• + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 27/37 EersteEerste ... 17262728 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 261 tot 270 van de 369

Onderwerp: Tweede Kamer: Moslima moet gewoon handen schudden

Very Important Prikker Wizdom's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766637

Standaard Re: Tweede Kamer: Moslima moet gewoon handen schudden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Het valt mij op dat jij iedere keer, als je inhoudelijk niets meer te melden hebt, gaat mekkeren over de vorm.

Je discrimineerd en als gelovige kom je er nog mee weg ook.
      Dus jij vind dat als iemand wegens lichamelijke integriteit weerstand ondervind dat hij dan gediscrimineerd wordt? Dus om het in de extreme te trekken... Als iemand meent dat hij recht op geslachtgemeenschap heeft en de persoon in kwestie is daar op tegen dan is er sprake van discriminatie?

Het heeft allemaal met lichamelijke integriteit te maken... De een vind hand contact al een schending van lichamelijke integriteit... En bij de ander is pas schending van lichamelijke integriteit als er sprake is van aanranding... Het is allebei ongewenst en heeft niets te maken met discriminatie...

Het is de mate van tolerantie die je als individu toelaat in je fysieke cirkel van tolerantie... Die is bij verschillende mensen verschillend... Als je als vrouw heel erg religieus bent dan is je fysieke cirkel van tolerantie voor mannen groter dan bij vrouwen die daar niet bij stil staan...

Dat dient gerespecteerd worden want lichamelijke integriteit dient iedereen te respecteren ongeacht reden...
      al-Qur'an 3:160 If Allah helps you, none can overcome you: If He forsakes you, who is there, after that, that can help you? in Allah, then, Let believers put their trust.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Shopping queen Juffrouw_Saartje's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      8146338

Vroeger scandeerde men nog, als een meisje nee zegt bedoelt ze nee. Al die demonstraties over zelfbeschikkingsrecht van feministen ten spijt, is het respect nu ver te zoeken. Recht op souvereiniteit over eigen lichaam hebben moslima's niet meer. Wel baas in eigen buik, maar geen baas over eigen hand.
      -------Worship the Creator not the creation-------

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      248323

Baas?
      Wie is hier de baas.
      Wat een waardeloze onnozelheid over handen schudden.Juffrouw Saartje gaat ook nog met orthodoxe joden aan de haal als een voorbeeld voor haar dogmatische niet handen geven aanstellerij.
      Beroepende op artikel 18.
      En al die joden die zich beroepen op Abraham en zich willekeurig gaan vestigen in al die bezette gebieden in Palestina?
      En dan zijn wij die hier tegen zijn van de Ratten besnuffelt.
      Nederlanders zijn zeer tolerant en nieuwsgierig naar andere culturen. Niemand zal zich er over uitlaten als je je hand niet wil gaan schudden. Tenzij je in een beroep beland waar dit wordt gewaardeerd. Dan lig je mank.
      Ik zelf heb bij asielzoekers gewerkt. Ze vonden mij een geweldig mens omdat ik op stond tegen die Nederlandse opvoedingspatronen die totaal overbodig zijn ten aanzien van asielzoekers. Daar liepen in mijn tijd waardeloze leidinggevenden rond. En asielzoekers werden in mijn ogen als honden behandeld. Maar goed dit is iets heel anders.
      Mensen dien je in die waarde te laten maar niet in die waarde die jij stelt en je beroemd op artikel 18.
      Ooit ook iemand ontmoet een man die op visite kwam bij een vriendin. Een man die geen hand ging schudden bij de deur.
      En nu begint die Wizdom over verkrachting. Over handen schudden,of zeg maar seks met iemand willen die niet wi

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      248323

sorry er ging iets mis.

Kijk die man die geen handen wilde gaan schudden was een verkrachter. Dit is toch van de zotte lotte.
      Het ziekelijke brein spoort dus ook als je diegene geen handen gaat schudden.
      Hij gaat gewoon door. Met zijn mooie niet mogende handen geschud.
      Handen schudden is heel erg belangrijk. Omdat je die hand voelt. Koud of warm. Klam kan ook.
      Laatst pakte ik die hand vast van een asielzoeker die was steen koud. Ik voelde mij op dat moment steen koud.
      Als je steenkoude handen hebt is dat niet gezond Juffrouw Saartje.
      Misschien kan je die gene redden wat er aan de hand is.
      Mijn vader pakte de hand van mijn nieuwe vriend vast en mijn vader vertelde aan hem dat mijn vriend goed aanvoelde in mijn vaders hand.
      Het was een moslimhand. Een mooie hand van een moslim. Mijn vader wist niks van moslim.
      Maar die vader van mij had wel enige kennis van mensen. Mensenkennis!
      Zoals ik dus ook.
      Ik heb nog steeds die rillingen over mijn rug van die asielzoeker,die koude handen. Een vreselijk moment.
      Als je ziek bent heb je steenkoude handen. Als je dood gaat heb je steenkoude handen. In die afdruk van je hand ligt die bode aan kennis en die kennis van juffrouw Saartje is kennis aan niks.

gelukszoeker nacht's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hawa Bekijk Berichten
      Wat een waardeloze onnozelheid over handen schudden.Juffrouw Saartje gaat ook nog met orthodoxe joden aan de haal als een voorbeeld voor haar dogmatische niet handen geven aanstellerij.

het is niet aan jou om dat voor de ander te bepalen. wat voor jou aanstellerij is, is voor de ander geen aanstellerij. ieder vogeltje is anders gebekt.

zelf vind ik het geen aanstellerij.
      het is een interessante discussie en ik leer er van. ik wist dat sociale druk sterk is, maar had niet beseft hoe sterk het is. het verplettert meedogenloos autonomie.

ook al voorziet de grondwet in de vryheid niet mee te doen aan een groepsritueel; het wordt niet getolereerd als van die vryheid gebruik wordt gemaakt. geen zelfbeschikking hierin. we moeten buigen voor groepsdruk.

wie zich niet aanpast aan groepsrituelen wordt hard afgestraft met chantage (meedoen of anders wordt je ontslagen), intimidatie (supericks insteek: je hoeft je niet mee te doen maar dan moet je niet zeuren als dat negatieve consequenties heeft), kleineringen (jouw insteek: 'stel je niet aan met je waardeloze onnozelheid'). dat is niet mals hoe de ander agressief onder druk gezet wordt zich te conformeren.

zelfs al gaat het maar om een verwaarloosbaar groepje mensen. iedereen MOET buigen voor groepsdruk ander volgen er
      represailles en die liegen er niet om. zelfs by zoiets kleins als een hand geven.
      dat is fascinerend. hoe komt het dat groepsdruk zó dwingend en
      onverzoenlijk
      is? ik zou het niet weten behalve de drogreden dat de mens wellicht van nature zo geprogrammeerd is.

Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 2 Likes, 0 Dislikes

Draaksteker H.P.Pas's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2005
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      723388

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nacht Bekijk Berichten
      [COLOR=#333333]

het is niet aan jou om dat voor de ander te bepalen.
      zelf vind ik het geen aanstellerij
      en dat is kennelijk beslissend.
      Dan stelt zich hier en nu nooit iemand aan. Niemand vindt van zichzelf dat hij zich aanstelt terwijl hij er gewoon mee doorgaat. Hooguit komt hij achteraf tot de conclusie dat hij zich in het verleden aangesteld heeft.

Hier rammelt iets.

het is een interessante discussie
      Het is niet aan jou om dat voor de ander te bepalen.
      Overtuigingen zijn gevaarlijker vijanden der waarheid dan leugens.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Peregrinus Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614761

Heeft iemand al opgemerkt dat de kamer bij deze Chari3a onbedoeld heeft omarmd. Je zou denken dat de kamer Tempel van de vrijheid is maar dus niet.
      De kamer en de overheid gaan ook niet over de kleur van zwartepiet. Ik pleit voor een universele groet!
      Laatst gewijzigd door Oiseau; 17-02-17 om 21:37.
      Een vogel ,die in een kooi geboren is, denkt dat vliegen een ziekte is!
      ( citaat van ?)

Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360616

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wizdom Bekijk Berichten
      Dus jij vind dat als iemand wegens lichamelijke integriteit weerstand ondervind dat hij dan gediscrimineerd wordt? Dus om het in de extreme te trekken... Als iemand meent dat hij recht op geslachtgemeenschap heeft en de persoon in kwestie is daar op tegen dan is er sprake van discriminatie?

Het heeft allemaal met lichamelijke integriteit te maken... De een vind hand contact al een schending van lichamelijke integriteit... En bij de ander is pas schending van lichamelijke integriteit als er sprake is van aanranding... Het is allebei ongewenst en heeft niets te maken met discriminatie...

Het is de mate van tolerantie die je als individu toelaat in je fysieke cirkel van tolerantie... Die is bij verschillende mensen verschillend... Als je als vrouw heel erg religieus bent dan is je fysieke cirkel van tolerantie voor mannen groter dan bij vrouwen die daar niet bij stil staan...

Dat dient gerespecteerd worden want lichamelijke integriteit dient iedereen te respecteren ongeacht reden...
      Ga fietsen jongen.

Het is de Islam die die norm stelt.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360616

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten
      Ik pleit voor een universele groet!
      Ik heb een vaag vermoeden dat die voldoet aan de wensen van de islam.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

gelukszoeker nacht's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.P.Pas Bekijk Berichten
      en dat is kennelijk beslissend.
      mn mening is slechts mn mening. meer niet. die is voor niemand beslissend.

Dan stelt zich hier en nu nooit iemand aan. Niemand vindt van zichzelf dat hij zich aanstelt terwijl hij er gewoon mee doorgaat. Hooguit komt hij achteraf tot de conclusie dat hij zich in het verleden aangesteld heeft.

Hier rammelt iets.
      inderdaad ja, niemand zal van zichzelf vinden zich aan te stellen. het verwyt van aanstellerij komt altyd van een ander. in dit geval van hawa die zich blykbaar stoort aan saartje en daar saartje de schuld voor geeft door saartje aanstellerij te verwyten, maar het is niet saartjes schuld dat hawa zich irriteert. ze is niet eens met hawa in discussie.

Het is niet aan jou om dat voor de ander te bepalen.
      gelukkig niet nee.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten