Ja-kamp van Erdogan wint nipt: Turkije krijgt presidentieel systeem - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/6 EersteEerste 123 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 51

    Onderwerp: Ja-kamp van Erdogan wint nipt: Turkije krijgt presidentieel systeem

    1. #11
      Multi-pluralist Bofko's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Tilburg
      Berichten
      14.459
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      202850

      Standaard Re: Ja-kamp van Erdogan wint nipt: Turkije krijgt presidentieel systeem

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tr_imparator Bekijk Berichten
      Wat mij het meest opvalt is de berichtgeving of beter gezegd de contrast in berichtgeving van verschillende media (TR vs NL/EU).
      Allicht Imp. Turkse kritische media moeten vrezen voor hun vrijheid/rechten/leven.Zie jij dat niet? Je ziet toch wat er gezuiverd is in TK.De Turkse rechtststaat is inmiddels dusdanig ondermijnd dat een beschuldiging (en niet eens een bewijs) voldoende is om mensen te vervolgen.


      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tr_imparator Bekijk Berichten
      Er wordt steeds gesproken over verdeeldheid, terwijl daar amper sprake van is (51% kiest voor 1 partij). In dat opzicht is Nederland veel meer verdeeld, om maar helemaal niet over Belgie te praten. Turken kunnen dan misschien in de ogen van de EU verdeeld lijken, maar tegenover het buitenland is daar totaal geen sprake van en is Turkije een van de landen die het meeste eenheid laat zien. Deze verdeel en heerspolitiek is een oorlog tegen Turkije begonnen.
      51% met corruptie-, intimidatie- en fraude- praktijken is eigenlijk heeeeeel slecht. Turkije is tot op het bot verdeeld. Heb jij ooit een regering gezien die zo partijdig is in een referendum ? Bij een integer referendum is de regering neutraal.....

      Wat is eigenlijk 'eenheid laten zien' ? Uiterlijk vertoon? Verdiep je een in de term 'nationalisme'.


      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tr_imparator Bekijk Berichten
      Een tweede is dat EU en ''mensenrechten organisaties'' de rol van de oppositie heeft overgenomen. Dat zagen we ook in de Koude oorlog. Vaak is het niet meer dan retoriek waarachter heel verschillende belangen schuilgaan. Als we het hebben over de rechten van de mens dan is een universeel recht het omarmen van vreemdelingen (asielzoekers). En welk land doet dat nou het beste in de praktijk. Mensenrechten voor Nederland betekent homo's beschermen, maar asielzoekers laten stikken.
      10-tallen miljoenen vreemdelingen willen naar Europa. Maar er is geen oneindig absorptie-vermogen.Ben eens reeel man.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tr_imparator Bekijk Berichten
      Verder wil ik op het volgende wijzen: Als dissidenten wordt toegestaan om voor buitenlandse televisiecamera's over onderdrukking te praten, wordt daarmee niet alleen aangetoond dat er repressie bestaat, maar tevens dat de omvang van die repressie kennelijk meevalt. M.a.w. het valt heel erg mee met de onderdrukking in Turkije. Turkije is een prima land en Erdogan doet het goed.
      Erdogan heeft een redelijk goede CV. Erdogan is een pragmaticus. Maar wat gebeurt er als hij veel meer macht krijgt? En misschien nog erger... wat gebeurt er als zijn opvolger (Erdogan heeft niet het eeuwige leven) diezelfde macht krijgt?

      Je moet het systeem op orde hebben.... de trias politica... de scheiding der machten. Want macht corrumpeert. Dus je moet zeker geen individu teveel macht geven.

      'Macht corrumpeert' is geen spreekwoord maar een sociologische wet . ECHT, Imp!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tr_imparator Bekijk Berichten
      Er is behoefte aan (politieke) stabiliteit en herstel van het staatsapparaat. Europa moet zich hier niet mee bemoeien.
      Dat zeggen Noord Korea en Iran ook.

      Mijn vraag aan TR-Imparator is : Wil jij dat Turkije een moderne democratie is of wil jij dat Turkije zijn Ottomaanse ambities waar maakt?
      Laatst gewijzigd door Bofko; 18-04-17 om 21:44.
      Er zijn 2 soorten mensen in deze wereld: degenen die willen weten en degenen die willen geloven.

    2. #12
      Multi-pluralist Bofko's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Tilburg
      Berichten
      14.459
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      202850

      Standaard Re: Ja-kamp van Erdogan wint nipt: Turkije krijgt presidentieel systeem

      Het probleem met sympathieke NL-turken als TR_imp is hun naïviteit

      En misschien wel ook hun verwendheid en onwetendheid omtrent vrijheid.
      Er zijn 2 soorten mensen in deze wereld: degenen die willen weten en degenen die willen geloven.

    3. #13
      Magnificent tr_imparator's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2005
      Locatie
      Star's Rest
      Berichten
      11.336
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2824

      Standaard Re: Ja-kamp van Erdogan wint nipt: Turkije krijgt presidentieel systeem

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bofko Bekijk Berichten
      Allicht Imp. Turkse kritische media moeten vrezen voor hun vrijheid/rechten/leven.Zie jij dat niet? Je ziet toch wat er gezuiverd is in TK.De Turkse rechtststaat is inmiddels dusdanig ondermijnd dat een beschuldiging (en niet eens een bewijs) voldoende is om mensen te vervolgen.
      Niet elk land is hetzelfde. Er zijn té veel invloeden in Turkije die in een soort honger hebben naar macht. Het lukt maar niet om de macht te concentreren en normaal te regeren. Iedereen in Turkije leeft op dit moment in een soort trauma, na de mislukte coup. Kan jij voorspellen wat er zou gebeuren als die coup was gelukt. Er is een poging geweest om Erdogan te doden, mensen zijn met helikopters beschoten (er zijn 250!!! doden gevallen en 2000 mensen hebben hun armen en benen verloren!!). Het parlement is gebombardeerd. Sorry, maar je onderschat echt wat de impact is van zo een coup, met in het achterhoofd de eerdere economische recessies vanwege de eerdere coups. Weetje Europa en jij ook hebben totaal geen besef wat voor Trauma de bevolking heeft opgelopen. En zit jij nu te lullen over 50.000 mensen die onjuist worden berecht. Iedereen die maar een beetje schuldig is aan de dood van deze mensen mogen van mij naar de hel.


      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bofko Bekijk Berichten
      51% met corruptie-, intimidatie- en fraude- praktijken is eigenlijk heeeeeel slecht. Turkije is tot op het bot verdeeld. Heb jij ooit een regering gezien die zo partijdig is in een referendum ? Bij een integer referendum is de regering neutraal.....

      Wat is eigenlijk 'eenheid laten zien' ? Uiterlijk vertoon? Verdiep je een in de term 'nationalisme'.
      51% is in mijn ogen dat er voldoende draagvlak is om een ander systeem in te voeren. Het zou heel goed kunnen zijn dat deze grondwet zich heel goed gaat uitpakken. We wachten het af en zullen wel zien hoe het gaat lopen. In denk niet dat in Turkije een dictatuur mogelijk is eigenlijk. Daar is nooit draagvlak voor geweest; dat zal nu ook niet lukken. Een referendum over de invoer van de doodstraf, dat gaat er echt niet doorheen. Hier wordt zo veel op gehamerd omdat dit een breekpunt met de EU kan betekenen. De regering maar ook de Turkse bevolking is Europa eigenlijk helemaal zat met hun hypocriete houding en schijnvertoon wat rechten van de mense betekent.

      Ik ben het wel met die gast van de Europese unie eens dat er consensus moet worden gezocht met de oppositie (vanwege de uitslag, die is eigenlijk fifty fifty). Wellicht kunnen sommige wetsartikelen wel anders of geschrapt worden.



      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bofko Bekijk Berichten
      10-tallen miljoenen vreemdelingen willen naar Europa. Maar er is geen oneindig absorptie-vermogen.Ben eens reeel man.
      Onzin argument, het gaat hier om een paar miljoen mensen. Een bevolking van 700 miljoen (dat is de EU) zou dat makkelijk kunnen absorberen. Als alleen al Turkije 3 miljoen mensen kan opnemen.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bofko Bekijk Berichten
      Erdogan heeft een redelijk goede CV. Erdogan is een pragmaticus. Maar wat gebeurt er als hij veel meer macht krijgt? En misschien nog erger... wat gebeurt er als zijn opvolger (Erdogan heeft niet het eeuwige leven) diezelfde macht krijgt?

      Je moet het systeem op orde hebben.... de trias politica... de scheiding der machten. Want macht corrumpeert. Dus je moet zeker geen individu teveel macht geven.

      'Macht corrumpeert' is geen spreekwoord maar een sociologische wet . ECHT, Imp!

      Dat zeggen Noord Korea en Iran ook.
      Ik heb alle veranderde wetsartikelen bestudeerd. Ik ben niet echt onder de indruk moet zeggen. We moeten in de praktijk zien hoe dit gaat uitpakken. En wie zien wel straks, als het niet gaat werken, dan moet dat weer veranderd worden. Turkije is inmiddels een land die alle soorten crisis heeft meegemaakt. We gaan op empirische wijze uitvinden wat het beste is voor de Turkse volk.



      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bofko Bekijk Berichten
      Mijn vraag aan TR-Imparator is : Wil jij dat Turkije een moderne democratie is of wil jij dat Turkije zijn Ottomaanse ambities waar maakt?
      Ik wil een welvarend Turkije die niet meer afhankelijk is van buitenlandse mogendheden.

    4. #14
      Magnificent tr_imparator's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2005
      Locatie
      Star's Rest
      Berichten
      11.336
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2824

      Standaard Re: Ja-kamp van Erdogan wint nipt: Turkije krijgt presidentieel systeem

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bofko Bekijk Berichten
      Het probleem met sympathieke NL-turken als TR_imp is hun naïviteit

      En misschien wel ook hun verwendheid en onwetendheid omtrent vrijheid.
      Ter info: ik heb niet gestemd. Omdat ik van mening ben dat de Turken in Turkije maar zelf moeten bepalen wat zij willen. Ik hecht veel waarde aan autonomie. Ik leef ten slotte in Nederland en heb mijn bestaan hier opgebouwd. Ik voel mij vrij in Nederland en ook in Turkije, en ben zeker niet onwetend.

      Het interesseert mij wel enorm.

    5. #15
      Multi-pluralist Bofko's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Tilburg
      Berichten
      14.459
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      202850

      Standaard Re: Ja-kamp van Erdogan wint nipt: Turkije krijgt presidentieel systeem

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tr_imparator Bekijk Berichten
      Ter info: ik heb niet gestemd. Omdat ik van mening ben dat de Turken in Turkije maar zelf moeten bepalen wat zij willen. Ik hecht veel waarde aan autonomie. Ik leef ten slotte in Nederland en heb mijn bestaan hier opgebouwd. Ik voel mij vrij in Nederland en ook in Turkije, en ben zeker niet onwetend.
      In NL ben je vrij , in TK word je tegenwoordig onderzocht....
      Er zijn 2 soorten mensen in deze wereld: degenen die willen weten en degenen die willen geloven.

    6. #16
      Multi-pluralist Bofko's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Tilburg
      Berichten
      14.459
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      202850

      Standaard Re: Ja-kamp van Erdogan wint nipt: Turkije krijgt presidentieel systeem

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tr_imparator Bekijk Berichten
      Ter info: ik heb niet gestemd. Omdat ik van mening ben dat de Turken in Turkije maar zelf moeten bepalen wat zij willen. Ik hecht veel waarde aan autonomie. Ik leef ten slotte in Nederland en heb mijn bestaan hier opgebouwd. Ik voel mij vrij in Nederland en ook in Turkije, en ben zeker niet onwetend.

      Het interesseert mij wel enorm.
      Make a choice.

      Kies voor wereld 2.o en niet voor wereld 1.0
      Er zijn 2 soorten mensen in deze wereld: degenen die willen weten en degenen die willen geloven.

    7. #17
      Magnificent tr_imparator's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2005
      Locatie
      Star's Rest
      Berichten
      11.336
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2824

      Standaard Re: Ja-kamp van Erdogan wint nipt: Turkije krijgt presidentieel systeem

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bofko Bekijk Berichten
      In NL ben je vrij , in TK word je tegenwoordig onderzocht....
      Dit geldt voor 0.001% van de mensen.

    8. #18
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Ja-kamp van Erdogan wint nipt: Turkije krijgt presidentieel systeem

      Democratie afschaffen met als argument dat er 'andere krachten' hunkeren naar macht. Dat lijkt op een goedkoop argument.

      Politici maken de verschillen alleen maar groter. Zie de verkiezingsposters. Een stem tegen Erdogan werd doodleuk uitgelegd als een stem voor terrorisme. De ander afspiegelen als slecht of sterker nog als gevaar voor het land. Dat vraagt om moeilijkheden.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    9. #19
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2003
      Berichten
      5.004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      248330

      Standaard Re: Ja-kamp van Erdogan wint nipt: Turkije krijgt presidentieel systeem

      Erdogan is levensgevaarlijk. Hij zet zijn vrienden in de politiek. Vroeger was hij voetballer bij tresport. Hij was ook heel erg goed in zijn spreektaal. Hij is zeer goed in het manipuleren. Zijn plaats als president heeft hij mede te danken aan zijn politieke voorgangers in politieke islam.
      Zoals Gul die hij beschuldigt van die coup dan is het wel zijn coup om iedereen te gaan zuiveren wat ooit ook Attah Turk dus deed. Zich ontdoen van politieke islam. Erdogan is politieke islam. Hij wil Attah Turk overtroeven wat hij ooit fout heeft gedaan.
      Nota bene hebben deze leiders zowaar Attah Turk en Erdogan zich bezig gehouden met het kleineren en misbruiken van het Koerdische volk.
      In het Ottomaanse rijk waren de Koerden nog hun broeders.
      In het nieuwe tijdperk in het seculiere systeem werden de Koerden gelijk al onderdrukt,zowaar Erdogan het Koerdische volk misleidt heeft in die orde van die PKK.(oorspronkelijke beweging 1978 vanuit Marxistisch-Leninistische structuur.
      Men vergelijkt deze PKK met al die andere Turkse strijders en inwoners van Turkije als terroristen...

      Eerst die vriendschappen weer aanhalen zoals ook met het Armeense volk heeft geen zoden aan die dijk gezet.
      Het heeft alleen zijn basis in retoriek versterkt. In zijn keuze plan om die president te gaan worden en nu vooral alleen te gaan heersen en als zijn politieke rivalen uit te gaan schakelen.

      Dit is hem goed gelukt met het gepeupel die denkt dat hij die ware moslim moet zijn, die ware leider die opkomt voor het leiden van het arme volk in vooral Oost-Anatolie!!

      Al die oorden waar Hij de meeste stemmen heeft gekregen lagen in die oorden van die politieke islam.

      Stemmen in Instanboel, waar hij ooit burgemeester is geweest hebben hem totaal geen meer stemmen opgeleverd.

      In die tijden was hij al die gene die huizen ging neerzetten met vriendjes politiek en ook nog gaat prediken voor die gouden islam te zijn.
      Geen rente,geld geven aan wezen en weduwen,geld geven voor studie beurzen, en noem maar op.
      Het volk winnen en terwijl hij corrupt is.
      Zijn vrienden banen geeft in zijn eigen politieke systeem.
      Ik zie Kuzu al lonken naar die nieuwe baan bij die dictator.
      Omdat die Kuzu dus denkt dat Erdogan de nieuwe verlosser schijnt te zijn.
      En Nederland in die problemen brengt dat niemand van die Turkse stemmers nog een goed woordje over heeft voor Nederland en haar beleid.
      Erdogan is tegen het westen en wil zijn streven gaan zetten in die politieke islam zoals Al Arabi,Al Bhanna,Taymiyyah,
      Niemand weet iets van moslim achtergronden af en men heeft die politieke islam al dertig jaar binnen onze grens weten te houden.
      Zie hier al die gebouwde moskeeen.
      En het addergebroed gaat gewoon weg door. Misleidende woorden zoals discriminatie en uitsluiting zijn hier aan de orde van de dag.
      Terwijl die Turken ons haten en verafschuwen omdat Allah hun vertegenwoordigt en niet de Nederlandse staat.
      Omdat Erdogan zijn politieke islam vertegenwoordigt in het streven naar die ware islam.
      Wij zijn van god los. Hoe kun je je eigen kinderen opvoedden in dit westen.
      En dit zie je aan die jonge mannen die demonstreren et die Turkse vlag in hun vaandel. Hun vader,dat is hun vader,die Erdogan.
      Verder weten ze gewoon weg niks.
      Maar het aller ergste is dat onze politiek ook niks weet of wil weten. Omdat ze dan bang zijn in die hoek te verdwijnen aan Wilders.

      Allemaal boter op hun kop.

      En Erdogan lacht in zijn vuistje. Weer een land binnen voor zijn totalitaire staat zoals Stalin dus ook deed.
      Het leuke van zijn achtergrond is Georgie,daar komen zijn voorouders vandaan, zoals ook Stalin zijn habitat.

      Ik zie die Erdogan ook wel een beetje naar die leider van Roemenie denken. Zo recht schapen man met die vrouw aan zijn linker zijde.
      Maar zie hier en daar ze hebben het volk gewoon misbruikt.
      Als je leider zegt maak drie kinderen en even later maak er maar vijf van is toch te bizar voor woorden.
      Waar is die Denk partij met hun humane antwoorden op respect gebleven.
      Is je vrouw nu je eigen koe voor je eigen politieke islam geworden en terug naar eigen thuis je fornuis in koekjes en baklava.

      Wilders zegt dus eigen volk eerst en Erdogan zegt eigen stam eerst.

      zoek het maar uit.....schijnheilige volksmassa met boter en baklava op hun kop.

    10. #20
      gelukszoeker nacht's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2016
      Berichten
      718
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      11

      Standaard Re: Ja-kamp van Erdogan wint nipt: Turkije krijgt presidentieel systeem

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bofko Bekijk Berichten
      In NL ben je vrij , in TK word je tegenwoordig onderzocht....
      en toch woont mn turkse onderbuurman liever in turkije dan in nederland.
      mischien is turkije minder erg dan je denkt en mischien is nederland minder vrij dan je denkt.

      zo vlak voor de landelijke verkiezingen had ik in ieder geval niet de indruk dat nederland zo vrij is. althans niet voor turkse nederlanders. nederland leek meer op een politiestaat die met de knuppel in de hand burgers dicteert waar ze wel en niet mogen samenscholen.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •