Boekenclub Maroc.nl - Pagina 3
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 3/3 EersteEerste ... 23
    Resultaten 21 tot 22 van de 22

    Onderwerp: Boekenclub Maroc.nl

    1. #21
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Boekenclub Maroc.nl

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hawa Bekijk Berichten
      Waarom leest juffrouw Saartje Ibn Taymiyah! Uit welke christelijke hoek kom je wel niet om dit te kunnen aanvaarden. Van het ene uiterste in het andere uiterste. Is geen recht voor vrouwen en opvoeding van kleine kinderen die er met de paplepel het geloof er in wordt gegoten. Mijn mening.
      Ik ben helemaal niet tegen het geloof iedereen dient hier iets van af te weten. Er zijn ook genoeg mensen die hier niks van willen weten.
      Als kinderen zeggen ik geloof niet in God. Ja dat is ingespeeld door die ouders. Als een kind zegt ik geloof in een God is dat ook ingespeeld door die ouders.
      Dus we staan als kinderen met die zelfde knikkers aan de kant van de weg met al die vraagtekens.
      Kinderen worden in hun puurste ontwikkeling al geschaad door allerlei misstanden in die ontwikkeling.
      Niet alleen door het geloof ook vooral door uitsluiting omdat ze door anderen betitelt worden als asociale kinderen of zeg maar die kakker kinderen.
      Of die Turkse kinderen of die Marokkaanse kinderen waar menigeen hun neus voor ophaalt.
      Omdat ze niet weten,en bevooroordeeld zijn.
      Andersom is hetzelfde gemekker in die vooroordelen.
      Kinderen doen het niet die spelen gewoon samen in hun eigen kinderlijk zijn. Hoopvolle blikken naar elkander dus toe.
      Maar volwassenen maken die vooroordelen en de maatschappij doet er ook nog aan mee.
      Op de school, in de sportvereniging dat verloop echt niet op een democratische manier.
      Dit is volgens mij geen democratie maar gewoon met kleppen op gaan lopen en die ander van die beter groep meer toegang geven tot een fenomenale prestatie op de arbeidsmarkt en vooral ook in het sporten.
      Al die ouders die zich als participatie vertegenwoordigen en op de eerste rij staan te bazelen en onkunde vertellen worden geoorloofd en al die anderen worden verwaarloost.
      Ik heb dit zelf wel ervaren. OOk voor mijzelf en ook voor mijn kinderen.
      Het heeft ook niks te maken met kleur of je geloof dat je aanhangt maar je eigen bijdrage die je kan doen.
      Hoe vaak heb ik niet van mijn eigen hoek ervaren hoe sommige mensen wel niet denken en de scepter zwaaien en iedereen die ze niet bevallen uit de weg ruimen en al die kinderen pijn gaan doen.
      Of niet al die kinderen maar dat ene kind die uit een gezin komt met geld en dat die onnozele hals dus zegt: Wat denken ze wel niet dat ze met hun geld hun kind kunnen kopen in deze sport terwijl hij er niks van bakt.
      Maar dat was gewoonweg niet eens zo.
      Die ouders hadden inderdaad wel geld maar hun eigen kind wilde die sport gaan doen en deed het gewoonweg zeer goed. Niemand die op de bres ging springen voor dit kind. Of niemand wist hiervan van die gang van zaken.
      Of die ouders aan de kant die zaten te mekkeren van kijk nou tegen het kind die niet blank was maar bruin en uit een lander land kwam,kijk wat is die lui zeg?
      En dat kind van die ouders met die grote bek in die sportclub die maakte het.
      Maar toch het bruine afgewezen kind ging later toch bij de FC-spelen.
      Voorkeur....voorkeur.....is niet democratisch het speelt zich af op het veld...Niet eens in de bestuurskamer.
      Altijd zijn al die mensen zo dom geweest om als eigen rechter te gaan spelen. Maar het gebeurd en het gebeurd nog steeds.
      Volgens mij zit dit gewoon in de mens. Dat streven naar. Het ongeoorloofde streven om anderen in het verdoem hoekje je gaan plaats nemen.
      En gelukkig zijn er die kinderen die niet willen luisteren en zich verpletteren in sport en aanzien en nooit gaan opgeven dat zijn de doorzetters maar toch het heeft totaal geen democratisch gehalte.
      Mijn mening en niet een vooroordeel maar met eigen ogen meegemaakt.
      fijne ramadan,trek je niks aan van die anderen maak je eigen leven succesvol en hoopvol,
      Inscha Allah!
      Dat is gemakkelijk op te vangen door, niet aan een school verbonden, docenten aan te stellen die onderwijs geven in diverse levensovertuigingen en die op alle scholen enkele uren per week les te laten geven op informatieve basis.

      Dus geen waardeoordeel maar uitleggen waar mensen wel of niet in geloven, wat dat voor gevolgen heeft voor hun gebruiken en hoe daar als buitenstaander respectvol mee om te gaan.

      Ben overigens begonnen in de biografie van Cruijff maar na drie hoofdstukken gestopt.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    2. #22
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2003
      Berichten
      5.004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      248330

      Standaard Re: Boekenclub Maroc.nl

      Misschien gebeurd dit nog wel eens. Studenten die godsdienstonderwijs studeren zouden hier wel aan mee kunnen werken. In plaats van dat iedereen zich weer in hokjes gaan opsluiten.
      Koran onderwijs wordt er al gegeven buiten de schoollessen dus om. Maar zwemmen doen ze weer niet.
      Ach ja..Ik weet het ook niet meer.
      Muziek les wordt wel weer uit de kast gehaald. Misschien kunnen ze vanuit die muziek allerlei geloven in al die muziek dus omtoveren in die geschiedenis van die muziek.
      fijne dag....

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •