Marokko verbiedt maken en verkopen van boerka's en niqaabs - Pagina 3
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 3/5 EersteEerste ... 234 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 21 tot 30 van de 47

    Onderwerp: Marokko verbiedt maken en verkopen van boerka's en niqaabs

    1. #21
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: Marokko verbiedt maken en verkopen van boerka's en niqaabs

      Ik heb AS al zeker vijf jaar geen moord en brand horen roepen. Over de PVV noch over de Marokkaanse overheid.

    2. #22
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.924
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Marokko verbiedt maken en verkopen van boerka's en niqaabs

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Al Zout gilt moord en brand als het de PVV betreft maar het verbod van de Marokkaanse overheid wordt als zoete koek geslikt. Dan past het ineens toch niet binnen de Marokkaanse traditie en heeft dit heerschap er blijkbaar alle begrip voor.
      Wat ik echt totaal onbegrijpelijk vind is, dat er hier prikkers zijn die hier menigmaal hebben getuigd achter een dergelijk verbod hier te staan en dan iemand die dat in Marokko ook toejuicht, daarover te gaan aanvallen. Over hypocrisie gesproken.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    3. #23
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Marokko verbiedt maken en verkopen van boerka's en niqaabs

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Wat ik echt totaal onbegrijpelijk vind is, dat er hier prikkers zijn die hier menigmaal hebben getuigd achter een dergelijk verbod hier te staan en dan iemand die dat in Marokko ook toejuicht, daarover te gaan aanvallen. Over hypocrisie gesproken.
      Dan treft u in mij niet de juiste persoon aan. Ik heb nooit, maar dan ook nooit iets dergelijks beweerd. Mijn stelling is altijd geweest dat een overheid geen kledingvoorschriften dient uit te vaardigen.

      Het begint lachwekkende vormen aan te nemen gezien de verhitte discussies rondom het boerkiniverbod door de lokale Franse overheid en de stellingname van de PVV in dezen. Nu de Marokkaanse overheid een dergelijk verbod heeft uitgevaardigd is er niets aan de hand?

      Maar nogmaals, een overheid treed m.i. buiten haar competentiegrens door kledingvoorschriften uit te vaardigen.

    4. #24
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.924
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Marokko verbiedt maken en verkopen van boerka's en niqaabs

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Dan treft u in mij niet de juiste persoon aan. Ik heb nooit, maar dan ook nooit iets dergelijks beweerd. Mijn stelling is altijd geweest dat een overheid geen kledingvoorschriften dient uit te vaardigen.

      Het begint lachwekkende vormen aan te nemen gezien de verhitte discussies rondom het boerkiniverbod door de lokale Franse overheid en de stellingname van de PVV in dezen. Nu de Marokkaanse overheid een dergelijk verbod heeft uitgevaardigd is er niets aan de hand?

      Maar nogmaals, een overheid treed m.i. buiten haar competentiegrens door kledingvoorschriften uit te vaardigen.
      Zo gij niet tot die snoodaards behoort, hoeft gij u ook niet aangesproken te voelen.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    5. #25
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Marokko verbiedt maken en verkopen van boerka's en niqaabs

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Dat er ook in Marokko vrouwen een boerka droegen is een feit. Maar het is maar de vraag of je dat een Marokkaanse traditie kunt noemen. Dat valt ook niet af te meten aan die al heel oude foto die Saar plaatste.
      Kern is de opmerking om bepaalde kleding te verbieden omdat het niet binnen de traditie past. Dat is een PVV-opmerking.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Aldus een volbloed PVV'er.
      Dit begint heel vervelend te worden. Ik heb al diverse keren uitgelegd dat ik nog nooit op de PVV heb gestemd en dat ze mijn stem ook niet gaan krijgen. Toch blijf je dit doen.
      In bepaalde zaken kan ik zo bij Groen-Links op de kieslijst en op andere vlakken bij de VVD. Voor mij is er, zoals voor vele anderen geen geschikte politieke partij. Die blijven teveel hangen in oude standpunten. Volgens mij volg jij die lijnen ook nog en komt daar jouw drang vandaan om mij te categoriseren.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Ach gut toch, krijgen we dat weer. Meneer weet er totaal niets van en denkt een ander de les te lezen.
      Nee, dan jij. Jij trekt conclusies uit een paar vakantiefoto's. Dat is onderbouwd en representatief.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    6. #26
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.924
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Marokko verbiedt maken en verkopen van boerka's en niqaabs

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Kern is de opmerking om bepaalde kleding te verbieden omdat het niet binnen de traditie past. Dat is een PVV-opmerking.

      Dit begint heel vervelend te worden. Ik heb al diverse keren uitgelegd dat ik nog nooit op de PVV heb gestemd en dat ze mijn stem ook niet gaan krijgen. Toch blijf je dit doen.
      In bepaalde zaken kan ik zo bij Groen-Links op de kieslijst en op andere vlakken bij de VVD. Voor mij is er, zoals voor vele anderen geen geschikte politieke partij. Die blijven teveel hangen in oude standpunten. Volgens mij volg jij die lijnen ook nog en komt daar jouw drang vandaan om mij te categoriseren.

      Nee, dan jij. Jij trekt conclusies uit een paar vakantiefoto's. Dat is onderbouwd en representatief.
      Kenmerk van jou is dat je voor hier daarvan altijd een voorstander was. Iemand anders zoiets verwijten is dus heel hypocriet.

      Ook al zou je niet op de PVV hebben gestemd, je verkondigt alsmaar teveel van het PVV gedachtegoed.
      Echt heel vervelend.

      Het waren er niet zomaar een paar, maar voor aardig wat gigabytes bij elkaar. Het is een beetje m'n hobby.
      Daarnaast heb ik er een paar weken rondgetrokken in plaats van op het strand te gaan liggen.
      Daarbij heb ik het fotomuseum in Marrakesh bezocht waar honderden foto's van het straatleven in Marokko tussen 1880 en pakweg 1968 hangen. Het is iedereen die in Marrakesh komt aan te raden om er ook eens een kijkje te gaan nemen. Verder heb ook nog het een en ander gelezen.

      Maar goed, naast Al ben ik niet de enige prikker hier die het er over eens is dat er in Marokko niet zoiets als een boerkatraditie is. Eigenlijk ook niet wat de niqaab betreft.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    7. #27
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Marokko verbiedt maken en verkopen van boerka's en niqaabs

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Het waren er niet zomaar een paar, maar voor aardig wat gigabytes bij elkaar. Het is een beetje m'n hobby.
      Ik heb daar in het verleden toch aardig wat vervelende situaties door meegemaakt met dat fotograferen van personen in Marokko. Een telelens bood ook niet echt soelaas.
      Laatst gewijzigd door Ibrah1234; 13-01-17 om 07:10.

    8. #28
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Marokko verbiedt maken en verkopen van boerka's en niqaabs

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Kenmerk van jou is dat je voor hier daarvan altijd een voorstander was. Iemand anders zoiets verwijten is dus heel hypocriet.

      Ook al zou je niet op de PVV hebben gestemd, je verkondigt alsmaar teveel van het PVV gedachtegoed.
      Echt heel vervelend.

      Het waren er niet zomaar een paar, maar voor aardig wat gigabytes bij elkaar. Het is een beetje m'n hobby.
      Daarnaast heb ik er een paar weken rondgetrokken in plaats van op het strand te gaan liggen.
      Daarbij heb ik het fotomuseum in Marrakesh bezocht waar honderden foto's van het straatleven in Marokko tussen 1880 en pakweg 1968 hangen. Het is iedereen die in Marrakesh komt aan te raden om er ook eens een kijkje te gaan nemen. Verder heb ook nog het een en ander gelezen.

      Maar goed, naast Al ben ik niet de enige prikker hier die het er over eens is dat er in Marokko niet zoiets als een boerkatraditie is. Eigenlijk ook niet wat de niqaab betreft.
      Daar is niets hypocriets aan. Ik ageer tegen iemands gedrag. Je kunt niet de zedenpreker uithangen aan de ene kant en aan de kant een dergelijke opmerking maken. Wat ik vind of denk staat daar helemaal buiten.

      Hoofddoek geen probleem, burka, ja dat vind ik een onding dat van mij verboden mag worden. Dat is slechts een mening. Willen bepaalde vrouwen er toch perse in rondlopen, be my gest.
      Echter als ik op een klassebereking kom en ik moet met een juffrouw in burka de resultaten van mijn kind bespreken of ik kijk tegen een lap stof aan bij het loket van mijn gemeente dan zou ik wel ageren. Ik wil niet tegen 'iets' aanpraten.
      Een dergelijk gevolg van gedrag zou de draagster ook moeten accepteren. Als je dus voor bepaalde functies niet aangenomen zou worden als burkadraagster dan moet je niet piepen.

      Zo sta ik er een beetje in.
      Verbieden, liefst zo min mogelijk.

      Zo ben je weer een beetje bij.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    9. #29
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.924
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Marokko verbiedt maken en verkopen van boerka's en niqaabs

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Ik heb daar in het verleden toch aardig wat vervelende situaties door meegemaakt met dat fotograferen van personen in Marokko. Een telelens bood ook niet echt soelaas.
      Zoals met veel dingen is ook dit een kwestie van handigheid.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    10. #30
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.924
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Marokko verbiedt maken en verkopen van boerka's en niqaabs

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Daar is niets hypocriets aan. Ik ageer tegen iemands gedrag. Je kunt niet de zedenpreker uithangen aan de ene kant en aan de kant een dergelijke opmerking maken. Wat ik vind of denk staat daar helemaal buiten.

      Zo ben je weer een beetje bij.
      Op een hypocriete manier.

      Dat was ik al.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •