M. Rutte is een domme, slechte kapitalist en voert kapitalistische oorlog tegen nederlanders - Pagina 4
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 4/6 EersteEerste ... 345 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 31 tot 40 van de 56

    Onderwerp: M. Rutte is een domme, slechte kapitalist en voert kapitalistische oorlog tegen nederlanders

    1. #31
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: M. Rutte is een domme, slechte kapitalist en voert kapitalistische oorlog tegen nederlanders

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Je fantaseert. Ten eerste rende niemand weg behalve meneer G. Depardieu; ten tweede ging het uiteindelijk allemaal niet door.
      Ik fantaseer zeer zeker niet. Onder Hollande en dreiging van extreme fiscale maatregelen kwam een kapitaalvlucht op gang welke zelfs de stabiliteit van de EU ondermijnde. Zeker desastreus. Zoals te lezen valt in het artikel zijn er maanden geweest dat maandelijks meer dan 100 miljard uit Frankrijk is weggehaald.

      Bank of France debts jump tenfold on capital flight

    2. #32
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: M. Rutte is een domme, slechte kapitalist en voert kapitalistische oorlog tegen nederlanders

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Ik vraag me af hoe belangrijk dat is. Twee hoofdkantoren met ieder max 1.000 man personeel. Het is vals om te beweren dat omdat Unilever voor 10.000 banen zorgt, die zullen verdwijnen als het hoofdkantoor verdwijnt. De overgrote meerderheid is productiepersoneel; dat gaat nergens heen, of toch al naar een lage-lonenland.

      De vraag is of het waar is dat het zwaarwegend is. Nederland heeft de laagste dividendbelasting van West-Europa, alleen GB duikt daar met 0 inderdaad nog onder. Er zijn tig redenen om je hoofdkantoor ergens te hebben.

      Het meest absurde dat ik nog wel gehoord heb is dat Shell en Unilever voor Engeland zouden kiezen Echt? Als de Brexit doorgaat? Het hele Engelse bedrijfsleven wil binnen twee weken van May horen wat de regering nou eigenlijk gaat doen met die onderhandelingen. Anders moeten ze begin volgend jaar plannen gaan maken om te vertrekken.

      Magoed, je wil een race to the bottom? Waarin oppermachtige multinationals regeringen van soevereine landen, ons dus, chanteren en tegen elkaar uitspelen om hun 'gunsten' te verlenen aan de laagstbiedende? Dat win je nooit; uiteindelijk is het hele land de klos.

      Dit soort afpersing vereist precies meer samenwerking in Europa, niet minder. Multinationals zullen nooit al te ver van hun markten gevestigd willen zijn. De VS zou nog kunnen, maar China lijkt me geen optie. Laat staan een willekeurig ander land.

      Kan jij of iemand anders me overigens uitleggen waarom nu al zo'n 20 jaar ofzo de belastingen altijd maar omlaag moeten, en dan vooral voor de rijken? En de dienstverlening door de overheid dus steeds slechter moet worden, en het vangnet voor ziek oud en werkloos afgebroken?

      Iets anders dan afnemende solidariteit door enorme welvaart kan ik niet bedenken. De tijdgeest, zogezegd.

      Iedereen weet het, de rijken worden steeds rijker en de armen steeds armer, de huidige begroting doet mee aan die trend, en niemand doet er wat aan. Wat hier positief aan is ontgaat me volledig.
      Zoals je leest vraag ik mijzelf veel af. Jij ook alleen je knoopt er direct toch maar een snedige mening aan vast. Uiteindelijk kunnen jij noch ik inschatten hoe groot die impact op termijn is. Ik zou het een plausibel verhaal beide kanten op kunnen praten maar ik weet het eenvoudigweg niet. Daarom opteerde ik wat en bleef ik op de vlakte.

      Ik geloof niet dat de VVD alleen buitenlandse beleggers blij wilt maken. Zij zien hier kennelijk meer in.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    3. #33
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: M. Rutte is een domme, slechte kapitalist en voert kapitalistische oorlog tegen nederlanders

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Ik geloof niet dat ik nog hoef te bewijzen dat zijn geloofwaardigheid bij de oppositie niet bepaald groot is als het om die maatregel gaat.

      Zeer zeker niet, daar zijn zelfs diverse maatregelen voor mogelijk. Maar dividendbelasting verlagen, of afschaffen, verandert helemaal niets aan de loonkosten. Het is gewoon niets anders dan een cadeautje aan beleggers, en in dit geval zijn het dan ook nog eens buitenlandse beleggers. Helemaal schandalig.
      Tjonge jongen. Eerst moet uitgelegd worden hoe het precies werkt maar vervolgens heeft mijnheer er direct een peperde mening over.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    4. #34
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: M. Rutte is een domme, slechte kapitalist en voert kapitalistische oorlog tegen nederlanders

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hawa Bekijk Berichten
      Als er huizen worden verkocht in Amsterdam dan ligt dat niet aan de grondprijs. Waar jij het over hebt.

      Huizen die verkocht gaan worden aan speculanten wat heeft de Gemeente Amsterdam hier nog mee te maken?

      Verder op nog iets over die shit aan dividend.

      Als Europese Unie het dividend in haar reglement zou doen gaan stellen dan lost dit niks op.
      Populisten die tegen die hele Europese Unie zijn halen hun gramschap hier dus uit.

      Geen enkel fenomeen aan rechtvaardigheid in grote concerns.

      Maar toch al die grote bedrijven leggen voor 60% werk op de plank.

      En dit een waarheid als een Koe!

      fijne dag iedereen.....
      Proost! Neem nog een glaasje azijn .
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    5. #35
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.926
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: M. Rutte is een domme, slechte kapitalist en voert kapitalistische oorlog tegen nederlanders

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Dat is waar. Maar de rijkste 10% Nederlanders betaalt al meer belasting dan de overige 90%.

      Wellicht is het desastreus economisch beleid van Holland in Frankrijk wel een goed voorbeeld. Die zag ook als oplossing de rijken meer te laten betalen met alle gevolgen van dien. Door de rijken weg te jagen verarmde de middenklasse.

      Ik ben het wel met je eens dat iets niet deugt. Van een voedselbank had ik 15 jaar geleden nooit gehoord.
      Dat geldt alleen voor de vermogensbelasting. En ja, die tien beschikken over gigantische vermogens, in tegenstelling van de meeste andere mensen.
      Voor BTW op levensmiddelen, bijvoorbeeld, maakt het geen ene moer uit.

      Nou ja, indien we dat niet echt Europees willen aanpakken, lukt het niemand. Maat gelukkig wordt deze toestand steeds moeilijker te verdedigen.

      Het deugt langs geen kanten. Regeringen zijn nationaal, maar het kapitaal niet. Kapitaal wordt nu steeds meer een meer in zeer grote hoeveelheden aan regulieren belastingheffing onttrokken door allerlei constructies. Dat geeft op den duur desastreuze gevolgen.
      Door geringere belastinginkomsten, maar ook krijgen regeringen zo steeds minder mogelijkheid om zelf te investeren in haar overheidstaken zonder alsmaar meer te bezuinigen daarop.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    6. #36
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.926
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: M. Rutte is een domme, slechte kapitalist en voert kapitalistische oorlog tegen nederlanders

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Tjonge jongen. Eerst moet uitgelegd worden hoe het precies werkt maar vervolgens heeft mijnheer er direct een peperde mening over.
      Wat is er zo moeilijk aan?
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    7. #37
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: M. Rutte is een domme, slechte kapitalist en voert kapitalistische oorlog tegen nederlanders

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Dat geldt alleen voor de vermogensbelasting. En ja, die tien beschikken over gigantische vermogens, in tegenstelling van de meeste andere mensen.
      Ik moest het even opzoeken maar voor de inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen betalen mensen in de eerste schijf slechts een paar procent van het totaal aan inkomstenbelasting.

      Inzake het meer belasten van vermogen en kapitaal treft u in mij een fervent tegenstander aan heer Knuppeltje. Maar dat zal u niet niet verbazen.

      Mijn argument is dat naast arbeid, kapitaal een productiefactor is. Wanneer kapitaal de weg van de minste weerstand kiest door extreme fiscale maatregelen en elders wordt gestald dan is dat naar mijn mening slecht voor de economie en werkgelegenheid van een land.

      Ergo, het nog meer belasten van kapitaal is naar mening een slecht idee en werkt contraproductief.

    8. #38
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.926
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: M. Rutte is een domme, slechte kapitalist en voert kapitalistische oorlog tegen nederlanders

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Inzake het meer belasten van vermogen en kapitaal treft u in mij een fervent tegenstander aan heer Knuppeltje. Maar dat zal u niet niet verbazen.

      Mijn argument is dat naast arbeid, kapitaal een productiefactor is. Wanneer kapitaal de weg van de minste weerstand kiest door extreme fiscale maatregelen en elders wordt gestald dan is dat naar mijn mening slecht voor de economie en werkgelegenheid van een land.

      Ergo, het nog meer belasten van kapitaal is naar mening een slecht idee en werkt contraproductief.
      Zover vermogen al belast wordt, dan betaal je daarover slechts 1,2%. Immers, 30% van 4% is 1,2%. Afgezet tegen inkomstenbelasting geheven over loon, is dat dus maar een schijntje.

      Daarbij, hoe meer vermogen hoe meer je kunt profiteren van allerlei aftrekposten, zoals rente bij een hypothecaire lening, bijvoorbeeld.

      Daarnaast wordt er bij rulings tussen de belastingdienst en grote bedrijven nog steeds toegestaan dat die bedrijven zeer grote grote bedragen belastingvrij in belastingparadijzen mogen parkeren en dan gaat het echt om heel grote bedragen.
      Dat is niets anders dan gelegaliseerde diefstal.

      En dat staat dan nog los van de deals die er gesloten worden met grote bedrijven over wat ze wel aan belasting moeten betalen.
      Dat voor de gewone burger dat allemaal stinkt als rotte vis, zorgt ervoor dat dat al die achterkamertjesregelingen buiten de publiciteit worden gehouden en wij er alleen maar van te weten komen dank zij enige hardnekkige onderzoeksjournalisten.

      Kortom, kapitaal wordt dus op een ronduit schandalige manier minder belast dan arbeid, terwijl enerzijds iedereen, van werkgevers tot politiek alsmaar roept dat de loonkosten drastisch omlaag moeten, verhoogt men juist de winstmogelijkheid van kapitaal, met alle gevolgen vandien. Zelfs een fietsenmaker zou daar furieus tegen moeten zijn.

      Dus ja, het verbaast me niet van jou, maar dat zou het eigenlijk wel hebben gemoeten.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    9. #39
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: M. Rutte is een domme, slechte kapitalist en voert kapitalistische oorlog tegen nederlanders

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Daarnaast wordt er bij rulings tussen de belastingdienst en grote bedrijven nog steeds toegestaan dat die bedrijven zeer grote grote bedragen belastingvrij in belastingparadijzen mogen parkeren
      En daarbij gaat het om winst die die bedrijven hebben onttrokken aan de fiscus in andere landen. In Engeland ontstond er een rel toen bleek dat diverse Amerikaanse bedrijven hun winst afroomden door 'royalties' te betalen aan het moederbedrijf (vaak gevestigd in Nederland), zodat ze nauwelijks winst, of zelfs verlies maakten in Engeland.

      https://www.theguardian.com/uk/2012/...it-global-firm

      Door die rel is bijv. Starbucks nu min of meer echt belasting gaan betalen. In één jaar betalen ze nu opeens net zoveel als de 16 jaar daarvoor in totaal.

      https://www.theguardian.com/business...million-pounds
      viejo pendejo se extravia

    10. #40
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.926
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: M. Rutte is een domme, slechte kapitalist en voert kapitalistische oorlog tegen nederlanders

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      En daarbij gaat het om winst die die bedrijven hebben onttrokken aan de fiscus in andere landen. In Engeland ontstond er een rel toen bleek dat diverse Amerikaanse bedrijven hun winst afroomden door 'royalties' te betalen aan het moederbedrijf (vaak gevestigd in Nederland), zodat ze nauwelijks winst, of zelfs verlies maakten in Engeland.

      https://www.theguardian.com/uk/2012/...it-global-firm

      Door die rel is bijv. Starbucks nu min of meer echt belasting gaan betalen. In één jaar betalen ze nu opeens net zoveel als de 16 jaar daarvoor in totaal.

      https://www.theguardian.com/business...million-pounds
      Door de hoeveelheid aan kapitaal dat ermee gemoeid is, en dat alsmaar groter wordt, is dat steeds bedreigender voor een een eerlijke en democratische staatshuishouding.

      We geven zomaar miljarden weg aan speculerende grootaandeelhouders en ondertussen zijn er gigantische tekorten bij zowat alles wat de overheid moet doen.

      Vul de glazen met champagne en neem nog een slok. (Auden)
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •