Koning bezoekt moslimfamilie voor iftar - Pagina 4
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 4/4 EersteEerste ... 34
    Resultaten 31 tot 36 van de 36

    Onderwerp: Koning bezoekt moslimfamilie voor iftar

    1. #31
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Koning bezoekt moslimfamilie voor iftar

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door saritaa Bekijk Berichten
      De meesten proppen zich echt niet vol hoor, dat kan niet eens want je zit snel vol. Na een halve kom soep, een broodje kaas en een glas melk zit ik al vol. Zo komt het besef maar weer, dat een mens niet zoveel nodig heeft. Vasten houdt veel meer in dan alleen zich onthouden van eten en drinken. Ramadan is een maand van heel veel goede dingen.
      Ik begrijp dat het een tijd van bezinning is. Op zich is dat goed. Rob heeft wel een punt dat het zich niet tot de ramadan zou moeten beperken. Zoals in alle lagen van de bevolking zijn er uiteraard ook moslims die zich misdragen tijdens deze maand van bezinning. Net zoals er christenen zijn die iedere zondag twee keer voorin de kerk zitten en in de rest van de week alles bij elkaar liegen en bedriegen. Voor niet gelovigen gaat dat ook op alleen hebben die het voordeel dat ze niet met hun geloof om de oren geslagen kunnen worden.

      Ik ben het wel deels eens met Rob al vind ik wel dat hij het erg doortrekt door het hypocriet te noemen. Hij legt de lat daarmee wel extreem hoog en dan specifiek voor moslims. Volgens mij zijn wij allen, in bepaalde mate, hypocriet. Het spreekwoord 'het hemd is nader dan de rok' is daarop gebaseerd.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    2. #32
      Would B Prikker
      Ingeschreven
      Jun 2017
      Locatie
      Zuid Brabant
      Berichten
      7
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Koning bezoekt moslimfamilie voor iftar

      sterk

    3. #33
      Prikker saritaa's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2017
      Berichten
      293
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      9

      Standaard Re: Koning bezoekt moslimfamilie voor iftar

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick;5585880[QUOTE
      ]Ik begrijp dat het een tijd van bezinning is. Op zich is dat goed. Rob heeft wel een punt dat het zich niet tot de ramadan zou moeten beperken
      Rob heeft helemaal geen punt! Liefdadigheid kan zelfs bestaan uit een glimlach naar je medemens, vriendelijk zijn tegen dieren, om zomaar iets te noemen. En dat geldt voor je hele leven en niet alleen tijdens de ramadan. Een moslim hoort niet te koop te lopen met zijn daden. Dat wordt zelfs gezien als een kleine shirk dat daden vruchteloos maakt.
      “Als u openlijk aan liefdadigheid doet is dat goed, als u het echter verborgen houdt en aan de armen geeft, is dat beter voor u.” (2:271).



      .
      Zoals in alle lagen van de bevolking zijn er uiteraard ook moslims die zich misdragen tijdens deze maand van bezinning. Net zoals er christenen zijn die iedere zondag twee keer voorin de kerk zitten en in de rest van de week alles bij elkaar liegen en bedriegen. Voor niet gelovigen gaat dat ook op alleen hebben die het voordeel dat ze niet met hun geloof om de oren geslagen kunnen worden
      Klopt! Maar mij hoor je ook niet andersdenkenden bestempelen als hypocriet.

    4. #34
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Koning bezoekt moslimfamilie voor iftar

      [QUOTE=saritaa;5585937]
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick;5585880 Rob heeft helemaal geen punt! Liefdadigheid kan zelfs bestaan uit een glimlach naar je medemens, vriendelijk zijn tegen dieren, om zomaar iets te noemen. En dat geldt voor je hele leven en niet alleen tijdens de ramadan. Een moslim hoort niet te koop te lopen met zijn daden. Dat wordt zelfs gezien als een kleine shirk dat daden vruchteloos maakt.
      [INDENT
      “Als u openlijk aan liefdadigheid doet is dat goed, als u het echter verborgen houdt en aan de armen geeft, is dat beter voor u.” (2:271).

      [/INDENT]


      . Klopt! Maar mij hoor je ook niet andersdenkenden bestempelen als hypocriet.
      Je stelt dat Rob geen punt heeft en vervolgens schrijf je hetzelfde neer als hem.

      Wie heeft dat gezegd?
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    5. #35
      Very Important Prikker Umarvlie's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2003
      Locatie
      Is hier iemand?
      Berichten
      5.178
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      490017

      Standaard Re: Koning bezoekt moslimfamilie voor iftar

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Ik begrijp dat het een tijd van bezinning is. Op zich is dat goed. Rob heeft wel een punt dat het zich niet tot de ramadan zou moeten beperken.
      Er is een wens die door moslims onderling uitgesproken wordt wat zoveel betekend als "ik hoop dat we er beter uit gekomen zijn dan toen we eraan begonnen". Ramadan is een reset als het ware, om even uit de dagelijkse sleur van de wereld te stappen, je te her-focussen en een aanzet te geven je te verbeteren. Dus het is niet beperkt tot de Ramadan, maar de Ramadan is juist een punt in het jaar voor (zelf)reflectie en verbetering.
      'Als je het begrijpt, hoef je het niet te vragen, als je het moet vragen zul je het nooit begrijpen.'
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    6. #36
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Berichten
      11.872
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776496

      Standaard Re: Koning bezoekt moslimfamilie voor iftar

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Umarvlie Bekijk Berichten
      Er is een wens die door moslims onderling uitgesproken wordt wat zoveel betekend als "ik hoop dat we er beter uit gekomen zijn dan toen we eraan begonnen". Ramadan is een reset als het ware, om even uit de dagelijkse sleur van de wereld te stappen, je te her-focussen en een aanzet te geven je te verbeteren. Dus het is niet beperkt tot de Ramadan, maar de Ramadan is juist een punt in het jaar voor (zelf)reflectie en verbetering.
      Helder uiteen gezet, Umarvlie. Ik hou van die momenten van zelfreflectie en verbetering/bijsturing.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •