Fenomeen dictatuur uit het Westen steekt kop op...
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/3 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 26

    Onderwerp: Fenomeen dictatuur uit het Westen steekt kop op...

    1. #1
      Very Important Prikker Wizdom's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      Krotterdam
      Berichten
      12.280
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766646

      Standaard Fenomeen dictatuur uit het Westen steekt kop op...

      Steeds vaker smartphonecontrole aan grens VS
      Foto: AFP
      Gepubliceerd: 14 maart 2017 06:50
      Laatste update: 14 maart 2017 06:50

      Bij Amerikaanse grenscontroles wordt steeds vaker om inzage in smartphones gevraagd.
      Dat blijkt uit gegevens die zijn opgevraagd door NBC News. Het aantal controles vervijfvoudigde naar 25.000 in 2016. Dat record lijkt dit jaar opnieuw te worden verbroken: alleen in februari werden al 5.000 telefooncontroles uitgevoerd.

      Aan de grens kunnen controleurs inzage eisen in elektronica, zoals smartphones en laptops. Daarbij gelden zelfs voor Amerikaanse staatsburgers niet de wettelijke beperkingen die binnen de grenzen zouden gelden.

      Waar normaal een gerechtelijk bevel nodig is om persoonlijke bezittingen te doorzoeken, geldt dat aan de grens niet. Controleurs kunnen een pin-code of wachtwoord opeisen en elektronica doorzoeken of de inhoud ervan kopiëren.

      Schokkend
      NBC News sprak met 25 Amerikanen die te maken kregen met een controle. 23 van hen waren moslims. Sommigen werden ook ondervraagd over hun geloof en zaten urenlang vast op luchthavens of andere grensposten.

      Mary Ellen Callahan, voormalig privacydirecteur van het Amerikaanse ministerie van Binnenlandse Veiligheid, noemt de cijfers "schokkend". Callahan was in 2009 zelf verantwoordelijk voor het opstellen van de regels rond elektronicacontroles, en de beperkingen voor de inzet ervan.

      Het is onduidelijk of de regeringen-Obama en -Trump die beperkingen later hebben versoepeld, of dat individuele grenscontroleurs vaker besluiten dat er een reden is om elektronica te doorzoeken.

      Wetsvoorstel
      De Democratische senator Ron Wyden zegt dat de controles "de veiligheid en de vrijheid van het Amerikaanse volk" op het spel zetten. "Ordelievende Amerikanen worden in dit digitale sleepnet gevangen."

      Wyden wil een wetsvoorstel indienen dat ervoor zou zorgen dat het doorzoeken van elektronica van Amerikanen aan de grens alleen kan met een gerechtelijk bevel. Het vragen van wachtwoorden zou illegaal worden. Voor niet-Amerikanen zou niets veranderen.

      Een woordvoerder van de Amerikaanse douane en grenscontrole wilde geen commentaar geven, omdat een onderzoek loopt naar de praktijk. Ze ontkent dat grenscontroleurs etnisch profileren.

      Door: NU.nl
      al-Qur'an 3:160 If Allah helps you, none can overcome you: If He forsakes you, who is there, after that, that can help you? in Allah, then, Let believers put their trust.

    2. #2
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Fenomeen dictatuur uit het Westen steekt kop op...

      Ja jongen. De wereld is een beetje aan het veranderen.

      Voor mij geen probleem hoor. Mijn telefoon mogen ze bekijken.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    3. #3
      Reour van weg
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Locatie
      Everywhere
      Leeftijd
      65
      Berichten
      1.732
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      65862

      Standaard Re: Fenomeen dictatuur uit het Westen steekt kop op...

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Ja jongen. De wereld is een beetje aan het veranderen.

      Voor mij geen probleem hoor. Mijn telefoon mogen ze bekijken.
      Mijn telefoon wordt dagelijks gecontroleerd , heb er ook geen probleem mee, heb ook niets te verbergen, jammer dat mensen met een verwarde geest hier de oorzaak van zijn
      Ik doe jouw geen kwaad, doe dan mij ook geen kwaad, laat mij leven zoals ik wil leven, dwing mij niet jouw levenstijl aan tenemen. Ik maak mijn keuze zelf en laat me niet dwingen door wat voor geloofsboek ook. Misschien wel beinvloeden.


    4. #4
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: Fenomeen dictatuur uit het Westen steekt kop op...

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevieK Bekijk Berichten
      Mijn telefoon wordt dagelijks gecontroleerd , heb er ook geen probleem mee, heb ook niets te verbergen, jammer dat mensen met een verwarde geest hier de oorzaak van zijn
      Of je wel of niets te verbergen hebt, dat is zo ontzettend niet relevant in dergelijke discussies.

    5. #5
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Fenomeen dictatuur uit het Westen steekt kop op...

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      Of je wel of niets te verbergen hebt, dat is zo ontzettend niet relevant in dergelijke discussies.
      Tijden veranderen.

      Waar voorheen niemand opkeek als driftig je koffers uitgeplozen werden wordt nu ook je smartphone onder handen genomen.

      Ik vind dat niet vreemd. Er is tegenwoordig meer te controleren dan inhoud van een lichaam of koffer.

      Wat dat te maken heeft met dictatuur uit het westen ontgaat mij. Ik vraag mij ook af of dat de originele titel van het artikel is.
      Het lijkt erop dat sommige figuren hier zoeken naar zaken om de argumentatie rondom het afglijden naar dictatuur van Turkije enigszins te compenseren.

      Het westen lijkt voor alles te staan wat slecht is.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    6. #6
      Very Important Prikker Wizdom's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      Krotterdam
      Berichten
      12.280
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766646

      Standaard Re: Fenomeen dictatuur uit het Westen steekt kop op...

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Ja jongen. De wereld is een beetje aan het veranderen.

      Voor mij geen probleem hoor. Mijn telefoon mogen ze bekijken.
      En je pincode ook niet vergeten af te geven + je pensioen en je spaargeld... Misschien ook je "eer en geweten"... Heb je niets meer te verbergen... Braaf slaafje ben je toch?
      al-Qur'an 3:160 If Allah helps you, none can overcome you: If He forsakes you, who is there, after that, that can help you? in Allah, then, Let believers put their trust.

    7. #7
      Multi-pluralist Bofko's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Tilburg
      Berichten
      14.459
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      202850

      Standaard Re: Fenomeen dictatuur uit het Westen steekt kop op...

      'Dictatuur' is ook een term uit het westers-filosofisch discours Wizdom.

      Ik vraag me af in hoeverre de voorkeur voor hemelse dictaturen zich karakterologisch vertalen in een voorkeur voor aardse dictaturen.
      Er zijn 2 soorten mensen in deze wereld: degenen die willen weten en degenen die willen geloven.

    8. #8
      gelukszoeker nacht's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2016
      Berichten
      718
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      11

      Standaard Re: Fenomeen dictatuur uit het Westen steekt kop op...

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevieK Bekijk Berichten
      Mijn telefoon wordt dagelijks gecontroleerd , heb er ook geen probleem mee, heb ook niets te verbergen, jammer dat mensen met een verwarde geest hier de oorzaak van zijn
      als je toch niks te verbergen hebt ben ik benieuwd naar echte je naam en adresgegevens alsook de namen en nummers van al je telefooncontacten. met wie heb je vandaag allemaal gebeld en waar gingen die gesprekken over? wat heb je vandaag getext aan smsjes? wat is trouwens je creditcardnummer en validatienummer?

    9. #9
      gelukszoeker nacht's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2016
      Berichten
      718
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      11

      Standaard Re: Fenomeen dictatuur uit het Westen steekt kop op...

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Ja jongen. De wereld is een beetje aan het veranderen.

      Voor mij geen probleem hoor. Mijn telefoon mogen ze bekijken.
      gebluf. je weet dat je niet tot de doelgroep behoort en ze jou er toch niet uitpikken. dan is het makkelyk praten.

      als hier iemand vraagt je telefoongegevens te delen zal je dat 100% weigeren. niemand die hier je telefoon mag bekyken. dus laten we er verder vooral niet hypocriet over doen dat je er geen probleem mee hebt dat je telefoon bekeken wordt.

    10. #10
      Reour van weg
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Locatie
      Everywhere
      Leeftijd
      65
      Berichten
      1.732
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      65862

      Standaard Re: Fenomeen dictatuur uit het Westen steekt kop op...

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nacht Bekijk Berichten
      als je toch niks te verbergen hebt ben ik benieuwd naar echte je naam en adresgegevens alsook de namen en nummers van al je telefooncontacten. met wie heb je vandaag allemaal gebeld en waar gingen die gesprekken over? wat heb je vandaag getext aan smsjes? wat is trouwens je creditcardnummer en validatienummer?
      Ik heb gebeld met Trump en Rutte, mijn Echte Name is de La Rij , Dorpstraat 24 in Huissen.
      Namen en telefooncontacten staan in mijn geheugen.


      Ik heb niet zo een high tech telefoon, waar de meeste gratis software installeren en waar om toestemming gevraagd wordt voor toegang tot contacten, email en gps daten. Niet wetende dat er gewoon een streaming plaatsvindt van deze data zonder dat je het weet.
      Eigenlijk hoeft niemand in je telefoon te kijken, in dit geval heb je al toestemming gegeven.

      Ik ga er vanuit dat je een smartphone heb, met vele apps, waarvan je toestemming gegeven heb tot toegang van je fotos,email,contacten en gps daten. Heerlijk dat je de data al streamt naar de marketing bussiness die meestal achter deze gratis apps zitten ( sponsoren)

      Daarom mij oude Nokia functioneerd nog naar behoren


      Credit Card nummer , Ik heb geen credit card , alleen maar cash
      Ik doe jouw geen kwaad, doe dan mij ook geen kwaad, laat mij leven zoals ik wil leven, dwing mij niet jouw levenstijl aan tenemen. Ik maak mijn keuze zelf en laat me niet dwingen door wat voor geloofsboek ook. Misschien wel beinvloeden.


    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •