Wereldberoemd Russisch koor omgekomen bij vliegtuigcrash - Pagina 3
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 3/14 EersteEerste ... 23413 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 21 tot 30 van de 138

    Onderwerp: Wereldberoemd Russisch koor omgekomen bij vliegtuigcrash

    1. #21
      Very Important Prikker Wizdom's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      Krotterdam
      Berichten
      12.280
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766646

      Standaard Re: Wereldberoemd Russisch koor omgekomen bij vliegtuigcrash

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Vreselijk dat je zoiets barbaars kunt bedenken. Alsof de schepper zich bezig zou houden met zulke kleinzielige aardse mannenzaken als nationalisme. Ik vind in de context van het geloof zo'n barbaarse opmerking zelfs een vorm van blasfemie. Je meent als god te kunnen denken en namens hem te kunnen spreken.
      Je moet goed lezen wat ik schrijf... Ik heb niet voor niets het woord 'Als' gebruikt... Dat is conditioneel... Uiteraard weet ik dat niet met zekerheid... Anders had ik het woordje 'Als' niet gebruikt...

      Van de Russen was het iig een smakeloze vertoning om een orkest te laten overvliegen om militairen te vermaken die dagelijks mensen de dood in bombarderen... Heb je daar wel eens over nagedacht?

      Naar mijn mening is deze smakeloze actie dus met eigen munt terugbetaald... De militairen hebben gekregen wat ze zaaien... De DOOD...
      al-Qur'an 3:160 If Allah helps you, none can overcome you: If He forsakes you, who is there, after that, that can help you? in Allah, then, Let believers put their trust.

    2. #22
      Very Important Prikker Wizdom's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      Krotterdam
      Berichten
      12.280
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766646

      Standaard Re: Wereldberoemd Russisch koor omgekomen bij vliegtuigcrash

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten


      En wie wint er moslims onderling oorlog voeren? (Puur hypothetische vraag, want moslims zijn één zoals bekend) De moslim natuurlijk.
      Moslims die met elkaar een oorlog voeren zijn allebei ongelovigen volgens de letterlijke uitspraak van de Profeet... Als een gelovige oorlog voert met een andere gelovige dan kunnen ze De Boodschap nooit goed begrepen hebben en zijn ze tot ongelovige verklaart...
      al-Qur'an 3:160 If Allah helps you, none can overcome you: If He forsakes you, who is there, after that, that can help you? in Allah, then, Let believers put their trust.

    3. #23
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.102
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: Wereldberoemd Russisch koor omgekomen bij vliegtuigcrash

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wizdom Bekijk Berichten
      Je moet goed lezen wat ik schrijf... Ik heb niet voor niets het woord 'Als' gebruikt... Dat is conditioneel... Uiteraard weet ik dat niet met zekerheid... Anders had ik het woordje 'Als' niet gebruikt...

      Van de Russen was het iig een smakeloze vertoning om een orkest te laten overvliegen om militairen te vermaken die dagelijks mensen de dood in bombarderen... Heb je daar wel eens over nagedacht?

      Naar mijn mening is deze smakeloze actie dus met eigen munt terugbetaald... De militairen hebben gekregen wat ze zaaien... De DOOD...
      Jaja. "als". Goed lezen ja. "Naar mijn mening (...) dus"

      .


      Eric P. de Blois
      Puerto Aysén
      Chile



      .

    4. #24
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.102
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: Wereldberoemd Russisch koor omgekomen bij vliegtuigcrash

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wizdom Bekijk Berichten
      Moslims die met elkaar een oorlog voeren zijn allebei ongelovigen volgens de letterlijke uitspraak van de Profeet... Als een gelovige oorlog voert met een andere gelovige dan kunnen ze De Boodschap nooit goed begrepen hebben en zijn ze tot ongelovige verklaart...
      Ik had het niet kunnen bedenken. Bravo! Zo is de verliezer altijd de ongelovige en de winnaar de moslim. Bizar.
      .


      Eric P. de Blois
      Puerto Aysén
      Chile



      .

    5. #25
      Very Important Prikker Wizdom's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      Krotterdam
      Berichten
      12.280
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766646

      Standaard Re: Wereldberoemd Russisch koor omgekomen bij vliegtuigcrash

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Jaja. "als". Goed lezen ja. "Naar mijn mening (...) dus"

      .
      Dat klopt ja... Als dat zo is dan betekent dat naar mijn mening dat ze met gelijke munt zijn terugbetaald... Als dat niet zo is dan heb ik het helemaal mis...
      al-Qur'an 3:160 If Allah helps you, none can overcome you: If He forsakes you, who is there, after that, that can help you? in Allah, then, Let believers put their trust.

    6. #26
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.102
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: Wereldberoemd Russisch koor omgekomen bij vliegtuigcrash

      Ik geef mij over. Jij hebt de discussie inhoudelijk overduidelijk gewonnen met de beste argumenten. Het klopt dus inderdaad: "Een Moslim wint altijd en verliest nooit".


      Eric P. de Blois
      Puerto Aysén
      Chile



      .

    7. #27
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.102
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: Wereldberoemd Russisch koor omgekomen bij vliegtuigcrash

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wizdom Bekijk Berichten
      De dood is een belangrijke mijlpaal voor de mens...
      Nee en als god daarachter zit is god een barbaar die er genoegen in schept mensen te zien lijden. God geeft ons tijdelijk iets om dat vervolgens met menselijk leed en verdriet weer ruw af te nemen. Dit is geen god van liefde maar van puur sadisme en zelfgenoegzaamheid. Precies het nare karakter van de mensen die hem bedacht hebben. Van zo'n god moet je verre blijven.

      God geeft alleen iets om het af te nemen en toe te zien hoe mensen lijden. Bah!


      Eric P. de Blois
      Puerto Aysén
      Chile



      .

    8. #28
      Very Important Prikker Wizdom's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      Krotterdam
      Berichten
      12.280
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766646

      Standaard Re: Wereldberoemd Russisch koor omgekomen bij vliegtuigcrash

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Nee en als god daarachter zit is god een barbaar die er genoegen in schept mensen te zien lijden. God geeft ons tijdelijk iets om dat vervolgens met menselijk leed en verdriet weer ruw af te nemen. Dit is geen god van liefde maar van puur sadisme en zelfgenoegzaamheid. Precies het nare karakter van de mensen die hem bedacht hebben. Van zo'n god moet je verre blijven.

      God geeft alleen iets om het af te nemen en toe te zien hoe mensen lijden. Bah!
      Wie ben jij om over je Schepper te oordelen? Je doet A. Alsof je de totale boodschap hebt begrepen (maar die heb je niet) B. Doe je alsof je de autoriteit en het recht hebt om iets te vinden van je Schepper (Maar die heb je niet) C. Realiseer je jewel dat niets van jou is maar alles van je Schepper? En dat je alles in bruikleen hebt? Inclusief jezelf? Ga je de Schepper iets verwijten wat niet van jou is?

      Alles wat je hebt en doet heb je van je Schepper... Alles wat je goed doet wordt vermeerderd... Alles wat je slecht doet wordt gestraft... Genereuzer kan niet maar dat heb jij nooit begrepen...

      Alleen jij bent niet de norm... De norm stelt onze Schepper... En daar heb jij niets over te vinden omdat jij de legitimiteit mist...
      al-Qur'an 3:160 If Allah helps you, none can overcome you: If He forsakes you, who is there, after that, that can help you? in Allah, then, Let believers put their trust.

    9. #29
      Very Important Prikker Wizdom's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      Krotterdam
      Berichten
      12.280
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766646

      Standaard Re: Wereldberoemd Russisch koor omgekomen bij vliegtuigcrash

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      De schepper is een mythe. Dus ik oordeel over een mythe, niet over een bestaande entiteit... En dan nog, zelfs indien de schepper zou bestaan, kan en mag ik daarover oordelen. Immers aan mijn bestaan zijn geen voorwaarden verbonden, ik heb niet voor mijn bestaan gekozen. De schepper - indien hij bestaat - heeft binnen die logica dus ook mijn karakter geschapen en mij het gereedschap gegeven te kunnen oordelen. Jij bent sowieso geen woordvoerder van de schepper, dus zou ik maar een toontje lager zingen door mij te zeggen wat ik niet mag van hem. Ik hoef van een moslim niets.

      .
      Wie zegt dat de Schepper een mythe is? Dat is onwetenschappelijk... Niet rationeel... Wij weten op basis van geaccepteerde wetenschap dat de wet "Actie is Reactie" een feit is... Jij als mens bent een product van een "Actie"... Die "Actie" is door onze Schepper in gang gezet... Jij mens, "Reactie" bent een product van de "Actie" van onze Schepper... Die "Actie" was het scheppen van de eerste mens "Adam"...

      Jij zegt dat je niet voor je bestaan hebt gekozen maar realiseert je niet dat 1 fase vóór je geboorte, je nog slechts een ziel was zonder stoffelijk lichaam en dat je voor je geboorte aan je Schepper trouw hebt gezworen net als alle andere zielen... Jij als onderdeel van alle zielen kon je niet voorstellen dat je je Schepper ontrouw zou kunnen zijn... Dus toen jou tijd aanbrak heeft onze Schepper jouw ziel toegewezen aan een lichaam en jou lid gemaakt tot een gezin... Hij heeft jou ter wereld gebracht met een schone en reine ziel...

      Nu went je je af van je Schepper en beschuldigt hem zelfs van alles wat verkeerd gaat in jou leven? Jou karakter bestaat uit alle keuzes die je in de loop van je leven gemaakt hebt... Die karakter is een opstapeling van jou gemaakte keuzes... Zelfs als je geen Moslim bent maar niet roekeloos zou je niet lukraak beschuldigingen aan je Schepper toewijzen die je niet kan staven... Jij hebt vrije wil gekregen en er is niemand die jou dwingt om keuzes te maken die jou relatie met jou Schepper schaden... Sterker noch... Jou Schepper is in staat om al je zonden te vergeven en al je zonden om te zetten in zegeningen en je te verheffen tot een staat van een nieuwgeborene zonder zonden... De deur staat wijdt open... Onze Schepper is vergevingsgezind...
      al-Qur'an 3:160 If Allah helps you, none can overcome you: If He forsakes you, who is there, after that, that can help you? in Allah, then, Let believers put their trust.

    10. #30
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Wereldberoemd Russisch koor omgekomen bij vliegtuigcrash

      Wizdom,

      Ik lees wederom een heiligverklaring aan je schepper.

      Toch moet ik je waarschuwen voor je reactie op de Koranteksten over Israel. Die volg jij niet. Die probeer je te verdraaien.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •