Ja-kamp van Erdogan wint nipt: Turkije krijgt presidentieel systeem - Pagina 4
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 4/6 EersteEerste ... 345 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 31 tot 40 van de 51

    Onderwerp: Ja-kamp van Erdogan wint nipt: Turkije krijgt presidentieel systeem

    1. #31
      gelukszoeker nacht's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2016
      Berichten
      718
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      11

      Standaard Re: Ja-kamp van Erdogan wint nipt: Turkije krijgt presidentieel systeem

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bofko Bekijk Berichten
      Priis je in NL...
      In TK zijn inmiddels duizenden van baan en recht opgepakt
      je gaat voorbij aan waar imperator het over heeft. ik zie je ook niet verder komen dan wat oneliners te posten.
      je bent zo te zien vaak dronken snachts. dat is zonde. je zit onder je niveau te posten. je kan veel beter ook al ben je dat mischien zelf vergeten.

      het is jammer om mensen te zien aftakelen door alcoholgebruik.

    2. #32
      Magnificent tr_imparator's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2005
      Locatie
      Star's Rest
      Berichten
      11.336
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2824

      Standaard Re: Ja-kamp van Erdogan wint nipt: Turkije krijgt presidentieel systeem

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bofko Bekijk Berichten
      Hoe zou je het vinden Imp als we a la Erdogan alle niet-westerlingen hun baan ontnemen en Wilders gaan zitten bewieroken a la Erdogan! Alle niet-westerlingen bijv gaan beschouwen als terroristen...

      Je moet toch wel ontzettend gestoord zijn om dan toch te vertrouwen op westerse juridische uitspraken!
      Als er hier 'Turkse taferelen' zouden zijn, met elke maand een aanslag, dagelijks doden, was Wilders allang aan de macht en wie weet wat men met moslims zouden doen. Als je nu al globaal naar de reacties kijkt van mensen (bijv. Telegraaf), dan zijn moslims allemaal kakkerlakken en zuigen alle subsidie en uitkeringen en moeten ze allemaal oprotten.

      Uit je posts, begrijp ik dat je grootste bezwaar op dit moment het oppakken van Gulen aanhangers zijn in Turkije. Velen die zijn gearresteerd en anderen die zijn ontslagen. Ik ben het met je eens dat zei net als iedereen een individueel en eerlijk rechterlijk proces moeten krijgen.

      Met het oog op de staatsgreep begrijp ik heel goed dat zo een ontslaggolf heeft plaatsgevonden. Als de staatsgreep was gelukt, zou het precies andersom zijn geweest en zouden alle Erdogan-mensen eruit gegooid worden. Dus linksom of rechtsom, dit proces was onvermijdelijk geweest. Ik vind het zeker geen goede ontwikkeling, überhaupt dat een poging tot een staatsgreep mogelijk is. Het is daarom heel belangrijk om de rechtsstaat te versterken.

      Maar het probleem ligt precies hier: 'Wat is recht' op dit moment en hoe moet er om worden gegaan met zulke zaken. Dat is iets waar ik geen antwoord op heb. Het is daarom ook niet gek om vervolgens de grondwet te wijzingen om invloeden van externe partijen te verkleinen. Blijkbaar is daar ook behoefte aan.

      Begrijp mij niet verkeerd. Ik probeer te denken in oplossingen en ik wil niet steeds Turkije veroordelen. Daar hebben we geen behoefte aan. Zo kan je stellen dat het niet rechtvaardig is, maar wat is dan de oplossing? Hoe moet Turkije handelen? Heb je daar antwoorden op? Misschien worden wij allemaal gemanipuleerd: niemand weet het op dit moment, wat goed en slecht is. Er is overal wat voor te zeggen, het is gewoon allemaal onduidelijk.

      Misschien wordt het e.e.a. over 10 jaar duidelijker.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    3. #33
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2003
      Berichten
      5.004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      248330

      Standaard Re: Ja-kamp van Erdogan wint nipt: Turkije krijgt presidentieel systeem

      Het gaat niet over aanslagen maar hoe Erdogan zijn volk manipuleert en bestiert. In vooral corruptie.
      En daar is hij heel erg goed in. Omdat hij een zakenman is. Een doener. Die alles wat zijn pad bedreigd uitschakelt.
      En die doener en die vechter is alles wat telt bij al die jonge mannen hier die ter strijde trekken voor die onverlaat Erdogan.
      En maar op president Rutte zeiken dat hij zei: Rot toch zelf op!!
      Omdat jullie er niet toe doen?
      Omdat jullie in die zielige hoek gaan zitten en denken dat jullie worden achtergesteld?
      Wat een idiote gedachten gang hebben jullie wel niet.

      Nog nooit en nog nooit is Turkse bevolking verdacht gemaakt van andere doelstellingen buiten Nederland om.
      Nee natuurlijk niet. Iedereen had hier in dit land zijn eigen heilige huisjes bewerkstelligt.
      Omdat hier artikel een hoog in het vaandel staat.
      Het allerbelangrijkste artikel 1. Om je eigen te promoten in je eigen geloof en tradities.

      Nou dit is volledig mis gelopen door die lam lul van die Erdogan.
      Met zijn geweldige preken die hij voert op jullie allemaal dat jullie land het aller geweldigste land ter wereld zijn.

      Maar hij heeft allang van te voren voor die coup allerlei prominente mensen uit het recht systeem ontslagen.
      Hij is hier nog steeds mee bezig en geeft zijn oude vriend ook islam geschoeid Fetallah de schuld hiervan.

      Hij geeft iedereen wel die schuld aan zijn falen of het verdonkeremanen aan al die geldstromingen.
      Die hij zelf met zijn eigen kliek heeft veroorzaakt.
      Zaken doen met Iran. Terwijl dit niet mocht.
      Goud gaan omzetten in geldstromingen naar Iran.
      Onderzoek hierover: Al die mensen zijn ontslagen.
      Corruptie van zijn eigen familieleden dus,
      wordt bedekt met die mantel der liefde. Allerlei ontslagen die hier inzake naar doen.
      Erdogan heeft dialoog open gesteld naar de Koerden,vooral PKK.
      Werd hem niet in dank afgenomen maar toch heeft hij addergebroed onder zijn enkels.
      Addergebroed om zaken te gaan doen met de Iraniers,en met die Russen en met al die anderen die hij als een baksteen laat vallen,met zijn zogenaamde toelating tot die Europese Unie.
      Familie recht is in zijn vaandel sterker dan dat hij eens logisch nadenkt.
      Familierecht van al die Turken die hier wonen en denken dat Erdogan zijn beleid doorvoert op al die goddelozen hier in Nederland. Zie daar al die protesten die uitlopen in geweld en geschreeuw en ondemocratische systemen terwijl je zelf die Erdogan aanbid als die luis in die pels die alles wat hij bedacht heeft in moord en brand schreeuwt. Nog vele mensen die laan uit stuurt. Hij wil geen democratie. Hij wil een technocratie! Zijn verdeel en heers. Zoals Stalin dus ook dus deed. Ten eerste lijkt hij op die communist. Ten tweede lijkt hij op die leider op die islam,zoals Ottomaanse rijk! Ten derde is hij een ophitser. Die zijn eigen volk misbruikt van uit die hoek waar vooral de allergrootste van zijn eigen kliek en opvattingen in Europa dus leeft en werkt.
      En als Mark Rutte dus zegt tot dus zelf op. Is dit het allergrootste van die gemene deler?
      Van uit die Turkse hoek die hier staat te schreeuwen en te demonstreren voor die Kaya minister van het familie recht?
      Nou we zien hier dus al dat er iets niet klopt.
      Het familie recht komt binnen wordt niet toegelaten terwijl zij zichzelf nooit heeft gemeld.
      En zichzelf wil gaan melden bij het Europese gerechtshof van de rechten van de mens.
      Al die mensen die Erdogan achter zich heeft,minister van Buitenlandse zaken, verdacht,familiezaken,verdacht,al die anderen binnen die partij heeft hij binnen geloosd als vriendjes politiek.
      En al die anderen die hem en zijn kliek willen beschuldigen van corruptie en allerlei andere zaken worden opgepakt en ontslagen.
      Martelingen mogen niet meer toegestaan worden in Turkije,om in te treden bij Europese Unie.
      Vrouwen en mannen dienen gelijkwaardig te zijn aan elkaar,binnen die toetreding van die EU.

      Maar hij lacht. Hij lacht in zichzelf. Hij doet met iedereen zaken zelfs met d duivel en laat zijn land naar de afgrond dus leiden.
      Dit is Erdogan. Dit is zijn drive! Zijn vechters mentaliteit. Waar jonge mannen in Europa zich zelf aan spiegelen,en die spiegel is des duivels.

    4. #34
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Ja-kamp van Erdogan wint nipt: Turkije krijgt presidentieel systeem

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tr_imparator Bekijk Berichten
      Als er hier 'Turkse taferelen' zouden zijn, met elke maand een aanslag, dagelijks doden, was Wilders allang aan de macht en wie weet wat men met moslims zouden doen. Als je nu al globaal naar de reacties kijkt van mensen (bijv. Telegraaf), dan zijn moslims allemaal kakkerlakken en zuigen alle subsidie en uitkeringen en moeten ze allemaal oprotten.

      Uit je posts, begrijp ik dat je grootste bezwaar op dit moment het oppakken van Gulen aanhangers zijn in Turkije. Velen die zijn gearresteerd en anderen die zijn ontslagen. Ik ben het met je eens dat zei net als iedereen een individueel en eerlijk rechterlijk proces moeten krijgen.

      Met het oog op de staatsgreep begrijp ik heel goed dat zo een ontslaggolf heeft plaatsgevonden. Als de staatsgreep was gelukt, zou het precies andersom zijn geweest en zouden alle Erdogan-mensen eruit gegooid worden. Dus linksom of rechtsom, dit proces was onvermijdelijk geweest. Ik vind het zeker geen goede ontwikkeling, überhaupt dat een poging tot een staatsgreep mogelijk is. Het is daarom heel belangrijk om de rechtsstaat te versterken.

      Maar het probleem ligt precies hier: 'Wat is recht' op dit moment en hoe moet er om worden gegaan met zulke zaken. Dat is iets waar ik geen antwoord op heb. Het is daarom ook niet gek om vervolgens de grondwet te wijzingen om invloeden van externe partijen te verkleinen. Blijkbaar is daar ook behoefte aan.

      Begrijp mij niet verkeerd. Ik probeer te denken in oplossingen en ik wil niet steeds Turkije veroordelen. Daar hebben we geen behoefte aan. Zo kan je stellen dat het niet rechtvaardig is, maar wat is dan de oplossing? Hoe moet Turkije handelen? Heb je daar antwoorden op? Misschien worden wij allemaal gemanipuleerd: niemand weet het op dit moment, wat goed en slecht is. Er is overal wat voor te zeggen, het is gewoon allemaal onduidelijk.

      Misschien wordt het e.e.a. over 10 jaar duidelijker.
      Je doet zomaar een aanname alsof het een soort logisch proces is dat hier ook plaats zou vinden.

      Juist Erdogan zou een rechtstaat moeten waarborgen ipv deze af te breken.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    5. #35
      Multi-pluralist Bofko's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Tilburg
      Berichten
      14.459
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      202850

      Standaard Re: Ja-kamp van Erdogan wint nipt: Turkije krijgt presidentieel systeem

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tr_imparator Bekijk Berichten

      Begrijp mij niet verkeerd. Ik probeer te denken in oplossingen en ik wil niet steeds Turkije veroordelen. Daar hebben we geen behoefte aan. Zo kan je stellen dat het niet rechtvaardig is, maar wat is dan de oplossing? Hoe moet Turkije handelen? Heb je daar antwoorden op? Misschien worden wij allemaal gemanipuleerd: niemand weet het op dit moment, wat goed en slecht is. Er is overal wat voor te zeggen, het is gewoon allemaal onduidelijk.

      Misschien wordt het e.e.a. over 10 jaar duidelijker.
      Erdogan hanteert de moslimkaart en de moslimargumenten omdat moslims het minst kritisch zijn op hun geloof. En daar heeft-ie een punt.Het kritisch vermogen van moslims over de Islam is zwaar ondermaats. Hij paait de moslims omdat hij denkt dat dat hem het meest oplevert.
      Er is geen enkele staat waar de ware moslim zich bij thuis voelt. Ze verachten het westen en ze verachten Saoedie-Arabie. Erdogan gebruikt die niche. En werpt zich op als POLITIEKE moslimleider omdat religieuze leiders hun aanzien verliezen in een moderner wordende wereld.

      Wat mij stoort aan die diehard moslims is het totale gebrek aan realiteitszin en het eigen wereldbeeld.. Het westen deugt niet ,het saoedische koningshuis deugt niet. En maar parasiteren op westerse tolerantie en welvaart...En toch slachtoffer voelen... Heb je iets meer te vertellen dan slachtoffer te zijn van rare dromen?
      Parasiteren op westerse tolerantie met een gigantisch moslim-intolerantie.

      Verdiep je eens in psychologie,perceptie en mensbeeld....

      En zo worden twitter, facebook , wikipedia, datingshows en andersdenkenden de nek omgedraaid. En zal binnenkort de hoofddoek vanuit de Turkse staat verplicht gaan worden.

      Moslim-zijn gaat in het publieke domein tegenwoordig veel meer over Ummah dan over Allah en politieke islam is destroying religieuze islam.No respect for the individu at all......
      Laatst gewijzigd door Bofko; 01-05-17 om 04:41.
      Er zijn 2 soorten mensen in deze wereld: degenen die willen weten en degenen die willen geloven.

    6. #36
      Multi-pluralist Bofko's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Tilburg
      Berichten
      14.459
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      202850

      Standaard Re: Ja-kamp van Erdogan wint nipt: Turkije krijgt presidentieel systeem

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nacht Bekijk Berichten
      je gaat voorbij aan waar imperator het over heeft. ik zie je ook niet verder komen dan wat oneliners te posten.
      je bent zo te zien vaak dronken snachts. dat is zonde. je zit onder je niveau te posten. je kan veel beter ook al ben je dat mischien zelf vergeten.

      het is jammer om mensen te zien aftakelen door alcoholgebruik.
      Heb je ook nog argumenten, droplul?
      Er zijn 2 soorten mensen in deze wereld: degenen die willen weten en degenen die willen geloven.

    7. #37
      gelukszoeker nacht's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2016
      Berichten
      718
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      11

      Standaard Re: Ja-kamp van Erdogan wint nipt: Turkije krijgt presidentieel systeem

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bofko Bekijk Berichten
      Heb je ook nog argumenten, droplul?
      tegen dit soort dronkenmanspraat heb ik geen argumenten nee.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    8. #38
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Ja-kamp van Erdogan wint nipt: Turkije krijgt presidentieel systeem

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bofko Bekijk Berichten
      Erdogan hanteert de moslimkaart en de moslimargumenten omdat moslims het minst kritisch zijn op hun geloof. En daar heeft-ie een punt.Het kritisch vermogen van moslims over de Islam is zwaar ondermaats. Hij paait de moslims omdat hij denkt dat dat hem het meest oplevert.
      Er is geen enkele staat waar de ware moslim zich bij thuis voelt. Ze verachten het westen en ze verachten Saoedie-Arabie. Erdogan gebruikt die niche. En werpt zich op als POLITIEKE moslimleider omdat religieuze leiders hun aanzien verliezen in een moderner wordende wereld.

      Wat mij stoort aan die diehard moslims is het totale gebrek aan realiteitszin en het eigen wereldbeeld.. Het westen deugt niet ,het saoedische koningshuis deugt niet. En maar parasiteren op westerse tolerantie en welvaart...En toch slachtoffer voelen... Heb je iets meer te vertellen dan slachtoffer te zijn van rare dromen?
      Parasiteren op westerse tolerantie met een gigantisch moslim-intolerantie.

      Verdiep je eens in psychologie,perceptie en mensbeeld....

      En zo worden twitter, facebook , wikipedia, datingshows en andersdenkenden de nek omgedraaid. En zal binnenkort de hoofddoek vanuit de Turkse staat verplicht gaan worden.

      Moslim-zijn gaat in het publieke domein tegenwoordig veel meer over Ummah dan over Allah en politieke islam is destroying religieuze islam.No respect for the individu at all......
      Volgens mij speelt Erdogan veel meer de nationalistische kaart dan de moslimkaart. Als er 1 volk is dat nationalistisch is..... Kijk maar naar wat hij zich kan veroorloven onder het mom 'goed voor Turkije' en hoe hij tegenstanders wegzet als gevaar voor Turkije.

      Ook hier proberen mensen, die zichzelf er op voor laten gestudeerd te hebben, de daden van de dictator goed te praten.

      Overigens moet Erdogan nu doorpakken en alle macht naar zich toetrekken. Hij stuurt er op aan om president te worden voor het leven of gaat de Putinconstructie toepassen. Hij laat natuurlijk nooit gebeuren dat de macht die hij zichzelf wil toekennen in handen van een ander valt. Dat is het gevaar als je het democratische systeem van verkiezingen intact laat. Dat is het volgende wat er aan gaat.

      Turken zien niet waar ze nu voor kiezen.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    9. #39
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: Ja-kamp van Erdogan wint nipt: Turkije krijgt presidentieel systeem

      Zeg huh ... die Erdogan, hè, die is niet erg fris. Turkse beveiligers slaan Amerikaanse burgers op grondgebied van de VS in elkaar.

      ?Erdogan liet inslaan op betogers?|Buitenland| Telegraaf.nl

      https://www.trouw.nl/home/vs-boos-na...gton~ae397b75/

      https://www.washingtonpost.com/world...=.29161c3e4fdc

      Laatst gewijzigd door The_Grand_Wazoo; 19-05-17 om 15:08.

    10. #40
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Ja-kamp van Erdogan wint nipt: Turkije krijgt presidentieel systeem

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      Zeg huh ... die Erdogan, hè, die is niet erg fris. Turkse beveiligers slaan Amerikaanse burgers op grondgebied van de VS in elkaar.

      ?Erdogan liet inslaan op betogers?|Buitenland| Telegraaf.nl

      https://www.trouw.nl/home/vs-boos-na...gton~ae397b75/

      https://www.washingtonpost.com/world...=.29161c3e4fdc

      The Donald al gereageerd?
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •