Unesco erkent Palestina ondanks VS-dreigement - Pagina 7
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 7/8 EersteEerste ... 678 LaatsteLaatste
    Resultaten 61 tot 70 van de 80

    Onderwerp: Unesco erkent Palestina ondanks VS-dreigement

    1. #61
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2002
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      11.394
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      243

      Standaard

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric de Blois Bekijk Berichten
      Ok. Jij vindt dus dat eerst de vrede moet worden bereikt. Hoe bereik je die als je een volk niet ziet als medeburgers, maar hun wel wilt domineren? Als je vindt dat palestijnen maar achter een muur moeten blijven, kun je ze ook net zo goed autonomie geven. Maar dat wil Israël niet. Het gaat niet over vrede maar over de onwil van israël palestina te erkennen. Het is een zeer ongelijke positie. Onderhandelen is niet mogelijk met een partij die vele malen sterker is. Dan kun je hooguit zeggen; 'ok we doen wat jullie willen'.
      Er is met Egypte, Libanon en Jordanie onderhandeld onder het thema "land voor vrede" en nu al zit alles gewoon weer op losse schroeven. Israel wil garanties om niet op de hele grensstrook Hamas buren te hebben. Natuurlijk geeft Israel geen carte blanche. Zo maak je het kruitvat alleen maar meer ontvlambaar. Het gaat om onwil of onmogelijkheid die garanties te geven. Als zou Israel een Costa Rica zijn zonder leger, die vredesgaraanties moeten gegeven worden. Tenzij dit je bedoeling is. De situatie is iets gecompliceerder. Het overgrote deel van de Palestijnen op de Westbank wil niet gezien worden als medeburger. Er zijn intifada's georganiseerd. Dat is ook de reden dat dat hek en die muur zijn gebouwd.
      Dat van die 666 heb ik van wiki geplukt. Hier in Coyhaique heb je geen goede boekhandel helaas. Ik moet het doen met weinig middelen.

      Het gaat de palestijnen niet zozeer om de Unesco. Ze zien dat als een entree voor een volwaardig VN-lidmaatschap. Daarom heb ik het maar meteen over dat VN-lidmaatschap.
      Wat? Als het de Palestijnen niet eens om de Unesco gaat dan heeft Israel op te maken uit het videootje van Mars hierboven gelijk. Hoe schandalig wordt het dan dat de Unesco zich gaat lenen voor politieke boodschappen of politieke boodschapjongetje? Dit is wat ik noem " achterdeur politiek" en waarom zouden de Basken dat niet krijgen.
      Er heerst oorlog ja. En ik zie niet in waarom je dan moet wachten tot de vijand jou autonomie gunt. Dan kun je wachten tot je een ons weegt. Israël probeert de zaak gewoon zo lang mogelijk te rekken. Waar hangt het nu volgens jou vanaf. Wat weerhoudt Israël de palestijnen autonomie te gunnen?
      Met je vijanden maak je vrede maar die moeten er wel garant voor kunnen staan. Gaza kan dat niet en nu blijkt Egypte en Jordanie dat ook niet meer te kunnen. Afwimpelen alsof dat Israels schuld zou zijn is oorzaken en gevolgen mixen.
      Ja, ik weet dat die muur functioneel is. Ik vind het ook wel goed dat die muur er is. Er zijn in ieder geval minder aanslagen op bussen etc. Maar dat impliceert volgens mij ook dat Israël die palestijnen 'buiten' Israël wil houden. Buiten Israël betekent volgens mij dan onvermijdelijk 'buitenland'. Geef dat buitenlands volk dan ook autonomie en een eigen staat binnen die muur, dat zou in ieder geval consequent zijn. Israël is niet consequent.
      Ja klopt. Dat hek en die muur brengen ook veel problemen met zich mee die men gedeeltelijk niet heeft overzien maar om te stellen dat dat definitieve grenzen worden is vooruit lopen op een zaak die op de onderhandelingstafel moet en zeker zal komen. Abbas heeft autonomie gekregen. Er is een eigen politiemacht. Voor een autonome staat moet toch echt meer onderhandeld worden. Israel is in deze juist wel consequent.

    2. #62
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.573
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric de Blois Bekijk Berichten


      Dat van die 666 heb ik van wiki geplukt. Hier in Coyhaique heb je geen goede boekhandel helaas. Ik moet het doen met weinig middelen.
      Coyhaique - hoe spreken de inwoners dat uit?

      www.library.nu of http://library.nu/

      Maak een account aan en je kunt heel wat boeken vinden.


      .
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    3. #63
      Eric de Blois
      Gast

      Standaard

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Coyhaique - hoe spreken de inwoners dat uit?

      welcome - library.nu of welcome - library.nu

      Maak een account aan en je kunt heel wat boeken vinden.


      .
      Je spreekt dit uit als:

      koi - jaai - kuh (accent op 'jaai')

      De regio Aysén waar ik woon is de dunst bevolkte regio van Chili, 0,96 inw. per vierkante kilometer. De helft van alle inwoners in de Regio woont in Coyhaique. Het is hier dus erg rustig en veel natuur.

      Dank je voor de boekentip. Toen ik nog in nederland woonde, had ik een kast vol boeken en tijdschriften. En een verzameling van twintig jaargangen National Geographic. Ik heb maar weinig meegenomen. Hier doe ik het daarom met Trouw, wiki etc. Kom eens langs op de koffie!


    4. #64
      Sufisticated. Giuseppe's Avatar
      Ingeschreven
      Sep 2007
      Locatie
      Bébé à bord!
      Berichten
      16.801
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1279433

      Standaard

      Toetreding tot UNESCO is dan ook 'n misdaad, de gemiddelde Israëlische burger in Tel Aviv of Haifa zal er dagelijks last van ondervinden. Elke dag weer door die Palestijnse checkpoints, kans dat ze hun olijfbomen verliezen (enige bron van inkomsten), wakker worden en er opeens 2000 Palestijnse gezinnen om hen heen wonen, beschermd door Palestijnse militairen.


      Oh, wacht..
      In the arithmetic of love, one plus one equals everything, and two minus one equals nothing.

      L'ignorance mène à la peur, la peur mène à la haine, et la haine mène à la violence. Voilà l'équation.


    5. #65
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.573
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric de Blois Bekijk Berichten

      Je spreekt dit uit als:

      koi - jaai - kuh (accent op 'jaai')

      De regio Aysén waar ik woon is de dunst bevolkte regio van Chili, 0,96 inw. per vierkante kilometer. De helft van alle inwoners in de Regio woont in Coyhaique. Het is hier dus erg rustig en veel natuur.

      Dank je voor de boekentip. Toen ik nog in nederland woonde, had ik een kast vol boeken en tijdschriften. En een verzameling van twintig jaargangen National Geographic. Ik heb maar weinig meegenomen. Hier doe ik het daarom met Trouw, wiki etc. Kom eens langs op de koffie!

      Je woont indrukwekkend mooi, man. Stel me de sterrenhemel bij jullie voor ...


      .
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    6. #66
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2002
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      11.394
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      243

      Standaard

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ronald Bekijk Berichten
      Er is met Egypte, Libanon en Jordanie onderhandeld onder het thema "land voor vrede" en nu al zit alles gewoon weer op losse schroeven. Israel wil garanties om niet op de hele grensstrook Hamas buren te hebben. Natuurlijk geeft Israel geen carte blanche. Zo maak je het kruitvat alleen maar meer ontvlambaar. Het gaat om onwil of onmogelijkheid die garanties te geven. Als zou Israel een Costa Rica zijn zonder leger, die vredesgaraanties moeten gegeven worden. Tenzij dit je bedoeling is. De situatie is iets gecompliceerder. Het overgrote deel van de Palestijnen op de Westbank wil niet gezien worden als medeburger. Er zijn intifada's georganiseerd. Dat is ook de reden dat dat hek en die muur zijn gebouwd.

      Wat? Als het de Palestijnen niet eens om de Unesco gaat dan heeft Israel op te maken uit het videootje van Mars hierboven gelijk. Hoe schandalig wordt het dan dat de Unesco zich gaat lenen voor politieke boodschappen of politieke boodschapjongetje? Dit is wat ik noem " achterdeur politiek" en waarom zouden de Basken dat niet krijgen.

      Met je vijanden maak je vrede maar die moeten er wel garant voor kunnen staan. Gaza kan dat niet en nu blijkt Egypte en Jordanie dat ook niet meer te kunnen. Afwimpelen alsof dat Israels schuld zou zijn is oorzaken en gevolgen mixen.


      Ja klopt. Dat hek en die muur brengen ook veel problemen met zich mee die men gedeeltelijk niet heeft overzien maar om te stellen dat dat definitieve grenzen worden is vooruit lopen op een zaak die op de onderhandelingstafel moet en zeker zal komen. Abbas heeft autonomie gekregen. Er is een eigen politiemacht. Voor een autonome staat moet toch echt meer onderhandeld worden. Israel is in deze juist wel consequent.
      Komt weer eens een ware aap uit de mouw:



      Palestinians: UNESCO Will Help Us Bar Jews From Praying at Tomb of the Patriarchs

      DECEMBER 12, 2011 10:42
      BY PESACH BENSON


      Hebron's Tomb of the Patriarchs

      Palestinian officials are openly talking about using UNESCO to prohibit Jews from worshipping at Hebron’s Tomb of the Patriarchs.

      Religious freedom in the Holy Land’s always a hot media topic during the Christmas season, and Karl Vick of Time got himself a scoop sure to raise red flags:

      There’s not much about the site that’s in doubt, including what Palestinian officials aim to do with the property if they get control of it — stop Jews from praying there.

      The stated reason: The massive stone structure built atop the cave by King Herod, a Jew, and held for a time by Christian Crusaders, has since the 14th century been a Muslim house of worship. The Ibrahimi Mosque has minarets, rugs, washrooms for ablutions and anterooms lined with racks for storing shoes.

      “It’s a mosque!” says Khaled Osaily, the mayor of Hebron. “You don’t have to be an architect to see it! Will you allow me to pray in a synagogue or a church?”

      . . .

      So why frame the World Heritage application as a bid to restrict the use of a religious site, when the only practical effect will be to create bad feelings? For the same reason Palestinian Authority Mahmoud Abbas, in his September speech to the U.N. General Assembly, evoked the the Holy Land by name-checking Jesus Christ and the Prophet Mohammed but said nothing about the Jews: In a word, spite.

      I have to credit the mayor: At least he’s honest enough to say Jewish ties to Abraham, Isaac and Jacob will get absolutely no sanction, and that UNESCO will enable this.

      Palestinians: UNESCO Will Help Us Bar Jews From Praying at Tomb of the Patriarchs | HonestReporting

    7. #67
      Lekprikker koeskoesje's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2010
      Locatie
      Rotjeknorrr
      Leeftijd
      39
      Berichten
      1.846
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      14657

      Standaard

      Het begin van het einde van de incesteuze relatie tussen Zionisten en nazi-fascisten (als dat geen dubbele overbodigheid is!). Hahaha!
      ...de beste van de zuidwestelijke halfrondje...

    8. #68
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard

      Onevenredig veel aandacht voor dat hele kleine stukje aarde.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    9. #69
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Onevenredig veel aandacht voor dat hele kleine stukje aarde.
      Al dat gemekker over dat verbod op onverdoofd slachten, dat is pas evenredige aandacht zeker?
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    10. #70
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Al dat gemekker over dat verbod op onverdoofd slachten, dat is pas evenredige aandacht zeker?
      Zoals gewoonlijk koppel jij weer zaken aan elkaar die niets met elkaar te maken hebben.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Gelijkaardige Onderwerpen

    1. Aaaaaaaa7 Home Sweet Home!
      Door AARDIG in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 11
      Laatste Bericht: 13-07-11, 00:43
    2. Chili erkent Palestina als soevereine staat
      Door Eric de Blois in forum Het nieuws van de dag
      Reacties: 0
      Laatste Bericht: 08-01-11, 21:53
    3. Home, sweet ma'fcking home!
      Door A_K_A in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 34
      Laatste Bericht: 24-05-06, 22:24
    4. Home. sweet home. (Foto's Bakkie :D)
      Door ZwYgStErr in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 35
      Laatste Bericht: 12-12-04, 13:45

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •