Sylvana Simons weg bij Denk, begint nieuwe partij
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/5 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 41

    Onderwerp: Sylvana Simons weg bij Denk, begint nieuwe partij

    1. #1
      Reour van weg
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Locatie
      Everywhere
      Leeftijd
      65
      Berichten
      1.732
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      65862

      Standaard Sylvana Simons weg bij Denk, begint nieuwe partij

      Sylvana Simons gaat weg bij Denk. Ze start haar eigen politieke partij, met de naam Artikel 1. Met Artikel 1 gaat ze meedoen aan de Tweede Kamerverkiezingen op 15 maart.

      Dat zegt de voormalige tv-presentatrice zaterdag in interviews met de NOS en de Volkskrant.

      Als reden voor haar plotselinge vertrek noemt Simons de reactie van Denk op de bedreigingen aan haar adres. „Sinds mijn aantreden bij Denk heb ik veel warme reacties gekregen, maar ook veel bedreigingen. Juist op zo’n moment is het belangrijk dat je je bij een partij geborgen voelt. Daarin ben ik teleurgesteld”, vertelt Simons aan de NOS.

      Denk meldde de bedreigingen aan de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV), die met maatregelen kwam. „Voordat die maatregelen werden toegepast, werd mij al duidelijk dat Denk vooral bezig was met het vieren van de media-aandacht, en niet met mijn welzijn”, aldus Simons in hetzelfde interview. In de Volkskrant zegt ze: „In onze groepsapp reageerden ze ’s avonds jubelend op de media-aandacht die de persconferentie genereerde. Maar Tunahan Kuzu heeft mij tot op de dag van vandaag niet gebeld en gevraagd hoe het met me gaat.”

      Ook kon Simons zich niet meer vinden in de stijl van de partij, zegt ze in de Volkskrant „Denk appelleert aan boosheid en gedijt bij polarisatie, maar biedt geen lonkend perspectief en toont geen leiderschap. Ik ben blij dat ze racisme op de politieke agenda hebben gezet, maar ik wil niet alleen maar tégen iets zijn.” Met de naam van haar eigen partij refereert ze aan het eerste artikel van de grondwet, dat gelijke behandeling voor iedereen garandeert en discriminatie verbiedt.

      Begin december begonnen Simons en Ian van der Kooye, tot zaterdag strateeg en campagneleider van Denk, met gesprekken voor hun nieuwe partij. De twee besloten hun oud-partijgenoten niet in te lichten over hun vertrek. „Een scheiding komt niet van de ene op de andere dag. Soms moet je ’s nachts ertussenuit knijpen omdat je partner je niet onbeschadigd zal laten gaan”, zegt Simons in de Volkskrant.

      Simons en Van der Kooye werken nog aan het partijprogramma en de kandidatenlijst.

      De oud-presentatrice sloot zich in mei aan bij Denk, waarna zij meerdere malen werd bedreigd. Zeker tien mensen worden daarvoor door het Openbaar Ministerie vervolgd.
      Ik doe jouw geen kwaad, doe dan mij ook geen kwaad, laat mij leven zoals ik wil leven, dwing mij niet jouw levenstijl aan tenemen. Ik maak mijn keuze zelf en laat me niet dwingen door wat voor geloofsboek ook. Misschien wel beinvloeden.


    2. #2
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Sylvana Simons weg bij Denk, begint nieuwe partij

      Het wordt hoog tijd dat we een kiesdrempel van 5% instellen.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    3. #3
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: Sylvana Simons weg bij Denk, begint nieuwe partij

      Nog niet eens aan een verkiezing meegedaan en nu al afgesplitst ... bijzonder.

    4. #4
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Sylvana Simons weg bij Denk, begint nieuwe partij

      Lekkere lui dus, die Kuzu en zijn maat.

      Je krijgt nu dus, wat is het, 4 partijen op extreemrechts en 2 allo tegenbewegingen. Wat een zooitje.

      Dat wordt me een formatie.

      Wat doe je tegen het afglijden van een land, de EU, Europa, Rusland, Amerika?

      Ik vind het eng worden.
      viejo pendejo se extravia
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    5. #5
      Reour van weg
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Locatie
      Everywhere
      Leeftijd
      65
      Berichten
      1.732
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      65862

      Standaard Re: Sylvana Simons weg bij Denk, begint nieuwe partij

      Paul van Vliet : Een Goei Grap is nooit weg.

      Ik heb in tijden niet zo gelachen na het lezen van dit artikel
      Ik doe jouw geen kwaad, doe dan mij ook geen kwaad, laat mij leven zoals ik wil leven, dwing mij niet jouw levenstijl aan tenemen. Ik maak mijn keuze zelf en laat me niet dwingen door wat voor geloofsboek ook. Misschien wel beinvloeden.


    6. #6
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Sylvana Simons weg bij Denk, begint nieuwe partij

      Ik zie de humor er niet van in.
      viejo pendejo se extravia

    7. #7
      Reour van weg
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Locatie
      Everywhere
      Leeftijd
      65
      Berichten
      1.732
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      65862

      Standaard Re: Sylvana Simons weg bij Denk, begint nieuwe partij

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Ik zie de humor er niet van in.
      Beetje sarcasme is ook niet weg, het is gewoon om te lachen. Keek e op de FB van Denk, staat weer een gemonteerd filmpje, waarin alleen maar met modder gegooid wordt, een ander afkraken om zichzelf te profileren
      Ik doe jouw geen kwaad, doe dan mij ook geen kwaad, laat mij leven zoals ik wil leven, dwing mij niet jouw levenstijl aan tenemen. Ik maak mijn keuze zelf en laat me niet dwingen door wat voor geloofsboek ook. Misschien wel beinvloeden.


    8. #8
      Reour van weg
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Locatie
      Everywhere
      Leeftijd
      65
      Berichten
      1.732
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      65862

      Standaard Re: Sylvana Simons weg bij Denk, begint nieuwe partij

      DEN HAAG - Sylvana Simons heeft de politieke beweging Denk een opmerkelijk ’kerstcadeau’ gegeven. De partijleiding moest vanochtend via de media vernemen dat de voormalig tv-presentatrice Denk de rug heeft toegekeerd.

      Denk komt later vandaag met een persverklaring.

      Simons laat in interviews met de Volkskrant en NOS weten dat ze stopt bij Denk en haar eigen partij gaat oprichten, Artikel 1. Als reden voor de breuk zegt ze dat ze Denk te polariserend vindt. Ook heeft ze er een kater aan overgehouden dat ze geen medeleven voelde van kopstukken Kuzu en Öztürk, nadat ze bedreigd werd. Ze belden niet eens om te vragen hoe het met haar gaat.

      Het vertrek van Simons betekent een enorme dreun voor Denk. Voorman Kuzu heeft er altijd op gehamerd dat zijn beweging verbinding zoekt in de politiek en in de samenleving. Dat Simons nu zegt dat dit helemaal niet zo is, zal hard aankomen.

      Simons is niet de enige die bij Denk vertrekt. Ook campagneleider Ian van der Kooye pakt zijn biezen om dezelfde redenen als de voormalige TMF-presentatrice. Hij sluit zich bij haar nieuwe politieke beweging aan.
      Ik doe jouw geen kwaad, doe dan mij ook geen kwaad, laat mij leven zoals ik wil leven, dwing mij niet jouw levenstijl aan tenemen. Ik maak mijn keuze zelf en laat me niet dwingen door wat voor geloofsboek ook. Misschien wel beinvloeden.


    9. #9
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Sylvana Simons weg bij Denk, begint nieuwe partij

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Lekkere lui dus, die Kuzu en zijn maat.

      Je krijgt nu dus, wat is het, 4 partijen op extreemrechts en 2 allo tegenbewegingen. Wat een zooitje.

      Dat wordt me een formatie.

      Wat doe je tegen het afglijden van een land, de EU, Europa, Rusland, Amerika?

      Ik vind het eng worden.
      Broeder, ik leef met u mee. Maar anderzijds ben ik steeds meer geneigd om mezelf te troosten met de gedachte dat het waarschijnlijk mijn kop wel zal duren. En wie weet komt vandaag of morgen de pil van Drion toch nog in het basispakket.

      Dus: "Vul de glazen met champagne en neem nog een slok", zou ik zeggen. Na ja, dat deed Auden al voor mij, maar ik ben een heel grote fan van zijn werk.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    10. #10
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Sylvana Simons weg bij Denk, begint nieuwe partij

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Broeder, ik leef met u mee. Maar anderzijds ben ik steeds meer geneigd om mezelf te troosten met de gedachte dat het waarschijnlijk mijn kop wel zal duren. En wie weet komt vandaag of morgen de pil van Drion toch nog in het basispakket.

      Dus: "Vul de glazen met champagne en neem nog een slok", zou ik zeggen. Na ja, dat deed Auden al voor mij, maar ik ben een heel grote fan van zijn werk.
      Ja, jij bent ouder dan ik, dus dat redt je Ik moet nog langer mee in deze wereld
      viejo pendejo se extravia

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •