Varoufakis - Pagina 5
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 5/9 EersteEerste ... 456 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 41 tot 50 van de 88

    Onderwerp: Varoufakis

    1. #41
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: Varoufakis

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten

      Wat ze beschrijven is denk ik de realiteit. Ik weet niet hoe je dat zo snel verandert. Om een land bestuurbaar te krijgen / houden heb je experts nodig, en een beperkt aantal volksvertegenwoordigers en beleidsmakers en uitvoerders. Die gaan al snel onder elkaar smoezen om dingen snel geregeld te krijgen. Ze beschikken over veel meer kennis dan de gemiddelde burger, wat onvermijdelijk is. Dus als burger kan je alleen een 'grof' beeld krijgen, over principiële keuzes / richtingen beslissen. Ik zou niet weten hoe dat beter kan.

      Je kan het parlement versterken, door het geld te geven om informatie te verzamelen. Dat is voor zover ik weet bij het EP wel aardig geregeld, meer dan bij veel nationale parlementen. Als ik een EP-lid hoor, lijken ze vaak tamelijk goed geïnformeerd over wat er gaande is etc.

      Niemand heeft ooit eerder in de wereldgeschiedenis geprobeerd om op een fatsoenlijke manier 500 miljoen mensen te 'regeren', dus het is een experiment. En ik moet zeggen, het resultaat is beslist niet beroerd. Zeker als je bedenkt hoe moeilijk het gewoon is.

      Zoals het nu gaat, worden beslissingen in de EU genomen door ministers en premiers van democratisch gekozen regeringen, die unaniem, en in toenemende mate met een bepaalde meerderheid, besluiten nemen. Dus op EU-niveau is dat democratisch, als je de lidstaten beschouwt als 'het volk'. Als je begrijpt wat ik bedoel

      De nationale parlementen oordelen daar vervolgens over. Het kan zijn dat die parlementen dat 'slordig' doen, maar dat is dan een nationaal probleem, niet dat van de EU. Maar ik denk dat die 'slordigheid' in werkelijkheid gewoon voortvloeit uit het regeerakkoord. In NL beslist de coalitie vooraf wat de komende 4 jaar het beleid zal zijn, ook t.a.v. de EU.

      Ik denk dat jij vecht tegen la condition humaine. Mensen zijn gebrekkig en feilbaar. What to do.

      En al heb ik nooit buiten Europa gewoond, en WOII niet meegemaakt, laat staan de tig eeuwen daarvoor, ik denk toch echt dat we momenteel in de beste omstandigheden ooit vertoond leven in Europa. Nog nooit hebben zoveel mensen het zo goed gehad. Ook buiten Europa. Bijna alle Afrikanen en Aziaten hebben het beter dan hun ouders, hoewel de bevolking intussen geëxplodeerd is. Het is gewoon een wonder.

      Ik vind dat dat bijzonder weinig gewaardeerd wordt. Ja, je moet altijd streven naar verbetering. Maar dat is niet eenvoudig.
      Nogmaals bedankt voor je zeer goede reactie!

      Ik kan beter luisteren dan zelf gaan praten. Alleen een opmerking over je laatste twee alinea's: helemaal mee eens.

      Nu wil ik graag een auteur presenteren:




      Niet gelezen. Zag dit boek een jaar of drie geleden liggen in mn vaste boekhandel, waar het goed toeven was en die helaas failliet is, een gemis voor Utrecht. Beetje in gebladerd, leek interessant maar niet gekocht.

      Op internet vond ik net een artikel van Thomas Fazi over het Democracy in Europe Movement 25,

      The problem(s) with Varoufakis’ DiEM25 manifesto

      op de website Open Democracy.

      Nou, eerst maar eens gaan lezen dan.

      Dat was het voor nu.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    2. #42
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Cool Dijsselbloem

      .
      Dijsselbloem heeft nu ook een boek over Griekenlands schuldencrisis. Het heet De Eurocrisis.

      Hier staat een interview:

      'De Grieken zijn nog steeds boos en verdrietig.

      https://www.nu.nl/weekend/5440754/in...l_talk_wrapper

      Varoufakis krijgt vegen uit de pan.

      Maar lees reacties onder het interview. Daarin krijgt Dijsselbloem weerwoord en Varoufakis steun.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    3. #43
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Varoufakis

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Griekenland mag wijzen naar banken. Maar om zoveel geld te moeten lenen moet moet er vooraf een geweldige puinhoop zijn gemaakt. Zwaar boven de stand geleefd en met geld gesmeten. Dan is wijzen naar anderen goedkoop. Nederland is altijd zuinig en sober geweest. Nu nog. Wij hebben geen behoefte om rijkdom te tonen zoals in pauperlanden het geval is.
      Inderdaad, de basis was al fout. Belastingen ontduiken is een nationale sport in Griekenland. Las dat meer de helft van alle Grieken een belastingschuld geeft. Er werd en wordt door de Grieken met geleend geld op de pof geleefd. Uiteindelijk gaat dat verkeerd en de rest van Europa, voornamelijk de noordelijke lidstaten mogen ervoor opdraaien.

    4. #44
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.110
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: Varoufakis

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Dat lijkt mij een zeer reëel en reusachtig belangrijk probleem waarvoor niemand een oplossing heeft, voor zover ik weet.

      Zegt u het maar.
      Ja die is er wel maar daar wil niemand kennelijk aan.

    5. #45
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Dijsselbloem

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      .
      Dijsselbloem heeft nu ook een boek over Griekenlands schuldencrisis. Het heet De Eurocrisis.

      Hier staat een interview:

      'De Grieken zijn nog steeds boos en verdrietig.

      https://www.nu.nl/weekend/5440754/in...l_talk_wrapper

      Varoufakis krijgt vegen uit de pan.

      Maar lees reacties onder het interview. Daarin krijgt Dijsselbloem weerwoord en Varoufakis steun.
      Ik heb een stuk gelezen maar ben met plaatsvervangende schaamte gestopt.

      Wat een zelfpijperij. Kijk eens hoe ik de juiste beslissingen heb genomen, kijk eens hoe goed ik ben. Brrrrr.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    6. #46
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: Dijsselbloem

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten

      Ik heb een stuk gelezen maar ben met plaatsvervangende schaamte gestopt.

      Wat een zelfpijperij. Kijk eens hoe ik de juiste beslissingen heb genomen, kijk eens hoe goed ik ben. Brrrrr.
      Er staat niets in het interview over de lachende derde, China. De trojka dwong Griekenland om publieke bezittingen te verkopen. China heeft veel opgekocht. De haven van Piraeus is in chinese handen. Het schijnt binnen twee jaar de grootste overslaghaven van de middellandse zee geworden te zijn. China's economische macht neemt hiermee toe. En ook zn politieke macht. De EU wilde chinese machtspolitiek in de zuidchinese zee veroordelen, maar Griekenland heeft daar zn veto over uitgesproken om China te vriend te houden.
      Hoe denk je hierover? Van mij had dit niet gehoeven.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    7. #47
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Dijsselbloem

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Er staat niets in het interview over de lachende derde, China. De trojka dwong Griekenland om publieke bezittingen te verkopen. China heeft veel opgekocht. De haven van Piraeus is in chinese handen. Het schijnt binnen twee jaar de grootste overslaghaven van de middellandse zee geworden te zijn. China's economische macht neemt hiermee toe. En ook zn politieke macht. De EU wilde chinese machtspolitiek in de zuidchinese zee veroordelen, maar Griekenland heeft daar zn veto over uitgesproken om China te vriend te houden.
      Hoe denk je hierover? Van mij had dit niet gehoeven.
      Als de EU geen paal en perk kan stellen aan de overstroming van de Europese markt met goedkope Chinese plastic teringzooi dan maakt het niet uit of ze macht hebben in een haven. Uiteindelijk maken zij niet uit wat wij willen hebben.

      De EU heeft ook lopen kloten in Oekraïne. Had van mij ook niet gehoeven. Dat vind ik veel gevaarlijker en overbodiger.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    8. #48
      Draaksteker H.P.Pas's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2005
      Locatie
      Turicum
      Berichten
      15.457
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      723396

      Standaard Re: Dijsselbloem

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      goedkope Chinese plastic teringzooi .
      Je loopt 15 jaar achter.
      Overtuigingen zijn gevaarlijker vijanden der waarheid dan leugens.

    9. #49
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.110
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: Varoufakis

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.P.Pas Bekijk Berichten
      Je loopt 15 jaar achter.
      Actueel. De wereld wordt er mee overspoeld. En het wordt alleen maar meer.

    10. #50
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Varoufakis

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Actueel. De wereld wordt er mee overspoeld. En het wordt alleen maar meer.
      Wij zijn verworden van producent tot consument. China is nu al de grootste economie ter wereld. Nooit in de wereldgeschiedenis heeft een volk in zo'n korte tijd een dergelijke inhaalslag gemaakt. Ik kan er slechts respect voor opbrengen. Bovendien is het veelal geen inferieur spul meer. Ik koop regelmatig iets uit China wat hier helemaal niet bestaat.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •