Nieuwe intra-Europese oorlog (UK - Spain) over Gibraltar in de maak - Pagina 6
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 6/9 EersteEerste ... 567 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 51 tot 60 van de 88

    Onderwerp: Nieuwe intra-Europese oorlog (UK - Spain) over Gibraltar in de maak

    1. #51
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Nieuwe intra-Europese oorlog (UK - Spain) over Gibraltar in de maak

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.P.Pas Bekijk Berichten
      Die begrijp ik niet. Jij ziet één oorzaak, zij zien er meerdere en daarom zijn zij simplistisch. Dit is bijna Schaaps.
      Voor mij is het veel meer een kwestie van een stelletje zwakke van frustratie totaal dol gedraaide geesten zonder enig toekomperspectief op een normaal leven, dan van werkelijk serieuze religieuze grondslagen. Bovendien valt niets van de idioterie van IS met de koran te legitimeren.
      Stellen dat de islam een rol speelt is sowieso onzin. Welke islam dan? Bij IS gaat het om een totaal verknipte en misdadige nergens opslaande interpretatie van de islam.
      En mogelijk zijn er heel veel van die gasten die naar IS afreizen van zichzelf ook al heel misdadig, maar ook dat is zwaar gestoord.

      Niemand maakt mij wijs dat het andersom is, en dat iemand die in staat is om rationeel te denken in die onzin van IS trapt.

      Je moet eens zien wat er hier al decennia af regelmatig op en rond de voetbalvelden gebeurt aan volslagen idioot geweld. En ook dat geweld reist met de sporters mee grenzen over.
      In Nederland is er geen een burgemeester die het waagt om een voetbalclub uit de eredivisie niet met subsidie overeind te houdt als die club failliet dreigt te gaan. Die vliegen de dreigbrieven allang rond hun oren voordat daarvan zelfs spraken is.
      En dat gebeurt echt niet door mensen in eenzelfde totaal uitzichtloze situatie als in Tunesië, bijvoorbeeld. Gewoon totaal geschifte figuren.

      Kortom, ook ik zie meerdere oorzaken. Maar voor mij blijft het voorop staan dat het vooral gaat om zwaar gefrustreerde en geestelijk dolgedraaide figuren en regelrechte criminelen die nergens voor terugdeinzen. What's new? Het is al zo oud als de mensheid.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    2. #52
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Nieuwe intra-Europese oorlog (UK - Spain) over Gibraltar in de maak

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Voor mij is het veel meer een kwestie van een stelletje zwakke van frustratie totaal dol gedraaide geesten zonder enig toekomperspectief op een normaal leven, dan van werkelijk serieuze religieuze grondslagen. Bovendien valt niets van de idioterie van IS met de koran te legitimeren.
      Stellen dat de islam een rol speelt is sowieso onzin. Welke islam dan? Bij IS gaat het om een totaal verknipte en misdadige nergens opslaande interpretatie van de islam.
      En mogelijk zijn er heel veel van die gasten die naar IS afreizen van zichzelf ook al heel misdadig, maar ook dat is zwaar gestoord.

      Niemand maakt mij wijs dat het andersom is, en dat iemand die in staat is om rationeel te denken in die onzin van IS trapt.

      Je moet eens zien wat er hier al decennia af regelmatig op en rond de voetbalvelden gebeurt aan volslagen idioot geweld. En ook dat geweld reist met de sporters mee grenzen over.
      In Nederland is er geen een burgemeester die het waagt om een voetbalclub uit de eredivisie niet met subsidie overeind te houdt als die club failliet dreigt te gaan. Die vliegen de dreigbrieven allang rond hun oren voordat daarvan zelfs spraken is.
      En dat gebeurt echt niet door mensen in eenzelfde totaal uitzichtloze situatie als in Tunesië, bijvoorbeeld. Gewoon totaal geschifte figuren.

      Kortom, ook ik zie meerdere oorzaken. Maar voor mij blijft het voorop staan dat het vooral gaat om zwaar gefrustreerde en geestelijk dolgedraaide figuren en regelrechte criminelen die nergens voor terugdeinzen. What's new? Het is al zo oud als de mensheid.
      Wat niet in jouw straatje past doe je gewoon weg als gefrustreerden, dolgedraaide geesten.
      Dit keer geen tokkies, die bewaar je voor rechtse stemmers.

      Je hebt een beetje een houding van 'vingers in de oren en hard lalalalala roepen.

      De manier waarop het geweld gebruikt wordt, straffen die worden uitgedeeld, de uitingen. En jij maar roepen dat de islam er niets mee te maken heeft. Zij vinden echt van wel hoor. Zij zijn (ook) moslims en dus neem ik dat serieus. Eenzijdige kijk dat wel maar daar ga ik niet over.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    3. #53
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Nieuwe intra-Europese oorlog (UK - Spain) over Gibraltar in de maak

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Wat niet in jouw straatje past doe je gewoon weg als gefrustreerden, dolgedraaide geesten.
      Dit keer geen tokkies, die bewaar je voor rechtse stemmers.

      Je hebt een beetje een houding van 'vingers in de oren en hard lalalalala roepen.

      De manier waarop het geweld gebruikt wordt, straffen die worden uitgedeeld, de uitingen. En jij maar roepen dat de islam er niets mee te maken heeft. Zij vinden echt van wel hoor. Zij zijn (ook) moslims en dus neem ik dat serieus.

      Eenzijdige kijk dat wel maar daar ga ik niet over.
      Die laatste kunnen ook heel gefrustreerd en dolgedraaid zijn. Soms beginnen ze dan heel luidruchtig te roepen dat er een piemel in moet.

      Dat doen ze bij carnaval. Te beginnen met: Mien waar is mijn feestneus........

      Het kan er inderdaad heel primitief naar toe gaan, dat wel. Maar voor mij zijn het dan ook volslagen geschifte criminelen.

      Maar over je eigen kijk wel.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    4. #54
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Nieuwe intra-Europese oorlog (UK - Spain) over Gibraltar in de maak

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Bovendien valt niets van de idioterie van IS met de koran te legitimeren.
      Stellen dat de islam een rol speelt is sowieso onzin. Welke islam dan? Bij IS gaat het om een totaal verknipte en misdadige nergens opslaande interpretatie van de islam.
      Er zijn dus volgens jou meer verschillen dan overeenkomsten tussen bijvoorbeeld enerzijds de Islamitische Staat en anderzijds het Wahabisme/Salafisme?
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    5. #55
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Nieuwe intra-Europese oorlog (UK - Spain) over Gibraltar in de maak

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Maar over je eigen kijk wel.
      Als je het goed begrepen hebt blijf ik nogal op twee gedachten hinken. Ik hoef gebeurtenissen niet zo nodig in mijn vastomlijnde wereldbeeld te persen. Mijn kijk is onderhevig aan verandering omdat ik wel de feiten durf te aanschouwen.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    6. #56
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Nieuwe intra-Europese oorlog (UK - Spain) over Gibraltar in de maak

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Er zijn dus volgens jou meer verschillen dan overeenkomsten tussen bijvoorbeeld enerzijds de Islamitische Staat en anderzijds het Wahabisme/Salafisme?
      Zijn ook allemaal idioten.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    7. #57
      gelukszoeker nacht's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2016
      Berichten
      718
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      11

      Standaard Re: Nieuwe intra-Europese oorlog (UK - Spain) over Gibraltar in de maak

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Voor mij is het veel meer een kwestie van een stelletje zwakke van frustratie totaal dol gedraaide geesten zonder enig toekomperspectief op een normaal leven, dan van werkelijk serieuze religieuze grondslagen.
      ja die zitten er ook tussen. ik denk dat je by isis tal van mensen tegenkomt met verschillende achtergronden. het is een bonte verzameling aan vechtersvolk.

      het beeld wat jij voor ogen hebt zyn denk ik de mensen die het vuile en simpele werk opknappen en daardoor wat sneller opvallen in de media. het voetvolk zie je eerder dan de figuren die achter de schermen de boel regelen.

      het moet veel organisatietalent en discipline vergen om als militante club jarenlang te vechten tegen de grootste, rijkste en gevaarlijkste krijgsmachten ter wereld. losers en gekken kunnen dat niet. anders doet de isis top niet wat ze al een paar jaar doen: vechten tegen de halve wereld en het hoofd boven water houden.

      Stellen dat de islam een rol speelt is sowieso onzin. Welke islam dan? Bij IS gaat het om een totaal verknipte en misdadige nergens opslaande interpretatie van de islam.
      selafisme is hun islam. hun gedrag en beleid baseren ze op de koran en soenna en op de daden en uitspraken vd eerste 4 rechtgeleide warlords eh ik bedoel khaliefen. die gasten van de isis top leven 24/7 met islam. van hoe ze moeten schijten tot hoe ze slaven moeten houden. ze zyn zeer religieus. niet allemaal maar wel veel en die zitten tot in de hoogste posities binnen isis. ze zijn fanatiek in hun geloof en bepalen het beleid.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    8. #58
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Nieuwe intra-Europese oorlog (UK - Spain) over Gibraltar in de maak

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nacht Bekijk Berichten
      selafisme is hun islam.
      En is net zo verknipt als als het denkbeeld dat dictatuur hetzelfde als democratie is.

      Totaal geschifte criminelen.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    9. #59
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Nieuwe intra-Europese oorlog (UK - Spain) over Gibraltar in de maak

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      En is net zo verknipt als als het denkbeeld dat dictatuur hetzelfde als democratie is.

      Totaal geschifte criminelen.
      Geschift, geschift, geschift.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    10. #60
      gelukszoeker nacht's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2016
      Berichten
      718
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      11

      Standaard Re: Nieuwe intra-Europese oorlog (UK - Spain) over Gibraltar in de maak

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten

      Totaal geschifte criminelen.
      ja inderdaad.

      de isis stak een piloot in de fik...de vierde khalief ali stak homoseksuelen in de fik. de isis verkracht slavinnen...in sharia staan de voorwaarden om slavinnen te verkrachten. de isis doodt afvalligen...in sharia staan de voorwaarden om afvalligen te doden. die gasten van isis baseren zich op islam. ze leven islamitische regels na die nog steeds bestaan in sharia.
      islam is meer dan vasten of bidden. het heeft ook een morbide kant met regels en wetten die in onze optiek totaal geschift zyn. ook dat is islam.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •