Marokko verbiedt maken en verkopen van boerka's en niqaabs - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/5 EersteEerste 123 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 47

    Onderwerp: Marokko verbiedt maken en verkopen van boerka's en niqaabs

    1. #11
      Could B Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2016
      Berichten
      32
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Marokko verbiedt maken en verkopen van boerka's en niqaabs

      Wie gaat ook met die handel lopen. De vrouwen en de mannen bedekten hun gezicht in de Arabische woestijn tegen de hitte en zand, en men heeft van gemaakt dat het is om de vrouw haar deugdelijkheid te beschermen door het hele gelaat te bedekken. Alleen de ogen zouden zeg maar zichtbaar mogen zijn want anders kun je haar net zo goed blind verklaren. En nu moeten vrouwen overal in die handel gaan lopen volgens wahab-imams.... Ik hoop dat mensen kritisch kunnen denken en ook imams niet a la minute op hun woord geloven. Nergens voor nodig om een niqab te dragen behalve als je in Saudi-Arabië bent misschien. Daarbuiten niet. Zelfs Iran is niet zo streng. Laat Saudi-Arabië haar rotzooi bij zich houden. Goede actie van VI.

    2. #12
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Marokko verbiedt maken en verkopen van boerka's en niqaabs

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Rustig maar, Al. The Grand is de kwaadste niet.
      Waar slaat deze opmerking op?

      TGW, zit in 'het juiste kamp'. Hij meent het vast niet zo?

      Hij heeft groot gelijk als hij verderop stelt dat het een sneer is naar alle prikkers die hier moord en brand gillen bij beslissingen van de Nederlandse overheid die hen raken.

      Bovendien is de opmerking van Al Zout dat 'dergelijke uitingen' niet passen binnen de Marokkaanse traditie nonsens. Zie de foto's van Saartje.
      Daarnaast is het een PVV-argument om dingen die niet passen binnen de traditie dan maar te verbieden.

      Dit is een duidelijk voorbeeld van een hypocriet standpunt. Het principe is niet belangrijk maar wie het zegt en wie het 'slachtoffer' is. Zoveel is wel duidelijk.

      Tijd om je oogkleppen eens af te doen.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    3. #13
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Marokko verbiedt maken en verkopen van boerka's en niqaabs

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Waar slaat deze opmerking op?

      TGW, zit in 'het juiste kamp'. Hij meent het vast niet zo?

      Hij heeft groot gelijk als hij verderop stelt dat het een sneer is naar alle prikkers die hier moord en brand gillen bij beslissingen van de Nederlandse overheid die hen raken.

      Bovendien is de opmerking van Al Zout dat 'dergelijke uitingen' niet passen binnen de Marokkaanse traditie nonsens. Zie de foto's van Saartje.

      Daarnaast is het een PVV-argument om dingen die niet passen binnen de traditie dan maar te verbieden.

      Dit is een duidelijk voorbeeld van een hypocriet standpunt. Het principe is niet belangrijk maar wie het zegt en wie het 'slachtoffer' is. Zoveel is wel duidelijk.

      Tijd om je oogkleppen eens af te doen.
      Als je dat niet snapt, wat dan wel?

      Zoals ik al zei: "Die is de kwaadste niet."

      Dat er ook in Marokko vrouwen een boerka droegen is een feit. Maar het is maar de vraag of je dat een Marokkaanse traditie kunt noemen. Dat valt ook niet af te meten aan die al heel oude foto die Saar plaatste.
      In het fotomuseum in Marrakesh zag ik vorig jaar mei op de honderden foto's genomen tussen ongeveer 1880 en 1968 maar heel weinig vrouwen met iets als een boerka afgebeeld.
      Tegenwoordig was de groep vrouwen die een boerka dragen in Marokko bijna uitgestorven. De laatste paar paar jaren zijn er blijkbaar een klein aantal vooral jonge vrouwen bijgekomen.
      Maar tijdens mijn toer door Marokko vorig jaar, heb ik er zo goed als geen gezien.
      In Marokko doen ze nu niet anders met dat boerka verbod dan een aantal Europese landen om veiligheidsregels al eerder hebben gedaan.

      Aldus een volbloed PVV'er.

      Hear hear!!!!

      Ach gut toch, krijgen we dat weer. Meneer weet er totaal niets van en denkt een ander de les te lezen.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    4. #14
      Important Prikker cummonisto's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2008
      Locatie
      xxx
      Berichten
      2.424
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      443693

      Standaard Re: Marokko verbiedt maken en verkopen van boerka's en niqaabs


      feest in Marokko.

    5. #15
      Shopping queen Juffrouw_Saartje's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2012
      Berichten
      7.741
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      8146358

      Standaard Re: Marokko verbiedt maken en verkopen van boerka's en niqaabs

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Waar slaat deze opmerking op?

      TGW, zit in 'het juiste kamp'. Hij meent het vast niet zo?

      Hij heeft groot gelijk als hij verderop stelt dat het een sneer is naar alle prikkers die hier moord en brand gillen bij beslissingen van de Nederlandse overheid die hen raken.
      Het gaat mij even niet om TGW, of Al Sawt maar om:

      Daarnaast is het een PVV-argument om dingen die niet passen binnen de traditie dan maar te verbieden.
      Ik wacht even zijn reactie af, ook wat betreft zijn opmerking dat 'dergelijke uitingen' niet zouden passen binnen de Marokkaanse traditie.
      -------Worship the Creator not the creation-------

    6. #16
      gelukszoeker nacht's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2016
      Berichten
      718
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      11

      Standaard Re: Marokko verbiedt maken en verkopen van boerka's en niqaabs

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Dat er ook in Marokko vrouwen een boerka droegen is een feit. Maar het is maar de vraag of je dat een Marokkaanse traditie kunt noemen.
      een boerka is geen marokkaanse traditie nee. dat klopt. de boerka is dacht ik specifiek een afghaans kledingstuk dat ook de ogen afdekt.

      toch is het ook in marokko traditie voor vrouwen om het gezicht te bedekken. voor de meeste vrouwen niet maar een traditie is het wel. het is daar een heel oud gebruik van vele eeuwen om het gezicht te bedekken.

      als je in marokko in steden geweest bent dan zal je denk ik deze gezichtssluier wel gezien moeten hebben. de gezichtssluier in combinatie met een marokkaanse djelleba heb ik veel gezien in het straatbeeld:

      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    7. #17
      Shopping queen Juffrouw_Saartje's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2012
      Berichten
      7.741
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      8146358

      Standaard Re: Marokko verbiedt maken en verkopen van boerka's en niqaabs

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nacht Bekijk Berichten
      een boerka is geen marokkaanse traditie nee. dat klopt. de boerka is dacht ik specifiek een afghaans kledingstuk dat ook de ogen afdekt.

      toch is het ook in marokko traditie voor vrouwen om het gezicht te bedekken. voor de meeste vrouwen niet maar een traditie is het wel. het is daar een heel oud gebruik van vele eeuwen om het gezicht te bedekken.

      als je in marokko in steden geweest bent dan zal je denk ik deze gezichtssluier wel gezien moeten hebben. de gezichtssluier in combinatie met een marokkaanse djelleba heb ik veel gezien in het straatbeeld:

      Ik denk dat 'boerka' tegenwoordig een mode naam is, net zoiets als wahabi of het hier zojuist genoemde wahab imams (Kaidou Luffy), met dien verschil dat wahabi's helemaal niet bestaan, terwijl een boerka inderdaad specifiek is voor Afghanistan. In Marokko dragen ze geen boerka. Boerka kan misschien ook een vrije vertaling zijn. Ik weet niet wat er exact in de kranten staat van Marokko.

      In Marokko dragen ze inderdaad een witte gezichtssluier, vaak met een kantje eraan.
      -------Worship the Creator not the creation-------

    8. #18
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Marokko verbiedt maken en verkopen van boerka's en niqaabs

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nacht Bekijk Berichten
      een boerka is geen marokkaanse traditie nee. dat klopt. de boerka is dacht ik specifiek een afghaans kledingstuk dat ook de ogen afdekt.

      toch is het ook in marokko traditie voor vrouwen om het gezicht te bedekken. voor de meeste vrouwen niet maar een traditie is het wel. het is daar een heel oud gebruik van vele eeuwen om het gezicht te bedekken.

      als je in marokko in steden geweest bent dan zal je denk ik deze gezichtssluier wel gezien moeten hebben. de gezichtssluier in combinatie met een marokkaanse djelleba heb ik veel gezien in het straatbeeld:

      Ik heb zonet nog even gekeken, maar van alle foto's die ik vorig jaar in Marrakesh, Beni Milal, Fes, Meknes, Rabat, Casablanca en Essaouira heb gemaakt, is er slechts een foto bij waarop een vrouw staat afgebeeld zoals op jouw foto. Die foto is geschoten op het grote plein in Marrakesh.

      Ook heb ik nog eens even op het net gekeken naar de afbeeldingen van de foto's van het Maison de la Photografie in Marrakesh, een werkelijk fantastisch fotomuseum, en ook daar zie ik nu, en toen ik er was, geen enkele boerka en maar heel weinig niqaabs. Van een grote traditie van gezicht-bedekkende kleding is dan ook volgens mij geen spaken.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    9. #19
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Marokko verbiedt maken en verkopen van boerka's en niqaabs

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juffrouw_Saartje Bekijk Berichten
      Ik denk dat 'boerka' tegenwoordig een mode naam is, net zoiets als wahabi of het hier zojuist genoemde wahab imams (Kaidou Luffy), met dien verschil dat wahabi's helemaal niet bestaan, terwijl een boerka inderdaad specifiek is voor Afghanistan. In Marokko dragen ze geen boerka. Boerka kan misschien ook een vrije vertaling zijn. Ik weet niet wat er exact in de kranten staat van Marokko.

      In Marokko dragen ze inderdaad een witte gezichtssluier, vaak met een kantje eraan.
      Ook zwarte.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    10. #20
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Marokko verbiedt maken en verkopen van boerka's en niqaabs

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Bovendien is de opmerking van Al Zout dat 'dergelijke uitingen' niet passen binnen de Marokkaanse traditie nonsens. Zie de foto's van Saartje.
      Daarnaast is het een PVV-argument om dingen die niet passen binnen de traditie dan maar te verbieden.
      Al Zout gilt moord en brand als het de PVV betreft maar het verbod van de Marokkaanse overheid wordt als zoete koek geslikt. Dan past het ineens toch niet binnen de Marokkaanse traditie en heeft dit heerschap er blijkbaar alle begrip voor.
      Laatst gewijzigd door Ibrah1234; 12-01-17 om 07:02.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •