Tweede Kamer: Moslima moet gewoon handen schudden - Pagina 13
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 13/37 EersteEerste ... 312131423 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 121 tot 130 van de 364

    Onderwerp: Tweede Kamer: Moslima moet gewoon handen schudden

    1. #121
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: moslim privilege

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Het is vaak niet de schuld van de ondernemers maar wet- en regelgeving van de overheid. Het ontslagrecht is veel te rigide. Als het fout uitpakt herstel je de fout niet zomaar even.

      Als ik een 50 plusser met een pacemaker wil aannemen dan kan ik slechts de volledig loonsom van alle werknemers verzekeren en niet de specifieke persoon afzonderlijk (verzuimverzekering). Duikt hij de ziektewet in dan moet de ondernemer 2 jaar loon doorbetalen. Belachelijk uiteraard maar wel dagelijkse praktijk.

      Als ik iemand aanneem die er achteraf een zootje van maakt had ik aan dossieropbouw moeten doen waarmee ontbinding arbeidsovereenkomst kan worden aangevraagd. Dus evaluatiegesprekken en alles bijhouden. Kom je helemaal niet meer aan werken toe tenzij we er iemand voor aannemen.

      Al die ontslagregelingen hebben ons alleen al vele tienduizenden euro's gekost.

      Om dan nog eens te gaan beginnen aan iemand die weigert mannen een hand te geven en ook nog eens gehuld is in een boerka? Persoonlijk heb ik er geen problemen mee maar zo iemand moet ook nog eens in het bestaande team passen.

      Aan mij ligt het echt niet want met een goede strakke pitch ben ik al snel om
      Nee nee.

      Het moet disriminatie zijn. Naargeestige Hollanders moeten een voorbeeld nemen aan de tolerantie van Arabische moslims. Kijk maar eens... O nee dat is ook de schuld van het westen. Toen de dictators er nog zaten was het ook de schuld van het westen. Die hielden ze in het zadel. Zijn ze weg komen de extremisten. Dat is ook de schuld van het westen.

      Armoede is ook de oorzaak niet. Kijk de rijke olielanden. Alles kopen. Gebouwen laten ze ontwerpen door westerse architecten en bouwen door Indiërs die ze behandelen als slaven. Hebben ze een ontstoken blinde darm dan laten ze die eruit halen in de V.S. Het land van de satan.

      Het de regio van de duisternis waar snel een denkbeeldig hek omheen gezet moet worden zodat ze zelf hun politieke proces (vrij naar Al-Sawt) uit kunnen laten kristalliseren.

      De enige oplossing is twee generaties lang een internationale vredesmacht zodat mensen daar gewend raken aan het ontbreken van geweld.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    2. #122
      Shopping queen Juffrouw_Saartje's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2012
      Berichten
      7.741
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      8146358

      Standaard Re: moslim privilege

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Nee nee.

      Het moet disriminatie zijn. Naargeestige Hollanders moeten een voorbeeld nemen aan de tolerantie van Arabische moslims. Kijk maar eens... O nee dat is ook de schuld van het westen. Toen de dictators er nog zaten was het ook de schuld van het westen. Die hielden ze in het zadel. Zijn ze weg komen de extremisten. Dat is ook de schuld van het westen.

      Armoede is ook de oorzaak niet. Kijk de rijke olielanden. Alles kopen. Gebouwen laten ze ontwerpen door westerse architecten en bouwen door Indiërs die ze behandelen als slaven. Hebben ze een ontstoken blinde darm dan laten ze die eruit halen in de V.S. Het land van de satan.

      Het de regio van de duisternis waar snel een denkbeeldig hek omheen gezet moet worden zodat ze zelf hun politieke proces (vrij naar Al-Sawt) uit kunnen laten kristalliseren.

      De enige oplossing is twee generaties lang een internationale vredesmacht zodat mensen daar gewend raken aan het ontbreken van geweld.
      Jij bent echt helemaal van het padje af. Het onderwerp is wel of niet de handen schudden en niet het Midden-Oosten. Hoepel toch gewoon op met je smerige gehop naar andere landen. Als ik het beheer was geweest had ik je allang geband. En nu opzouten.
      -------Worship the Creator not the creation-------
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 2 Dislikes

    3. #123
      Niet zo belangrijk Soldim's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Berichten
      6.523
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      371838

      Standaard Re: moslim privilege

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juffrouw_Saartje Bekijk Berichten
      De hele heisa is immers allerminst rationeel maar irrationeel: Oh wij zijn zo opgegroeid, dus zij moeten zich maar aanpassen = onderbuik meuk.
      Maar je verwacht wel dat anderen zich aanpassen aan de niet-handenschudders. Op welke gronden is dat wel rationeel en niet precies dezelfde onderbuik meuk?

    4. #124
      Shopping queen Juffrouw_Saartje's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2012
      Berichten
      7.741
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      8146358

      Standaard Re: moslim privilege

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soldim Bekijk Berichten
      Maar je verwacht wel dat anderen zich aanpassen aan de niet-handenschudders. Op welke gronden is dat wel rationeel en niet precies dezelfde onderbuik meuk?
      Allereerst, wie zegt dat de alleenstaande asielzoekers die een moslima in dienst krijgen (zie openingsstuk) om hun te begeleiden handenschudders zijn?

      Op welke grond iemand geen handen schud, is op basis van artikel 18 van de mensenrechten. Zo zal een jood ook niet verplicht varkensvlees hoeven eten in een bedrijfskantine. Er is geen rationele reden om iemand dat voor te schotelen.
      Laatst gewijzigd door Juffrouw_Saartje; 22-08-16 om 19:47.
      -------Worship the Creator not the creation-------

    5. #125
      gelukszoeker nacht's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2016
      Berichten
      718
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      11

      Standaard Re: moslim privilege

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Het is vaak niet de schuld van de ondernemers maar wet- en regelgeving van de overheid. Het ontslagrecht is veel te rigide. Als het fout uitpakt herstel je de fout niet zomaar even.

      Als ik een 50 plusser met een pacemaker wil aannemen dan kan ik slechts de volledig loonsom van alle werknemers verzekeren en niet de specifieke persoon afzonderlijk (verzuimverzekering). Duikt hij de ziektewet in dan moet de ondernemer 2 jaar loon doorbetalen. Belachelijk uiteraard maar wel dagelijkse praktijk.

      Als ik iemand aanneem die er achteraf een zootje van maakt had ik aan dossieropbouw moeten doen waarmee ontbinding arbeidsovereenkomst kan worden aangevraagd. Dus evaluatiegesprekken en alles bijhouden. Kom je helemaal niet meer aan werken toe tenzij we er iemand voor aannemen.

      Al die ontslagregelingen hebben ons alleen al vele tienduizenden euro's gekost.

      Om dan nog eens te gaan beginnen aan iemand die weigert mannen een hand te geven en ook nog eens gehuld is in een boerka? Persoonlijk heb ik er geen problemen mee maar zo iemand moet ook nog eens in het bestaande team passen.

      Aan mij ligt het echt niet want met een goede strakke pitch ben ik al snel om
      je commentaar is terecht dat het niet goed geregeld is voor veel bedrijven maar dat staat denk ik los van mensen niet willen aannemen op grond van hoe ze overkomen. iemand met een tattoo in het gezicht of geen hand wil geven of 50+ is kan net als ieder ander een uitstekend werknemer wezen. terwyl een twintiger met een 'goed verzorgd' uiterlyk die graag handjes schudt zich mischien wel by het minste geringste ziek meldt en de kantjes er van afloopt.

    6. #126
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: moslim privilege

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juffrouw_Saartje Bekijk Berichten
      Jij bent echt helemaal van het padje af. Het onderwerp is wel of niet de handen schudden en niet het Midden-Oosten. Hoepel toch gewoon op met je smerige gehop naar andere landen. Als ik het beheer was geweest had ik je allang geband. En nu opzouten.
      Ga koken.



      hypocriet stuk vreten.







      Handje schudden. Ja daar ligt een probleem hoor. Miss oogklep.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    7. #127
      gelukszoeker nacht's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2016
      Berichten
      718
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      11

      Standaard Re: moslim privilege

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soldim Bekijk Berichten
      Maar je verwacht wel dat anderen zich aanpassen aan de niet-handenschudders. Op welke gronden is dat wel rationeel en niet precies dezelfde onderbuik meuk?
      ja dat lykt me terecht. je geeft de hand als persoonlyke groet aan de ander. je legt de ander daarmee iets op. maar als die ander dat niet wil dan heb je dat te accepteren. er zyn tal van andere opties de ander te begroeten.
      je dwingt een werknemer toch ook niet verplicht koffie te drinken by vergaderingen als degene liever thee wilt.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    8. #128
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.575
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: moslim privilege

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juffrouw_Saartje Bekijk Berichten

      Zo zal een jood ook niet verplicht varkensvlees hoeven eten in een bedrijfskantine. Er is geen rationele reden om iemand dat voor te schotelen.
      Deze vergelijking maakte je al eerder, en gaat niet op. Vlees eten is geen meerzijdige omgangsvorm die een groep of gemeenschap van betrokkenen aangaat.

      Het gaat om een omgangsvorm die alle betrokken aangaat.
      1. Niet bepaalt één van hen eenzijdig en eigenmachtig een regel voor een omgangsvorm.

      2. En daarbij niet, een regel die anderhalf millennium geleden is uitgesproken door een man in Arabië.
      Dit tweede punt komt naar voren omdat de non-handshakers menen dat deze regels voorrang hebben in een gemeenschap. Hun regels zijn voorrechten.

      n. b. 'Man in Arabië' omdat:

      In een publieke discussie hoeft niemand de premisse van een god aan te nemen. Ik doe dat niet, (...)
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juffrouw_Saartje Bekijk Berichten

      Op welke grond iemand geen handen schud, is op basis van artikel 18 van de mensenrechten.
      Nee. Vrijheid van levensbeschouwing verandert jouw regels niet in voorrechten, die je eenzijdig kunt afkondigen in een gemeenschap.


      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Abudhar Bekijk Berichten

      Au fond, dus geen baan voor mij. Check. Oh, Olive...oh, oh, oh meisje.
      Je houdt koppig vol met (impliciet) de zaak op zn kop zetten.

      Een persoon verschijnt in een gezelschap. Die persoon eist dan eenzijdig en eigenmachtig een regel voor een omgangsvorm, die alle betrokkenen aangaat geldig te verklaren.
      Hij of zij ziet zijn/haar regel als voorrecht.
      Dat is een onredelijke eis.

      "Ik kom hier solliciteren. Ik eis dat ik een regel invoer'.
      Waarom eist u dat?
      'Omdat Mohammed de baas is. Dat staat in artikel 18 UVRM'.

      Een principieel onaanvaardbare opstelling. En, daar wil ik duidelijk over zijn en daar dient onze gemeenschap duidelijk over te zijn, is mijn standpunt.
      Deze persoon sluit zichzelf uit.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 3 Likes, 0 Dislikes

    9. #129
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Jun 2015
      Berichten
      2.747
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      71034

      Standaard Re: Tweede Kamer: Moslima moet gewoon handen schudden

      Het is voor mij heel simpel, Oliveke. Mensen met verschillende opvattingen zullen hun opvattingen en gebruiken kunnen en mogen blijven belijden.
      Met als uitgangspunt; je raakt elkaar niet aan, als je niet aangeraakt wilt worden. Simpel.
      De rest is bullshit en we weten wel best allemaal waar die behoefte vandaan komt om mensen dit te onthouden. Nee, het is niet uit behoefte van uniformiteit en gelijkwaardigheid voor iedereen.
      Dat laatste wordt hier juist mee ontkent.
      Dit is de laatste keer dat je me inhoudelijk ziet reageren over het onderwerp.
      .

    10. #130
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.575
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard moslim privilege

      .
      We zijn allen gelijk. Maar moslims zijn minder gelijk dan anderen.


      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Abudhar Bekijk Berichten

      Het is voor mij heel simpel, Oliveke. Mensen met verschillende opvattingen zullen hun opvattingen kunnen belijden.
      Met als uitgangspunt; je raakt elkaar niet aan, als je niet aangeraakt wilt worden.
      Simpel. De rest is bullshit en we weten wel best allemaal waar die behoefte vandaan komt om mensen gebruiken te ontkennen. Nee, het is geen uniformiteit en gelijkwaardigheid. Die wordt hier juist mee ontkent.
      Dit is de laatste keer dat je me inhoudelijk ziet reageren over het onderwerp.
      De rode zinnen voegen inhoudelijk niets toe en vallen meteen af.

      Mensen met verschillende opvattingen zullen hun opvattingen kunnen belijden.
      'Belijden' betekent niet eenzijdig en eigenmachtig een regel voor een omgangsvorm die alle betrokkenen aangaat geldig verklaren.

      Door het 'belijden' te noemen, verhul je wat hier gaande is. Dit is een discussietruc van je.

      Met als uitgangspunt; je raakt elkaar niet aan, als je niet aangeraakt wilt worden.
      Dat niet het uitgangspunt. Uitgangspunt is dat Mohammed deze regel heeft uitgesproken.

      Daarom beroept Juffrouw_Saartje zich op artikel 18 UVRM. Dat gaat niet over aanraken.

      Nee, het is geen uniformiteit en gelijkwaardigheid. Die wordt hier juist mee ontkent.
      Nee, de moslim eist dat zijn/haar regel voorrang heeft en een voorrecht is, die hij/zij eenzijdig geldig kan verklaren in een groep betrokkenen.

      Je draait de zaak weer om. 'Geen voorrecht' noem je 'ontkenning van gelijkheid'. Moslims zijn minder gelijk dan anderen.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •