Israel - Palestijnen - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/4 EersteEerste 123 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 33

    Onderwerp: Israel - Palestijnen

    1. #11
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Israel - Palestijnen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      De Palestijnse staat wordt onmogelijk gemaakt. En de Palestijnse leiders pikken daar hun graantje van mee.

      Ook inhoudelijke argumenten tegen wat de journalist beweert?
      Die leiders kunnen niets doen. Ja, ze zijn corrupt. Maar dat doet er in feite niet toe. Als ze het niet waren was de situatie niet beter.

      De man lijkt te suggereren dat als de PA zijn zaken op orde had, het allemaal heel anders was geweest en vrede / een Palestijnse staat mogelijk was geweest.

      Dat is volstrekte flauwekul. De Westelijke Jordaanoever wordt per militair decreet geregeerd door het Israelische leger; Israelische wetten gelden er niet eens. Het Hooggerechtshof doet wel es flauwtjes een uitspraak, die vervolgens straal wordt genegeerd.

      Ik kan hier pagina's over doorgaan, maar het is al honderd keer gezegd en het kan niemand wat schelen.

      Verder begrijpt / weet hij geloof ik niet dat Israel de oprichting van Hamas heeft gefaciliteerd, onder het motto 'verdeel en heers'. Dat werkt inderdaad perfect.
      viejo pendejo se extravia
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 2 Likes, 0 Dislikes

    2. #12
      Pan Arabisch nationalist Al Sawt's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2002
      Locatie
      Arabiya Mutahida
      Berichten
      10.567
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

      Standaard Re: Israel - Palestijnen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      De Palestijnse staat wordt onmogelijk gemaakt. En de Palestijnse leiders pikken daar hun graantje van mee.

      Ook inhoudelijke argumenten tegen wat de journalist beweert?

      Over de rol van Israel ben ik het volledig met julli eens, maar het verdeel en heers lijkt niet alleen in hun belang.
      Een samenleving dat onder militair beleg en bezetting leeft. Ervaart gigantisch veel druk. Verhoudingen komen op scherp te staan. Wat krijg je dan? Dat er een deel van een bevolking het beste van wil maken.
      Dat heeft de bezetter ook in de gaten en probeert deze groep mensen te isoleren en hun belangen te dienen.

      Hierdoor worden ze schatplichtig aan de bezetter. Dat zijn ook de lieden die deel uit maken van de Palestijnse Autoriteiten. Het mag daaerom ook geen toeval heten dat PA meer van de lijn: Laten we onderhandelen. Terwijl Hamas meer van gewapend verzet is.

      De heerschap van het stuk in Trouw heeft het kortom over symptomen van een bezetting en niet over de oorzaken van het ontbreken van vrede. Want zelfs als PLO en Hamas eenheid vormen, komt vrede geen centimeter dichterbij.

      Wie dat niet inziet is helaas onwetend.
      Waarschuwing:Discussiëren met Al Sawt, is schadelijk voor uw referentiekader!

      Djamal Abd al-Nasser: "We can achieve much by Arab action, which is a main part of our battle. We must develop and build our countries to face the challenge of our enemies."
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

    3. #13
      Pan Arabisch nationalist Al Sawt's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2002
      Locatie
      Arabiya Mutahida
      Berichten
      10.567
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

      Standaard Re: Israel - Palestijnen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Die leiders kunnen niets doen. Ja, ze zijn corrupt. Maar dat doet er in feite niet toe. Als ze het niet waren was de situatie niet beter.
      Ik verwonder mij altijd over verwijten aan de Palestijnse leiders die corrupt zijn. Terwijl opeen volgende Israelische premier (ook de huidige) in verband is gebracht met corruptie. Maar misschien is de misdaad van de een wat minder erg dan die van de andere.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

    4. #14
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Israel - Palestijnen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Al Sawt Bekijk Berichten
      Ik verwonder mij altijd over verwijten aan de Palestijnse leiders die corrupt zijn. Terwijl opeen volgende Israelische premier (ook de huidige) in verband is gebracht met corruptie. Maar misschien is de misdaad van de een wat minder erg dan die van de andere.
      Ja nou ja, de schaal bij de PA is wat groter, tast de hele maatschappij aan. In het ISraelische geval gaat het om persoonlijke zelfverrijking, niet een systeem van duizenden mensen.

      Maar hoe dan ook is het een afleidingsmanoeuvre, want het raakt op geen enkele manier aan de kern van de zaak. Nou ja, dat zei jij ook al.
      viejo pendejo se extravia

    5. #15
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Israel - Palestijnen

      Dit is wat je krijgt als je een concentratiekamp 'zelfbestuur' geeft.

      Een slechte grap, waarbij de kampbewakers zich suf lachen.
      viejo pendejo se extravia

    6. #16
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.917
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Israel - Palestijnen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      De Israëli's kunnen beter ter voorkoming van het in stand houden van het Palestijns sprookjesvolk die zgn. vluchtelingenkampen met bulldozers leeg vegen om voor eens en voor altijd een einde te maken aan het gelazer.

      De arabische leiders willen toch niet meewerken en na meer dan 65 jaar is het mooi geweest.
      Die kampen hadden al meer dan vijftig jaar geleden met de grond gelijk gemaakt moeten worden en die kampeerders hadden dan ook terug naar huis gestuurd gemoeten. Gewoon volgens het internationaal recht. Zover is wel duidelijk.

      Zo kennen we je weer. Die schurken vertikken het gewoon om de Palestijnen op te nemen. Ook al wil Israël daar zo graag tot en met de laatste daar van af en zijn ze bereid om daar alles voor te doen.

      Dat de Jordaanse bevolking al vele decennia voor een heel groot gedeelte uit Palestijnen bestaan, vergeten we maar even.

      Die leiders willen eenvoudig niet zien hoe pijnlijk het voor de zionistische joden in Israël is om in hun door god gegeven land nog Palestijnen tegen te komen en hoe vreselijk ze daaronder lijden.

      Heel normaal natuurlijk dat die getraumatiseerde zionisten er alles aan doen om die Palestijnen in Israël en de bezette gebieden het leven zo zuur mogelijk te maken. Groot gelijk, niet? Je zult tenslotte maar zionist zijn en elke dag een Palestijn moeten tegenkomen. Daar gaat je ronduit vredelievende zionistenbloed toch van overkoken en krijg je constant spontaan moordneigingen.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    7. #17
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: Israel - Palestijnen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Die leiders kunnen niets doen. Ja, ze zijn corrupt. Maar dat doet er in feite niet toe. Als ze het niet waren was de situatie niet beter.
      Dat is een aanname. Mij schijnt, en dat is het m.i. verfrissende punt van de journalist, dat indien de leiders niet corrupt zouden zijn, ze wel een verschil kunnen maken.


      De man lijkt te suggereren dat als de PA zijn zaken op orde had, het allemaal heel anders was geweest en vrede / een Palestijnse staat mogelijk was geweest.
      Dat lijkt idd zijn suggestie. Het zou iig een interessant experiment zijn. Aangezien het tot nog toe niet geprobeerd lijkt is het de moeite waard die weg eens in te slaan. Eindelijk is op alle vlakken competente mensen te volgen, ipv de maffia.

      Dat is volstrekte flauwekul. De Westelijke Jordaanoever wordt per militair decreet geregeerd door het Israelische leger; Israelische wetten gelden er niet eens. Het Hooggerechtshof doet wel es flauwtjes een uitspraak, die vervolgens straal wordt genegeerd.
      Wat in handen van competente leiders met een competente PR staf gefundenes Fressen zou moeten wezen.


      Ik kan hier pagina's over doorgaan, maar het is al honderd keer gezegd en het kan niemand wat schelen.

      Verder begrijpt / weet hij geloof ik niet dat Israel de oprichting van Hamas heeft gefaciliteerd, onder het motto 'verdeel en heers'. Dat werkt inderdaad perfect.
      Dat het niemand wat zou kunnen schelen is volstrekte larie, stel je niet zo aan, drama queen.

      Of Hamas al dan niet door Israel is opgericht doet, voor zijn verhaal niet ter zake. Dat Hamas
      Dat de verdeel en heers strategie zo open en bloot en al zo lang blijkt te werken, dat mag toch wel enige aanleiding geven tot een kritische beschouwing? Je kan de bedenkers van die strategie verwijten dat ze 'm toepassen. Maar daarmee reduceer je de doorsnee Palestijnen wel tot een slachtoffer dat zich gewillig van twee kanten laat naaien.

      Ik besef dat het makkelijk is om zo langs de zijlijn te kraaien. Ik word niet geintimideerd door corrupte lieden die hun racket in stand houden. Maar het lijkt mij wel nodig hier met regelmaat de aandacht op te vestigen, want de gemiddelde Palestijn lijdt niet alleen onder de politiek van de staat Israel, maar ook onder het beleid van de eigen leiders. Waarom de constatering hiervan zo veel opwinding veroorzaakt, ontgaat mij. De lesser of two evils is evil nonetheless.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    8. #18
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: Israel - Palestijnen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Dit is wat je krijgt als je een concentratiekamp 'zelfbestuur' geeft.

      Een slechte grap, waarbij de kampbewakers zich suf lachen.
      Je suggereert een noodzakelijkheid die ik bestrijd; dit is een mogelijke uitkomst.
      Na zoveel jaar gegeven zelfbestuur zou er toch wel eens overwogen kunnen worden dat het steunen of gedogen van de kapo's de boel niet vooruit helpt.

    9. #19
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: Israel - Palestijnen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Al Sawt Bekijk Berichten
      Ik verwonder mij altijd over verwijten aan de Palestijnse leiders die corrupt zijn. Terwijl opeen volgende Israelische premier (ook de huidige) in verband is gebracht met corruptie. Maar misschien is de misdaad van de een wat minder erg dan die van de andere.
      Ik verwonder mij dan weer over deze verwondering. De misdaad van de een wordt toch niet aan die van de ander gerelateerd? Dat een stadbestuur corrupt is, maakt de lokale maffiabaas toch niet minder kwalijk?

    10. #20
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.917
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Israel - Palestijnen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      Je suggereert een noodzakelijkheid die ik bestrijd; dit is een mogelijke uitkomst.
      Na zoveel jaar gegeven zelfbestuur zou er toch wel eens overwogen kunnen worden dat het steunen of gedogen van de kapo's de boel niet vooruit helpt.
      Dat zou heel mooi zijn. Maar tot nu toe vind Israël het juist prima dat die leiders corrupt zijn en houden ze dat liefst zo en geven er alle medewerking aan. Niet altijd even openlijk, maar toch

      Alle niet corrupte figuren worden door Israël bij hun achterban verdacht gemaakt. Dat gaat heel ver.

      Een van de meest onbesproken Palestijnse onderhandelaars was de hoofdonderhandelaar Saheb Erekat. Een man met internationaal aanzien. Maar ook hij werd onderuit gehaald.

      Israëlische overheidsfunctionarissen lieten lekken wat Erekat tijdens onderhandelingen allemaal had toegegeven. Dat werd via een talkshow op Al Jazeera van de eens zo wereldberoemde onderzoeksjournalist, David Frost, naar buiten gebracht. Dat was wel zoveel dat geen zinnig mens dat zou kunnen geloven. Maar toch werd Erekat en zijn familie daarna met doodsbedreigingen overrompeld.

      In een interview achteraf, wat ik zelf heb gezien op Al Jazeera Londen, bood Erekat Frost aan om alle onderhandelings aantekeningen in te zien. Maar Frost weigerde daarop in te gaan.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •