'"Nederland is inherent racistisch"
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Resultaten 1 tot 7 van de 7

    Onderwerp: '"Nederland is inherent racistisch"

    1. #1
      Very Important Prikker Wizdom's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      Krotterdam
      Berichten
      12.280
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766646

      Standaard '"Nederland is inherent racistisch"

      Simons praat met Al-Jazeera: Nederland is inherent racistisch

      Sylvana Simons vergaart ook internationale aandacht. In een interview met het Arabische Al Jazeera vertelt zij waarom ze de politiek in wil.

      Haar voornaamste punt? ‘Racisme is geaccepteerd in Nederland,’ aldus de kop van haar interview met de Arabische omroep.

      Bedreigingen en beledigingen

      Sinds zij eind december plotseling de politieke beweging DENK uit stapte, wil zij met haar nieuwe beweging Artikel 1 aan de Tweede Kamerverkiezingen op 15 maart meedoen. Zij wil naar eigen zeggen de ‘zogenaamde inclusiviteit van Nederland’ aan de kaak stellen.

      Lees ook
      Politieke partij van Sylvana Simons zit in zwaar weer2016-05-27 14:39:23 HILVERSUM - Gasthoofdredactrice Sylvana Simons tijdens de officiele presentatie van het juninummer van ParaVisie, een spiritueel magazine over bewustwording en het buitenzintuiglijke. ANP JEROEN JUMELET

      Het artikel noemt de vele beledigingen en bedreigingen die Simons moest verwerken nadat ze zich bij DENK aansloot. Onder meer het carnavalsfimpje waarin haar hoofd op een gelyncht lichaam werd gemonteerd wordt genoemd. Simons legt uit wanneer ze besloot de politiek in te gaan: dat moment bij De Wereld Draait Door toen radio- en tv-presentator Martin Simek het woord ‘zwartjes’ gebruikte, en zij hem daarop aanviel. ‘Toen realiseerde ik me dat racisme wordt geaccepteerd in Nederland: in Nederland is het okay om een racist te zijn,’ aldus Simons, die haar beweging ‘de enige partij die een tegengas biedt aan Geert Wilders’ noemt.

      Opzettelijk racistisch

      Volgens haar zijn landen in West-Europa institutioneel racistisch: ‘Dat is natuurlijk’. ‘Wanneer je je rijkdom via slavernij en kolonialisme hebt vergaart, baseer je je juridische apparaten, politie en rechtbanken op dat systeem,’ zegt Simons. ‘Het probleem is dat wanneer je dat uitspreekt, het klinkt alsof je zegt dat iedereen constant opzettelijk racistisch is. Dat is niet zo, maar de manier waarop onze maatschappij is gevormd, is racistisch en verdeelt de bevolking’.

      Volgens Simons worden vrouwen in Nederland minder goed betaald dan mannen, en worden moslims in de rechtbank ‘anders behandeld’ dan niet-moslims. Ook zouden kinderen met een migrantenachtergrond en uit ‘lagere sociale klassen’ buitengesloten worden uit elite kringen.

      Simons presenteerde maandag haar kandidatenlijst. Ze zei er trots op te zijn ‘een kandidatenlijst te hebben met allerlei kleuren en pluimages. Alle religies zijn vertegenwoordigd, net als de LHBT-gemeenschap,’ zei ze maandag. Die laatste groep was volgens haar de grootste drijfveer om bij DENK weg te gaan en haar eigen partij op te richten.
      al-Qur'an 3:160 If Allah helps you, none can overcome you: If He forsakes you, who is there, after that, that can help you? in Allah, then, Let believers put their trust.

    2. #2
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: '"Nederland is inherent racistisch"

      We leven nu juist in een tijdperk wat het meest homo, vrouw en minderhedenvriendelijk is. Dat was vroeger wel anders. Nederland is absoluut geen racistisch land. De Rechten van minderheden zijn immers verankerd in onze grondwet.

      Mevrouw Simons is de weg kwijt en heeft denk ik een probleem met zichzelf. Een dergelijk beeld schetsen van Nederland en dan ook nog voor de camera's van Al Jazeera is verwerpelijk.

      Ze is een karikatuur van zichzelf geworden.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    3. #3
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: '"Nederland is inherent racistisch"

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      We leven nu juist in een tijdperk wat het meest homo, vrouw en minderhedenvriendelijk is. Dat was vroeger wel anders. Nederland is absoluut geen racistisch land. De Rechten van minderheden zijn immers verankerd in onze grondwet.

      Mevrouw Simons is de weg kwijt en heeft denk ik een probleem met zichzelf. Een dergelijk beeld schetsen van Nederland en dan ook nog voor de camera's van Al Jazeera is verwerpelijk.

      Ze is een karikatuur van zichzelf geworden.
      Racisme en discriminatie komen over de hele wereld voor. Diverse onderzoeken wijzen uit dat het in Noord Europese landen het minst erg is.
      Het meest wordt er gediscrimineerd in Noord Afrikaanse landen.

      Als er 1 iemand is die als excuusallochtoon veel geld heeft kunnen verdienen dat is het Simons wel. Zij was 20 jaar op TV terwijl ze niets kan. Toen de aandacht voor haar, en dus ook het inkomen, taande ging ze rare dingen doen.
      De grootste lacher vind ik nog dat de media, waar ze zelf jaren onderdeel van is geweest, de schuld krijgt.

      Nu Nederland nog zwart maken ook. Het is te treurig voor woorden.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    4. #4
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: '"Nederland is inherent racistisch"

      Pavlovreactie van ouwe witte mannen die precies bevestigt wat ze zegt.

      Racisme? Nee nooit het is niet waar bladibla.
      viejo pendejo se extravia

    5. #5
      Normal Weather plz/thnx mrz's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Locatie
      Leiden
      Berichten
      11.411
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      48995

      Standaard Re: '"Nederland is inherent racistisch"

      Vind ik ook... Racisme... Rasisme. Ik ben helemaal geen ras. Ben gewoon mens.

      Blanke mensen zijn allemaal racistisch zeggen is even onnozel als het feit dat een donkere man gewoon wassup nigga tegen me zegt en ik niet boos wordt om niks, maar het juist waardeer.

      Flikker toch op met je racisme naar je eigen land. Mocht dat nederland zijn... tsja.... lol Dan moet je stoppen de blanken te discrimineren zou ik zeggen. ??? Zucht... ik weet het ook niet hoor maar denk ff na... Als je het woord racisme gebruikt of je noemt iemand racist ben je dat zelf ook al. Dus tja... probeer zonder paradoxen te praten?

      Jesus out. En ja wellicht was jesus zwart... I dunno. Maar ik niet. Ga ik daarom verhuizen naar afrika? Nee. Zucht zeg. Wat een onzin, racisme.

      Volgens mij is het gewoon stiekum een godsdienst overgewaaid uit Egypte... Je weet wel, het aanbidden van RA!!!!!!! Stelletje onnozelen.
      Yes, you can eat less meat (And Let Rainforests Exist And Thrive) and FISH (And Keep The Oceans Alive) AND save the world!!! Yes you can!!!!
      http://www.soundcloud.com/hugo32

    6. #6
      Normal Weather plz/thnx mrz's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Locatie
      Leiden
      Berichten
      11.411
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      48995

      Standaard Re: '"Nederland is inherent racistisch"

      Ohhh.. wat dom van me... Als ik het over de zon heb voelen afrikanen zich meteen gediscrimineerd natuurlijk! HAha!!! (Omdat hier minder zon is...)
      Yes, you can eat less meat (And Let Rainforests Exist And Thrive) and FISH (And Keep The Oceans Alive) AND save the world!!! Yes you can!!!!
      http://www.soundcloud.com/hugo32

    7. #7
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: '"Nederland is inherent racistisch"

      Ikke zie geen racisme - dus is er geen racisme. En dan Nederland ook nog eens zwart maken, terwijl wij natuurlijk allemaal wit zijn. Echt ongehoord.

      Ik kan me voorstellen dan onze PVV'ertjes hier daardoor heel boos worden. Oeps, dadelijk krijgen we hier nog te horen dat er een piemel in moet.

      Tja, met de kop in het zand ziet het er allemaal heel anders uit.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •