Antwerpse imam allicht vertrokken naar Syrië
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Resultaten 1 tot 5 van de 5

    Onderwerp: Antwerpse imam allicht vertrokken naar Syrië

    1. #1
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Antwerpse imam allicht vertrokken naar Syrië

      Antwerpse imam allicht vertrokken naar Syrië


      Vandaag om 12:21 door svg | Bron: belga
      . .

      De Antwerpse imam Youssef E.G. is al een maand spoorloos en is vermoedelijk naar Syrië vertrokken om er zich aan te sluiten bij Syriëstrijders. Er loopt een opsporingsonderzoek naar de Marokkaanse man. Dat schrijft Het Laatste Nieuws donderdag.

      Youssef E.G. ging tot een maand geleden voor in het gebed in moskee El Mohsinien in het Antwerpse district Berchem. Voordien was hij ook al actief in Hoboken en Borgerhout. De moskeebesturen zouden geen argwaan gehad hebben omdat de man zich in zijn functie gematigd gedroeg. Zijn radicale ideeën zou hij verspreid hebben tijdens persoonlijke contacten, zonder medeweten van de besturen.

      Ook de Antwerpse dienst Samen Leven is intussen op de hoogte gebracht van de situatie.

      Burgemeester De Wever kan volgens zijn woordvoerder niet ingaan op individuele dossiers, maar laat met het oog op de verdere aanpak ervan - bijvoorbeeld inzake de jongeren met wie de imam contact had - wel weten dat de stad een ‘zeer uitgebreide deradicaliseringsaanpak’ heeft, ‘zowel individueel als groepsgericht’. Zo wordt er gewerkt naar scholen en moskeeën toe en bestaat er een klankbordgroep met islamitische verenigingen.

      Imam Van Ael reageert op Facebook

      De bekende Antwerpse imam Sulayman Van Ael reageerde donderdagochtend al op zijn Facebookpagina met een videoboodschap. ‘Zulke mensen moeten beseffen dat ze door hun onverantwoorde handelingen al het positieve wat de moslimgemeenschap probeert op te bouwen, neerhalen’, zegt hij.

      Van Ael stelt ook dat er een ander opleidingsbeleid nodig is in België, zodat er minder imams moeten ‘geïmporteerd’ worden uit het buitenland.
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    2. #2
      Very Important Prikker Mark's Avatar
      Ingeschreven
      Sep 2002
      Locatie
      K4-land
      Berichten
      34.322
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      402417

      Standaard Re: Antwerpse imam allicht vertrokken naar Syrië

      hoe komt het nu dat belgie zo'n broeinest van extremisten is?

      is het de depressieve architectuur? het onvriendelijke gedrag van de belgen? het inferieuriteitscomplex tav Frankrijk en Nederland? Het feit dat het land in tweeen gesplitst wordt tussen twee stammen?
      Gaarne langzaam typen wanneer u mij aanspreekt, ik ben blond en heb een IQ van 89.

    3. #3
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Re: Antwerpse imam allicht vertrokken naar Syrië

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark Bekijk Berichten
      hoe komt het nu dat belgie zo'n broeinest van extremisten is?

      is het de depressieve architectuur? het onvriendelijke gedrag van de belgen? het inferieuriteitscomplex tav Frankrijk en Nederland? Het feit dat het land in tweeen gesplitst wordt tussen twee stammen?
      Ik denk dat het aan de architectuur ligt.
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    4. #4
      Very Important Prikker Mark's Avatar
      Ingeschreven
      Sep 2002
      Locatie
      K4-land
      Berichten
      34.322
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      402417

      Standaard Re: Antwerpse imam allicht vertrokken naar Syrië

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten
      Ik denk dat het aan de architectuur ligt.
      ik denk het ook, als ik door wallonie rij in die dorpen zie ik vies beton, geen ramen, geen stoep... horror taferelen waarbij ik altijd me afrvaag hoeveel kelders er daar volzitten met mishandelde kinderen
      Gaarne langzaam typen wanneer u mij aanspreekt, ik ben blond en heb een IQ van 89.

    5. #5
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Antwerpse imam allicht vertrokken naar Syrië

      Luik vanaf de ringweg bezien is één vage onduidelijke grijze grauwe en trieste klomp beton. Ik krijg dan zelf spontaan terroristische neigingen.

      Bovendien hebben ze daar allemaal een spraakgebrek.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •