Stap uit de JSF, schaf Typhoons en drones aan - Pagina 6
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 6/8 EersteEerste ... 567 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 51 tot 60 van de 74

    Onderwerp: Stap uit de JSF, schaf Typhoons en drones aan

    1. #51
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Stap uit de JSF, schaf Typhoons en drones aan

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Al Sawt Bekijk Berichten
      F22 is ontworpen om vijandelijke vliegtuigen op een langere afstand te onderscheppen. F35 is meer ontworpen voor dogfights op korte afstand.
      Kortom achterlijk dan achterlijk bestaat niet.
      How would a group of four F-35s fare if it were confronted by a formation of four Su-35s? The most likely answer is that they would change course and call in the F-22 Raptors and F-15Cs, which are tasked with gaining and maintaining air superiority. Meanwhile, the F-35s would go on their merry way to their assigned targets. Bron

      Luchtoverwicht bereik je niet met de F35 daar kun je maar beter dogfights mee vermijden. Achterlijk hé? Wel vermoeiend dit.

      Als wij met de Leopard II als peloton door een dorpje denderden tijdens een NAVO oefening dan stonden er pruttels langs de kant van de weg. Snelvuurkanonnen gemonteerd op een tankonderstel á la Goalkeeper op marineschepen. Toentertijd zo geavanceerd dat geen buitenstaander er in mocht kijken.

      Het vuurgeleidingssysteem en volgradar kwam van Holland Signaal uit Hengelo. Dutch technology. Welk geavanceerd gevechtsvliegtuig ook een aanvalspoging ondernam, ze werden met 99.9% trefzekerheid uit de lucht gehaald. Met de komst van een stealth gevechtsvliegtuig als de F35 is dat ijdele hoop.

      Bron
      Laatst gewijzigd door Ibrah1234; 06-06-17 om 02:32.

    2. #52
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Stap uit de JSF, schaf Typhoons en drones aan

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Das nieuws voor mij. Niet het 'revisionisme' dat de kernwapens overbodig waren, maar wel dat Japan op het punt van overgeven stond.

      Voorzover ik weet had de keizer trouwens niet veel te vertellen.

      Nou ja, de discussie loopt nog steeds: https://en.wikipedia.org/wiki/Debate...d_to_surrender
      Dat was het voor mij ook. Wel heb ik al eens eerder in een docu voorbij zien komen dat de kroonprins en een paar generaals bereid zouden zijn geweest tot gesprekken over een capitulatie en dat daarover achter de schermen contact met de Amerikanen zou zijn opgenomen. Ook dat zou Truman hebben afgewezen.

      Maar hij was wel goddelijk.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    3. #53
      Draaksteker H.P.Pas's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2005
      Locatie
      Turicum
      Berichten
      15.457
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      723395

      Standaard Re: Stap uit de JSF, schaf Typhoons en drones aan

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      , is de verklaring van Rooseveld dat een vervlechting van het industriële militaire apparaat en de overheid tot gevaarlijke situaties zou leiden. De man had een vooruitziende blik.
      Dat was niet Roosevelt; dat was Eisenhower.

      Overtuigingen zijn gevaarlijker vijanden der waarheid dan leugens.

    4. #54
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Stap uit de JSF, schaf Typhoons en drones aan

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Al Sawt Bekijk Berichten
      F35 is meer ontworpen voor dogfights op korte afstand.
      Zo te vinden op defensie.nl:

      Offensive counter air/sweep: het bevechten van luchtoverwicht door het aanvallen van vijandelijke vliegbases en vliegtuigen (boven vijandelijk grondgebied);
      Defensive counter air/cruise missile defence: het behouden van luchtoverwicht door inkomende aanvallende vliegtuigen en kruisraketten aan te vallen (luchtverdediging). Hier valt ook bewaking van het eigen luchtruim onder (QRA-taak);
      Suppression/destruction of enemy air defences: het onderdrukken/vernietigen van vijandelijke luchtafweersystemen en bijbehorende commando- en vuurleidingssystemen op de grond;
      Air interdiction: het aanvallen van logistieke en communicatielijnen diep in vijandelijk gebied. Dit zijn langeafstandsmissies die om een groot bereik en zelfbescherming vragen;
      Close air support: het verlenen van directe steun aan grondtroepen die in contact zijn met vijandelijke troepen. Grote precisie is cruciaal, bijvoorbeeld om slachtoffers onder eigen troepen te voorkomen;
      Non-traditional intelligence, surveillance, reconnaissance: het verzamelen van inlichtingen, het bewaken van een gebied en het uitvoeren van verkenningsmissies (met behulp van de eigen sensoren). Het delen van deze informatie en inlichtingen met eigen troepen op de grond maakt hier deel van uit.

      En stop eindelijk eens met het uitschelden van anderen.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    5. #55
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Stap uit de JSF, schaf Typhoons en drones aan

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Das nieuws voor mij. Niet het 'revisionisme' dat de kernwapens overbodig waren, maar wel dat Japan op het punt van overgeven stond.

      Voorzover ik weet had de keizer trouwens niet veel te vertellen.

      Nou ja, de discussie loopt nog steeds: https://en.wikipedia.org/wiki/Debate...d_to_surrender
      Wat ik dan altijd frappant vind is dat op het moment suprême kennelijk niemand reclameert. Dergelijke zaken komen altijd achteraf. Het liefst een halve eeuw of later.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    6. #56
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Stap uit de JSF, schaf Typhoons en drones aan

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.P.Pas Bekijk Berichten
      Dat was niet Roosevelt; dat was Eisenhower.

      He verdorie.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    7. #57
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Stap uit de JSF, schaf Typhoons en drones aan

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Wat ik dan altijd frappant vind is dat op het moment suprême kennelijk niemand reclameert. Dergelijke zaken komen altijd achteraf. Het liefst een halve eeuw of later.
      In het artikel kan je lezen dat Amerikaanse generaals het gebruik van de bom onnodig vonden. Houwdegen MacArthur bijvoorbeeld. Klein stukje:

      Other U.S. military officers who disagreed with the necessity of the bombings include General of the Army Douglas MacArthur,[84][85] Fleet Admiral William D. Leahy (the Chief of Staff to the President), Brigadier General Carter Clarke (the military intelligence officer who prepared intercepted Japanese cables for U.S. officials), Fleet Admiral Chester W. Nimitz (Commander in Chief of the Pacific Fleet), Fleet Admiral William Halsey, Jr. (Commander of the US Third Fleet), and even the man in charge of all strategic air operations against the Japanese home islands, then-Major General Curtis LeMay:

      Onduidelijk blijft wat ze op het moment zelf / ervoor zeiden. MacArthur was niet eens wat gevraagd

      Maar al in 1946 werd er over de vraag een uitgebreide studie gepubliceerd: https://en.wikipedia.org/wiki/United...Atomic_bombing
      viejo pendejo se extravia

    8. #58
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Stap uit de JSF, schaf Typhoons en drones aan

      Ik vind het raar dat het zo moeilijk blijkt te reconstrueren wat Truman's overwegingen waren, en in mindere mate, hoe de Japanse besluitvorming werkte.

      Overigens begrijp ik dat bij niet-gebruik van de bom het aantal Japanse slachtoffers minstens even groot was geweest, maar dan zonder stralingsziekte enzo. Brrr.
      viejo pendejo se extravia

    9. #59
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Stap uit de JSF, schaf Typhoons en drones aan

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Dat was het voor mij ook. Wel heb ik al eens eerder in een docu voorbij zien komen dat de kroonprins en een paar generaals bereid zouden zijn geweest tot gesprekken over een capitulatie en dat daarover achter de schermen contact met de Amerikanen zou zijn opgenomen. Ook dat zou Truman hebben afgewezen.
      Ik begrijp dat er wel achter de schermen wat werd gebabbeld, maar dat volstrekt onduidelijk was wie in Japan dan wel niet zou beslissen over welke voorwaarden acceptabel waren. Die diplomatieke initiatieven kwamen van burgerfunctionarissen, niet van het leger, zoveel begrijp ik wel.
      viejo pendejo se extravia
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    10. #60
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Stap uit de JSF, schaf Typhoons en drones aan

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Ik vind het raar dat het zo moeilijk blijkt te reconstrueren wat Truman's overwegingen waren, en in mindere mate, hoe de Japanse besluitvorming werkte.

      Overigens begrijp ik dat bij niet-gebruik van de bom het aantal Japanse slachtoffers minstens even groot was geweest, maar dan zonder stralingsziekte enzo. Brrr.
      Dat is nu juist wat hier weerlegd wordt. Japan zou op het punt gestaan hebben zichzelf over te geven. Vervolgens wordt een theorie aan vast geknoopt dat men toch besloot de bom te gooien om de Russen te imponeren.
      Meer dan mondelinge verklaringen over die overgave zijn daar niet van. Of dat reëel was, op welke termijn, etc. Je houdt daar m.i. een terechte slag om de arm.

      Zoals je ook opmerkt waren er destijds ook tegenstanders van het gooien van die bom. Ik kan dat wel begrijpen. Een generaal vecht liever tegen militairen dan ineens een complete stad in de as te (laten) leggen met vele burgerslachtoffers.
      Hoewel ze ook complete Duitse steden, stukje voor stukje totaal plat hebben gegooid. Opzettelijk bombarderen van burgerdoelen is een regelrechte oorlogsmisdaad.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •