klinkt allemaal als heel verstandige woorden - Pagina 6
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 6/7 EersteEerste ... 567 LaatsteLaatste
    Resultaten 51 tot 60 van de 63

    Onderwerp: klinkt allemaal als heel verstandige woorden

    1. #51
      Very Important Prikker Wizdom's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      Krotterdam
      Berichten
      12.280
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766646

      Standaard Re: klinkt allemaal als heel verstandige woorden

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Al Sawt Bekijk Berichten
      Verlichting is een leugen. Christendom onderdrukte en vermoorde tig miljoenen mensen. Met zogenaamde verlichting kwam fascisme en communisme op. Met nu 10 tallen miljoenen doden.

      Wie denkt dat verlichting progressieve waarden en vrede brengt. Moet zich goed laten nakijken.
      Elke keer als er gesproken wordt over verlichting zonder kennis dan is er grote reden tot huivering... Alle verlichtingen sinds de Franse Revolutie hebben elkaar iedere keer qua vernietiging overtroffen... Ik houd mijn hart vast voor de volgende "moderne" verlichting...
      al-Qur'an 3:160 If Allah helps you, none can overcome you: If He forsakes you, who is there, after that, that can help you? in Allah, then, Let believers put their trust.

    2. #52
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Berichten
      11.872
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776496

      Standaard Re: klinkt allemaal als heel verstandige woorden

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Tja, blijkbaar heeft het duidelijk lang niet bij iedereen gewerkt. Misschien was daarvoor het licht wel veel te zwak.
      Of te diffuus, te verspreid. Je kunt niet op ieder gebied op logisch redeneren vertrouwen.
      Wel bij wetenschap en techniek.

    3. #53
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Berichten
      11.872
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776496

      Standaard Re: klinkt allemaal als heel verstandige woorden

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wizdom Bekijk Berichten
      Elke keer als er gesproken wordt over verlichting zonder kennis dan is er grote reden tot huivering... Alle verlichtingen sinds de Franse Revolutie hebben elkaar iedere keer qua vernietiging overtroffen... Ik houd mijn hart vast voor de volgende "moderne" verlichting...
      Alle verlichtingen sinds de Franse Revolutie, Wizdom ? Vertel mij erover. Het klinkt bv alsof Hitler een verlicht man zou zijn. Niet dus.

      Het is redeloos trouwens, om mensen over de kling te jagen.

    4. #54
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: klinkt allemaal als heel verstandige woorden

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Al Sawt Bekijk Berichten
      Verlichting is een leugen. Christendom onderdrukte en vermoorde tig miljoenen mensen. Met zogenaamde verlichting kwam fascisme en communisme op. Met nu 10 tallen miljoenen doden.

      Wie denkt dat verlichting progressieve waarden en vrede brengt. Moet zich goed laten nakijken.
      Dat is de hele geschiedenis doorgegegaan. Verlichting of niet. De grote aantallen heeft meer te maken met modern wapentuig.

      Binnen de maatschappij blijkt geloof in jet algemeen wel degelijk niet de grote verbinder te zijn. Ja, gelovigen van dezelfde stroming onderling wellicht. Naar andersdenkenden toe ligt het toch anders. Hoe strenger in de leer, hoe intoleranter tov andersdenkenden.

      Dat gaat evengoed op voor de grrristenen in Nederland. Ga in een gemiddeld gristendorp wonen en was je auto op zondag of hang je was buiten en je komt erachter wat naastenliefde in de praktijk voorstelt.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    5. #55
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Berichten
      11.872
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776496

      Standaard Re: klinkt allemaal als heel verstandige woorden

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Dat is de hele geschiedenis doorgegegaan. Verlichting of niet. De grote aantallen heeft meer te maken met modern wapentuig.

      Binnen de maatschappij blijkt geloof in jet algemeen wel degelijk niet de grote verbinder te zijn. Ja, gelovigen van dezelfde stroming onderling wellicht. Naar andersdenkenden toe ligt het toch anders. Hoe strenger in de leer, hoe intoleranter tov andersdenkenden.

      Dat gaat evengoed op voor de grrristenen in Nederland. Ga in een gemiddeld gristendorp wonen en was je auto op zondag of hang je was buiten en je komt erachter wat naastenliefde in de praktijk voorstelt.
      Mee eens, met dat moderne wapentuig en dergelijke, De oorlogsvoering is uit de klauwen gelopen. De tijd van stammenstrijd tussen de sterkste, strijdbaarste mannen ligt heeeel ver achter ons. Nu worden massaal mensen erbij betrokken die buiten de strijd staan. En worden slachtoffer.

      Ook mee eens met de verbindende kracht van religie tussen de aanhangers. Kijk ook naar ideologie, sportclubs, ect.
      Superick, ga je tegen de regels van een groep in waar binnen je vertoeft dan merk je dat.
      Geloof praktizeren heb je trouwens in gradaties 'geestelijke groei'.




      Hopelijk heb ik vandaag tijd. Ik wil nog eens kijken naar wat "verlichting" inhoudt voor de Koranist van het topic-artikel.

      Overigens stamt het Koranisme al uit de tijd van de Profeet Mohammed. (De verlichting stamt uit vele eeuwen later)




      "Overgeleverd door Ibn Abbas is dat de Profeet, Gods vrede zij met hem, in zijn sterfbed was en er enkele mensen in het huis waren waaronder Omar ibn al-Chattab. De Profeet, Gods vrede zij met hem, zei, 'Breng mij een (pen en papier) zodat ik iets voor jullie kan schrijven zodat jullie later (na mij) niet zullen dwalen.' Omar zei, 'Tussen ons is de Koran en Gods Boek is toereikend voor ons.' "
      BRON :Al-Bukhari en Muslim (Hadiths)
      Laatst gewijzigd door Eke; 09-01-17 om 11:43.

    6. #56
      Pan Arabisch nationalist Al Sawt's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2002
      Locatie
      Arabiya Mutahida
      Berichten
      10.567
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

      Standaard Re: klinkt allemaal als heel verstandige woorden

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Dat is de hele geschiedenis doorgegegaan. Verlichting of niet. De grote aantallen heeft meer te maken met modern wapentuig.

      Binnen de maatschappij blijkt geloof in jet algemeen wel degelijk niet de grote verbinder te zijn. Ja, gelovigen van dezelfde stroming onderling wellicht. Naar andersdenkenden toe ligt het toch anders. Hoe strenger in de leer, hoe intoleranter tov andersdenkenden.

      Dat gaat evengoed op voor de grrristenen in Nederland. Ga in een gemiddeld gristendorp wonen en was je auto op zondag of hang je was buiten en je komt erachter wat naastenliefde in de praktijk voorstelt.
      Dus je geeft wapentuig schuld van aantal doden? Voor een vernietigingskampen en goelags heb je geen tanks of zware artillerie voor nodig.

      Gelovigen of ze nu geloven in God of Marx, worden intolerant als zij te maken hebben met sociale ellende, wegebbende identiteit, sociale uitsluiting en/of politieke onderdrukking. Daarvoor heb je echt geen koran, bijbel of communistische manifest voor nodig.

    7. #57
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: klinkt allemaal als heel verstandige woorden

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Al Sawt Bekijk Berichten
      Gelovigen of ze nu geloven in God of Marx, worden intolerant als zij te maken hebben met sociale ellende, wegebbende identiteit, sociale uitsluiting en/of politieke onderdrukking. Daarvoor heb je echt geen koran, bijbel of communistische manifest voor nodig.
      Ach ja. Het is de boze buitenwereld.

      Wij zijn intolerant en dat is hullie schuld.

      Geloven is een privézaak, daar ben je vrij in. Dat recht heb je. De manier waarop je je geloof invulling geeft kan wel een bepaalde uitsluiting tot gevolg hebben. Ik neem aan dat iemand die het prima vindt dat de burka verboden wordt omdat het niet binnen de Marokkaanse cultuur past, dat goed kan begrijpen.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    8. #58
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.573
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: klinkt allemaal als heel verstandige woorden

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Al Sawt Bekijk Berichten

      Verlichting is een leugen. Christendom onderdrukte en vermoorde tig miljoenen mensen. Met zogenaamde verlichting kwam fascisme en communisme op. Met nu 10 tallen miljoenen doden.

      Wie denkt dat verlichting progressieve waarden en vrede brengt. Moet zich goed laten nakijken.
      Als ik zulke posts van je lees krijg ik een beetje de neiging om zoals jij te gaan praten. Over domme mensen en college geven en zo.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    9. #59
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.573
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: klinkt allemaal als heel verstandige woorden

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Al Sawt Bekijk Berichten

      Want de holocaust en WO2 zijn lichtende voorbeelden van verlichting en humanisme.
      Jij bent echt deskundige, Al Sawt. Je doet recht aan de topictitel.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    10. #60
      Pan Arabisch nationalist Al Sawt's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2002
      Locatie
      Arabiya Mutahida
      Berichten
      10.567
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

      Standaard Re: klinkt allemaal als heel verstandige woorden

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Als ik zulke posts van je lees krijg ik een beetje de neiging om zoals jij te gaan praten. Over domme mensen en college geven en zo.
      Kom maar op! Laat jezelf intellectueel uitdagen en geef mij een college! Ik ben reuze benieuwd of je in discussie met ondergetekende wilt gaan. Want tot nu beperk jezelf tot oneliners en deleten van je berichten om ze opnieuw te plaatsen. Dat doe je uiteraard om argeloze lezers de indruk te geven dat ik geen reactie had geplaatst op jouw laatste bericht. Ach dat is ook een manier om een gekrenkte trots op te vijzelen. Maar kom aub met een colleg! Ik smeek het!!!! Ik kan je beloven dat ik geen spaan heel laat van jouw reactie.
      Waarschuwing:Discussiëren met Al Sawt, is schadelijk voor uw referentiekader!

      Djamal Abd al-Nasser: "We can achieve much by Arab action, which is a main part of our battle. We must develop and build our countries to face the challenge of our enemies."

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •