Onze vrijheid wordt ongemerkt steeds verder ingeperkt - Pagina 3
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 3/7 EersteEerste ... 234 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 21 tot 30 van de 66

    Onderwerp: Onze vrijheid wordt ongemerkt steeds verder ingeperkt

    1. #21
      Shopping queen Juffrouw_Saartje's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2012
      Berichten
      7.741
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      8146358
      -------Worship the Creator not the creation-------
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 4 Dislikes

    2. #22
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Onze vrijheid wordt ongemerkt steeds verder ingeperkt

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      De vrijheid om eens lekker te vervuilen? Zodat er duizenden mensen per jaar voortijdig sterven?
      Dat ben ik wel met je eens maar neem een stad als Rotterdam. Ik las dat 3300 autobezitters in Rotterdam de sigaar zijn met deze maatregel.

      Scooters en brommers met tweetaktmotoren(mengsmering) zijn de grootste vervuilers. Die dingen overtreffen in aantal ruimschoots de vervuilende auto's waar het hier over gaat. Die dingen zijn tot 3000 keer meer vervuilend dan één enkele bestelbus. Afstellen of beter motormanagement zal niet helpen doordat ze gedeeltelijk olie verbranden.

      In mijn jeugd heb ik heel wat van die tweetakt motoren uit elkaar gehaald

      Of neem die gore stadsbussen die zwarte rookwalmen uitstoten.

      An sich valt de maatregel toe te juichen maar het komt mij voor als willekeur. Het zou voor Rotterdam meer milieuwinst opleveren 20 scooters met tweetaktmotoren van de weg te halen dan die 3300 busjes en personenwagens.

      Ik kan me niet voorstellen dat een Mercedes 200 CDI uit 2002, zelf gehad, meer vervuilend is dan zo'n vieze kut scooter met een tweetaktmotor. Ga maar eens achter de uitlaat staan van beide verbrandingsmotoren.

      En per slot van rekening hebben we toch een APK keuring welke ook een emissietoets kent? Als de meetlat van de APK keuring de strenge Euro-norm zou zijn dan heeft daar denk ik een ieder vrede mee en zou het minder maatschappelijke weerstand oproepen.

      Nu voeren lokale overheden een generaal verbod in maar mijn voorkeur zou zijn individuele keuring van transportmiddelen conform stringente EU-normering bij het daartoe aangewezen instrument de APK keuring.

      De echte vervuiler rijdt op het fietspad

    3. #23
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.920
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Onze vrijheid wordt ongemerkt steeds verder ingeperkt

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Met jou als uitzondering uiteraard.
      Wat dacht jij dan?
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    4. #24
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.920
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Onze vrijheid wordt ongemerkt steeds verder ingeperkt

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wizdom Bekijk Berichten
      Je bent helemaal niet gedwongen om in je schepper te geloven anders had ie jou als kafir niet geschapen.

      Jij mag zelf kiezen of je als moslim of kafir door het leven gaat. Afrekenen doe je na afloop na een voor jou vastgestelde termijn. Geen haast... Jij zit zelf achter het stuur... Je kunt niemand iets verwijten... Dat is vrijheid...
      Ik vind het vervelend om erop te wijzen, maar hier zitten toch wel een paar ongerijmdheden in.

      Als de schepper je als kafir geschapen heeft, dan heeft hij je daarmee als ongelovige geschapen. Daar kun je dus zelf niets aan doen. Het is de schepper die daarvoor verantwoordelijk is, niet de kafir. Eigen schuld dikke bult, zou ik zeggen. Dan had je als almachtige schepper dat maar beter moeten regelen.

      Als je als schepper in het maken van een voor moslims ideale wereld zo tekort bent geschoten, dan heb je als schepper geen recht van spreken meer als het over kafirs gaat, want die heb je zelf geschapen. Daar zouden zijn volgelingen onderhand wel eens veel beter rekening mee kunnen gaan houden, lijkt mij.
      Nou ja, andersom ook wel, eigenlijk.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    5. #25
      Very Important Prikker Wizdom's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      Krotterdam
      Berichten
      12.280
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766646

      Standaard Re: Onze vrijheid wordt ongemerkt steeds verder ingeperkt

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Ik vind het vervelend om erop te wijzen, maar hier zitten toch wel een paar ongerijmdheden in.

      Als de schepper je als kafir geschapen heeft, dan heeft hij je daarmee als ongelovige geschapen. Daar kun je dus zelf niets aan doen. Het is de schepper die daarvoor verantwoordelijk is, niet de kafir. Eigen schuld dikke bult, zou ik zeggen. Dan had je als almachtige schepper dat maar beter moeten regelen.

      Als je als schepper in het maken van een voor moslims ideale wereld zo tekort bent geschoten, dan heb je als schepper geen recht van spreken meer als het over kafirs gaat, want die heb je zelf geschapen. Daar zouden zijn volgelingen onderhand wel eens veel beter rekening mee kunnen gaan houden, lijkt mij.
      Nou ja, andersom ook wel, eigenlijk.
      De Schepper brengt je als Moslim ter wereld maar je bent zelf degene die achter het stuur zit. Je kan linksom (Kafir) worden of rechtsom (Moslim) blijven... Sommige mensen kiezen ervoor om van Moslim naar Kafir te worden en anderen van Kafir naar Moslim... Dus jou verhaal gaat niet op... Bovenstaande is bewijs dat jezelf achter het stuur zit... Precies zoals onze Schepper dat in de Quran verklaart...

      Zonder bewijs kan je niet veroordeeld worden... Daarvoor zit je op deze aarde... Om bewijs voor je of tegen je te verzamelen...
      al-Qur'an 3:160 If Allah helps you, none can overcome you: If He forsakes you, who is there, after that, that can help you? in Allah, then, Let believers put their trust.

    6. #26
      Very Important Prikker Wizdom's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      Krotterdam
      Berichten
      12.280
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766646

      Standaard Re: Onze vrijheid wordt ongemerkt steeds verder ingeperkt

      ’Ene controleert de andere helft’

      Alles in Nederland moet gecontroleerd worden door de overheid. Ze willen alles van je weten en daar dan weer belastingen over heffen en onnodig mensen aan het werk helpen, die veel geld kosten.

      Ook de opmerking van Annemarie van Gaal (Tel. 1/5) dat de AFM-mensen zelf nooit zullen worden gecontroleerd; hoe gemakkelijk kun je dan als ambtenaar/overheid regeltjes opstellen, als je er zelf toch geen last van hebt?

      De gewone bevolking wordt volledig gecontroleerd en beknot en heeft schijnbaar totaal geen eigen verantwoordelijkheidsgevoel meer omdat burgers, volgens onze overheid allemaal te dom zijn om hun eigen zaakjes te kunnen regelen.

      Stop met deze waanzin. Dit maakt de mensen en Nederland kapot en lam. We zijn niet ver meer verwijderd van een communistische staat. Het wordt verschrikkelijk duur door al deze regeltjes, die gecontroleerd moeten worden door mensen. De ene helft van Nederland controleert de andere helft.
      al-Qur'an 3:160 If Allah helps you, none can overcome you: If He forsakes you, who is there, after that, that can help you? in Allah, then, Let believers put their trust.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 2 Likes, 0 Dislikes

    7. #27
      Sportfreakje Karin.N's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2004
      Locatie
      Sportland
      Berichten
      5.895
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2473542

      Standaard Re: Onze vrijheid wordt ongemerkt steeds verder ingeperkt

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Je weet wederom totaal niet waar het over gaat. Veel ondernemers die ik ken kiezen voor een auto die 15 jaar of ouder is (Yountimer) omdat je dan slechts 35% bijtelling krijgt over de waarde van de auto in het actueel economisch verkeer (dagwaarde) i.p.v. 22% van de catalogusprijs van de auto.

      Begrijp je dat arrogante flapdrol? Of denk je dat elke ZZP'er werkzaam in de bouw zich een glimmende nieuwe Mercedes Vito bestelbus kan aanschaffen.

      Nu gaat een lokale overheid (Amsterdam) diezelfde auto's verbieden Amsterdam binnen te rijden terwijl de belastingdienst het aantrekkelijk maakt een iets oudere auto aan te schaffen. Ik zie het eerste proefproces met belangstelling tegemoet.
      Is in Utrecht al geweest en is nog steeds verboden om met oude diesels in de milieuzone te rijden. Moeten al die ondernemers die ervoor kiezen om een oude auto te rijden maar voor LPG of benzine kiezen ipv diesel, is het probleem opgelost. Maar kennelijk zit Nederland vol met ondernemers die dat allemaal niet begrijpen Waarom ze dan een eigen zaak hebben

    8. #28
      Sportfreakje Karin.N's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2004
      Locatie
      Sportland
      Berichten
      5.895
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2473542

      Standaard Re: Onze vrijheid wordt ongemerkt steeds verder ingeperkt

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wizdom Bekijk Berichten
      ’Ene controleert de andere helft’

      Alles in Nederland moet gecontroleerd worden door de overheid. Ze willen alles van je weten en daar dan weer belastingen over heffen en onnodig mensen aan het werk helpen, die veel geld kosten.

      Ook de opmerking van Annemarie van Gaal (Tel. 1/5) dat de AFM-mensen zelf nooit zullen worden gecontroleerd; hoe gemakkelijk kun je dan als ambtenaar/overheid regeltjes opstellen, als je er zelf toch geen last van hebt?

      De gewone bevolking wordt volledig gecontroleerd en beknot en heeft schijnbaar totaal geen eigen verantwoordelijkheidsgevoel meer omdat burgers, volgens onze overheid allemaal te dom zijn om hun eigen zaakjes te kunnen regelen.

      Stop met deze waanzin. Dit maakt de mensen en Nederland kapot en lam. We zijn niet ver meer verwijderd van een communistische staat. Het wordt verschrikkelijk duur door al deze regeltjes, die gecontroleerd moeten worden door mensen. De ene helft van Nederland controleert de andere helft.
      Jij leest zeker geen kranten

    9. #29
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Onze vrijheid wordt ongemerkt steeds verder ingeperkt

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karin.N Bekijk Berichten
      Moeten al die ondernemers die ervoor kiezen om een oude auto te rijden maar voor LPG of benzine kiezen ipv diesel, is het probleem opgelost.
      Dat is onjuist. Vanaf een bepaalde leeftijd mogen ook auto's welke op lpg of benzine rijden de milieuzone van Rotterdam niet meer in.

      Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van een 'de ondernemer'. Veelal zijn het kleine ondernemers zoals ZZP'ers die al blij zijn dat ze de maand overleven en hun vrouw elke week van huishoudgeld kunnen voorzien. Ik zie hier zat van die oude Ford Transit busjes van loodgieters, klusjesmannen et cetera.

      Het is net als hetgeen Wizz stelt. De helft van Nederland die nog werkt wordt gecontroleerd door de ander helft.

      Dat hele milieuverhaal klopt niet. De luchtkwaliteit in een stad als Rotterdam zou elke dag moeten verbeteren doordat immers elke dag oude auto's op de schroothoop belanden en er nieuwe milieuvriendelijker auto's voor in de plaats komen. Simpele sterfhuisconstructie zou het probleem moeten oplossen.

    10. #30
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.920
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Onze vrijheid wordt ongemerkt steeds verder ingeperkt

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wizdom Bekijk Berichten
      De Schepper brengt je als Moslim ter wereld

      Dus jou verhaal gaat niet op... Bovenstaande is bewijs dat jezelf achter het stuur zit... Precies zoals onze Schepper dat in de Quran verklaart...

      Zonder bewijs kan je niet veroordeeld worden... Daarvoor zit je op deze aarde... Om bewijs voor je of tegen je te verzamelen...
      Wel, jij zelf stelde eerder dat de schepper Mark61 als ongelovige heeft geschapen. In zijn geval dus niet als moslim. En als dat met hem kan, waarom dat dan niet met vele anderen.
      Bovendien is je bewering niets anders dan een uiting van een misplaatste claimcultuur.

      Eg wel! en de koran is ook maar door mensen geschreven. En aangezien papier heel geduldig is, kun je daarop schrijven wat je maar wilt. Of dat net zo onlogisch is als jouw verhaal, maakt papier helemaal niets uit. Dat gaat daar echt niet van kermen. Net zomin als je toetsenbordje en spat er je schermpje niet van uit elkaar.

      Zomaar een warrig verhaal, Wiz. Bovendien worden er regelmatig mensen veroordeeld zonder ook maar een spatje van bewijs.
      In een moderne rechtspraak hoeft een verdachte zelf niet bij te dragen aan de bewijslast. Dat moet de aanklager doen.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •