Marokko verbiedt maken en verkopen van boerka's en niqaabs - Pagina 5
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 5/5 EersteEerste ... 45
    Resultaten 41 tot 47 van de 47

    Onderwerp: Marokko verbiedt maken en verkopen van boerka's en niqaabs

    1. #41
      gelukszoeker nacht's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2016
      Berichten
      718
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      11

      Standaard Re: Marokko verbiedt maken en verkopen van boerka's en niqaabs

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      En juist dat 'Marokkaanse' is de crux, wat mij betreft, ook als het om sluiers gaat. Dat zou aangeven dat het iets is als een kenmerk voor het merendeel van de Marokkaanse bevolking.
      het is in zoverre kenmerkend voor het meerendeel van de marokkaanse bevolking dat ze bijna allemaal dezelfde ideologie delen waar het dragen van gezichtsbedekking onderdeel van is. het gezicht sluieren is gebaseerd op islam en islam is waar byna de hele bevolking in gelooft. het bedekken van het gezicht is een traditie die in heel marokko in gebruik is. van west tot oost, van zuid tot noord. het komt overal voor.

      als het probleem voor jou ligt by het woordje 'marokkaanse', dan kunnen we het mischien beter een islamitische traditie noemen die in heel marokko al eeuwen lang van generatie op generatie overgedragen wordt.

    2. #42
      gelukszoeker nacht's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2016
      Berichten
      718
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      11

      Standaard Re: Marokko verbiedt maken en verkopen van boerka's en niqaabs

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Zijn Marakech, Casalblanca en rabat wel goede voorbeelden? Marokko is immers een groot land. Ik bedoel, in Marakech heb ik bij wijze van spreken meer hippies en dreadlocks gezien dan hoofddoekjes

      Maar misschien is dat inmiddels ook veranderd want dat is alweer 7 jaar geleden (Marakech).
      grappig dat je die veel zag in marokko.. ik draag zelf een paar lange dikke dreads van achteren als een oversized rattail, maar dreadies zijn me nauwelijks opgevallen in marokko. behalve in het noorden waar ik er een paar tegen het lijf liep.. die kwamen voor de hasj die in het noorden spotgoedkoop is.

    3. #43
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Marokko verbiedt maken en verkopen van boerka's en niqaabs

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nacht Bekijk Berichten
      het is in zoverre kenmerkend voor het meerendeel van de marokkaanse bevolking dat ze bijna allemaal dezelfde ideologie delen waar het dragen van gezichtsbedekking onderdeel van is. het gezicht sluieren is gebaseerd op islam en islam is waar byna de hele bevolking in gelooft. het bedekken van het gezicht is een traditie die in heel marokko in gebruik is. van west tot oost, van zuid tot noord. het komt overal voor.

      als het probleem voor jou ligt by het woordje 'marokkaanse', dan kunnen we het mischien beter een islamitische traditie noemen die in heel marokko al eeuwen lang van generatie op generatie overgedragen wordt.
      Volgens mij gaat dit stuk daar ook over.

      Er staat niet alleen burka maar ook niqaab.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    4. #44
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.921
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Marokko verbiedt maken en verkopen van boerka's en niqaabs

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nacht Bekijk Berichten
      als het probleem voor jou ligt by het woordje 'marokkaanse', dan kunnen we het mischien beter een islamitische traditie noemen die in heel marokko al eeuwen lang van generatie op generatie overgedragen wordt.
      Bij een voor mij onbekend aantal mensen vanuit eigen interpretatie van de islamitische gedragsregels, zeer zeker. Maar het ging dus in eerste instantie om de boerka en de niqab. Verder heb ik er maar heel weinig moslima's met een gezichtssluier gezien. Dat er daarvan beslist meer zullen zijn, zal best wel.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    5. #45
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Marokko verbiedt maken en verkopen van boerka's en niqaabs

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nacht Bekijk Berichten
      grappig dat je die veel zag in marokko.. ik draag zelf een paar lange dikke dreads van achteren als een oversized rattail, maar dreadies zijn me nauwelijks opgevallen in marokko. behalve in het noorden waar ik er een paar tegen het lijf liep.. die kwamen voor de hasj die in het noorden spotgoedkoop is.
      Wat ik er van begrepen heb is dat Marrakech een soort van hippiehoofdstad was in de 60's en 70's. Ik heb nog wel wat laatsten der Mohikanen zien lopen. Ook veel backpackers.

      Verder kan ik er niet echt over oordelen (kleding) want ik ben verder niet in de grotere steden geweest.

    6. #46
      gelukszoeker nacht's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2016
      Berichten
      718
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      11

      Standaard Re: Marokko verbiedt maken en verkopen van boerka's en niqaabs

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Bij een voor mij onbekend aantal mensen vanuit eigen interpretatie van de islamitische gedragsregels, zeer zeker.
      het islamitisch recht in marokko heeft al sinds de middeleeuwen het standpunt dat gezichtsbedekking is aangeraden voor vrouwen. als vrouwen daar dan gehoor aan geven komt dit niet bij me over alsof ze er een eigen interpretatie op nahouden.

    7. #47
      gelukszoeker nacht's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2016
      Berichten
      718
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      11

      Standaard Re: Marokko verbiedt maken en verkopen van boerka's en niqaabs

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Wat ik er van begrepen heb is dat Marrakech een soort van hippiehoofdstad was in de 60's en 70's. Ik heb nog wel wat laatsten der Mohikanen zien lopen. Ook veel backpackers.

      Verder kan ik er niet echt over oordelen (kleding) want ik ben verder niet in de grotere steden geweest.
      het schijnt vroeger inderdaad populair te zijn geweest voor hippies en beatniks. mischien dat het toen anders was dan nu. marokko is naar mijn idee zeer conservatief, paternalistisch en religieus. lijkt me geen prettig klimaat voor hippies of alternatievelingen. ik ben er veel geweest maar was iedere keer na een paar weken blij terug te gaan naar amsterdam.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •