16 Syriëstrijders krijgen opnieuw werkloosheidsuitkering
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Resultaten 1 tot 5 van de 5

    Onderwerp: 16 Syriëstrijders krijgen opnieuw werkloosheidsuitkering

    1. #1
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard 16 Syriëstrijders krijgen opnieuw werkloosheidsuitkering

      16 Syriëstrijders krijgen opnieuw werkloosheidsuitkering

      Belga - za 11/02/2017 - 09:52

      Eén op de zeven Syriëstrijders die naar ons land zijn teruggekeerd, krijgt opnieuw een werkloosheidsuitkering. Dat schrijft De Tijd. Het gaat om 16 van de ruim 100 strijders die de voorbije maanden naar ons land zijn teruggekeerd. Daarnaast hebben verschillende strijders onterecht steun gekregen van OCMW's, zegt N-VA-kamerlid Kristien Van Vaerenbergh.

      Volgens de RVA (Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening) voldoen de 16 Syriëstrijders aan alle wettelijke voorwaarden. "Ze zitten niet in de gevangenis, ze hebben zich weer ingeschreven in hun gemeente, ze zijn beschikbaar voor de arbeidsmarkt en beantwoorden de oproepen van de diensten voor arbeidsbemiddeling. Terwijl wij alle mogelijke informatie opvragen bij het antiterreurorgaan OCAD, het parket en het gevangeniswezen", zegt Wouter Langeraert van de RVA.

      Hij wijst erop dat alles goed opgevolgd wordt, maar dat de RVA vaak "niet meer gegevens krijgt dan de namen". "We moeten het meestal ook stellen met "vermoedelijke" data dat ze in Syrië zaten."

      Maar alleen al in Vlaams-Brabant en Brussel kregen tientallen Syriëstrijders de voorbije jaren voor minstens 123.898 euro rechtmatige uitkeringen. Dat blijkt uit cijfers die N-VA-Kamerlid Kirstien Van Vaerenbergh heeft opgevraagd bij minister van Justitie Koen Geens (CD&V).
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    2. #2
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Re: 16 Syriëstrijders krijgen opnieuw werkloosheidsuitkering

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Waarom post jij altijd zoveel troep zonder daar zelf op te reageren? Dat is zonde van de ruimte, bovendien schuiven andere topics daardoor onvermijdelijk naar achteren. Heel vervelend en zinloos op die manier "mee te doen" met een forum. Plakken van nieuws heeft geen enkele toegevoegde waarde als de plakker niet de moeite neemt zélf als eerste te reageren. Wie nieuws wil lezen kan naar een nieuwssite. Een forum heeft een ander doel.
      Ik post een nieuwsbericht om te vernemen wat anderen daarvan denken. Wat ik er zelf over denk weet ik al.
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    3. #3
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Re: 16 Syriëstrijders krijgen opnieuw werkloosheidsuitkering

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Met dat laatste argument heeft iedereen een reden om niet te reageren. Niet zo sterk dus. Heb je niets beters? Bijvoorbeeld: 'het is mij teveel moeite te reageren ik wacht liever op de anderen'. Of: 'Ik daag de anderen uit te reageren en hak er pas dan op in als ze te rechts reageren. Zo kan ik mij weer profileren als zeer fatsoenlijk mens'.
      Als je graag wil weten wat ik zelf over dat artikel denk, dan kan je dat ook gewoon vragen hoor.

      Mijn eerste bedenking bij dat artikel was dat ik aangenaam verrast was dat er bij de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening nog ambtenaren rondlopen die hun werk op een correcte manier doen. Dat is een uitkering uitbetalen als aan alle wettelijke voorwaarden voor het verkrijgen van zo'n uitkering is voldaan. Dus ook als het over voormalige Syriëstrijders gaat. Ambtenaren moeten niet voor rechtertje gaan spelen, maar gewoon hun werk doen.
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    4. #4
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: 16 Syriëstrijders krijgen opnieuw werkloosheidsuitkering

      Die mannen hebben in Syrie hard gewerkt en dus recht op een uitkering.

      Ik juich het toe als ze allemaal naar Belgie gaan.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    5. #5
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: 16 Syriëstrijders krijgen opnieuw werkloosheidsuitkering

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten
      Als je graag wil weten wat ik zelf over dat artikel denk, dan kan je dat ook gewoon vragen hoor.

      Mijn eerste bedenking bij dat artikel was dat ik aangenaam verrast was dat er bij de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening nog ambtenaren rondlopen die hun werk op een correcte manier doen. Dat is een uitkering uitbetalen als aan alle wettelijke voorwaarden voor het verkrijgen van zo'n uitkering is voldaan. Dus ook als het over voormalige Syriëstrijders gaat. Ambtenaren moeten niet voor rechtertje gaan spelen, maar gewoon hun werk doen.
      Daar ben ik het mee eens.

      Ik ben het overigens ook met Rob eens. Als je er toch al een mening over hebt, zet die er dan meteen bij. Daarmee begin je een discussie over het onderwerp. Een discussie die je graag wenst, want anders had je het bericht niet geplaatst om te horen wat anderen er over denken.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •