect jij over een commercieel

      al zou het wel grappig zijn om gelovigen wiens gebeden niet verhoord worden bij radar of kassa te zien

      en dan de diverse godswezens die beweren dat het het gevolg is van een fusie, de liberalisering van de markt of een gebrek aan goed opgeleid personeel

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Gelijkaardige Onderwerpen

    1. Iemand al de Halal vlees van AH...
      Door Sou in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 85
      Laatste Bericht: 10-06-07, 11:17
    2. Kan vlees in NEderland wel halal zijn?
      Door taouanza in forum Het nieuws van de dag
      Reacties: 81
      Laatste Bericht: 21-04-05, 12:58
    3. Halal vlees blijkt vaak 'onrein'
      Door Amatallah in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 4
      Laatste Bericht: 04-03-05, 17:32
    4. halal vlees niet altijd gezond
      Door observer in forum Het nieuws van de dag
      Reacties: 5
      Laatste Bericht: 03-08-04, 13:16
    5. Vlees van varkens in kosjere en halal kip
      Door BiL@L in forum Het nieuws van de dag
      Reacties: 3
      Laatste Bericht: 17-06-03, 11:44

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •