Pispaal omdat je geen moslim bent
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/5 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 46

    Onderwerp: Pispaal omdat je geen moslim bent

    1. #1
      Kafir Slinger's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2007
      Berichten
      17.887
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      103

      Standaard Pispaal omdat je geen moslim bent

      Pispaal omdat je geen moslim bent

      Door BRAM LOGGER

      UTRECHT - Weg moeten van school. Niet, omdat je pest, maar omdat je wordt gepest. Het overkwam Cyril Teissier (9) op de Zuilense basisschool De Cirkel.

      ,,Het is frustrerend dat we deze discriminatie, want dat was het, niet hebben kunnen stoppen,’’ zegt intern schoolbegeleidster Annet van der Ree.

      Als enig blank en christelijk Nederlands jongetje van de klas, werd Cyril in groep 5 zó getreiterd en gediscrimineerd door Marokkaanse klasgenootjes, dat de schoolleiding het voor Cyril beter vond hem naar een andere school te sturen. De pesters bleven ondanks hun schoppen, slaan, bedreigen, intimideren en buitensluiten op school.


      Cyrils ouders, Laurent en Laura Teissier, kozen er bewust voor hun kinderen naar de zwarte school De Cirkel te laten gaan. Ook Cyrils oudere zussen (nu 15 en 19) gingen naar de, toen nog zwartere, basisschool De Cirkel. ,,Vanwege de goede sfeer. En daarnaast goed voor hun kennis van andere culturen,’’ zegt moeder Laura. ,,En bovendien een school waar vroeger veel extra geld naar toeging, zodat er altijd veel leuke activiteiten gehouden werden. Bij de twee oudsten waren nooit problemen.’’


      Maar bij Cyril ging het mis. ,,Het begon in groep 5. Hij had twee vriendjes. Die begonnen hem steeds vaker te slaan en te pesten. En dan lachen, als hij pijn had,’’ aldus Laura. ,,Toen er twee nieuwe jongens in de klas kwamen, werd het erger. Die wilden zich bewijzen en stookten anderen op om Cyril te pesten.’’


      ,,Regelmatig kreeg Cyril klappen. Dit voetbalveld is alleen voor Marokkanen, jij mag niet meedoen, zeiden ze tegen hem. En als hij met de meisjes van zijn klas wilde spelen, werd hij uitgemaakt voor mietje. Ook zijn enige vriendje, een Turkse jongen, ging onder druk van de rest van de groep meedoen. Hij was dan weliswaar geen Marokkaan, maar in elk geval nog moslim. En dus beter dan Cyril.’’


      Na elk incident ging de school om de tafel met de dadertjes. Ze sloten vrede en deden beloftes dat het niet meer zou gebeuren. Maar niet zelden werden zulke beloftes de volgende dag alweer gebroken.


      Uiteindelijk ging Cyril eraan onderdoor. Hij had geen zin meer om naar school te gaan, bleef in z’n bed liggen en stelde zelf voor om naar een andere school te gaan. Dat leek ook de schoolleiding het beste. ,,Laat Cyril nou nog drie jaar naar een leuke school gaan, dit wordt alleen maar erger,’’ zo vreesde Van der Ree. ,,Ik heb tegen Cyrils ouders gezegd dat ze hun idealisme opzij moesten zetten voor het belang van hun zoon.’’


      Inmiddels zit Cyril, helemaal happy, in groep 6 op de Montessorischool in Oog in Al. ,,Twintig minuten fietsen, niet echt handig,’’ zegt Laurent Teissier. ,,We balen er nog steeds van. We hadden zo gehoopt dat alledrie onze kinderen een goede basis zouden kunnen krijgen op een zwarte school. Dat is mislukt.’’


      Deze zomer viel er een wijkbericht op de deurmat met een artikel over het succes van de ’gemengde school De Cirkel’. ,,Een prettige, veilige plek voor alle kinderen uit de buurt,’’ staat erin.


      Dat schoot Laurent en Laura Teissier in het verkeerde keelgat. ,,De school en de politiek moeten niet doen of er geen problemen zijn. Wij hebben de indruk dat pesterijen en discriminatie door Marokkaanse jongens tegen Nederlandse alleen maar toenemen in Zuilen. Daar moet iets aan gedaan worden.’’

      AD, 25 september 2007

    2. #2
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Jul 2002
      Locatie
      rotterdam
      Berichten
      6.393
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      34

      Standaard

      n daarnaast goed voor hun kennis van andere culturen,’’ zegt moeder Laura.
      hij is nu in iedergeval een goed ingelichte toekomstige wilders stemmer

    3. #3
      Prikker AdamRon's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2007
      Locatie
      Landelijk Amsterdam
      Berichten
      735
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      170376

      Standaard Re: Pispaal omdat je geen moslim bent

      Geplaatst door Slinger
      Pispaal omdat je geen moslim bent

      ,,Het is frustrerend dat we deze discriminatie, want dat was het, niet hebben kunnen stoppen,’’ zegt intern schoolbegeleidster Annet van der Ree.

      Dit is klinklare onzin. ze kunnen het makkelijk stoppen maar er zijn andere prioriteiten op die school...

      Niet alleen subsidies...
      Maar ook het risico om als rasistiche school geboekt te staan..

      Ze moeten gewoon verborgen camera's plaatsen en de ouders van die lieve prinsjes confronteren met beelden en daar sancties tegenoer stellen...
      Respecteer andere mensen zoals je zelf gerespecteerd wilt worden.
      Ongeacht ras, kleur of religie..

    4. #4
      Banned III's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2006
      Locatie
      Reedeurp
      Leeftijd
      57
      Berichten
      12.672
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard

      Wat was er zo bewust in de keuze van die ouders om het ventje bloot te stellen aan deze shit?
      Zouden het buddhisten zijn?

      We hadden zo gehoopt dat alledrie onze kinderen een goede basis zouden kunnen krijgen op een zwarte school. Dat is mislukt.
      "Zwarte school" díe naam alleen al!

      Wij hebben de indruk dat pesterijen en discriminatie door Marokkaanse jongens tegen Nederlandse alleen maar toenemen in Zuilen. Daar moet iets aan gedaan worden.’’
      Wat?
      Je eigen walgelijke perceptie verdoezelen tegen een multikul achtergrond?
      Deze mensen denken het karakter van hun kinderen te kunnen manipuleren.
      Zij denken het denkwerk voor een autonoom wezen te moeten doen...
      Nou, ik zou zeggen: als je dat dan wilt doen, doe het dan goed!

    5. #5
      Important Prikker
      Ingeschreven
      Mar 2005
      Locatie
      ...
      Berichten
      1.236
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      22

      Standaard

      Geplaatst door The_Reporter
      Triest dat hij weg is gepest, maar ik vind de titel van dit artikel ook triest, de verzinner van zo'n titel zou beter moeten weten.
      Ach ja, zie de vertelegravisering van Nederland maar eens tegen te houden. Ook het AD doet mee. Helaas.

    6. #6
      Banned III's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2006
      Locatie
      Reedeurp
      Leeftijd
      57
      Berichten
      12.672
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard

      Geplaatst door The_Reporter
      Triest dat hij weg is gepest, maar ik vind de titel van dit artikel ook triest, de verzinner van zo'n titel zou beter moeten weten.
      Dat zou inderdaad wel wat zijn voor in de forumregels: "Aanstootgevende en misleidende topictitels worden vewijderd op straffe van strafpunten of ban."
      Niet dat ik een voorstander ben van bans, in het geheel niet.
      Maar dit komt het goede gevoel op een forum niet ten goede.
      Al moet ik zeggen dat ik er straal langsheen heb gelezen...

      Even voor de duidelijkheid: rascistische uitlating om iemand te beoordelen op zijn uiterlijke kenmerken.
      "Ja, het staat toch in zijn paspoort?"
      "Ow en heb jij zijn paspoort gezien? En stond daar iets in over zijn geloofsovertuiging?"

    7. #7
      Kafir Slinger's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2007
      Berichten
      17.887
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      103

      Standaard

      Geplaatst door The_Reporter
      Triest dat hij weg is gepest, maar ik vind de titel van dit artikel ook triest, de verzinner van zo'n titel zou beter moeten weten.
      Ik doe niet mee aan de mode van sommigen om mijn mening al in te titel te ventileren. De titel heb ik rechtstreeks uit het artikel gekopiëerd. Dat neemt niet weg dat ik deze titel wel duidelijk vind. Hij geeft heel duidelijk aan waar het in het artkel om gaat. Dat is die boodschap niet bij iedereen goed overkomt is een andere zaak...

    8. #8
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2005
      Berichten
      5.248
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      36

      Standaard

      Topictitel is inderdaad van Quais niveau. Jammer dat dezelfde mensen daar niet over klagen.

    9. #9
      Banned III's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2006
      Locatie
      Reedeurp
      Leeftijd
      57
      Berichten
      12.672
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard

      Geplaatst door The_Reporter
      Mja, ik ben ook wel voor strak gecoördineerde beschaafdheidsregeltjes. Maar voor wat betreft de titel, volgens mij is die rechtstreeks vanuit de krant zo hier geplaatst.

      Neemt niet weg dat het diep triest is, dat hij weg is gepest omdat hij NL-er / anders is. Pesten is sowieso triest.
      Dat laatste staat buiten kijf.
      Wat ik het meest triest vind is dat de ouders hun inschattinsfout wijten aan anderen dan henzelf.
      Tja, lullig dat de jongste gepest wordt en zo hun goede keuze de kinderen naar een zwarte school te sturen niet kan worden bevestigd.
      Ik vind het zowiezo erg dat er ouders zijn die hun kinderen gebruiken om hun niet-xenofobie te bestempelen...
      Verder geeft het maar aan met welke weekdierhouding er tegenwoordig geredeneerd wordt.
      Voor mij mogen ze voor die slappehappenhouding een nieuw woord introduceren. Iets als pislauwe zandzakkencultuur...
      Wereldburger bén je of je bént het niet. Maar je wereldburger wanen of dat te veinzen slaat echt alles.
      Als je racist bent, kom er dan voor uit, dan kun je eraan gaan werken.
      Verbloem je het, dan ben je gedoemd het te blijven.
      Zie in dit verhaal maar eens de reactie van die ouders: "Wij hebben de indruk dat pesterijen en discriminatie door Marokkaanse jongens tegen Nederlandse alleen maar toenemen in Zuilen. Daar moet iets aan gedaan worden.’’
      Spreekt boekdelen!

    10. #10
      Banned III's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2006
      Locatie
      Reedeurp
      Leeftijd
      57
      Berichten
      12.672
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard

      Geplaatst door Witte78
      Topictitel is inderdaad van Quais niveau. Jammer dat dezelfde mensen daar niet over klagen.
      Ik zat ook al te denken.
      Zelf heb ik mij al afgezet tegen de topictitelkeuzes van Qayis. Die ik vaak heel misselijkmakend vind.
      Maar de bedoeling daarachter is toch net even anders dan met topictitels als deze hier.
      Daarom ben ik voor mezelf tot de conclusie gekomen dat ik die van Qayis meer leer waarderen. Ik mag ze met een korrel zout nemen, iets waaraan ik twijfel als ik aan deze topictitel denk. met twijfel wil ik uitdrukking geven aan mijn niet-twijfel dat ik die met een kilo zout nog niet hoef te nemen!
      dit niet om een onderscheid te maken tussen mensen, maar wel om het verschil in intentie te onderstrepen!

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Gelijkaardige Onderwerpen

    1. Pispaal omdat je geen moslim bent
      Door wytze in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 41
      Laatste Bericht: 25-09-07, 16:51
    2. Opgesloten worden omdat je illegaal bent...
      Door M@riska in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 3
      Laatste Bericht: 05-07-06, 10:18
    3. Boos omdat je ziek bent.
      Door Niais in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 12
      Laatste Bericht: 28-04-06, 11:35
    4. Belgische moslim stapt naar rechter omdat hij geen alcohol mag verkopen
      Door Marsipulami in forum Het nieuws van de dag
      Reacties: 63
      Laatste Bericht: 03-08-05, 23:50
    5. MySweety.....Dit is alleen omdat je een schat bent!
      Door ~Faar~ in forum Islam en meer
      Reacties: 2
      Laatste Bericht: 27-05-02, 22:13

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •