VN wil moordonderzoek naar Duterte - Pagina 3
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 3/10 EersteEerste ... 234 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 21 tot 30 van de 92

    Onderwerp: VN wil moordonderzoek naar Duterte

    1. #21
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: VN wil moordonderzoek naar Duterte

      En, welke resultaten zijn er geboekt? Ten minste 5000 mensen zijn door de overheid zonder vorm van proces geliquideert. Niemand die met zekerheid kan zeggen of de slachtoffers daadwerkelijke drugshandelaren zijn. En wanneer je als Filipijn daar over twijfelt en die twijfels uit, dan is de kans aanwezig dat jij zelf als 'drugshandelaar' wordt omgelegd.

      Kortom, de man brengt geen oplossing, hij vergroot de wettenloosheid. Het kan zijn dat de Filipijnse politiek door en door verrot is. Maar deze meneer opvoeren als iemand die er dan maar het beste van maakt, is volstrekt misleidend. Hij is geen haar beter dan de criminelen die hij zegt te bestrijden. En dat is geen theoretische bespiegeling, dat is een feitenlijke constatering. Daarvoor hoef ik de Filipijnen niet voor te kennen, noch er ooit geweest te zijn.

    2. #22
      Joker Bart.NL's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2004
      Locatie
      Sneek
      Leeftijd
      55
      Berichten
      3.177
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      286229

      Standaard Re: VN wil moordonderzoek naar Duterte

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      En, welke resultaten zijn er geboekt? Ten minste 5000 mensen zijn door de overheid zonder vorm van proces geliquideert. Niemand die met zekerheid kan zeggen of de slachtoffers daadwerkelijke drugshandelaren zijn. En wanneer je als Filipijn daar over twijfelt en die twijfels uit, dan is de kans aanwezig dat jij zelf als 'drugshandelaar' wordt omgelegd.

      Kortom, de man brengt geen oplossing, hij vergroot de wettenloosheid. Het kan zijn dat de Filipijnse politiek door en door verrot is. Maar deze meneer opvoeren als iemand die er dan maar het beste van maakt, is volstrekt misleidend. Hij is geen haar beter dan de criminelen die hij zegt te bestrijden. En dat is geen theoretische bespiegeling, dat is een feitenlijke constatering. Daarvoor hoef ik de Filipijnen niet voor te kennen, noch er ooit geweest te zijn.
      Het probleem hier is dat hij democratisch is gekozen met een duidelijke agenda. Uiteraard is een rechtstaat die functioneert veel beter, maar als dat op wat voor reden ook niet haalbaar is gebleken, en mensen wanhopig zijn geworden vanwege het constante geweld op straat, dan ontstaan dit soort situaties. Als jij het gevoel hebt dat jouw leven constant wordt bedreigt door bendes, dan zul jij ook wel anders praten. Dan krijgen emoties de overhand en daarbij is de rede soms ver te zoeken. Het resulterende geweld kan vervolgens niet in verhouding staan tot het probleem, maar als het probleem wordt opgelost zal later niemand daar over klagen. Zo gaan dat soort zaken nou eenmaal.

    3. #23
      Reour van weg
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Locatie
      Everywhere
      Leeftijd
      65
      Berichten
      1.732
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      65862

      Standaard Re: VN wil moordonderzoek naar Duterte

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Duterte en elke overheid waar dan ook ter wereld heeft recht om de orde te handhaven. Dat wil de VN Duterte niet ontnemen. Daar gaat het dus niet om. Het gaat om de methode. Deze methode is onrechtvaardig. Mensen worden geexecuteerd door doodseskaders zonder rechtspraak. Dan heb ik het niet eens over het misbruik van het executeren door politieagenten die samenwerken met drugsdealers om de concurenten uit te schakelen.

      Nee, elke verdachte heeft het recht om zich voor de rechter te verweren.

      Duterte's methode is gemakzuchtig en een leider onwaardig.

      Let goed op waarvoor je feitelijk kiest: Doodseskaders die zonder rechtspraak burgers executeren!

      Ik reageer hier verder niet maar dit moest ik even kwijt.
      Natuurlijk begrijp ik je reactie, deze methode druist tegen enkele menselijke waarde in. Maar schijnt toch success te hebben en is wel door de bevolking gekozen.

      Het is ook niet mijn mening of draagt mijn goedkeuring, maar het is een constatering

      De mens staat gauw klaar met kritiek, maar niet met een gedegen oplossing.


      Ik ben vaak in Davao geweest en heb me daar nooit onveilig gevonden.
      Mijn zijn methode heeft ie toch Davao tot een van de veiligste steden gemaakt.

      https://en.wikipedia.org/wiki/Davao_Death_Squad

      Dit weten we over de drugsoorlog van de Filipijnse president Duterte | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

      Al bij zijn aantreden als president van de Filipijnen in juni 2016 beloofde Rodrigo Duterte een "genadeloze strijd" tegen de misdaad. Sindsdien zijn er duizenden mensen geexecuteerd op verdenking van drugscriminaliteit. Dit is wat we weten over Dutertes omstreden beleid.
      Duterte stond voordat hij president werd al bekend om zijn zero tolerance-beleid.

      Als burgemeester van Davao City trad de 71-jarige politicus hard op tegen misdadigers. Half december liet hij zelfs tijdens een toespraak weten persoonlijk te hebben afgerekend met criminelen om een voorbeeld te zijn voor zijn agenten.

      Hij reed door zijn stad "op zoek naar confrontatie", zodat hij kon "doden". Tijdens zijn aanstelling tot president ontkende Duterte nog iets te maken te hebben met de doodeskaders die drugshandelaren, criminelen en bendeleden uit de weg ruimden.

      Het beleid van Duterte als burgemeester was uiterst omstreden maar effectief.

      Davao veranderde van een van de gevaarlijkste steden van de Filipijnen in een van de veiligste. Criminaliteitscijfers daalden hard en ook de corruptie werd aangepakt. Duterte beloofde het Filipijnse volk deze succes door te zetten op nationaal niveau.

      nmiddels zijn duizenden mensen gedood op verdenking van drugshandel en drugsgebruik.

      Onder het mom van een landelijke "oorlog tegen drugs", ook wel Project Tokhang genoemd, is het agenten en burgerwachten toegestaan verdachten dood te schieten.

      Daarnaast zijn inmiddels meer dan 35.000 mensen opgepakt tijdens anti-drugsoperaties. Filipijnse gevangenissen zitten inmiddels zo vol dat gevangenen om de beurt moeten slapen omdat er geen plek is voor iedereen om tegelijk te rusten.

      Het beleid van Duterte wordt vanuit de hele wereld bekritiseerd.

      Onder meer de VN, de VS, de EU en de Rooms-Katholieke kerk keerden zich tegen de Filipijnse politicus, maar Duterte trekt zich er weinig van aan.

      De VN mensenrechtencommissie heeft de autoriteiten op de Filipijnen opgeroepen om een onderzoek tegen Duterte te starten. Dit deden ze naar aanleiding van de uitspraken van Duterte dat hij zelf mensen vermoord zou hebben in Davao.

      In oktober vergeleek hij zichzelf met Adolf Hitler en liet weten blij te zijn als hij drie miljoen drugsverslaafden zou kunnen doden. Later bood hij zijn excuses aan de Joodse gemeenschap aan vanwege de vergelijking tussen Hitler en zijn oorlog tegen drugs.
      Ik doe jouw geen kwaad, doe dan mij ook geen kwaad, laat mij leven zoals ik wil leven, dwing mij niet jouw levenstijl aan tenemen. Ik maak mijn keuze zelf en laat me niet dwingen door wat voor geloofsboek ook. Misschien wel beinvloeden.

      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    4. #24
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: VN wil moordonderzoek naar Duterte

      Knettergek! Hoe kan een normaal denkend mens de strapatsen van die psychopaat verdedigen?

      Daarvoor moet je echt zwaar gestoord zijn.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    5. #25
      Reour van weg
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Locatie
      Everywhere
      Leeftijd
      65
      Berichten
      1.732
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      65862

      Standaard Re: VN wil moordonderzoek naar Duterte

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Knettergek! Hoe kan een normaal denkend mens de strapatsen van die psychopaat verdedigen?

      Daarvoor moet je echt zwaar gestoord zijn.
      Dan zal de meerderheid van de Fillepijnse bevolking zwaar gestoord zijn
      Ik doe jouw geen kwaad, doe dan mij ook geen kwaad, laat mij leven zoals ik wil leven, dwing mij niet jouw levenstijl aan tenemen. Ik maak mijn keuze zelf en laat me niet dwingen door wat voor geloofsboek ook. Misschien wel beinvloeden.


    6. #26
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: VN wil moordonderzoek naar Duterte

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevieK Bekijk Berichten
      Dan zal de meerderheid van de Fillepijnse bevolking zwaar gestoord zijn
      Ik had het niet over hen, maar over een paar zwaar gestoorden hier.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    7. #27
      Reour van weg
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Locatie
      Everywhere
      Leeftijd
      65
      Berichten
      1.732
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      65862

      Standaard Re: VN wil moordonderzoek naar Duterte

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Ik had het niet over hen, maar over een paar zwaar gestoorden hier.
      Maar de Fillepijnen steunen hem ook , ook zijn methoden.
      Ik doe jouw geen kwaad, doe dan mij ook geen kwaad, laat mij leven zoals ik wil leven, dwing mij niet jouw levenstijl aan tenemen. Ik maak mijn keuze zelf en laat me niet dwingen door wat voor geloofsboek ook. Misschien wel beinvloeden.


    8. #28
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: VN wil moordonderzoek naar Duterte

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Knettergek! Hoe kan een normaal denkend mens de strapatsen van die psychopaat verdedigen?

      Daarvoor moet je echt zwaar gestoord zijn.
      Of inlevingsvermogen hebben. In het lijden van de bevolking onder (drugs)criminaliteit en corruptie.

      Als de nood hoog genoeg is worden draconische maatregelen geaccepteerd. Zeg maar zoals de geallieerden Duitse woonwijken hebben platgegooid. Moetwillig burgerdoelen bombarderen is beestachtig en een oorlogsmisdaad.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    9. #29
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: VN wil moordonderzoek naar Duterte

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevieK Bekijk Berichten
      Maar de Fillepijnen steunen hem ook , ook zijn methoden.
      Ja en? In Rusland zijn ze dol op Put, maar daarmee is hij nog steeds niet een fris heerschap.
      Laatst gewijzigd door knuppeltje; 02-01-17 om 10:20.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    10. #30
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: VN wil moordonderzoek naar Duterte

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Of inlevingsvermogen hebben. In het lijden van de bevolking onder (drugs)criminaliteit en corruptie.

      Als de nood hoog genoeg is worden draconische maatregelen geaccepteerd.

      Zeg maar zoals de geallieerden Duitse woonwijken hebben platgegooid. Moetwillig burgerdoelen bombarderen is beestachtig en een oorlogsmisdaad.
      Inlevingsvermogen, voor wie? Blijkbaar niet voor het feit dat er zomaar ruksigloos mensen worden vermoord. Zelfs al hebben die nooit echt drugs gebruikt.
      Er heerst nu een sfeer waarbij mensen anderen aangeven om niet zelf verdacht te worden. De gevolgen zijn ronduit gruwelijk.

      Op deze moordzuchtige manier? Totaal van de pot gerukt.
      Het punt is dat Duterte niet in staat is - of niet wil - om ook maar iets te doen aan de gigantische verschillen in rijkdom tussen een kleine groep van zeer rijke elite die op economisch en op politiek gebied de touwtjes in handen heeft en de zeer grote groep mensen die veelal onder het bestaansminimum leeft. De corruptie is er dan ook enorm.

      Daar waar grote delen van de bevolking zo in armoede leeft, is de consumptie van alcohol of drugs - mits voorradig - als vluchtmiddel uit de dagelijkse misère schrikbarend schrikbarend hoog.
      In onze crisisjaren was dat ook zo. En in Rusland ligt de gemiddelde levensverwachting door het buitensporig gebruik van alcohol en drugs nog steeds vele jaren lager dan hier. Volgens cijfers uit 2014 stond de gemiddelde levensverwachting daar voor mannen op 64,3 jaar, dat was een aantal jaren eerder zelfs 5 jaar minder. In Nederland was dat in 2014 voor mannen 79,9 jaar.
      In Amerika dacht men in de grote crisis in de tijd van Elliot Nes ook met draconische maatregelen het alcohol gebruik terug te dringen. Het hielp geen enne moer.

      Wat Duterte doet is een zondebok kiezen om zijn falen te verdoezelen. Een zeer beproefde methode van falende leiders met veel teveel macht. Er komt niets dan ellende van.

      Juist, en daarom verwerpelijk, ook al zij beide situaties niet te vergelijken.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •