Wereldberoemd Russisch koor omgekomen bij vliegtuigcrash
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/14 1211 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 138

    Onderwerp: Wereldberoemd Russisch koor omgekomen bij vliegtuigcrash

    1. #1
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Wereldberoemd Russisch koor omgekomen bij vliegtuigcrash

      Wereldberoemd Russisch koor omgekomen bij vliegtuigcrash: een portret

      AP- zo 25/12/2016 - 10:34 Zico Saerens

      Het Alexandrov Ensemble is in diepe rouw. In het vliegtuig dat vanochtend neerstortte in de Zwarte Zee zaten zowat alle zangers van het gezelschap. Een portret van een koor dat al meer dan 85 jaar bestaat.

      Het Alexandrov Ensemble is het officiële koor van het Russische leger, waardoor het ook het "koor van het Rode Leger" mag worden genoemd. Het is een vaste waarde in het land.*

      Het gezelschap werd opgericht in 1928, in het Sovjet-tijdperk. De naam is een verwijzing naar Alexander V. Alexandrov, de eerste dirigent van het gezelschap.*Oorspronkelijk bestond het koor enkel uit mannen, maar sinds de jaren 90 werden er stelselmatig ook meer vrouwelijke militairen in toegelaten.

      Naast het koor bevat de groep ook een orkest en dansers. Het repertoire bestaat onder meer uit werk van Sovjet-componisten, volksdansen, volksliederen en religieuze muziek. Zo zingen ze onder meer "Katjoesja" en "Kalinka".

      Het Ensemble is wereldberoemd en trekt volgens Russisch media volle zalen in onder meer in Polen, Hongarije, Tsjechië en Frankrijk.

      Zowat het volledige koor - dus niet het orkest of de dansers - stapte vanochtend op een vliegtuig richting Syrië om een optreden te geven voor de Russische militairen in het conflictgebied.*Naar verluidt zouden ze dat in*Aleppo doen. Drie leden van het koor bleven thuis. De 64 andere leden zijn vermoedelijk om het leven gekomen bij de vliegtuigcrash.

      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    2. #2
      Very Important Prikker Wizdom's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      Krotterdam
      Berichten
      12.280
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766646

      Standaard Re: Wereldberoemd Russisch koor omgekomen bij vliegtuigcrash

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten
      Wereldberoemd Russisch koor omgekomen bij vliegtuigcrash: een portret

      AP- zo 25/12/2016 - 10:34 Zico Saerens

      Het Alexandrov Ensemble is in diepe rouw. In het vliegtuig dat vanochtend neerstortte in de Zwarte Zee zaten zowat alle zangers van het gezelschap. Een portret van een koor dat al meer dan 85 jaar bestaat.

      Het Alexandrov Ensemble is het officiële koor van het Russische leger, waardoor het ook het "koor van het Rode Leger" mag worden genoemd. Het is een vaste waarde in het land.*

      Het gezelschap werd opgericht in 1928, in het Sovjet-tijdperk. De naam is een verwijzing naar Alexander V. Alexandrov, de eerste dirigent van het gezelschap.*Oorspronkelijk bestond het koor enkel uit mannen, maar sinds de jaren 90 werden er stelselmatig ook meer vrouwelijke militairen in toegelaten.

      Naast het koor bevat de groep ook een orkest en dansers. Het repertoire bestaat onder meer uit werk van Sovjet-componisten, volksdansen, volksliederen en religieuze muziek. Zo zingen ze onder meer "Katjoesja" en "Kalinka".

      Het Ensemble is wereldberoemd en trekt volgens Russisch media volle zalen in onder meer in Polen, Hongarije, Tsjechië en Frankrijk.

      Zowat het volledige koor - dus niet het orkest of de dansers - stapte vanochtend op een vliegtuig richting Syrië om een optreden te geven voor de Russische militairen in het conflictgebied.*Naar verluidt zouden ze dat in*Aleppo doen. Drie leden van het koor bleven thuis. De 64 andere leden zijn vermoedelijk om het leven gekomen bij de vliegtuigcrash.

      Als dit een teken van afkeuring is dan staat de Russen weinig goeds te wachten...
      al-Qur'an 3:160 If Allah helps you, none can overcome you: If He forsakes you, who is there, after that, that can help you? in Allah, then, Let believers put their trust.

    3. #3
      Reour van weg
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Locatie
      Everywhere
      Leeftijd
      65
      Berichten
      1.732
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      65862

      Standaard Re: Wereldberoemd Russisch koor omgekomen bij vliegtuigcrash

      Verklaar je nader
      Ik doe jouw geen kwaad, doe dan mij ook geen kwaad, laat mij leven zoals ik wil leven, dwing mij niet jouw levenstijl aan tenemen. Ik maak mijn keuze zelf en laat me niet dwingen door wat voor geloofsboek ook. Misschien wel beinvloeden.


    4. #4
      Very Important Prikker Wizdom's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      Krotterdam
      Berichten
      12.280
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766646

      Standaard Re: Wereldberoemd Russisch koor omgekomen bij vliegtuigcrash

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevieK Bekijk Berichten
      Verklaar je nader
      De Russen wilden de overwinning van Allepo symbolisch groots vieren... Als dit door onze Schepper met een VETO is getroffen dan is het iig geen goed teken...
      al-Qur'an 3:160 If Allah helps you, none can overcome you: If He forsakes you, who is there, after that, that can help you? in Allah, then, Let believers put their trust.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    5. #5
      Reour van weg
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Locatie
      Everywhere
      Leeftijd
      65
      Berichten
      1.732
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      65862

      Standaard Re: Wereldberoemd Russisch koor omgekomen bij vliegtuigcrash

      Ahha, jij denkt natuurlijk dat de jouw schepper dit ongeluk liet gebeuren
      Ik doe jouw geen kwaad, doe dan mij ook geen kwaad, laat mij leven zoals ik wil leven, dwing mij niet jouw levenstijl aan tenemen. Ik maak mijn keuze zelf en laat me niet dwingen door wat voor geloofsboek ook. Misschien wel beinvloeden.

      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    6. #6
      Draaksteker H.P.Pas's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2005
      Locatie
      Turicum
      Berichten
      15.457
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      723395

      Standaard Re: Wereldberoemd Russisch koor omgekomen bij vliegtuigcrash

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wizdom Bekijk Berichten
      De Russen wilden de overwinning van Allepo symbolisch groots vieren... Als dit door onze Schepper met een VETO is getroffen dan is het iig geen goed teken...
      Destijds ging dat eenvoudiger en effectiever:
      Jesaja 37
      36.Toen voer de engel des Heeren uit, en sloeg in het leger van Assyrie honderd vijf en tachtig duizend. En toen zij zich des morgens vroeg opmaakten, ziet, die allen waren dode lichamen.
      37. Zo vertrok Sanherib, de koning van Assyrie, en toog henen, en keerde weder; en hij bleef te Nineve.
      Kijk, daar hebben we wat aan.
      Laatst gewijzigd door H.P.Pas; 26-12-16 om 17:27.
      Overtuigingen zijn gevaarlijker vijanden der waarheid dan leugens.

    7. #7
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Wereldberoemd Russisch koor omgekomen bij vliegtuigcrash

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wizdom Bekijk Berichten
      De Russen wilden de overwinning van Allepo symbolisch groots vieren... Als dit door onze Schepper met een VETO is getroffen dan is het iig geen goed teken...
      Had die kluns niet beter kunnen voorkomen dat het zover met Aleppo is gekomen?
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    8. #8
      Very Important Prikker Wizdom's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      Krotterdam
      Berichten
      12.280
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766646

      Standaard Re: Wereldberoemd Russisch koor omgekomen bij vliegtuigcrash

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Had die kluns niet beter kunnen voorkomen dat het zover met Aleppo is gekomen?
      Ben jij een heet plekje aan het reserveren? Als dat geen gekluns is dan weet ik het ook niet meer?

      Je vergeet zeker weer het doel van dit leven...
      Laatst gewijzigd door Wizdom; 26-12-16 om 13:01.

    9. #9
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Wereldberoemd Russisch koor omgekomen bij vliegtuigcrash

      Kunnen wel grappig reageren op die godsdienstwaanzin maar ik vind dat het nu toch echt idiote vormen aan begint te nemen.
      God grijpt in door een groepje zanger neer te laten storten terwijl hij wel heeft toegelaten dat de laatste jaren vrouwen en kinderen werden afgeslacht.
      Als ik zo eens kijk naar de regio dan heeft god het niet zo op moslims.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    10. #10
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Wereldberoemd Russisch koor omgekomen bij vliegtuigcrash

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wizdom Bekijk Berichten
      Ben jij een heet plekje aan het reserveren? Als dat geen gekluns is dan weet ik het ook niet meer?

      Je vergeet zeker weer het doel op dit leven...
      Tja, ik noemde hem niet voor niets een kluns.

      Zo rondziend kan ik me steeds minder bedenken welk goed doel erachter zit. Ik verklaar iedereen voor infantiel die dat wel ziet. Het is voor mij niets meer dan toevalligheid en tricks van vrouwe Fortuna.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •