• + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 31/31 EersteEerste ... 213031
    Resultaten 301 tot 307 van de 307

Onderwerp: Tweede Kamer: Moslima moet gewoon handen schudden

Shopping queen Juffrouw_Saartje's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      8146378

Standaard Re: moslima moet gewoon handen schudden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Als het ook andere betrokkenen aangaat hoeven zij dat niet te aanvaarden.
      Het woord 'omgang' houdt dat al in. Je gaat om - met iemand.
      Wederkerig groeten heeft niemand problemen mee, maar van wederkerigheid is in dit geval helemaal geen sprake, partij B wil immers niet. Je gaat toch ook geen zoen geven aan iemand die dat niet wil? Tenzij je een aanrander bent, die wel houdt van een dwingelandij zoen, maar dat zijn enge types.......

Zoals ik al eerder zei, Partij A is niet geschaad, deze raakt niet ter plekke in coma omdat Partij B zijn haar hand weigert te schudden, derhalve kan artikel 18 UVRM niet overruled worden. Er moet daarvoor namelijk een rationele grond zijn, geen sentimentele of emotionele grond: oeh ik vind dit eng, dit is occult, dit is lelijk, dit is onze cultuur, ze moeten zich aanpassen, ik ben tegen islamisering, ik vind dit, ik vind dat.

Stel de manager van een zwembad is zwaar christelijk. Iedere zaterdag komt er een groepje jongeren met enge zwarte t-shirts met occulte symbolen: baphomets, pentagrams, je kent het wel. De manager weigert de jongens toegang tot het zwembad. Dat is in strijd met de mensenrechten. Hoewel het een begrijpelijke reactie is van de manager vanuit zijn perspectief, er is geen rationele grond om deze jongens te weigeren. Dit is occult is geen rationele grond.

Een stelletje satanisten hebben een kat te grazen genomen en willen deze achter in het bos, met een ritueel offeren. Hier is wel duidelijk een rationele grond om dit te verbieden, de kat wordt immers geschaad en zou anders komen te overlijden.

Een vrouw met boerkini wordt geweigerd in een zwembad door een PVV aanhanger, want hij gruwelt van het aangezicht. Er is geen rationele grond om de boerkinidraagster te weigeren, ze heeft gewoon officiële zwemkleding aan qua materiaal en gruwelen is geen rationele grond, ook al nemen we zijn emotie aan.

Zo zijn sentimenten als dit zijn onze omgangsvormen, emo, emo, pas je maar aan, emo emo, we leven in Nederland (Bofko), emo emo, ook geen rationele gronden om artikel 18 UVRM te overrulen, zoals in het geval van handen weigeren. Partij A valt niet ter plekke in coma omdat hem/haar de handen is geweigerd, er is dus geen rationele grond om dit te verplichten. Voor partij B is dit ongewenst lichamelijk contact met het andere geslacht wat in strijd is met zijn/haar religie (jodendom/islam), waardoor artikel 18 UVRM in werking treedt.

Dit blijkt ook wel, omdat het college voor de rechten van de mens de buschauffeur die geen handen wilde schudden in het gelijk heeft gesteld.
      -------Worship the Creator not the creation-------

Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360614

Standaard Re: Tweede Kamer: Moslima moet gewoon handen schudden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juffrouw_Saartje Bekijk Berichten
      Niemand heeft hier aangetoond dat partij A geschaad is. Partij A valt niet ter plekke in coma omdat partij B hem of haar geen hand geeft...
      Partij B valt wel in coma als hij/zij wel een hand geeft?
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

Ingeschreven
      Mar 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360614

Hier moet ik nou hartelijk om lachen, of is het huilen.... Ja hersenspoelen ja, zo vaak mogelijk deze misinterpretatie van Verdonk herhalen, of in ieder geval een negatieve connotatie aan het handen weigeren koppelen, totdat de meesten erin gaan geloven. Het ultieme bewijs is wel, dat men in de tweede kamer vragen gaat stellen over een omgangsvorm tussen een moslima en asielzoekers, met als doel te bepalen wat asielzoekers 'normaal moeten gaan achten'. Way out of line! Als dat geen hersenspoelen is, weet ik het niet meer.
      Wat heeft Verdonk ermee te maken? IK was dat mens allang vergeten.

Regeltjes uit een boek als waar aannemen en naleven dat noem ik een vorm van hersenspoeling.
      dan dooft het licht...

Ingeschreven
      Mar 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360614

Waar heb jij het over met je incidenten die eruit gelicht worden? Dit artikel is door Rob geplaatst, die is toch zelf Nederlands? Ik ook trouwens. Gaat nergens over.
      IK noem WAAR ik mij aan stoor niet aan wie.
      dan dooft het licht...

Ingeschreven
      Mar 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360614

Gebruiken, meervoud??? Het ging hier over handen schudden, ga nou niet weer alles in je gifmengbekertje plaatsen Super Ick. Ik heb al 100 keer uitgelegd dat partij A niet geschaad is, maar partij B wel. Niemand heeft gezegd dat gebruiken (meervoud) van anderen in zijn algemeenheid moeten wijken.
      Handen schudden is niet het enige gebruik.

De zotte interpretatie van reliregels heb ik geen fluit mee te maken. Als ik een vertegenwoordiger in dienst zou hebben die van mening is dat hij ineens een baard van een halve meter moet laten staan en in een djellaba langs mijn klanten wil gaan dan vliegt hij eruit. Ik noem maar een voorbeeld.

Als ik een vrouw op het kantoor zou hebben die werkzaam is op de loonadministratie heb ik geen moeite met het weigeren van een handje geven.
      dan dooft het licht...

Ingeschreven
      Mar 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360614

Het ging hier niet over keppeltjes of boodschappen doen. Dit is weer je gewoonlijke afleidingsmanoeuvre. Onfatsoenlijk discussiëren dus. Het ene heeft niets met het andere van doen. Of wil je beweren dat de tweede kamer zich uit wraak bemoeit met een moslima die bij asielzoekers wil werken, omdat elders een jood met een keppeltje is uitgescholden? Zou helemaal gestoord zijn. Zal ik dan maar jouw hekje van je voortuin inpikken omdat je buurman mij heeft afgesneden op straat? Kappen met dit soort maffia NVDD praktijken Super Ick. Als je eindelijk normaal kunt doen, dan reageer ik wel weer eens op je. Nu ophoepelen, ga maar met je gifmengbeker naar een ander forum toe.
      Jaja, als Mark M. een boek schrijft over kinderopvoeding mag hij niet gewezen worden op zijn daden want ad hominem cq gifbeker.

Het hele leven bestaat uit vergelijkingen, wen er maar aan.
      dan dooft het licht...

Niet zo belangrijk Soldim's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      371829

Standaard Re: moslima moet gewoon handen schudden

Zoals ik al eerder zei, Partij A is niet geschaad, deze raakt niet ter plekke in coma omdat Partij B zijn haar hand weigert te schudden,
      Maar, bij wel schudden raakt partij B ook niet in coma.

Over het schaden is duidelijk dat jij de 'schade' voor partij B hoger inschat dan de 'schade' voor partij A. Anderen zijn het daarmee niet eens.

Persoonlijk beschouw ik het als iemands vrijheid mij de hand niet te willen schudden. Dan is het overigens ook mijn vrijheid met een dergelijk persoon niet te willen omgaan of werken.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten