Tweede Kamer: Moslima moet gewoon handen schudden - Pagina 31
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 31/37 EersteEerste ... 21303132 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 301 tot 310 van de 364

    Onderwerp: Tweede Kamer: Moslima moet gewoon handen schudden

    1. #301
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Tweede Kamer: Moslima moet gewoon handen schudden

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juffrouw_Saartje Bekijk Berichten
      Het ging hier niet over keppeltjes of boodschappen doen. Dit is weer je gewoonlijke afleidingsmanoeuvre. Onfatsoenlijk discussiëren dus. Het ene heeft niets met het andere van doen. Of wil je beweren dat de tweede kamer zich uit wraak bemoeit met een moslima die bij asielzoekers wil werken, omdat elders een jood met een keppeltje is uitgescholden? Zou helemaal gestoord zijn. Zal ik dan maar jouw hekje van je voortuin inpikken omdat je buurman mij heeft afgesneden op straat? Kappen met dit soort maffia NVDD praktijken Super Ick. Als je eindelijk normaal kunt doen, dan reageer ik wel weer eens op je. Nu ophoepelen, ga maar met je gifmengbeker naar een ander forum toe.
      Jaja, als Mark M. een boek schrijft over kinderopvoeding mag hij niet gewezen worden op zijn daden want ad hominem cq gifbeker.

      Het hele leven bestaat uit vergelijkingen, wen er maar aan.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    2. #302
      Niet zo belangrijk Soldim's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Berichten
      6.523
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      371838

      Standaard Re: moslima moet gewoon handen schudden

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juffrouw_Saartje Bekijk Berichten
      Zoals ik al eerder zei, Partij A is niet geschaad, deze raakt niet ter plekke in coma omdat Partij B zijn haar hand weigert te schudden,
      Maar, bij wel schudden raakt partij B ook niet in coma.

      Over het schaden is duidelijk dat jij de 'schade' voor partij B hoger inschat dan de 'schade' voor partij A. Anderen zijn het daarmee niet eens.

      Persoonlijk beschouw ik het als iemands vrijheid mij de hand niet te willen schudden. Dan is het overigens ook mijn vrijheid met een dergelijk persoon niet te willen omgaan of werken.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 2 Likes, 0 Dislikes

    3. #303
      gelukszoeker nacht's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2016
      Berichten
      718
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      11

      Standaard Re: moslima moet gewoon handen schudden

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soldim Bekijk Berichten

      Persoonlijk beschouw ik het als iemands vrijheid mij de hand niet te willen schudden. Dan is het overigens ook mijn vrijheid met een dergelijk persoon niet te willen omgaan of werken.
      dan heeft degene dus niet die vryheid. anders zou je er geen keiharde represailles tegenover stellen.

    4. #304
      Niet zo belangrijk Soldim's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Berichten
      6.523
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      371838

      Standaard Re: moslima moet gewoon handen schudden

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nacht Bekijk Berichten
      dan heeft degene dus niet die vryheid. anders zou je er geen keiharde represailles tegenover stellen.
      De vrijheid om keuzes te maken betekend niet dat er geen consequenties zijn van bepaalde keuzes.

      Overigens, ik ben er niet zeker van of niet met mij omgaan of werken echt zo'n keiharde represaille is. Wellicht is het voor sommigen een enorme opluchting

    5. #305
      gelukszoeker nacht's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2016
      Berichten
      718
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      11

      Standaard Re: m.p.n.h.s

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      .

      Vrijheid van levensbeschouwing – zoals in artikel 18 UVRM en artikel 9 EVRM – is niet dat iemand eenzijdig en eigenmachtig een regel in een gezelschap mag invoeren die ook andere betrokkenen aangaat.
      toch zit ik me nu af te vragen of er sprake is van eenzijdig en eigenmachtig een regel invoeren. naar analogie van hp pas: is niet postzegels verzamelen een hobby? is niet mee willen doen met een ritueel of met een potje voetbal het eigenmachtig invoeren van een nieuwe regel? ik denk het niet. iemand doet ergens niet aan mee. dan wordt er toch ook niks ingevoerd?

    6. #306
      gelukszoeker nacht's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2016
      Berichten
      718
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      11

      Standaard Re: moslima moet gewoon handen schudden

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soldim Bekijk Berichten
      De vrijheid om keuzes te maken betekend niet dat er geen consequenties zijn van bepaalde keuzes.

      Overigens, ik ben er niet zeker van of niet met mij omgaan of werken echt zo'n keiharde represaille is. Wellicht is het voor sommigen een enorme opluchting

      haha ben je er zo eentje op het werk.

    7. #307
      Shopping queen Juffrouw_Saartje's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2012
      Berichten
      7.741
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      8146358

      Standaard Re: Tweede Kamer: Moslima moet gewoon handen schudden

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      IK noem WAAR ik mij aan stoor niet aan wie.
      Waar heb jij het over met je incidenten die eruit gelicht worden? Er doen hier bijna alleen maar Nederlanders mee in deze discussie, m.a.w. de zoveelste afleidingsmanoeuvre van je. We hebben het over afwasmiddel en jij gaat het over motoren hebben, zoiets. Hoepel op met je gifmengbeker en kom terug als je normaal kunt doen.
      -------Worship the Creator not the creation-------

    8. #308
      Shopping queen Juffrouw_Saartje's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2012
      Berichten
      7.741
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      8146358

      Standaard Re: moslima moet gewoon handen schudden

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soldim Bekijk Berichten
      Maar, bij wel schudden raakt partij B ook niet in coma.

      Over het schaden is duidelijk dat jij de 'schade' voor partij B hoger inschat dan de 'schade' voor partij A. Anderen zijn het daarmee niet eens.
      Volgens artikel 18 hebben mensen de vrijheid in het openbaar hun religie te praktiseren, hieruit volgt dat moslims en joden het recht hebben om geen handen te schudden, het is een ongewenst lichamelijk contact.

      Stel jij je eens voor dat een oude vent jouw dochter ongewenst zoent, omdat hij dat 'normaal' vindt, terwijl jouw dochter dat niet wil, dan is het toch duidelijk dat Partij B geschaad wordt? Zo is het ook met het handen schudden.

      Persoonlijk beschouw ik het als iemands vrijheid mij de hand niet te willen schudden. Dan is het overigens ook mijn vrijheid met een dergelijk persoon niet te willen omgaan of werken.
      En dát vind ik dus respectloos! Ik respecteer toch ook de gebruiken van mijn buren, collega's familieleden en aangetrouwd? Waarom zou ik niet meer met hun omgaan omdat er ééntje een biertje wil pakken of de ander vegetarisch is, of nog een ander mijn eten weigert, omdat het niet volgens zijn of haar regels gemaakt is. Laat staan dat ik een heisa ga maken omdat de ander mij niet wil zoenen, aanraken, hand geven of iets anders. Lichamelijk contact dwing je sowieso niet af.
      -------Worship the Creator not the creation-------

    9. #309
      Reour van weg
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Locatie
      Everywhere
      Leeftijd
      65
      Berichten
      1.732
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      65862

      Standaard Re: moslima moet gewoon handen schudden

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juffrouw_Saartje Bekijk Berichten
      Volgens artikel 18 hebben mensen de vrijheid in het openbaar hun religie te praktiseren, hieruit volgt dat moslims en joden het recht hebben om geen handen te schudden, het is een ongewenst lichamelijk contact.

      Stel jij je eens voor dat een oude vent jouw dochter ongewenst zoent, omdat hij dat 'normaal' vindt, terwijl jouw dochter dat niet wil, dan is het toch duidelijk dat Partij B geschaad wordt? Zo is het ook met het handen schudden.



      En dát vind ik dus respectloos! Ik respecteer toch ook de gebruiken van mijn buren, collega's familieleden en aangetrouwd? Waarom zou ik niet meer met hun omgaan omdat er ééntje een biertje wil pakken of de ander vegetarisch is, of nog een ander mijn eten weigert, omdat het niet volgens zijn of haar regels gemaakt is. Laat staan dat ik een heisa ga maken omdat de ander mij niet wil zoenen, aanraken, hand geven of iets anders. Lichamelijk contact dwing je sowieso niet af.
      Ik dacht dat we het over handen schudden hebben en niet over zoenen. ( trouwens zoenen is wat anders dan handen schudden volgend het wetboek) Volgens jouw strenge interpretatie over het forum MOET je bij de topic blijven en mag je geen mm afwijking. Dus je gaat zelf in overtreding

      Maar ik sta wel achter je, Moslima hoeven geen handen te schudden, maar dan moet je ook niet klagen als je niet aangenomen wordt waar het schudden van handen toch wel gewaardeerd wordt.
      Ik doe jouw geen kwaad, doe dan mij ook geen kwaad, laat mij leven zoals ik wil leven, dwing mij niet jouw levenstijl aan tenemen. Ik maak mijn keuze zelf en laat me niet dwingen door wat voor geloofsboek ook. Misschien wel beinvloeden.


    10. #310
      Shopping queen Juffrouw_Saartje's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2012
      Berichten
      7.741
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      8146358

      Standaard Re: moslima moet gewoon handen schudden

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevieK Bekijk Berichten
      Ik dacht dat we het over handen schudden hebben en niet over zoenen. ( trouwens zoenen is wat anders dan handen schudden volgend het wetboek) Volgens jouw strenge interpretatie over het forum MOET je bij de topic blijven en mag je geen mm afwijking. Dus je gaat zelf in overtreding
      Nee, want Soldim zegt dat ik de schade voor partij B hoger schat dan voor partij A, terwijl dat evident is, een kind kan dat begrijpen. Partij A hoeft alleen iets te laten, partij B zit met ongewenst lichamelijk contact, dus dan moet ik wel chargeren, vandaar mijn voorbeeld over een ouwe vent die wel even zijn dochter wil aflebberen omdat die ouwe knor het 'normaal' acht........ PARTIJ B WIL DIT NIET. Hoe kan überhaupt Partij A lichamelijk contact willen, wat partij B niet wil. Ik kom er met mijn hoofd niet bij.

      Maar ik sta wel achter je, Moslima hoeven geen handen te schudden, maar dan moet je ook niet klagen als je niet aangenomen wordt waar het schudden van handen toch wel gewaardeerd wordt.
      Zie mijn verhaal over hersenspoelen, handen weigeren was vroeger geen probleem. Men respecteerde van Baghwan tot punk, en was trots op tolerantie. Wat jij zegt is gewoon treurig: je moet niet klagen omdat je niet aangenomen wordt, m.a.w. men mag zichzelf niet zijn, maar moet zich in een keurslijf wringen van opgelegde totalitaire omgangsvormen, op straffe geen brood op de plank te hebben.

      In wat voor een tijd leven wij. Vrijheid, diversiteit en tolerantie is ver te zoeken.
      -------Worship the Creator not the creation-------

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •