Kalou toch naar het WK?
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/2 12 LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 20

    Onderwerp: Kalou toch naar het WK?

    1. #1
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      May 2003
      Locatie
      Gulf of Oman
      Berichten
      7.710
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      35

      Standaard Kalou toch naar het WK?

      ROTTERDAM - Minister Verdonk moet opnieuw bekijken of Feyenoorder Salomon Kalou in aanmerking komt voor een versnelde naturalisatieprocedure. Dat heeft de Rotterdamse rechter vrijdagochtend bepaald. De bewindsvrouw had eerder dit jaar dat verzoek van Kalou tot twee keer toe geweigerd.

      Verdonk heeft zes weken de tijd om bij de Raad van State beroep aan te tekenen tegen de uitspraak. Zo niet dan moet ze in die gestelde periode beslissen of de 20-jarige Ivoriaanse aanvaller alsnog op korte termijn een Nederlands paspoort krijgt.


      Onzorgvuldig

      Tijdens de uitspraak, waarbij beide partijen ontbraken, maakte bestuursrechter A. van 't Laar duidelijk dat de minister van Vreemdelingenzaken en Integratie de zaak "onzorgvuldig voorbereid en deels niet goed gemotiveerd heeft.". Zo schoof de rechter het argument dat Kalou te kort in Nederland verbleef (2 jaar) van tafel, omdat er juist bij de topsportersregeling ruimte is om van één of meerdere voorwaarden af te wijken.

      Ook het verweer van Verdonk dat Kalou niet voldoende ingeburgerd is, werd door de bestuursrechter niet geaccepteerd. Van 't Laar wees op de positieve adviezen die de Rotterdamse burgemeester Opstelten en staatssecretaris Ross (Sport) gaven, het feit dat de voetballer voldoende Nederlands verstaat en praat, plus het gegeven dat hij Nederlandse les volgt. Teveel positieve aanknopingspunten waaraan de bewindsvrouw voorbij is gegaan.

      Ingeburgerd

      "Er moet dan nader onderzoek worden gedaan of Kalou voldoende is ingeburgerd. Alleen zo'n toets is niet voldoende", sprak Van 't Laar, wijzende op het feit dat Kalou het certificaat Naturalisatietoets nog niet in zijn bezit heeft.

      Met deze uitspraak heeft de Afrikaan nog steeds de kans om voor komende zomer in het bezit te zijn van een Nederlands paspoort. In dat geval kan hij met Oranje deelnemen aan het wereldkampioenschap voetbal in Duitsland, zo werd hem twee weken geleden - tijdens de zitting - beloofd door bondscoach Marco van Basten.
      -----------------------------------

      Ik ga Rita hard uitlachen als Kalou 'm alsnog krijgt.

    2. #2
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Oct 2003
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      4.479
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      29

      Standaard

      Verdonk???? mss de opvolger dan.

    3. #3
      MOLON LABE! TonH's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2003
      Locatie
      Mokum
      Berichten
      14.533
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      105

      Standaard Re: Kalou toch naar het WK?

      Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
      Onzorgvuldig

      Tijdens de uitspraak, waarbij beide partijen ontbraken, maakte bestuursrechter A. van 't Laar duidelijk dat de minister van Vreemdelingenzaken en Integratie de zaak "onzorgvuldig voorbereid en deels niet goed gemotiveerd heeft.". Zo schoof de rechter het argument dat Kalou te kort in Nederland verbleef (2 jaar) van tafel, omdat er juist bij de topsportersregeling ruimte is om van één of meerdere voorwaarden af te wijken.

      Ook het verweer van Verdonk dat Kalou niet voldoende ingeburgerd is, werd door de bestuursrechter niet geaccepteerd. Van 't Laar wees op de positieve adviezen die de Rotterdamse burgemeester Opstelten en staatssecretaris Ross (Sport) gaven, het feit dat de voetballer voldoende Nederlands verstaat en praat, plus het gegeven dat hij Nederlandse les volgt. Teveel positieve aanknopingspunten waaraan de bewindsvrouw voorbij is gegaan.
      Deze minister doet haar werk zeer onzorgvuldig en haar zogenaamde daadkracht is bij herhaling in strijd met de wet...
      Ik vrees dat dit gedoe rond Kalou exemplarisch is.
      Kretens gezegde: "The fate every people makes for itself, and the things its own madness does to it, are not things done by its enemies."


    4. #4
      Ego
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Berichten
      6.952
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      88

      Standaard

      Ik vind dat Kalou voor Ivoorkust moet spelen. Dat is zijn vaderland en dat kan hem heel goed gebruiken.

      Ivoorkust gaat ook naar het WK en heeft een team met schitterende spelers; Kone (PSV), Drogba (Chelsea), B Kalou (PSG), Toure (Arsenal) etcetc.

      Voor de inwoners van dit door burgeroorlog en armoede geteisterde land is een voetbalsuccesje bovendien veel belangrijker dan voor ons NL ers.

      Ik zie weinig verschil tussen de klassieke `braindrain` (het `wegkopen` van artsen en andere hoog-opgeleide wetenschappers uit de Derde Wereld, waardoor die landen zelf in de sh*t blijven zitten) en het inpikken van hun beste voetballers ter meerdere glorie van Oranje en haar debiele supporters.
      Ik verscheurde je foto`s, heb je brieven verbrand, in mijn hart moet ik huilen maar ik doe nonchalant - Koos Alberts

    5. #5
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard

      Geplaatst door Max Stirner
      Ik vind dat Kalou voor Ivoorkust moet spelen. Dat is zijn vaderland en dat kan hem heel goed gebruiken.

      Ivoorkust gaat ook naar het WK en heeft een team met schitterende spelers; Kone (PSV), Drogba (Chelsea), B Kalou (PSG), Toure (Arsenal) etcetc.

      Voor de inwoners van dit door burgeroorlog en armoede geteisterde land is een voetbalsuccesje bovendien veel belangrijker dan voor ons NL ers.

      Ik zie weinig verschil tussen de klassieke `braindrain` (het `wegkopen` van artsen en andere hoog-opgeleide wetenschappers uit de Derde Wereld, waardoor die landen zelf in de sh*t blijven zitten) en het inpikken van hun beste voetballers ter meerdere glorie van Oranje en haar debiele supporters.
      Yo!

      Ivoorkust is een van de rijkste landen in de regio.
      viejo pendejo se extravia

    6. #6
      Multi-pluralist Bofko's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Tilburg
      Berichten
      14.459
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      202850

      Standaard

      Geplaatst door Max Stirner
      Ik vind dat Kalou voor Ivoorkust moet spelen. Dat is zijn vaderland en dat kan hem heel goed gebruiken.
      Idealist.
      Er zijn 2 soorten mensen in deze wereld: degenen die willen weten en degenen die willen geloven.

    7. #7
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard

      Geplaatst door Bofko
      Idealist.
      Nou ja, zijn collega had het bijna tot president van het buurlandje geschopt. Wie weet wat die had kunnen betekenen....
      viejo pendejo se extravia

    8. #8
      Ego
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Berichten
      6.952
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      88

      Standaard

      Geplaatst door mark61
      Yo!

      Ivoorkust is een van de rijkste landen in de regio.

      Vergeleken met Mali, Burkina Faso, Guinee, Niger, Liberia en Sierra Leone misschien wel ja. In het land der blinden is éénoog koning, zullen we maar zeggen.

      Ivoorkust schijnt momenteel trouwens één grote poel van ellende te zijn, tis er de afgelopen jaren bepaald niet beter op geworden: oorlog tussen Noord en Zuid, corruptie, criminaliteit (Abidjan is minstens zo erg als Lagos, heb ik me laten vertellen), een ineenstortende economie (vanwege cacaoprijzen bijv) en geen toerist die zich daar nu nog waagt.

      Anywayz, tzou mijns insziens belachelijk zijn om Kalou nu ineens tot Nederlander te verklaren, terwijl we verder onverschillig toekijken hoe duizenden van zijn gelukzoekende landgenoten verzuipen in de Straat van Gibraltar of creperen in de Sahara.
      Ik verscheurde je foto`s, heb je brieven verbrand, in mijn hart moet ik huilen maar ik doe nonchalant - Koos Alberts

    9. #9
      Ego
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Berichten
      6.952
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      88

      Standaard

      Geplaatst door Bofko
      Idealist.



      Klopt, thats my middle name. Zeker wat betreft Afrika.


      En ik heb weinig respect voor domme hypocrieten die zich totaal niet om vluchtelingen bekommeren, maar nu ineens in de bres springen voor Kalou.......zuiver en alleen omdat ze hopen dankzij hem gedurende drie weken ongegeneerd de in Oranje outfit gestoken dronken debiel te kunnen uithangen.
      Ik verscheurde je foto`s, heb je brieven verbrand, in mijn hart moet ik huilen maar ik doe nonchalant - Koos Alberts

    10. #10
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard

      Geplaatst door Max Stirner
      Vergeleken met Mali, Burkina Faso, Guinee, Niger, Liberia en Sierra Leone misschien wel ja. In het land der blinden is éénoog koning, zullen we maar zeggen.
      Psies. Het is/was een belangrijk immigratieland voor de buren.

      Ivoorkust schijnt momenteel trouwens één grote poel van ellende te zijn, tis er de afgelopen jaren bepaald niet beter op geworden: oorlog tussen Noord en Zuid, corruptie, criminaliteit (Abidjan is minstens zo erg als Lagos, heb ik me laten vertellen), een ineenstortende economie (vanwege cacaoprijzen bijv) en geen toerist die zich daar nu nog waagt.
      Toen ik er was (2000?) las ik al dat het er levensgevaarlijk was. Althans, dat las ik achteraf. Nadat ik 's nachts moederziel alleen door de straten van A. had gezworven.

      Anywayz, tzou mijns insziens belachelijk zijn om Kalou nu ineens tot Nederlander te verklaren, terwijl we verder onverschillig toekijken hoe duizenden van zijn gelukzoekende landgenoten verzuipen in de Straat van Gibraltar of creperen in de Sahara.
      Das nou een aspect dat ik in deze 'discussie' jammerlijk mis. Als je kan ballen heb je meer recht op gelukzoeken en -vinden dan als je een doorsneesukkelaar bent?
      viejo pendejo se extravia

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Gelijkaardige Onderwerpen

    1. Naar Marokko of toch niet?
      Door Niais in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 15
      Laatste Bericht: 11-07-06, 21:18
    2. Kalou krijgt toch Nederlands paspoort
      Door SportFreak in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 1
      Laatste Bericht: 01-03-06, 18:39
    3. Voetbalnieuws : Kalou mag met Oranje naar het WK
      Door SportFreak in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 0
      Laatste Bericht: 15-02-06, 09:56
    4. Kalou naar psv
      Door Mfeles in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 2
      Laatste Bericht: 29-06-05, 15:46
    5. Na je oprotpremie toch teruggaan naar Nl, kan dit?
      Door LiaCarina in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 15
      Laatste Bericht: 31-08-04, 09:48

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •