'Gelovigen houden zichzelf voor de gek' - Pagina 6
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 6/6 EersteEerste ... 56
    Resultaten 51 tot 60 van de 60

    Onderwerp: 'Gelovigen houden zichzelf voor de gek'

    1. #51
      Reour van weg
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Locatie
      Everywhere
      Leeftijd
      65
      Berichten
      1.732
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      65862

      Standaard Re: 'Gelovigen houden zichzelf voor de gek'

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door magere hein Bekijk Berichten
      En dat zegt mijn zwaar gereformeerde buurman nou ook altijd. Die twijfelt NOOIT. Is HEEL zeker van zijn zaak en WEET dat ik (EN JIJ!!!) verloren bent. Hij WEET dit 100% zeker. Net zo zeker en stellig als jij bent.

      Ik heb dan maar 1 vraag: Hoe kan dat?
      Nee, ik heb 2 vragen!

      Hoe gaan we bepalen wie er gelijk heeft? Met welke methode? Geloof/faith??
      Discuzeur nooit met zwaar gelovigen, die is altijd on onuitzichtbaar en leid nooit tot een bevredigend resultaat.

      Politiek en Geloof zijn de twee punten, discussie leid altijd tot condomologie ( veel lullen maar nooit tot een vruchtbaar gesprek komen)
      Ik doe jouw geen kwaad, doe dan mij ook geen kwaad, laat mij leven zoals ik wil leven, dwing mij niet jouw levenstijl aan tenemen. Ik maak mijn keuze zelf en laat me niet dwingen door wat voor geloofsboek ook. Misschien wel beinvloeden.


    2. #52
      Draaksteker H.P.Pas's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2005
      Locatie
      Turicum
      Berichten
      15.457
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      723396

      Standaard Re: 'Gelovigen houden zichzelf voor de gek'

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevieK Bekijk Berichten

      Politiek en Geloof zijn de twee punten, discussie leid altijd tot condomologie ( veel lullen maar nooit tot een vruchtbaar gesprek komen)

      Je plaatst hier een nuttige erectie. (Rechtzetten van slap gelul).
      Waarvoor mijn dank.
      Overtuigingen zijn gevaarlijker vijanden der waarheid dan leugens.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    3. #53
      Prikker
      Ingeschreven
      Feb 2017
      Berichten
      110
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: 'Gelovigen houden zichzelf voor de gek'

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevieK Bekijk Berichten
      Discuzeur nooit met zwaar gelovigen, die is altijd on onuitzichtbaar en leid nooit tot een bevredigend resultaat.

      Politiek en Geloof zijn de twee punten, discussie leid altijd tot condomologie ( veel lullen maar nooit tot een vruchtbaar gesprek komen)
      En dat is verdomd jammer! Als beide partijen nou eens open staan voor rede, terechte kritiek, logica en gezond verstand dan zou de wereld er wat mij betreft stukken beter (en vreedzamer) uitzien. Maar een wereld zonder boekreligies is wat mij betreft al een superieure wereld t.o.v. zoals ze nu is verdeeld.
      De volgende stap is dan moraal en ethiek verder uitwerken zodat we deze aardkloot eerlijk weten te verdelen en elkaar te helpen. Maar goed, dat zou misschien iets minder asfalt in Nederland betekenen en laat Nederland nu juist voor meer hebben gekozen...

    4. #54
      Very Important Prikker Wizdom's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      Krotterdam
      Berichten
      12.280
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766646

      Standaard Re: 'Gelovigen houden zichzelf voor de gek'

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door magere hein Bekijk Berichten
      En dat zegt mijn zwaar gereformeerde buurman nou ook altijd. Die twijfelt NOOIT. Is HEEL zeker van zijn zaak en WEET dat ik (EN JIJ!!!) verloren bent. Hij WEET dit 100% zeker. Net zo zeker en stellig als jij bent.

      Ik heb dan maar 1 vraag: Hoe kan dat?
      Nee, ik heb 2 vragen!

      Hoe gaan we bepalen wie er gelijk heeft? Met welke methode? Geloof/faith??
      Jouw gereformeerde buurman zal na een diepgaande​ kennismaking​ aan zijn gereformeerde verhaal gaan twijfelen nadat hij de boodschap heeft begrepen. Dat is omdat jodendom, christendom en islam van oorsprong dezelfde bron hebben. Goddelijke openbaring. Mensen hebben bij jodendom en christendom veel leugens verzonnen.
      al-Qur'an 3:160 If Allah helps you, none can overcome you: If He forsakes you, who is there, after that, that can help you? in Allah, then, Let believers put their trust.

    5. #55
      Very Important Prikker Wizdom's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      Krotterdam
      Berichten
      12.280
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766646

      Standaard Re: 'Gelovigen houden zichzelf voor de gek'

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door magere hein Bekijk Berichten
      En dat is verdomd jammer! Als beide partijen nou eens open staan voor rede, terechte kritiek, logica en gezond verstand dan zou de wereld er wat mij betreft stukken beter (en vreedzamer) uitzien. Maar een wereld zonder boekreligies is wat mij betreft al een superieure wereld t.o.v. zoals ze nu is verdeeld.
      De volgende stap is dan moraal en ethiek verder uitwerken zodat we deze aardkloot eerlijk weten te verdelen en elkaar te helpen. Maar goed, dat zou misschien iets minder asfalt in Nederland betekenen en laat Nederland nu juist voor meer hebben gekozen...
      Dat is wat onze Schepper wil bereiken door alle mensen met zijn boodschap te verbinden en een samenleving vorm te geven op basis van zijn regels en niet op basis van regels van 1 van de partijen. Onze Schepper heeft dit universum geschapen en hij is de enige legitieme autoriteit die de regels mag bepalen.
      al-Qur'an 3:160 If Allah helps you, none can overcome you: If He forsakes you, who is there, after that, that can help you? in Allah, then, Let believers put their trust.

    6. #56
      Prikker
      Ingeschreven
      Feb 2017
      Berichten
      110
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: 'Gelovigen houden zichzelf voor de gek'

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wizdom Bekijk Berichten
      Dat is wat onze Schepper wil bereiken door alle mensen met zijn boodschap te verbinden en een samenleving vorm te geven op basis van zijn regels en niet op basis van regels van 1 van de partijen. Onze Schepper heeft dit universum geschapen en hij is de enige legitieme autoriteit die de regels mag bepalen.
      Is onze Schepper niet bij machte om dit duidelijk te maken? Ben jij Zijn boodschapper?

    7. #57
      Would B Prikker
      Ingeschreven
      Sep 2016
      Berichten
      10
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: 'Gelovigen houden zichzelf voor de gek'

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door magere hein Bekijk Berichten
      een kind heeft geen rechten? Uit welke tijd kom jij? Zou het wenselijk zijn als ik mijn genomen(!) kind leer dat communisme (en alleen communisme) een verstandige manier van leven is?
      Wat vind je van kinderen in america die met borden : "i hate fags" rondlopen? Ze zijn minderjarig en die ouders hebben het recht ze op deze wijze op te voeden. Begrip, medemenselijkheid en vreedzaam samenleven begint al direct bij de opvoeding.
      beter lezen wat ik schrijf.....

    8. #58
      Prikker
      Ingeschreven
      Feb 2017
      Berichten
      110
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: 'Gelovigen houden zichzelf voor de gek'

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shamsi Bekijk Berichten
      beter lezen wat ik schrijf.....
      Nee hoor. Je beweert mij veel te veel zonder het te onderbouwen.

    9. #59
      Multi-pluralist Bofko's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Tilburg
      Berichten
      14.459
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      202850

      Standaard Re: 'Gelovigen houden zichzelf voor de gek'

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shamsi Bekijk Berichten
      Tijdens het bidden, word de Quran gereciteerd, en dat 5 keer per dag, 356 dagen per jaar, een hele mensenleven lang. Met deze gegevens, snap ik niet hoe jij tot die conclusie komt.
      Het wordt gelezen als een verplichtende,dreunende mantra en niet als rationele tekst.

      Verdiep je eens in psychologie, religieuze gek... en weet wat perceptie en hersenspoeling kunnen veroorzaken.
      Laatst gewijzigd door Bofko; 13-04-17 om 03:06.
      Er zijn 2 soorten mensen in deze wereld: degenen die willen weten en degenen die willen geloven.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    10. #60
      Multi-pluralist Bofko's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Tilburg
      Berichten
      14.459
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      202850

      Standaard Re: 'Gelovigen houden zichzelf voor de gek'

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wizdom Bekijk Berichten
      Wie houdt nou wie voor de gek?
      Ik zou wel eens met jou een biertje willen drinken.
      Er zijn 2 soorten mensen in deze wereld: degenen die willen weten en degenen die willen geloven.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •