'Gelovigen houden zichzelf voor de gek' - Pagina 4
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 4/6 EersteEerste ... 345 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 31 tot 40 van de 60

    Onderwerp: 'Gelovigen houden zichzelf voor de gek'

    1. #31
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.928
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: 'Gelovigen houden zichzelf voor de gek'

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soldim Bekijk Berichten
      Ze is en blijft een refo; die vinden altijd dat ze weten wat anderen moten doen.
      Oeps. Dan vrees ik dat we allemaal een beetje refo zijn.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    2. #32
      Reour van weg
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Locatie
      Everywhere
      Leeftijd
      65
      Berichten
      1.732
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      65862

      Standaard Re: 'Gelovigen houden zichzelf voor de gek'

      Leven en laten leven

      laat iedereen toch leven zoals hij/zij vinden dat ze goed leven, zolang ze anderen geen schade berokkenen
      Ik doe jouw geen kwaad, doe dan mij ook geen kwaad, laat mij leven zoals ik wil leven, dwing mij niet jouw levenstijl aan tenemen. Ik maak mijn keuze zelf en laat me niet dwingen door wat voor geloofsboek ook. Misschien wel beinvloeden.


    3. #33
      Prikker
      Ingeschreven
      May 2016
      Berichten
      147
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: 'Gelovigen houden zichzelf voor de gek'

      Manmanman,

      Dag in dag uit, maand in maand uit en jaar in jaar uit, dezelfde discussie op dit forum.
      De afgelopen eeuwen in een notendop. Beetje bij beetje neemt het geloof in een religie af. Over enkele eeuwen hebben we weer een andere discussie. Wie welke wetenschapper met zijn/haar evolutietheorie het minst onwaarschijnlijk acht.

      Zolang je van een theorie overtuigd bent, houd jij jezelf voor de gek. M.i. hebben theïsten daar meer last van dan atheïsten. Ongelovigen oftewel agnosten zijn de mensen die zichzelf het minst voor de gek houden aangezien er geen definitieve waarheid aantoonbaar genaakt kan worden. Waarheid blijft relatief en na elk antwoord op de vraag zal er een vraag bijkomen
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

    4. #34
      Normal Weather plz/thnx mrz's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Locatie
      Leiden
      Berichten
      11.431
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      48995

      Standaard Re: 'Gelovigen houden zichzelf voor de gek'

      Het is gewoon humor de joy de vivre waarmee atheisten "gelovigen" proberen te overtuigen van hun eigen gelijk.

      Atheisme is dus ook gewoon een kerk, alleen ze hebben het zelf niet door of zijn in ontkenningsfase...

      Ik denk dat er meer mensen geloven dat ze elke dag vlees mogen/moeten eten (ook al leven ze er korter door en gaat heel de wereld naar de klote) dan er gelovigen zijn die niet moeilijk doen zelfs of je jezelf atheist noemt...

      Was toch jesus die zei dat je in jezelf moet geloven? Dus je zou kunnen zeggen jesus is grondlegger atheisme...

      Haha... genoeg gepest, ik ga weer in mijn mand...
      Yes, you can eat less meat (And Let Rainforests Exist And Thrive) and FISH (And Keep The Oceans Alive) AND save the world!!! Yes you can!!!!
      http://www.soundcloud.com/hugo32

    5. #35
      Prikker
      Ingeschreven
      Feb 2017
      Berichten
      110
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: 'Gelovigen houden zichzelf voor de gek'

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juffrouw_Saartje Bekijk Berichten
      Zo fel en emotioneel als jij steeds reageert (en anderen). Als je echt overtuigt was, dan zou je heel kalm je mening uiteenzetten.
      Ik ben heel rustig en uiterst kalm, maar heb een uitgesproken goed gefundeerde mening die ik prima kan onderbouwen. Als je daar moeite mee hebt, mag je dat natuurlijk zeggen.
      Toch heb je wel een beetje gelijk als je zegt dat ik fel ageer tegen religie. Ik heb er niet veel mee, maar toch heeft de hele wereld er heel veel mee (en indirect ik dus ook). Ik ben dan ook oprecht van mening (zonder me druk te maken) dat een wereld zonder boekgodsdiensten beter af is dan een wereld met...

    6. #36
      Prikker
      Ingeschreven
      Feb 2017
      Berichten
      110
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: 'Gelovigen houden zichzelf voor de gek'

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevieK Bekijk Berichten
      Leven en laten leven

      laat iedereen toch leven zoals hij/zij vinden dat ze goed leven, zolang ze anderen geen schade berokkenen
      Vooral dat laatste is een waar woord. Geen schade berokkenen.

      https://s-media-cache-ak0.pinimg.com...813780a952.jpg

      En ik vrees dat iedere indoctrinatie schade aan zelfstandig denkende kinderen is.

    7. #37
      Prikker
      Ingeschreven
      Feb 2017
      Berichten
      110
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: 'Gelovigen houden zichzelf voor de gek'

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrz Bekijk Berichten
      Het is gewoon humor de joy de vivre waarmee atheisten "gelovigen" proberen te overtuigen van hun eigen gelijk.

      Atheisme is dus ook gewoon een kerk, alleen ze hebben het zelf niet door of zijn in ontkenningsfase...
      Een gelovige is nooit te overtuigen omdat ze niet open staan voor rede, logica en argumenten, feiten en waarheden.
      En dat atheïsme een geloof is....ik zou een topic starten als ik jou was. Of je legt het hier uit.

    8. #38
      Normal Weather plz/thnx mrz's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Locatie
      Leiden
      Berichten
      11.431
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      48995

      Standaard Re: 'Gelovigen houden zichzelf voor de gek'

      Ach... ik ben zelf eentje van de hypocrietenkerkgenootschap...

      Dus tjsa.

      Maar ik bedoel als je niet in god gelooft dan heb je of a) een hekel aan god en hebt niet door dat je dus stiekum wel in hem gelooft maar in negatieve zin... of b) je geloofd in de duivel of c) je gelooft in jezelf of d) je gelooft niet in jezelf maar weigert zelfmoord te plegen.

      Om het niet al te ellendig verhaal te maken zeg ik dan maar dat een atheist in zichzelf moet geloven... Ik bedoel wat maakt het uit welke naam je eraan geeft?

      Ik hoop dat zionisten niet atheisten zijn (geloven dat ze de boeman moesten uithangen...) maar daar zeg ik maar beter niks over... Ik geef ze kans mensen van hun inherente goedheid te overtuigen.....

      Atheisme is zeg maar het gedoogbeleid onder de geloven... Typisch nederlandse uitvinding.. pappen en nathouden ipv ergens voor staan.
      Yes, you can eat less meat (And Let Rainforests Exist And Thrive) and FISH (And Keep The Oceans Alive) AND save the world!!! Yes you can!!!!
      http://www.soundcloud.com/hugo32

    9. #39
      Prikker
      Ingeschreven
      Feb 2017
      Berichten
      110
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: 'Gelovigen houden zichzelf voor de gek'

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrz Bekijk Berichten
      Ach... ik ben zelf eentje van de hypocrietenkerkgenootschap...

      Dus tjsa.

      Maar ik bedoel als je niet in god gelooft dan heb je of a) een hekel aan god en hebt niet door dat je dus stiekum wel in hem gelooft maar in negatieve zin... of b) je geloofd in de duivel of c) je gelooft in jezelf of d) je gelooft niet in jezelf maar weigert zelfmoord te plegen.

      Om het niet al te ellendig verhaal te maken zeg ik dan maar dat een atheist in zichzelf moet geloven... Ik bedoel wat maakt het uit welke naam je eraan geeft?

      Ik hoop dat zionisten niet atheisten zijn (geloven dat ze de boeman moesten uithangen...) maar daar zeg ik maar beter niks over... Ik geef ze kans mensen van hun inherente goedheid te overtuigen.....

      Atheisme is zeg maar het gedoogbeleid onder de geloven... Typisch nederlandse uitvinding.. pappen en nathouden ipv ergens voor staan.
      Atheïsme is het niet geloven in het bestaan van goden. Meer valt er over dit begrip niet te zeggen. Hoe kan een atheïst een hekel aan god/duivel hebben als ze niet geloven in het bestaan van deze entiteiten? De rest van je betoog is onzin en reageer ik liever niet op.

    10. #40
      Normal Weather plz/thnx mrz's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Locatie
      Leiden
      Berichten
      11.431
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      48995

      Standaard Re: 'Gelovigen houden zichzelf voor de gek'

      Ik zeg alleen als je nergens in gelooft ik hoop dat je ten minste in jezelf gelooft...

      Is all....

      Ik heb geen erfenis van kerk die probeert te overtuigen waardoor ik denk dat ik atheist moet zijn ofzo .
      Yes, you can eat less meat (And Let Rainforests Exist And Thrive) and FISH (And Keep The Oceans Alive) AND save the world!!! Yes you can!!!!
      http://www.soundcloud.com/hugo32

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •