VN wil moordonderzoek naar Duterte - Pagina 8
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 8/10 EersteEerste ... 789 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 71 tot 80 van de 92

    Onderwerp: VN wil moordonderzoek naar Duterte

    1. #71
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: VN wil moordonderzoek naar Duterte

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaidou_Luffy Bekijk Berichten
      de agenten zijn gearresteerd.
      Waarom krijgen die niet gewoon een nekschot in de nacht? Als dat met junkies voor minder al kan...
      viejo pendejo se extravia

    2. #72
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: VN wil moordonderzoek naar Duterte

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      En mensen die de Filipijnen willen vergelijken met Noord Korea? Hebben die daar ook last van?
      Wie deed dat?

      En wat is het verschil? Een moorddadige elite die het volk laat creperen, ik ziet al een overeenkomst.
      viejo pendejo se extravia

    3. #73
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.921
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: VN wil moordonderzoek naar Duterte

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      En mensen die de Filipijnen willen vergelijken met Noord Korea? Hebben die daar ook last van?
      Nou ja, een ding hebben ze wel gemeen. Het zijn beide faalstaten.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    4. #74
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: VN wil moordonderzoek naar Duterte

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      En mensen die de Filipijnen willen vergelijken met Noord Korea? Hebben die daar ook last van?
      Daar heb ik geen oordeel over en daar vroeg ik jouw oordeel ook niet over.

    5. #75
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: VN wil moordonderzoek naar Duterte

      .
      Kaidou_Luffy is me aan het overtuigen. En waarom ons beperken tot de Filipijnen? Ik pleit voor doodseskaders om de personages die de grootste schade aanrichten in de wereld, die een politiek-economische wereldoorlog voeren tegen mensen, landen, de wereld en planeet Aarde, die alle waarden vernietigen – kapitalistische politiek-economische oorlogsmisdadigers – massaal te doden.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    6. #76
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: VN wil moordonderzoek naar Duterte

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      .
      Kaidou_Luffy is me aan het overtuigen. En waarom ons beperken tot de Filipijnen? Ik pleit voor doodseskaders om de personages die de grootste schade aanrichten in de wereld, die een politiek-economische wereldoorlog voeren tegen mensen, landen, de wereld en planeet Aarde, die alle waarden vernietigen – kapitalistische politiek-economische oorlogsmisdadigers – massaal te doden.
      En irritante personen, die moeten ook mogen worden afgeschaft.

    7. #77
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: VN wil moordonderzoek naar Duterte

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten

      En irritante personen, die moeten ook mogen worden afgeschaft.
      Voor alle zekerheid: ik was cynisch, en dat heb je hoop ik door.
      Heb al eens ervaren dat mensen het niet doorhebben wanneer ik cynisch ben.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    8. #78
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: VN wil moordonderzoek naar Duterte

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      Daar heb ik geen oordeel over en daar vroeg ik jouw oordeel ook niet over.
      AH, ik mag geen vraag stellen?
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    9. #79
      Very Important Prikker Umarvlie's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2003
      Locatie
      Is hier iemand?
      Berichten
      5.178
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      490017

      Standaard Re: VN wil moordonderzoek naar Duterte

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      .
      Kaidou_Luffy is me aan het overtuigen. En waarom ons beperken tot de Filipijnen? Ik pleit voor doodseskaders om de personages die de grootste schade aanrichten in de wereld, die een politiek-economische wereldoorlog voeren tegen mensen, landen, de wereld en planeet Aarde, die alle waarden vernietigen – kapitalistische politiek-economische oorlogsmisdadigers – massaal te doden.
      Zeg maar zoiets als de CIA placht te doen ?
      'Als je het begrijpt, hoef je het niet te vragen, als je het moet vragen zul je het nooit begrijpen.'

    10. #80
      Could B Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2016
      Berichten
      32
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: VN wil moordonderzoek naar Duterte

      Filipijnen sluiten pardoes helft van de mijnen om milieu te beschermen



      Doortastendheid van regime-Duterte strekt zich uit tot milieudossier. De Filipijnse regering komt vooral in beeld als president Rodrigo Duterte de loftrompet steekt over Donald Trump of keihard afrekent met drugscriminelen. Maar de regering pakt ook op milieugebied door. Minister Regina Lopez van milieu heeft zojuist meer dan de helft van de mijnen in het land gesloten.

      Lopez (63), een voormalig milieuactivist, kondigde vorige week aan dat 23 van de 41 mijnen in de Filipijnen dicht moeten omdat zij milieuregels overtreden en actief zijn in ecologisch kwetsbare waterscheidingsgebieden. Vijf andere mijnen worden tijdelijk stilgelegd. Vandaag bekrachtigde het kabinet het besluit.

      Het is een opmerkelijke stap in een land dat over een van de grootste reserves aan delfstoffen ter wereld beschikt (geschat op zeker 840 miljard euro aan goud, koper, nikkel, chroom, mangaan, zilver en ijzer, waarvan nog geen 3 procent ontsloten). De Filipijnen zijn een belangrijke nikkelproducent, en de gesloten mijnen vertegenwoordigen meer dan de helft van de productie.

      Gevaar voor het land
      De sluitingen hebben een geschiedenis die teruggaat tot president Dutertes voorganger Benigno Aquino. Het gaat vooral om buitenlandse mijnbedrijven in de provincie Zambales op Luzon, een rijk landbouwgebied, beroemd vanwege de mango's. Daar worden in dagbouw nikkel en chroom voor de Chinese markt gewonnen. De stortbergen produceren giftig stof dat rivieren, irrigatiekanalen en kustwateren rood kleurt en schade toebrengt aan rijstteelt en visserij. Toen overstromingen door de tyfoon Lando in oktober 2015 de problemen verergerden, leidde dat tot protesten van boeren- en vissersorganisaties en inheemse etnische groepen. "De regering moet ons beschermen, niet die vervuilende mijnbouwbedrijven", was de grief van de demonstranten.

      Populist Duterte (die in zijn campagne had beloofd te zullen kijken of mijnbouw wel strookt met het algemeen belang en dat van de armste groepen) liet er na zijn aantreden in juni 2016 geen gras over groeien. Minister Lopez legde binnen enkele weken vier mijnen stil vanwege illegale houtkap en watervervuiling. Ze moesten alle vervuiling opruimen en de getroffen bevolking compenseren.

      "Elke keer dat je een open mijn begint en elke keer dat je een stortplaats voor mijnafval maakt, breng je het land in gevaar. Hoezo is dat economisch slim? Het is krankzinnig", zei Lopez maandag tegen het persbureau Reuters. "Ik ben niet bang te zeggen dat de Filipijnen ongeschikt zijn voor mijnbouw. Omdat we een eiland-ecosysteem hebben met een unieke inheemse biodiversiteit."

      Minister Lopez gaf het overheidsbureau voor geologie en mijnbouw vorig jaar juli opdracht de milieuschade door de mijnen te onderzoeken. Het bureau stelde voor bedrijven die de wet overtraden te beboeten en tijdelijk stil te leggen. Maar Lopez wil nu doorpakken. "Als we ze sluiten, kunnen we het land helen", zei ze. "We sluiten omdat je geen mijnen wilt in waterscheidingen."

      Met Lopez valt niet te spotten. Vorige maand nog keerde ze zich tegen de aanleg van een onderwaterthemapark op het eiland Palawan. Het Amerikaanse mediabedrijf Nickelodeon wilde dat opzetten rond de cartoonhelden Dora the Explorer en SpongeBob Squarepants. Lopez zei direct dat ze het zou blokkeren. "Koraal is onze rijkdom, dat mag je niet verwoesten. Voor een themapark? No way."

      1,2 miljoen mensen getroffen
      De mijnbouwers zijn intussen woedend. De mijnbouwkamer noemt Lopez' sluitingen "onwettig en oneerlijk" en spreekt van onbehoorlijk bestuur, omdat de resultaten van het onderzoek vorig jaar niet met de sector zijn gedeeld. Volgens Artemio Disini van de kamer is Lopez vooringenomen. "Zij wil gewoon alle mijnbouw in de Filipijnen platleggen."

      De mijnbranche waarschuwt dat de sluitingen meer dan 1,2 miljoen Filipino's zullen treffen en eist dat president Duterte ingrijpt. Maar die lijkt Lopez te steunen. Hij heeft al eens gezegd dat de Filipijnen best zonder mijnbouw kunnen (wellicht omdat de sector nog geen 1 procent van de economie uitmaakt). En Lopez houdt voet bij stuk. "Ze vermoorden onze rivieren en stromen, ze graven in waterscheidingen. Dat is tegen de mijnwet."

      Lopez is zelfs alweer met een andere sector bezig. Maandag liet ze weten dat ze nu de houtindustrie op de korrel gaat nemen. Op de London Metal Exchange steeg de nikkelprijs gisteren naar 10.330 dollar per ton.

      http://www.volkskrant.nl/buitenland/...rmen~a4459255/
      Daar zullen velen hem dankbaar voor zijn dat hij 23 van de 41 mijnen heeft laten sluiten. Lees en huiver. De Volkskrant doet het af met een klein kort artikel zonder echt de achtergrondhistorie te beschrijven. Dit heeft zoveel meer voeten in de aarde. Duterte kent hun lijden maar al te goed en heeft het met eigen ogen gezien net zoals veel meer leed wat zijn radicale opstelling jegens deze maffia-industrie begrijpelijk maakt voor de buitenstaande leek die geen kaas heeft gegeten van deze archipel. Schurken, een kogel door het hoofd en snel graag. En oh wat ben ik toch teleurgesteld in kranten als de Volkskrant die zeggen dat de Filipijnse Duterte alleen in beeld komt bij drugs en dat het opmerkelijk is... Nou nee, hij komt alleen in West-Europa in beeld bij drugs. Ik lees meer Aziatische bronnen en daar komt hij ook op tal van andere onderwerpen in beeld. En het is zeker niet opmerkelijk als je het welzijn van je bloedeigen bevolking boven een stel schurken in mijnenindustrie stelt. En dat is wat Duterte klaarblijkelijk doet als eerste Filipijnse president ooit. Hij kende hun lijden al jaren als burgemeester maar kon weinig tegen doen. Hij ving de Lumads op in de stad waar hij het voor het zeggen had en organiseerde met Kerst een groot eetfestijn voor ze. Nu hij die macht wel heeft slaat hij hard op ze los. De Mijnwet gaat aangepast worden. Aanscherping van de regels.

      https://decorrespondent.nl/4020/als-...91280-947f5f23

      Een uitspraak van een jonge Lumad-kereltje over zijn gevoelens voor Duterte toen hij burgemeester was.

      After the violence, he said he saw Duterte for the first time during a dialogue called by the mayor so his people could speak to the military and government officials. “I broke through the throng and hugged him. It felt like he was our father. He hugged me, too,” Malibato said with a smile. Under a Duterte administration, Malibato said he was also hoping for better education for children, especially for the lumad. “My wish is for Duterte to build more schools and to send more teachers to mountain communities,” said the boy, who wishes to become a teacher someday.



      Laatst gewijzigd door Kaidou_Luffy; 18-02-17 om 22:33.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •