Hopelijk wint Trump vanavond! - Pagina 4
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 4/4 EersteEerste ... 34
    Resultaten 31 tot 37 van de 37

    Onderwerp: Hopelijk wint Trump vanavond!

    1. #31
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Hopelijk wint Trump vanavond!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Ik vrees dat ik met dat laatst niets van doen heb. Ook vrees ik dat het mij niet zal lukken om die krachten bij u uit te drijven.
      Helemaal weg hoeven ze niet hoor.
      Soms komen ze goed van pas.
      Net als een onderbuikgevoel, soms ook verstandig om niet te negeren.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    2. #32
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Hopelijk wint Trump vanavond!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Welnee 95% van alle beleid wordt door de staten zelf gemaakt.
      Dat is natuurlijk een bijzonder grove typering. Het defensiebeleid wordt toch echt in Washington gemaakt, net als het buitenlandse beleid als geheel, en het macro-economische.

      De VS hebben een enorme crisis veroorzaakt. Die kwam van de centrale regering, niet van de staten.

      Verder, binnenlands, zijn de federale programma's als Social Security, Medicaid en Medicare veel belangrijker dan wat individuele staten daaraan doen.
      viejo pendejo se extravia

    3. #33
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Hopelijk wint Trump vanavond!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Dat is natuurlijk een bijzonder grove typering. Het defensiebeleid wordt toch echt in Washington gemaakt, net als het buitenlandse beleid als geheel, en het macro-economische.

      De VS hebben een enorme crisis veroorzaakt. Die kwam van de centrale regering, niet van de staten.

      Verder, binnenlands, zijn de federale programma's als Social Security, Medicaid en Medicare veel belangrijker dan wat individuele staten daaraan doen.
      Het defensie beleid klopt. Het macro-economische ook maar de invloed van de aparte staten op de eigen economie is vele malen groter.

      Het is een federaal systeem. De meeste regelgeving vind toch echt plaats op statelijk niveau. Trump zegt het co2 verdrag dan wel op, veel staten besluiten zich er toch aan te blijven conformeren.

      De medische kosten verschillen ook enorm per staat.

      Vooral gezondheidszorg is voor de minderbedeelden ronduit slecht geregeld om maar eens een open deur in te trappen.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    4. #34
      Sportfreakje Karin.N's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2004
      Locatie
      Sportland
      Berichten
      5.895
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2473542

      Standaard Re: Hopelijk wint Trump vanavond!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Al Sawt Bekijk Berichten
      Acht jaar Obama is acht jaar chaos in het Midden Oosten. Zowel Obama als Clinton hebben bloed aan hun handen en zijn medeverantwoordelijk voor opkomst van IS.

      Met Trump zullen agressieve krachten in VS en Europa, een toontje lager zingen.
      En ben je nog steeds zo blij met Trump?

    5. #35
      Pan Arabisch nationalist Al Sawt's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2002
      Locatie
      Arabiya Mutahida
      Berichten
      10.567
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

      Standaard Re: Hopelijk wint Trump vanavond!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karin.N Bekijk Berichten
      En ben je nog steeds zo blij met Trump?
      Yep, heel blij! Ooit gehoord van disruptive innovation? Bedrijven zoals Airbnb en Uber. Ze veranderen de status quo en brengen schokgolf teweeg in traditionele verhouding.

      Trump doet iets aan de status quo. Verscherpte (eenzijdige) sancties tegen Iran: Zal Iran dwingen om het verdrag op te zeggen en eindelijk over te gaan op nucleaire bewapening, met broodnodige nucleaire proliferatie van het Midden Oosten.

      Erkennen van Jeruzalem als de Israelische hoofdstad? Prachtig: Het bewijst enerzijds dat VS nooit een neutrale bemiddelaar was geweest in het vredesproces. Anderzijds dwingt het besluit de Arabische leiders in moeilijkheden.

      Erdogan`s dreigement om de banden met Israel door te snijden, is al een dikke plus dankzij Trump.

      Helaas is er toch een minpuntje: Trump had belooft om de Golfstaten te laten opdraaien voor de kosten van de Amerikaanse militaire aanwezigheid in Golfregio of terugtrekken als ze niet willen betalen. Helaas is hij die belofte (nog) niet nagekomen.

      Maar Trump is de Uber van wereldpolitiek!
      Zoals ik al zei: Ik ben liefhebber van cynisme in internationale politiek.
      Waarschuwing:Discussiëren met Al Sawt, is schadelijk voor uw referentiekader!

      Djamal Abd al-Nasser: "We can achieve much by Arab action, which is a main part of our battle. We must develop and build our countries to face the challenge of our enemies."

    6. #36
      Sportfreakje Karin.N's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2004
      Locatie
      Sportland
      Berichten
      5.895
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2473542

      Standaard Re: Hopelijk wint Trump vanavond!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Al Sawt Bekijk Berichten
      Yep, heel blij! Ooit gehoord van disruptive innovation? Bedrijven zoals Airbnb en Uber. Ze veranderen de status quo en brengen schokgolf teweeg in traditionele verhouding.

      Trump doet iets aan de status quo. Verscherpte (eenzijdige) sancties tegen Iran: Zal Iran dwingen om het verdrag op te zeggen en eindelijk over te gaan op nucleaire bewapening, met broodnodige nucleaire proliferatie van het Midden Oosten.

      Erkennen van Jeruzalem als de Israelische hoofdstad? Prachtig: Het bewijst enerzijds dat VS nooit een neutrale bemiddelaar was geweest in het vredesproces. Anderzijds dwingt het besluit de Arabische leiders in moeilijkheden.

      Erdogan`s dreigement om de banden met Israel door te snijden, is al een dikke plus dankzij Trump.

      Helaas is er toch een minpuntje: Trump had belooft om de Golfstaten te laten opdraaien voor de kosten van de Amerikaanse militaire aanwezigheid in Golfregio of terugtrekken als ze niet willen betalen. Helaas is hij die belofte (nog) niet nagekomen.

      Maar Trump is de Uber van wereldpolitiek!
      Zoals ik al zei: Ik ben liefhebber van cynisme in internationale politiek.
      Ach ja, zo kun je het ook bekijken, ik was en ben nog steeds geen voorstander van Trump.

    7. #37
      Pan Arabisch nationalist Al Sawt's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2002
      Locatie
      Arabiya Mutahida
      Berichten
      10.567
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

      Standaard Re: Hopelijk wint Trump vanavond!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karin.N Bekijk Berichten
      Ach ja, zo kun je het ook bekijken, ik was en ben nog steeds geen voorstander van Trump.
      Snap Ik! Als ik een Amerikaan was had ik niet op hem gestemd. Maar zijn buitenlands beleid heeft veel meer positieve impulsen dan destructief beleid van Obama.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •