ECI europees burgerinitiatief – antittip! - Pagina 31
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 31/34 EersteEerste ... 21303132 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 301 tot 310 van de 333

    Onderwerp: ECI europees burgerinitiatief – antittip!

    1. #301
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: ECI europees burgerinitiatief – antittip!

      Geen slecht idee.

      Ik vind overigens dat individuele landen ook een verdrag af moeten kunnen sluiten. Nederland zou met Engeland bijvoorbeeld zelfstandig een handelsverdrag af moeten kunnen sluiten. Het belang is veel groter voor ons dan voor bijvoorbeeld Tsjechië (dat gok ik dan). Het heeft daarom geen nut dat een ander land om puur politieke redenen tegen gaat stemmen.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    2. #302
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Re: ECI europees burgerinitiatief – antittip!

      TTIP was toch afgeserveerd door Trump. Deze topic mag dus dicht.
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    3. #303
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: ECI europees burgerinitiatief – antittip!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten

      Geen slecht idee.
      Ik begrijp er niets van. Het was toch al zo dat nationale parlementen de pseudo-hivs moeten ratificeren, en dat was toch ook al bekend?

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten

      TTIP was toch afgeserveerd door Trump. Deze topic mag dus dicht.
      Ho ho, vergeet ceta & tisa niet.

      En epa's - economic partnership agreements - van de EU met afrikaanse, zuid-amerikaanse en pacifische landen. Nigeria en Tanzania weigeren een epa met de europese commissie te sluiten. Ze houden hun poot stijf. En: ze baseren zich daarbij op economische ontwikkelingstheorie - op deugdelijke economische argumenten. Ze hebben veel geleerd en hebben lef. Historische ontwikkeling, volgens mij, waarover ik meer hoop te posten.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    4. #304
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Thumbs up ECI europees burgerinitiatief

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten

      Europese burgers zetten een initiatief op.

      (...)

      Maar de Europese Commissie weigert het burgerinitiatief te registreren! Dat is blijkbaar een officiële erkenning, die de EC niet wil geven.
      Vertegenwoordigers van het burgerinitiatief hebben tegen deze afwijzing een procedure bij het Hof van Juistitie van de EU gestart.

      Het vonnis is er.

      Het Gerecht van de Europese Unie verklaart het besluit nietig waarbij de Commissie registratie heeft geweigerd van het Europees burgerinitiatief "Stop TTIP”.
      Dat burgerinitiatief vormt geen onaanvaardbare inmenging in het verloop van de wetgevingsprocedure, maar zwengelt op rechtmatige wijze en tijdig een democratisch debat aan.


      persbericht

      Arrest van het Gerecht

      Overwinning voor burgers, nederlaag voor Europese Commissie.


      n. b. Ik vind de EC beslist niet 'alleen maar slecht'. Er is gemeenschapszin bij de EC, en eurocommissaris Margrethe Vestager voert de belastingoorlog aan de kant van burgers en voor democratie.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    5. #305
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard internationale investeringszwendel

      .
      Het is van belang om scherp te definiëren wat een 'investering' is. Want bij internationale investeringszwendel rekken private investeringskongsis dat begrip zoveel mogelijk op.

      ceta

      Hoofdstuk 8 Investeringen

      Artikel 8.1 Definities

      investering: elke vorm van activa die een investeerder rechtstreeks of onrechtstreeks in eigendom heeft of waarover hij rechtstreeks of onrechtstreeks zeggenschap uitoefent, die de kenmerken van een investering bezit;
      deze kenmerken zijn onder meer (...)
      Investeringen kunnen onder meer de volgende vormen aannemen:
      (...)

      investeerder: een partij bij de overeenkomst, een natuurlijke persoon of een onderneming uit een partij bij de overeenkomst, anders dan een filiaal of een vertegenwoordiging, die een investering op het grondgebied van de andere partij bij de overeenkomst wil verrichten, verricht of heeft verricht;


      Dus:
      Investeringen zijn activa van een investeerder; een investeerder is iemand die investeert; investeringen hebben onder meer de kenmerken en vormen (...).

      Dit bevat een cirkelredenatie.
      'Onder meer' – dit is dus geen sluitende definitie.

      Onder de 'kenmerken' staat:
      – 'een zekere duur en de vastlegging van kapitaal of andere middelen' – er staat niet wat voor middelen, dus dit is niet sluitend;
      – 'de verwachting van winst of voordelen' – een verwachting is subjectief.

      Onder de 'vormen' staat:
      – 'e. elk ander soort belang in een onderneming' – dit is niet sluitend.
      – 'f. een belang dat voortvloeit uit:
      (...)
      iii. andere soortgelijke contracten' – dit is evenmin sluitend.

      Kortom, ceta bevat geen sluitende definitie van 'investering'.
      Dit geeft private investeringskongsis de kans om het begrip op te rekken.
      Laatst gewijzigd door Olive Yao; 08-06-17 om 12:49.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    6. #306
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: internationale investeringszwendel

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      .
      Het is van belang om scherp te definiëren wat een 'investering' is. Want bij internationale investeringszwendel rekken private investeringskongsis dat begrip zoveel mogelijk op.

      ceta

      Hoofdstuk 8 Investeringen

      Artikel 8.1 Definities

      investering: elke vorm van activa die een investeerder rechtstreeks of onrechtstreeks in eigendom heeft of waarover hij rechtstreeks of onrechtstreeks zeggenschap uitoefent, die de kenmerken van een investering bezit;
      deze kenmerken zijn onder meer (...)
      Investeringen kunnen onder meer de volgende vormen aannemen:
      (...)

      investeerder: een partij bij de overeenkomst, een natuurlijke persoon of een onderneming uit een partij bij de overeenkomst, anders dan een filiaal of een vertegenwoordiging, die een investering op het grondgebied van de andere partij bij de overeenkomst wil verrichten, verricht of heeft verricht;


      Dus:
      Investeringen zijn activa van een investeerder; een investeerder is iemand die investeert; investeringen hebben onder meer de kenmerken en vormen (...).
      Je hebt het er maar druk mee.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    7. #307
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard ECI europees burgerinitiatief – antittip!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten

      TTIP was toch afgeserveerd door Trump. Deze topic mag dus dicht.

      Trump: Corporate trade as usual, now with added xenophobia

      Corporate Europe Observatory (22 mei 2017)

      For months now, the proponents of CETA and TTIP (respectively, EU-Canada and prospective EU-US trade treaties) have warned that US President Trump represents a threat to – what they claim are – fundamentally 'progressive' and 'inclusive' trade agreements that will benefit all. When the European Parliament voted for CETA in February, they made it sound as if the agreement was somehow a response to the nationalist holler of the billionaire President, who some blame for ditching TTIP. And indeed, Trump played to his base over his 'dramatic U-turn' on US trade policy, scrapping the Transpacific Partnership, launching a renegotiation of NAFTA, and proposing protection of certain US sectors against foreign imports. But in reality the change may be only skin-deep.

      (...)

      ceo
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    8. #308
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Arrow internationale investeringszwendel

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten

      Je hebt het er maar druk mee.

      Artikel 8.9 Investeringen en regelgevingsmaatregelen
      1. Voor de toepassing van dit hoofdstuk herbevestigen de partijen bij de overeenkomst hun recht op hun respectieve grondgebied regelgeving vast te stellen ter verwezenlijking van legitieme beleidsdoelstellingen, zoals bescherming van de volksgezondheid, de veiligheid, het milieu of de openbare zeden, sociale of consumentenbescherming, of bevordering en bescherming van de culturele verscheidenheid.


      Engelse text leest makkelijker vind ik:

      Article 8.9 Investment and regulatory measures
      1. For the purpose of this Chapter, the Parties reaffirm their right to regulate within their territories to achieve legitimate policy objectives, such as the protection of public health, safety, the environment or public morals, social or consumer protection or the promotion and protection of cultural diversity.



      Ik heb een auto als ik een auto heb. Zeg ik dat ik een auto heb?
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    9. #309
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: internationale investeringszwendel

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Artikel 8.9 Investeringen en regelgevingsmaatregelen
      1. Voor de toepassing van dit hoofdstuk herbevestigen de partijen bij de overeenkomst hun recht op hun respectieve grondgebied regelgeving vast te stellen ter verwezenlijking van legitieme beleidsdoelstellingen, zoals bescherming van de volksgezondheid, de veiligheid, het milieu of de openbare zeden, sociale of consumentenbescherming, of bevordering en bescherming van de culturele verscheidenheid.


      Engelse text leest makkelijker vind ik:

      Article 8.9 Investment and regulatory measures
      1. For the purpose of this Chapter, the Parties reaffirm their right to regulate within their territories to achieve legitimate policy objectives, such as the protection of public health, safety, the environment or public morals, social or consumer protection or the promotion and protection of cultural diversity.



      Ik heb een auto als ik een auto heb. Zeg ik dat ik een auto heb?
      Zoals ik het lees hebben we daar het grootste struikelblok weggehaald.

      Vij het aangaan van samenwerkingsverbanden en verdragen is altijd geven en nemen. Je kunt niet alleen nemen. Werkt het niet zoals je wilt zeg je het gewoon op. Doet the Donald ook. Die begrijpt dat dus.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    10. #310
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Arrow recht om te reguleren

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten

      Zoals ik het lees hebben we daar het grootste struikelblok weggehaald.

      Vij het aangaan van samenwerkingsverbanden en verdragen is altijd geven en nemen. Je kunt niet alleen nemen. Werkt het niet zoals je wilt zeg je het gewoon op. Doet the Donald ook. Die begrijpt dat dus.
      Bedankt voor je reactie, ik mocht van mezelf niet reageren omdat ik vond dat ik andere dingen moest doen.

      Nou, volgens mij zit er wel een adder onder het gras van dit artikel. Laten we klein beginnen.

      De twee zinnen:

      "Landen hebben het recht om te reguleren"

      en

      "Landen hebben het recht om te reguleren als dat legitiem is"

      verschillen woordelijk en in betekenis.

      Tegenstanders van pseudo-hivs zeggen:

      'Pseudo-hivs ontnemen landen het recht om te reguleren'.

      Hiv-politici antwoorden:

      'Nee hoor, landen houden het recht om te reguleren als dat legitiem is'.

      Is dat afdoende antwoord op het argument van de tegenstanders?
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •