Italië: Moslims eisen polygaam huwelijk - Pagina 3
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 3/4 EersteEerste ... 234 LaatsteLaatste
    Resultaten 21 tot 30 van de 32

    Onderwerp: Italië: Moslims eisen polygaam huwelijk

    1. #21
      Multi-pluralist Bofko's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Tilburg
      Berichten
      14.459
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      202850

      Standaard Re: Italië: Moslims eisen polygaam huwelijk

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Ja, dat bedoel ik. Mooi om gelijkheid te eisen als antwoord op het homohuwelijk, maar gelijkertijd geen polyandrie te tolereren. Ik vraag mij ook af of de vrouwen binnen een polygynie huwelijk ook seks mogen hebben onderling, voorzover ze daar behoefte aan zouden hebben natuurlijk. Ik weet niet op grond van welk vers uit de koran polyandrie verboden wordt. Polygamie bevat namelijk beide opties. Wordt het woord polygamie genoemd in de koran? Ik kan mij ook nog voorstellen dat er ook combinatie's mogelijk zijn - polygynandrie - van bijvoorbeeld drie vrouwen en drie mannen. Dan heeft iedereen wat; drie duo's, twee trio's of met z'n zessen tegelijk.
      Beste Rob itt de islam hebben jij en vele westerlingen nogal last van gelijkheidsdwang. Een westers-filosofisch-postmodernistisch product......
      Er zijn 2 soorten mensen in deze wereld: degenen die willen weten en degenen die willen geloven.

    2. #22
      Multi-pluralist Bofko's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Tilburg
      Berichten
      14.459
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      202850

      Standaard Re: Italië: Moslims eisen polygaam huwelijk

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      haha. Wat een last. Wordt er in de UVRM ook gesproken over gelijkheid tussen mannen en vrouwen, of is dit afhankelijk van de cultuur van een bepaald land? Zeg maar in het kader van "culturele rechten".
      UVRM is een westers-filosofisch product toch? Waarom zouden niet-westersen ,of het nu cultuur of religie is, gevoelig moet zijn voor dat argument?
      Er zijn 2 soorten mensen in deze wereld: degenen die willen weten en degenen die willen geloven.

    3. #23
      Multi-pluralist Bofko's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Tilburg
      Berichten
      14.459
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      202850

      Standaard Re: Italië: Moslims eisen polygaam huwelijk

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Er is zowaar ook een Universele Islamitische Verklaring van Mensenrechten. Dat wist jij ongetwijfeld. Geheel consistent met de wetten en normen van de islam. Niet voor niets was Saoedi Arabië tegen de UVRM omdat deze 'niet conform de normen van de islam' is.
      Islam en UVRM bijten elkaar nogal....ik snap je punt niet.
      Er zijn 2 soorten mensen in deze wereld: degenen die willen weten en degenen die willen geloven.

    4. #24
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Jun 2015
      Berichten
      2.747
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      71034

      Standaard Re: Italië: Moslims eisen polygaam huwelijk

      Nazi's die tegen elkaar aanschurken en comfort zoeken bij elkaar. Hoe aandoenlijk en ontroerend. Hier een zakdoekje.
      .

    5. #25
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Re: Italië: Moslims eisen polygaam huwelijk

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Degene die deze topic heeft geplaatst praat nog uitsluitend over de afschaffing van het burgelijk huwelijk. Merkwaardig dat over het onderwerp polygamie niks meer gezegd wordt. Waarom plaats je dan zoiets? Je kunt gewoon een hele topic starten over het afschaffen van het burgelijk huwelijk. Ik ga dat ook eens doen, gewoon een topic verneuken door het onderwerp totaal te mijden.

      Je snapt het blijkbaar niet. Ik had het al de hele tijd over polygamie. Als je polygame relaties een plek wil geven in de samenleving dan moet het instituut huwelijk anders worden georganiseerd. Je kan dat doen door wetten te fabriceren die een polygaam huwelijk mogelijk maken.

      Mijn oplossing is evenwel om -in plaats van een wetgeving te bedenken voor polygame huwelijken- het burgerlijk huwelijk gewoon af te schaffen. Dat bij gebrek aan een maatschappelijke consensus over hoe het ideale huwelijk er wettelijk uit zou moeten zien. Consequentie daarvan is dat je een aantal dingen als erfrecht, fiscaliteit, enz ook anders moet organiseren.

      Een religieus huwelijk (monogaam of polygaam), idem dito homohuwelijk (of nog te bedenken relatievormen) blijft bij een afschaffing van het burgerlijk huwelijk mogelijk, maar behoort tot de privésfeer en heeft geen wettelijke consequenties. Het regelen van een echtscheiding wordt dan ook een pak eenvoudiger.
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    6. #26
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Re: Italië: Moslims eisen polygaam huwelijk

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bofko Bekijk Berichten
      Hallo Mars ,dat bepalen ze toch ook zelf .... Er zijn geen ambtenaren die bed-escapades onderzoeken op juridische overtredingen , wel roddelbladen.
      Helemaal klopt dit niet. Het komt wel voor in echtscheidingsprocedures dat de rechtbank laat vast stellen wie er bij wie slaapt.

      "De betrapping op overspel kan niet geschieden tussen 22.00 uur ’s avonds en 05.00 uur ’s ochtends. In de regel belt de gerechtsdeurwaarder bij het krieken van de dag aan samen met een slotenmaker en een politieagent. De woning wordt meestal bewaakt zodat de medeplichtige van de overspelige de woning niet ongemerkt kan verlaten. Voor zover het aanbellen niet wordt beantwoord, zal de slotenmaker de deur openmaken. Het overspel is de geslachtelijke gemeenschap van een gehuwde persoon met een derde die niet de huwelijkspartner is. Deze naakte feiten zal de gerechtsdeurwaarder vanzelfsprekend niet als dusdanig kunnen vaststellen. Wel zal de gerechtsdeurwaarder een aantal aanwijzingen noteren die met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wijzen in de richting van een vaststaand overspel."

      Hoe gebeurt een vaststelling overspel? | Goede raad is goud waard - Advocatenkantoor Elfri De Neve
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    7. #27
      Very Important Prikker Umarvlie's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2003
      Locatie
      Is hier iemand?
      Berichten
      5.178
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      490017

      Standaard Re: Italië: Moslims eisen polygaam huwelijk

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joesoef Bekijk Berichten
      Hoe zit dat eigenlijk met die mormonen in de VS?
      't is officeel uitrgebannen lijkt het...
      'Als je het begrijpt, hoef je het niet te vragen, als je het moet vragen zul je het nooit begrijpen.'

    8. #28
      Reour van weg
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Locatie
      Everywhere
      Leeftijd
      65
      Berichten
      1.732
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      65862

      Standaard Re: Italië: Moslims eisen polygaam huwelijk

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bofko Bekijk Berichten
      Geld dat polygaam huwelijk dan ook voor moslima's ?
      Ik zou zeggen : Ja, moet kunnen
      Ik doe jouw geen kwaad, doe dan mij ook geen kwaad, laat mij leven zoals ik wil leven, dwing mij niet jouw levenstijl aan tenemen. Ik maak mijn keuze zelf en laat me niet dwingen door wat voor geloofsboek ook. Misschien wel beinvloeden.


    9. #29
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Re: Italië: Moslims eisen polygaam huwelijk

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Met een burgerlijk huwelijk regel je in 1 klap veel zaken tegelijk. Voogdij, erfrecht, zorgplicht, etc. Al die zaken moeten anders apart geregeld worden. Onzinnig voorstel dus.
      Zorplicht, erfrecht, voogdij en dergelijke kan je net zo goed vasthangen aan ouderschap dan aan een burgerlijk huwelijk. Dat is trouwens nu al grotendeels het geval gelet op de maatschappelijke evoluties van de laatste decennia met heel veel echtscheidingen en heel veel ongehuwd samenwonenden. Men hoeft niet gehuwd te zijn om ouder te zijn.

      In Nederland in het burgerlijk wetboek geregeld dat je als moordenaar niet erft van je slachtoffer.
      Zal wel, maar er zijn nog wel wat tussenvarianten te bedenken in het spectrum tussen een ideale ouder-kind relatie en oudermoord. Wat als men ouder is van een draaideurcrimineel of heroïneverslaafde die al decennia lang het leven van een familie teistert ? Daarnaast heb je nogal wat ouders die hun kind niet meer gezien hebben sedert de geboorte van dat kind. Wat mij betreft moeten ouders de mogelijkheid hebben om hun kinderen te onterven alsook om, om het even wie als erfgenaam aan te wijzen.

      Samenwoners bouwen in vijf jaar tijd dezelfde vrijstelling op als gehuwden.
      Als dat pas na 5 jaar is, dan is dat op zichzelf al een serieuze discriminatie.

      Maar het gaat om een vrijstelling. Dat wil zeggen dat de belastingvrije som voor een koppel dubbel zo groot is als voor een alleenstaande. Dat is voordeliger als één van de partners geen inkomen heeft, zoals bijvoorbeeld de vrouw die thuis blijft om voor de kinderen te zorgen en het huishouden te doen. Tweeverdieners met een goed inkomen doen er beter aan om niet met elkaar te huwen, hoe graag ze elkaar ook zien. Voor hen is het fiscaal voordeliger om als alleenstaande belast te worden.

      Daarnaast kan je in prive ook kruislings een risicoverzekering afsluiten om erfrecht van te betalen.
      Mijn punt was dat een ongehuwd samenwonende partner tot 80% erfenisrechten moet betalen ook als die bij testament is aangeduid als erfgenaam. Terwijl een gehuwde partner slechts 10% moet betalen. Wie die erfenisrechten betaalt maakt daarbij niet uit.

      Een geregistreerd partnerschap is ook een mogelijkheid
      Ja, in België kan je naast voor een burgerlijk huwelijk (waarbinnen nog diverse keuzemogelijkheden zijn) ook kiezen voor wettelijk samenwonen of feitelijk samenwonen. Voor de laatste 2 categorieën bestaat er bovendien nog de mogelijkheid om een samenlevingscontract af te sluiten. Dat wordt dus net als in Nederland een juridische janboel. Gewoon afschaffen die handel.
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    10. #30
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Italië: Moslims eisen polygaam huwelijk

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten
      Zorplicht, erfrecht, voogdij en dergelijke kan je net zo goed vasthangen aan ouderschap dan aan een burgerlijk huwelijk. Dat is trouwens nu al grotendeels het geval gelet op de maatschappelijke evoluties van de laatste decennia met heel veel echtscheidingen en heel veel ongehuwd samenwonenden. Men hoeft niet gehuwd te zijn om ouder te zijn.
      Al die zaken kan je ineens regelen door een geregistreerd partnerschap of huwelijk. Je kunt er nu ook voor kiezen om alles apart te regelen alleen is dat veel meer werk.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten
      Zal wel, maar er zijn nog wel wat tussenvarianten te bedenken in het spectrum tussen een ideale ouder-kind relatie en oudermoord. Wat als men ouder is van een draaideurcrimineel of heroïneverslaafde die al decennia lang het leven van een familie teistert ? Daarnaast heb je nogal wat ouders die hun kind niet meer gezien hebben sedert de geboorte van dat kind. Wat mij betreft moeten ouders de mogelijkheid hebben om hun kinderen te onterven alsook om, om het even wie als erfgenaam aan te wijzen.
      Daar ben ik het mee eens.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten
      Als dat pas na 5 jaar is, dan is dat op zichzelf al een serieuze discriminatie.
      Nog iemand die het woord discriminatie wel erg gemakkelijk gebruikt. Je zou ook kunnen stellen dat er na die tijd sprake is van een serieuze relatie. De wet stelt die dan op het gebied van erfrecht gelijk aan een huwelijk. In de meeste landen blijf je helemaal niets van elkaar hoe lang je ook samenwoont.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten
      Maar het gaat om een vrijstelling. Dat wil zeggen dat de belastingvrije som voor een koppel dubbel zo groot is als voor een alleenstaande. Dat is voordeliger als één van de partners geen inkomen heeft, zoals bijvoorbeeld de vrouw die thuis blijft om voor de kinderen te zorgen en het huishouden te doen. Tweeverdieners met een goed inkomen doen er beter aan om niet met elkaar te huwen, hoe graag ze elkaar ook zien. Voor hen is het fiscaal voordeliger om als alleenstaande belast te worden.
      Ja als je iemand anders moet onderhouden dan betaal je wat minder belasting. De kosten die er tegenover staan zijn vele malen groter. Vast ook discriminatie?

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten
      Mijn punt was dat een ongehuwd samenwonende partner tot 80% erfenisrechten moet betalen ook als die bij testament is aangeduid als erfgenaam. Terwijl een gehuwde partner slechts 10% moet betalen. Wie die erfenisrechten betaalt maakt daarbij niet uit.
      IK heb uitgelegd dat het niet in alle omstandigheden niet zo is. Als je serieus genoeg bent om je ongehuwde partner alles na te laten moet je haar als partner laten registreren. Je zaken behoorlijk regelen. Overigens hanteer je daar zeker de Belgische tarieven?

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten
      Ja, in België kan je naast voor een burgerlijk huwelijk (waarbinnen nog diverse keuzemogelijkheden zijn) ook kiezen voor wettelijk samenwonen of feitelijk samenwonen. Voor de laatste 2 categorieën bestaat er bovendien nog de mogelijkheid om een samenlevingscontract af te sluiten. Dat wordt dus net als in Nederland een juridische janboel. Gewoon afschaffen die handel.
      Je kunt niet 1 systeem bedenken waarin alle wensen geregeld kunnen worden. We hebben dus een systeem waarin de meeste mensen de meest voorkomende zaken ineens kunnen regelen. Maatwerk laat je door een notaris doen.
      Waarom zou je een systeem dat 80% van de lading dekt afschaffen en alles maatwerk moeten maken?
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •