Nederlanders zijn steeds meer gaan betalen aan de overheid - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 21

    Onderwerp: Nederlanders zijn steeds meer gaan betalen aan de overheid

    1. #11
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Nederlanders zijn steeds meer gaan betalen aan de overheid

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Voor 2000 was dat natuurlijk meer. We leven nu in het rechtse tijdperk, waarin elke belastingheffing fout is. Alleen het recht van de sterkste moet gelden en armen moeten dood.

      Wizdom als kapitalonazi. https://nl.wikipedia.org/wiki/Ayn_Rand
      Ik zie dat met een VVD in regering, in veler ogen toch een rechtse partij, niet tot uiting komen. Sterker nog, de PVDA en de VVD zijn mij één pot nat gebleken. Bovendien dragen de sterkste schouders in Nederland fiscaal toch de zwaarste lasten?

      Het solidariteitsbeginsel zie ik evenzeer bij een rechtse partij als de VVD.

      De vermogensrendementsheffing in huidige vorm vind ik fiscaal gezien fout. Het betreft hier immers een forfaitaire heffing.

      Vermogensrendementsheffing met verrekening van (compensabele) verliezen is meer fair. Dus bij een negatief rendement zou dat verkies aftrekbaar moeten zijn.

    2. #12
      Joker Bart.NL's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2004
      Locatie
      Sneek
      Leeftijd
      55
      Berichten
      3.210
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      286229

      Standaard Re: Nederlanders zijn steeds meer gaan betalen aan de overheid

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Vermogensrendementsheffing met verrekening van (compensabele) verliezen is meer fair. Dus bij een negatief rendement zou dat verkies aftrekbaar moeten zijn.
      Dan neem je de papierwinkel en de bureaucratie maar voor lief. Ik vind het goed dat de belasting afhangt van de omvang van het vermogen, en niet van beleggerskwaliteiten. Iemand die goed belegt zal in de toekomst sowieso meer belasting betalen en wie het slecht doet minder.

    3. #13
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Nederlanders zijn steeds meer gaan betalen aan de overheid

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart.NL Bekijk Berichten
      Dan neem je de papierwinkel en de bureaucratie maar voor lief. Ik vind het goed dat de belasting afhangt van de omvang van het vermogen, en niet van beleggerskwaliteiten. Iemand die goed belegt zal in de toekomst sowieso meer belasting betalen en wie het slecht doet minder.
      Ben ik niet met je eens. Het is in mijn ogen fiscaal meer fair de belasting op vermogen te verhogen maar dan ook met de mogelijkheid verliezen in mindering te brengen op het rendement. Dus belasten op het netto rendement.

      De crisis heeft amper rendement op vermogens opgeleverd en er is veel verdampt.

      Mijn bezwaar zit hem niet zozeer in het fiscaal tarief waarop vermogens worden belast maar het forfaitair karakter van de tarifering. Daarin verschillen we van mening.

    4. #14
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Nederlanders zijn steeds meer gaan betalen aan de overheid

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Ben ik niet met je eens. Het is in mijn ogen fiscaal meer fair de belasting op vermogen te verhogen maar dan ook met de mogelijkheid verliezen in mindering te brengen op het rendement. Dus belasten op het netto rendement.

      De crisis heeft amper rendement op vermogens opgeleverd en er is veel verdampt.

      Mijn bezwaar zit hem niet zozeer in het fiscaal tarief waarop vermogens worden belast maar het forfaitair karakter van de tarifering. Daarin verschillen we van mening.
      Het is krom dat de overheid ervoor zorgt dat de rente 0 is om vervolgens een vastgesteld rendement aan je kont te smeren
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    5. #15
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Nederlanders zijn steeds meer gaan betalen aan de overheid

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Voor 2000 was dat natuurlijk meer. We leven nu in het rechtse tijdperk, waarin elke belastingheffing fout is. Alleen het recht van de sterkste moet gelden en armen moeten dood.

      Wizdom als kapitalonazi. https://nl.wikipedia.org/wiki/Ayn_Rand
      Zakaat moet afdoende zijn.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    6. #16
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Nederlanders zijn steeds meer gaan betalen aan de overheid

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Het is krom dat de overheid ervoor zorgt dat de rente 0 is om vervolgens een vastgesteld rendement aan je kont te smeren
      Exact, de financiële crisis met jarenlange negatieve rendementen ondergraaft ook het criterium van redelijkheid en billijkheid.
      Laatst gewijzigd door Ibrah1234; 21-06-17 om 14:27.

    7. #17
      Joker Bart.NL's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2004
      Locatie
      Sneek
      Leeftijd
      55
      Berichten
      3.210
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      286229

      Standaard Re: Nederlanders zijn steeds meer gaan betalen aan de overheid

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Het is krom dat de overheid ervoor zorgt dat de rente 0 is om vervolgens een vastgesteld rendement aan je kont te smeren
      Daarom ook geen fictief rendement maar gewoon een belasting op vermogen, ongeacht wat je ermee doet.

      Maar een belasting op geld zou eigenlijk beter zijn. Dan kan de rente negatief worden en krijgt de staat geld toe terwijl deze leent. En dan is het gewoon marktwerking in plaats van belasting.

      Bovendien zal de economie ook beter gaan draaien, en hoef je geen geld meer bij te drukken. Veel beter allemaal, maar mensen willen graag rente, en dat geld moet je dan weer bijdrukken.

      Het vergt natuurlijk wel verstandig financieel beleid. De rente kan alleen negatief worden als er voldoende vertrouwen is. En dat is ook weer mooi meegenomen.

    8. #18
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Nederlanders zijn steeds meer gaan betalen aan de overheid

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart.NL Bekijk Berichten
      Daarom ook geen fictief rendement maar gewoon een belasting op vermogen, ongeacht wat je ermee doet.

      Maar een belasting op geld zou eigenlijk beter zijn. Dan kan de rente negatief worden en krijgt de staat geld toe terwijl deze leent. En dan is het gewoon marktwerking in plaats van belasting.

      Bovendien zal de economie ook beter gaan draaien, en hoef je geen geld meer bij te drukken. Veel beter allemaal, maar mensen willen graag rente, en dat geld moet je dan weer bijdrukken.

      Het vergt natuurlijk wel verstandig financieel beleid. De rente kan alleen negatief worden als er voldoende vertrouwen is. En dat is ook weer mooi meegenomen.
      Je eerste zin is precies wat er nu gebeurt.

      De rest is pure onzin. Mensen kunnen zo geen geld meer reserveren omdat het door negatieve rente alleen minder en minder wordt.

      Je hebt het over belasting op geld. Betekend dat dan geen belasting op aandelen en vastgoed?

      Daarnaast moeten banken dan ook rente gaan betalen over hun reserves. Waar halen zij dan hun inkomsten vandaan? Die gaan dat op hun beurten weer bij hun cliënten, wij dus, ophalen.

      Het zwartgeldcircuit zou heel blij zijn met deze 'oplossing'.

      Grote bedrijven zouden massaal naar het buitenland vertrekken. Het systeem zou dus mondiaal ingevoerd moeten worden.

      Ik zie het als luchtfietserij. Een leuk onderwerp voor economen om bij een fles whiskey eens lekker te oreren.

      En dat alles om mensen nog meer te laten consumeren.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    9. #19
      Niet zo belangrijk Soldim's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Berichten
      6.523
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      371838

      Standaard Re: Nederlanders zijn steeds meer gaan betalen aan de overheid

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Het is krom dat de overheid ervoor zorgt dat de rente 0 is om vervolgens een vastgesteld rendement aan je kont te smeren
      De ECB is strict onafhankelijk van de politiek. Persoonlijk lijkt me dat een goede zaak -- de ECB kijkt niet iets minder op de korte termijn als politici. Madeel is wel dat je de politiek niet de schuld van de huidige rente stand kunt geven.

      Overigens, lijkt me belasting over een vastgesteld rendement nou juist typisch kapitalistisch. Niemand verplicht jou je spaargeld op de bank te houden. Investeer in aandelen, vastgoed of wiskey. Goed voor de economie

    10. #20
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Nederlanders zijn steeds meer gaan betalen aan de overheid

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soldim Bekijk Berichten
      De ECB is strict onafhankelijk van de politiek. Persoonlijk lijkt me dat een goede zaak -- de ECB kijkt niet iets minder op de korte termijn als politici. Madeel is wel dat je de politiek niet de schuld van de huidige rente stand kunt geven.

      Overigens, lijkt me belasting over een vastgesteld rendement nou juist typisch kapitalistisch. Niemand verplicht jou je spaargeld op de bank te houden. Investeer in aandelen, vastgoed of wiskey. Goed voor de economie
      Het verbaasd jou misschien maar er zijn dus mensen die jaren sparen voor een auto of op een veilige manier willen sparen voor een achterdeurtje voor hun pensioen.
      In aandelen beleggen voor pensioen, zeker als je horizon korter is dan 10 jaar wordt door iedere vermogensadviseur afgeraden.

      Beleggen is voor de lange termijn met geld dat je niet nodig hebt voor andere zaken.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •