ECI europees burgerinitiatief – antittip! - Pagina 32
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 32/34 EersteEerste ... 22313233 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 311 tot 320 van de 333

    Onderwerp: ECI europees burgerinitiatief – antittip!

    1. #311
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Arrow pseudo-hiv EU-Japan

      .
      Pseudo-hiv EU - Japan

      Tussen Japan en de EU is al jaren een pseudo-hiv in de maak. De verdragstext nadert zn voltooiing. Japan en de EU zijn het nog niet over alles eens, maar regeringsleiders tekenen er vandaag een accoord over. Willen ze graag doen voor de G20-top.

      Het nieuws zal lyrische verhalen van hiv-politici napraten. Wat zeggen economische cijfers?

      Assessment of barriers to trade and investment between the EU and Japan (2009)

      (Het rapport is zo oud omdat het verdrag al zo lang in de maak is).

      Op p. 71 staat:

      We do not have detailed assessments available for how Japanese exporters perceived barriers in the EU. Instead we to use the results from another DG Trade study, Ecorys (2009), as the source of the estimates on the European side.

      In die studie leidt Ecorys cijfers af uit een enquête. Daarin gaat het om vraag A12a:

      Question A12a
      Consider exporting to the US (EU), keeping in mind your domestic market. If 0 represents a completely ‘free trade’ environment, and 100 represents an entirely closed market due to NTMs, what value between 0 – 100 would you use to describe the overall level of restrictiveness of the US (EU) market to your export product (service) in this sector?
      (p. 10, p. 21)


      Ecorys schrijft daarover:

      The Tables below show us the perception of firms on both sides of the Atlantic as well as from third countries regarding the overall levels of restrictiveness (we recall Question 12a of the survey) in terms of NTMs and regulatory divergence of systems that they feel they face.
      (annex 6 p.250; cursief in origineel, onderstreping toegevoegd).


      öfse deelt mee:

      In response to email requests, Dr. Koen Berden from Ecorys confirmed that only question 12a was used in the NTM indexes applied in the regressions (p.36 noot 43).

      Ecorys baseert zijn cijfers dus op een enquête naar “wat bedrijven voelen bij het algemene niveau van beperkendheid van de markt”.

      Y = P = C + I + G + X - M

      Het gaat nu om X - M, netto export.

      Netto export wordt doorgaans niet genoemd in EC-rapporten, omdat die door het pseudo-hiv in kwestie daalt in de EU, en de EC dat tracht te verhullen. Zo ook in dit rapport. Heb X - M zelf uitgerekend.

      Combineer tabel 6.4 op p.75 en tabel 6.5 op p.79.
      Netto export van de EU daalt met 5,4 à 8,5 miljard euro.
      Dat is kleingeld in de EU, maar dan nog is het getal negatief.

      In tabel 6.10 op p.82 staat Δgdp:

      in de EU stijgt het bruto binnenlands product op lange termijn - 10 jaar - met 0,1 à 0,2%.

      Gouden bergen!
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    2. #312
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Arrow ceta

      .
      Over veel ceta-artikelen

      Veel artikelen in ceta hebben het karakter van:

      Je geeft iemand met potentieel tegengestelde belangen aan de jouwe een pistool,
      en neemt je voor om ervoor te zorgen dat hij niet onterecht op je zal schieten.

      Dit is geen goede constructie voor beheersing van macht.
      Laatst gewijzigd door Olive Yao; 03-08-17 om 19:04.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    3. #313
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: ECI europees burgerinitiatief

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Ik vind dit maar gerommel in de marge.
      Een van de voordelen van maroc is dat ik mn eigen geklets later nog eens teruglees, om niet te zeggen gelul.
      Je hebt volkomen gelijk.
      heb t nu wel over die eerste posts he
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    4. #314
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Exclamation dwangbuis ceta

      .
      VOORTGANGSRAPPORTAGE

      ● De verdragstext van ceta is 1598 bladzijden. Het verdrag zelf is 230 bladzijden, de rest is annexen. In die annexen staan met name gedetailleerde uitzonderingsbepalingen, voor Canada en de EU en canadese provincies en EU-landen.
      In de lay-out die ik zelf in een OpenOffice bestand gemaakt heb is het verdrag zelf maar 122 bladzijden, mensen moeten niet over de omvang zeuren. Grote letters en veel wit.

      ● Het grootste deel van het verdrag en de belangrijkste annexen heb ik nu bestudeerd.

      ● Daarnaast bestudeer ik publicaties over onderdelen van het verdrag.

      ● Op dit moment lees ik ceta and ttip - Potential impacts on health and social services door Thomas Fritz, voor de European federation of public service unions (epsu).
      Met de verdragstext ernaast, waar ik steeds naar terugkoppel om het verdrag goed te leren kennen.

      ● Mijn actuele karakterisering van ceta:

      Gemeenschappen van mensen worden in een dwangbuis gezet.

      Waar ze niet meer uit kunnen komen.

      ● Als er een ceta over de dam is volgen er meer. Doel van o. a. de europese commissie is dat de hele wereldeconomie omspannen wordt door dit soort economische quasi-grondwetten vermomd als 'vrijhandelsverdragen'.

      De hele wereldbevolking in een dwangbuis.
      Laatst gewijzigd door Olive Yao; 03-08-17 om 19:05.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    5. #315
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: dwangbuis ceta

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      .
      VOORTGANGSRAPPORTAGE

      ● De verdragstext van ceta is 1598 bladzijden. Het verdrag zelf is 230 bladzijden, de rest is annexen. In die annexen staan met name gedetailleerde uitzonderingsbepalingen, voor Canada en de EU en canadese provincies en EU-landen.
      In de lay-out die ik zelf in een OpenOffice bestand gemaakt heb is het verdrag zelf maar 122 bladzijden, mensen moeten niet over de omvang zeuren. Grote letters en veel wit.

      ● Het grootste deel van het verdrag en de belangrijkste annexen heb ik nu bestudeerd.

      ● Daarnaast bestudeer ik publicaties over onderdelen van het verdrag.

      ● Op dit moment ben ik bezig in ceta and ttip - Potential impacts on health and social services door Thomas Fritz, voor de European federation of public service unions (epsu).
      Met de verdragstext ernaast, waar ik steeds naar terugkoppel om het verdrag goed te leren kennen.

      ● Mijn actuele karakterisering van ceta:

      Gemeenschappen van mensen worden in een dwangbuis gezet.

      Waar ze niet meer uit kunnen komen.

      ● Als er een ceta over de dam is volgen er meer. Doel van o. a. de europese commissie is dat de hele wereldeconomie omspannen wordt door dit soort economische quasi-grondwetten vermomd als 'vrijhandelsverdragen'.

      De hele wereldbevolking in een dwangbuis.
      Als jij het doet vertrouw ik het niet.

      Niet dat je niet slim genoeg bent maar je bent bevooroordeeld.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    6. #316
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: dwangbuis ceta

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Als jij het doet vertrouw ik het niet.

      Niet dat je niet slim genoeg bent maar je bent bevooroordeeld.
      Je moet dan ook niet op mijn woorden afgaan, maar op wat er in ceta staat.
      Bijvoorbeeld artikel 8:9 lid 1 dat ik hierboven citeerde. Op grond van dat artikel hebben verdragslanden niet langer het recht om te reguleren. Niet omdat ik dat zeg, maar omdat artikel 8.9 lid 1 dat zegt.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    7. #317
      gelukszoeker nacht's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2016
      Berichten
      718
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      11

      Standaard Re: dwangbuis ceta

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Als jij het doet vertrouw ik het niet.

      Niet dat je niet slim genoeg bent maar je bent bevooroordeeld.
      je vertrouwd het niet omdat olive het zegt... wie is er dan bevooroordeeld?

      ps. het staat je natuurlijk vrij zelf dat verdrag te bestuderen.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes

    8. #318
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: dwangbuis ceta

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nacht Bekijk Berichten
      je vertrouwd het niet omdat olive het zegt... wie is er dan bevooroordeeld?

      ps. het staat je natuurlijk vrij zelf dat verdrag te bestuderen.
      Heb in zoverre niets tegen wat super ick schrijft en ben het met hem eens dat hij inderdaad niet op mijn woorden moet afgaan. Ik probeer informatie te presenteren die iedereen kan controleren.
      Heb trouwens nog maar één artikel neergezet met wat suggesties.

      Over ceta:

      De artikelen in ceta staan niet op zichzelf. Veel ervan vormen netwerken door de verdragstext plus de annexen heen. Je moet artikelen bezien in verband met artikelen uit diverse andere hoofdstukken om hun betekenis te kennen. Vanuit artikel 8.9 lid 1 hierboven bijvoorbeeld lopen lijnen naar heel veel andere artikelen. Enz.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    9. #319
      gelukszoeker nacht's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2016
      Berichten
      718
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      11

      Standaard Re: dwangbuis ceta

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Heb in zoverre niets tegen wat super ick schrijft en ben het met hem eens dat hij inderdaad niet op mijn woorden moet afgaan.
      het is onterecht dat je jezelf zo naar beneden haalt. je weet meer over dit onderwerp dan alle forumleden bij elkaar opgeteld. daarbij zijn jouw woorden het enige wat ik van jou heb. als ik daar niet op af kan gaan heb ik niets om bij jou op af te gaan.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes

    10. #320
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: dwangbuis ceta

      Het is niet persoonlijk bedoelt hoor maar ik proef toch wel een antihouding. Niet alleen hier maar ook tegen kapitalisme. Je hebt daar een, vaak wel terechte, ongezouten mening over. Een afkeer.

      Ik begrijp dat er richtlijnen in een contract staan maar tot nu toe is het met ieder contract zo geweest dat onderdelen die slecht uitpakken herzien kunnen worden.
      Zo geloof ik niet dat wij gedwongen kunnen worden om onze voedselveiligheid op het spel te zetten. Andere wetten staan dat weer niet toe.

      Ik bewonder je vasthoudendheid en verdieping in deze materie.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •