"We stammen van Adam en Eva, het staat in de Koran mevrouw" - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/16 EersteEerste 12312 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 158

    Onderwerp: "We stammen van Adam en Eva, het staat in de Koran mevrouw"

    1. #11
      Very Important Prikker Wizdom's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      Krotterdam
      Berichten
      12.280
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766646

      Standaard Re: "We stammen van Adam en Eva, het staat in de Koran mevrouw"

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten
      In mijn lang vervlogen jeugd kregen we op een nette katholieke school lessen over de evolutietheorie. Niemand had daar toen problemen mee.

      De evolutietheorie is niet strijdig met een God die schepper is. De oneindig goede en alwetende God heeft het leven op aarde geschapen door evolutie. Zo simpel is het.

      Het probleem is dus opgelost en de topic hierboven mag afgesloten.
      Die is wel strijdig want het is strijdig met het Scheppingsverhaal... De eerste mensen waren Adam en Eva en dat waren geen apen... Dat waren volwaardige mensen...

      Het Scheppingsverhaal gaat ervan uit dat de Schepper schept wat hij wil en dat de inspanning van onze Schepper is "Wordt... en het Wordt..."

      Dus de Schepper schept via een Decreet... Dat de mens indirect geschapen zou zijn via een lange evolutie van ontwikkeling is daarmee tegenstrijdig...
      al-Qur'an 3:160 If Allah helps you, none can overcome you: If He forsakes you, who is there, after that, that can help you? in Allah, then, Let believers put their trust.

    2. #12
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: "We stammen van Adam en Eva, het staat in de Koran mevrouw"

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.P.Pas Bekijk Berichten
      Daar hebben ook al anderen over nagedacht. William Paley bijvoorbeeld:

      Uit: Robert Ingersoll: Why I am an agnostic. Terecht een klassieker.
      Dat ook hij een pijnlijke bestraffing zal ondergaan behoeft geen betoog.
      Ik reken mezelf tot geen van beide kampen. U treft in mij een twijfelaar aan.
      Laatst gewijzigd door Ibrah1234; 03-12-16 om 12:47.

    3. #13
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: "We stammen van Adam en Eva, het staat in de Koran mevrouw"

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wizdom Bekijk Berichten
      De mensen die verkondigen dat zij van apen afstammen hebben het alleen over zichzelf... De rest van de mensheid stamt van Adam en Eva... Dat is wetenschappelijk onderbouwd via DNA wetenschap... Die andere pseudo-wetenschap baseert zich op subjectieve waarneming en atheistisch ingegeven interpretatie...
      Waarom word jij eigenlijk zo panisch van het woordje 'aap'? Je vindt jezelf zoveel beter?

      Je bent nu echt krankzinnig. Certified. Hoe jij kan functioneren in de maatschappij is mij een raadsel.
      viejo pendejo se extravia

    4. #14
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: "We stammen van Adam en Eva, het staat in de Koran mevrouw"

      Dat ageren tegen de evolutietheorie door sommige moslims is niet ouder dan ca. 20 jaar. Waarom kleine Belgen van Marokkaanse afkomst daar door beïnvloed zouden zijn is mij een raadsel. Maar misschien gaat het hier ook alleen over kinderen van Turkse afkomst; dat zou een hoop verklaren.

      Een bizarre ontwikkeling; de ET bestaat immers al wat langer.

      Ik ben ervan overtuigd dat dat geïnspireerd is door het Amerikaanse christenfundamentalisme, maar bewijzen kan ik het niet. De link kan zijn dat veel Turken, met name ook 'vrome', in de VS hebben gestudeerd. Erdo-types dus.
      viejo pendejo se extravia

    5. #15
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: "We stammen van Adam en Eva, het staat in de Koran mevrouw"

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Waarom word jij eigenlijk zo panisch van het woordje 'aap'? Je vindt jezelf zoveel beter?

      Je bent nu echt krankzinnig. Certified. Hoe jij kan functioneren in de maatschappij is mij een raadsel.
      Hij is niet krankzinnig. Hij duidt Adam en Eva als zijnde de oervader en moeder van de mensheid.

      Of Adam en Eva van apen afstammen, door God zijn geschapen, door een buitenaardse civilisatie met ruimteschepen hierheen zijn gebracht of dat de gehele mensheid een experiment is in een megalab is een problematiek van geheel andere orde.

      De minst aannemelijke verklaring vind ik de evolutietheorie. Dit simpelweg vanwege het feit dat er in honderden jaren nog nooit een 'overgangsvorm' is gevonden.

    6. #16
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: "We stammen van Adam en Eva, het staat in de Koran mevrouw"

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Hij is niet krankzinnig. Hij duidt Adam en Eva als zijnde de oervader en moeder van de mensheid.

      Of Adam en Eva van apen afstammen, door God zijn geschapen, door een buitenaardse civilisatie met ruimteschepen hierheen zijn gebracht of dat de gehele mensheid een experiment is in een megalab is een problematiek van geheel andere orde.

      De minst aannemelijke verklaring vind ik de evolutietheorie. Dit simpelweg vanwege het feit dat er in honderden jaren nog nooit een 'overgangsvorm' is gevonden.
      Minstens een beetje verward, zou ik zeggen.

      Geef mij dan toch maar die apen. Goden vertrouw ik voor geen meter en in marsmannetjes geloof ik niet. En dat gekloon is ook niet alles.

      Oeps.

      https://nl.wikipedia.org/wiki/Wetens..._voor_evolutie
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    7. #17
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: "We stammen van Adam en Eva, het staat in de Koran mevrouw"

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      in marsmannetjes geloof ik niet.
      Niet dat u ervan beticht mijnheer, maar getuigt het niet van enige arrogantie te veronderstellen dat we de enige civilisatie met hoogwaardige technologie zijn in dit heelal?

      Het aantal sterren in het waarneembare heelal is honderd keer zo groot als het aantal zandkorrels op aarde. Voor elke zandkorrel op onze planeet stralen er honderd zonnen ergens in de kosmos.

      De kans dat er een buitenaardse beschaving met hoogwaardige technologie kan worden aangetroffen acht ik derhalve groter dan het ontstaan het DNA van de mens uit toevalligheid (evolutie).

      U treft in mij dan ook een onvervalste Star Trek en Star Wars fan aan.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    8. #18
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2003
      Berichten
      5.004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      248330

      Standaard Re: "We stammen van Adam en Eva, het staat in de Koran mevrouw"

      Alles en dan ook alles is door de mens geschapen en niet door een zogenaamde Gods-visie. Dat is pas later begonnen in het jodendom christendom en islam. En niet te vergeten het \hindoeisme!!
      Over het laatste geloof horen we maar weinig van. Die is niet zo bezig met het welles en nietes spelletje.

      Onze voor en voor en noem het oerouders waren ouders die leefden bij de natuur. Overlevering.
      Lucht Aarde Vuur en Water.
      Is daar iets mis mee?
      Onze voorouders gingen alleen maar vooruit en niet achteruit in hun bestaan toch?
      En dan komt het: God Jaweh Allah.
      Mooi klaar mee!
      Er heerst een totale stilstand en vooral een achteruitgang in deze geloof aan idioten.
      Adam en Eva hoe kunnen ze hierin geloven. Het verloren Paradijs.
      Nou dat zie je dus wel terug bij verschillende moslim stammen die laten zich opblazen als het heiligste der heiligen.
      Er mag niks aan de muur hangen van hun geloof. Maar martelaren mogen op al die muren hangen.
      Die komen gelijk in de hemel in het zogenaamde paradijs.

      Dit is geen wetenschappelijke aanbidding en vooral niet hoe je oerouders hebben geleefd.
      In die vooruitgang die nu ontsproten is in die zogenaamde angst in ondergang.

      Zelfs in de koran staan filosofische teksten en zeer zeker wetenschappelijk tekst.
      Zelfs die bloedklonter kan je wetenschappelijk onderbouwen.
      En die mier die onze profeet niet wilde doden. Nou dat is wetenschap. Er is nu bewezen in de wetenschap dat mieren zelf een boom beschermen. Alles aandragen om die boom in leven te houden.

      Maar alles wat in koran staat over jihad en oorlogvoeren is bij de beesten af. Islam geloof wil haar geloof her en der verspreiden en duld geen ondermaats gelovigen.
      Blasfemie!! Treft Indonesie.. Als een christen iets uit de koran leest moet hij opgehangen worden.
      Dit is nu aan de orde.
      Als je leeft in Saoedie-Arabie en je hebt een blog en je zegt iets wat niet door de beugel kan door die kliek aan zogenaamde islam-aanhangers vanuit het land van ooit: krijg je vijftig stokslagen....
      Vijftig stokslagen overleefde een slaaf niet eens van uit blanke geseling.

      En waar zijn die moslims dan die daar tegen te keer gaan vanuit Nederlandse hoek?
      Of over die shit van blasfemie?

      Hier lekker leven en vrouwen als hoeren beschimpen.
      Al die moslim mannen zijn gefrustreerd geraakt in al die landen omdat ze geen vrouw meer kunnen trouwen omdat ze geen geld en aanzien meer hebben.
      Laten we het daar eens over hebben.
      En veel moslim vrouwen pikken dit niet meer en willen niet als koeien verhandeld worden.
      Testosteron bommen noemde Wilders dit fenomeen.
      Klopt als een bus.
      Kijk maar naar Duitsland in Keulen al die aanrandingen op al die vrouwen en meisjes is toch te walgelijk voor woorden.
      Kijk nu naar al die jongemannen uit Noord-Afrika men zegt Marokkanen en Algerijnen en daarbij Georgie.
      Maar ligt dit probleem niet in het land van herkomst.
      Maar het land van herkomst doet er niks aan en smijt haar deuren dus dicht.
      Dus neem de koran in de hand en je kunt je bot vieren op ongelovigen lekker makkelijk.
      Over hoeren en over kafirs....dit is islam mensen...
      Ik dacht altijd aan Vrede..Salaam Alaikoem. Maar dit geld voor die mensen die geloven in islam en waar islam voorstaat. Maar islam staat nergens meer voor. Moslims van allerlei landen komen hier naar toe met hun betekenis aan hun geloof islam en die islam geloof strookt niet met het vrije westen.
      Dit botst en geloof mij ik heb niks tegen islam geloof zoals ik het hanteer maar wel met diegenen die onwetend zijn .

    9. #19
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: "We stammen van Adam en Eva, het staat in de Koran mevrouw"

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Niet dat u ervan beticht mijnheer,

      maar getuigt het niet van enige arrogantie te veronderstellen dat we de enige civilisatie met hoogwaardige technologie zijn in dit heelal?

      Het aantal sterren in het waarneembare heelal is honderd keer zo groot als het aantal zandkorrels op aarde. Voor elke zandkorrel op onze planeet stralen er honderd zonnen ergens in de kosmos.

      De kans dat er een buitenaardse beschaving met hoogwaardige technologie kan worden aangetroffen acht ik derhalve groter dan het ontstaan het DNA van de mens uit toevalligheid (evolutie).

      U treft in mij dan ook een onvervalste Star Trek en Star Wars fan aan.
      Dat u het maar uit uw bolle hoofd laat.

      Dan hadden die gasten met die zogenaamde hoogwaardige technologie beter hier al veel eerder een handje toegestoken. Want wat mij betreft, gaat het hier veel te langzaam.

      Meneer, wie is er hier nu arrogant?

      Als ik het al niet dacht.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    10. #20
      Normal Weather plz/thnx mrz's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Locatie
      Leiden
      Berichten
      11.411
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      48995

      Standaard Re: "We stammen van Adam en Eva, het staat in de Koran mevrouw"

      Ach. Als de atheïst net wat arroganter was zou hij gewoon durven toegeven dat hij in God(en dus zichzelf) geloofd. Niet teveel, want dan wordt hij materialist. Je weet wel, hang naar matter alsof je een God bent die denkt dat de drang om te creëeren hem niet op God doet lijken... Lol

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •