Turkije schrapt evolutieleer - Pagina 7
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 7/9 EersteEerste ... 678 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 61 tot 70 van de 82

    Onderwerp: Turkije schrapt evolutieleer

    1. #61
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: Turkije schrapt evolutieleer

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nacht Bekijk Berichten
      dat klinkt mooi wazoo. ik wou dat ik je perceptie op onderwijs kon delen maar ik heb geen academische achtergrond en mn ervaringen aan de middelbare school zijn te negatief. op de lts was de realiteit een stuk grauwer dan de roze wolk die je beschijft. het gros vd kids (inclusief mezelf) interesseerde het niet wat de leraren vertelden. we waren ongemotiveerd en recalcitrant. ontwikkelingsprocessen als de wereld beter begrypen, de blik verruimen en verbanden gaan zien kan alleen als de leerling daar open voor staat en daar geestelijk rijp voor is. op die leeftijd was ik daar nog lang niet klaar voor. de lts was geen plek om geestelijk tot bloei te komen. dat was ook niet het doel van de school. het was een afvoerputje voor kids die niet beter konden presteren en voor leerlingen om met hun handen te werken en om ze praktijkgericht klaar te stomen voor de arbeidsmarkt.
      Wat jammer, Het klinkt zo grauw.Goed onderwijs (eigenlijk 'goede leraren'), zijn van onschatbare waarde.

      Maar wat je beschrijft herken ik van de verhalen over het MBO van mijn neefjes over het MBO.
      Tot groot genoegen van hun oom hebben beiden, ondanks deze slechte ervaring, besloten door te stoten naar (een aagnenomen op) het HBO.

      En eerlijk is eerlijk, ik heb wel mijn momenten gehad waarop ik mij afvroeg waarom ik iets moest leren, maar dan had ik weer ouders die zo'n verhaal zoals ik schreef, hielden en in retrospectief geef ik ze volmondig gelijk.

    2. #62
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: Turkije schrapt evolutieleer

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.P.Pas Bekijk Berichten
      Denk het niet. Mijn grootvader, waarmee ik naar zeggen van oudere familieleden wel meer trekjes gemeen heb, is met 11 vingers geboren, compleet met gewrichten en nagels. Ik zelf had er 12.


      En dan is je dodelijke gevoel voor humor nog onbenoemd gebleven.

    3. #63
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: Turkije schrapt evolutieleer

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten
      Volgens Darwin was evolutie een geleidelijk proces van verandering. Bv. Giraffen leefden in droge gebieden met voedselschaarste. Oorspronkelijk stamden ze af van vergelijkbare dieren met kortere nekken. Om aan de hoogste bladeren van de bomen te kunnen was echter een lange nek nodig om te kunnen overleven. Dus ontwikkelden giraffen geleidelijk steeds langere nekken.

      Jacques Monod bekeek de evolutie van Darwin door de ogen en met de kennis van de moderne biologie. De genetische code van een soort, het dna, wordt in principe onveranderlijk doorgegeven en dan hebben de nakomelingen steeds dezelfde kenmerken. Anders dan Darwin stelt Monod dat evolutie geen doelgericht proces is maar een fout in het doorgeven van de genetische code van een soort. Eén keer die fout gemaakt wordt die fout onveranderlijk doorgegeven aan verdere nakomelingen van die soort en zo ontstaan nieuwe soorten.

      De veranderingen zijn dus niet noodzakelijk heel geleidelijk, maar kunnen ook heel plots en drastisch zijn. Zo'n verandering is meestal een nadeel, maar soms ook een voordeel. Als een nieuwe soort een kenmerk heeft dat overleven moeilijker maakt (bv giraffen met een nek die korter wordt) dan sterft die soort uit. Als er bij toeval (fout in het doorgeven van dna) een giraf geboren wordt met een langere nek dan heeft dit dier meer kans om te overleven omdat het makkelijker bij de groene blaadjes in de toppen van de bomen kan. De nakomelingen van dit dier hebben ook meer overlevingskansen en dan is er een nieuwe soort.

      Voor zover ik iets begrijp van Monod hoeft evolutie geen geleidelijk proces te zijn, het is dus niet zinvol om naar allerlei missing links en tussenvormen te zoeken tussen soorten. Evolutie is ook geen doelgericht proces (Darwin) maar stom toeval (een fout in het doorgeven van dna code).

      Evolutie is dus het gevolg van een fout of een vergissing van de natuur. De mens (op de hoogste trap van de evolutieladder) is dan de grootste vergissing of het resultaat van een opeenstapeling van alle vergissingen door de natuur gemaakt.
      Voila ... vandaar dat het klassiek Darwinisme, met z'n voorstelling van natuurlijke selectie, op zich wel een 'kloppende' beschrijving van het mechanisme biedt, maar zich niet uitspreekt over de 'juistheid' van de selectie criteria, die zijn zo tijd- en p-laats afhankelijk. Ik heb wat moeite met je laatste tussen haakjes, vooral het begrip allerhoogste, maar je ironie maakt event dat weer uit. Als ik mij niet vergis, natuurlijk.

    4. #64
      Draaksteker H.P.Pas's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2005
      Locatie
      Turicum
      Berichten
      15.457
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      723395

      Standaard Re: Turkije schrapt evolutieleer

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Op een populatie van 7 miljard mensen zullen er meer afwijkingen voorkomen. Het is hoogstens een variatie binnen de soort.
      Het betreft toevoeging van ledematen.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      De blauwdruk en code zou compleet moeten worden herschreven bij toevoeging of verandering van ledematen.
      Overtuigingen zijn gevaarlijker vijanden der waarheid dan leugens.

    5. #65
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Turkije schrapt evolutieleer

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.P.Pas Bekijk Berichten
      Het betreft toevoeging van ledematen.
      Er worden ook schapen met 5 poten geboren maar dat is een afwijking of beschadiging. De nazaten van het het schaap en vele generaties later beschikken niet allemaal over 5 poten. De blauwdruk blijft intact.

    6. #66
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.575
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: Turkije schrapt evolutieleer

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten

      Oh weg met dat verzinsel... Waarom geloof je niet ook dat de aarde plat is?
      Dat staat ook in de Koran (88:20). Maar in sommige vertalingen is dat vers anders vertaald.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    7. #67
      Draaksteker H.P.Pas's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2005
      Locatie
      Turicum
      Berichten
      15.457
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      723395

      Standaard Re: Turkije schrapt evolutieleer

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Er worden ook schapen met 5 poten geboren maar dat is een afwijking of beschadiging. De nazaten van het het schaap en vele generaties later beschikken niet allemaal over 5 poten. De blauwdruk blijft intact.
      Om bij jouw beeld te blijven zou daarvoor bij elk voorkomen en complete herschrijving van de 'blauwdruk' dwz het complete DNA noodzakelijk zijn. Ik denk niet dat beeld klopt; je moet eerder denken an een 'object-georienteerd programma' waarin het object 'lidmaat' maar één maal voorhanden is. (Zoals ook het object 'cel' maar éénmaal voorhanden is hoewel daaruit uiteindelijk een eindeloze veelvoud van vormen ontstaat.)
      Overtuigingen zijn gevaarlijker vijanden der waarheid dan leugens.

    8. #68
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Turkije schrapt evolutieleer

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.P.Pas Bekijk Berichten
      Om bij jouw beeld te blijven zou daarvoor bij elk voorkomen en complete herschrijving van de 'blauwdruk' dwz het complete DNA noodzakelijk zijn. Ik denk niet dat beeld klopt; je moet eerder denken an een 'object-georienteerd programma' waarin het object 'lidmaat' maar één maal voorhanden is. (Zoals ook het object 'cel' maar éénmaal voorhanden is hoewel daaruit uiteindelijk een eindeloze veelvoud van vormen ontstaat.)
      Het kan toch een beschadigd gen betreffen? Een schrijffout in de DNA string van het gen en je hebt bij mijn weten een beschadigd gen. Zo'n schrijffout in de DNA string van het gen kan toch ontstaan door bijvoorbeeld op een camping te gaan staan in Tsjernobyl in de zomervakantie waardoor ongewenste mutaties plaats vinden?

      Elk gen is de code van een kenmerk. In dit geval zal het specifieke gen wat het aantal poten (kenmerk) van een schaap bepaald zijn beschadigd.

    9. #69
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Turkije schrapt evolutieleer

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Het kan toch een beschadigd gen betreffen? Een schrijffout in de DNA string van het gen en je hebt bij mijn weten een beschadigd gen. Zo'n schrijffout in de DNA string van het gen kan toch ontstaan door bijvoorbeeld op een camping te gaan staan in Tsjernobyl in de zomervakantie waardoor ongewenste mutaties plaats vinden?

      Elk gen is de code van een kenmerk. In dit geval zal het specifieke gen wat het aantal poten (kenmerk) van een schaap bepaald zijn beschadigd.
      Als kijkt naar het ontwerp van het skelet. Van leeuw tot paard tot mens dan vertoont dat zodanig grote overeenkomsten dat best eens zou kunnen stellen dat we ergens van eenzelfde soort afstammen.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    10. #70
      Niet zo belangrijk Soldim's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Berichten
      6.523
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      371838

      Standaard Re: Turkije schrapt evolutieleer

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Flapdrol.
      Man, man. Als ik zo'n post lees weet ik werkelijk niet waar te beginnen. En dan ook nog grove ontwetenheid compenseren door te schelden.

      Afijn.

      De blauwdruk en codering van het leven is het DNA. Uitgevouwen is de lengte van jouw code 10.000 keer de maan op een neer.
      Twee meter.

      [qoute]
      De evolutieleer claimt dat de ene soort in de andere soort kan veranderen.
      [/quote]

      Dat claimt de evolutieleer niet. Soorten komen voort uit andere soorten, geleidelijk. Veranderen van de ene in de andere soort is onzin.

      Voor de zoveelste keer.... dit is onmogelijk en is nog nooit waargenomen. Een paard blijft een paard en een vogel blijft een vogel. Een paard zal nooit in een vlinder veranderen.
      Strawman argument.

      het DNA kent een beschermingsmechanisme voor reproductiefouten.
      Inderdaad, maar dat is niet onfeilbaar. Vandaar dat zowel point mutations als rearrangments voorkomen. Ook in de germline.

      Er kan op geen enkele wijze informatie aan het DNA worden toegevoegd. Het bouwplan kan niet worden veranderd.
      Waarom zou er geen informatie kunnen worden toegevoegd?

      Binnen soorten komen variaties voor zoals de Darwin vink en de verschillende hondenrassen maar het is en het blijft een vogel c.q. hond. Een soort kan derhalve nooit veranderen in een andere soort.
      Dat is ten eerste een genus vs. kingdom vergelijking. Slaat nergen op.

      De blauwdruk en code zou compleet moeten worden herschreven bij toevoeging of verandering van ledematen.
      Waarom? Een verandering in de Hox-gene familie is meestal voldoende voor hele developmentl programs, en dus ledematen.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •