Christenfundies starten buitenlandse campange tegen Nederlandse vrijheden - Pagina 3
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 3/5 EersteEerste ... 234 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 21 tot 30 van de 50

    Onderwerp: Christenfundies starten buitenlandse campange tegen Nederlandse vrijheden

    1. #21
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Christenfundies starten buitenlandse campange tegen Nederlandse vrijheden

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Prachtig verwoord Mark. Een staande ovatie wat mij betreft. Volstrekt en volledig met je eens. Meer kan er hoeft er ook niet over gezegd te worden.
      Nou dank je wel
      viejo pendejo se extravia

    2. #22
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Christenfundies starten buitenlandse campange tegen Nederlandse vrijheden

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Hallooo, we zijn ook nog onderdeel van een samen-leving. Is die zo ingericht dat een oudere daarin een waardevolle plek in mag nemen ?
      En HOE kijken we naar elkaar om ? Ik stel maar wat vragen.

      Ja, en dan onderschrijf ik ook nog eens dat autonomie erg belangrijk is....Dat kan prima samen : autonomie BINNEN een netwerk.
      Sorry, ik vind dit echt achterbaks. Het gaat hier om mensen die niet meer willen leven. Onderdeel van de samenleving of niet, dat doet er niet toe. Waardevolle plekken gaat het ook niet over.

      Je negeert gewoon straal wat ik zeg.

      Heel impliciet leg jij hier groepsdwang op. Mensen zijn dus niet autonoom, maar de samenleving moet ze dwingen te leven.

      Nog een keer: waarom? Met welk recht?
      viejo pendejo se extravia
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 1 Dislikes

    3. #23
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Christenfundies starten buitenlandse campange tegen Nederlandse vrijheden

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Waarom scheer je iedere gelovige over 1 kam ? Dogmatisch,niet-dogmatisch en alles er tussenin.

      Jij en ik weten dondersgoed dat Kees van der Staaij dat doet omdat hij gelooft dat de bijbel 100% Gods' woord is.
      Wat nou over één kam scheren? Het gaat hier over gelovigen die andere mensen willen opleggen wat ze wel en niet mogen doen. Die gelovigen heb ik het over. Die zich baseren op hun geloof, zoals je zelf ook zegt.

      Ik vroeg: met welk recht wil hij dat aan iedereen opleggen? Met welk recht?

      Jij duikt en duikt. Je vindt blijkbaar dat gelovigen superieur zijn en hun mening aan iedereen mogen opleggen.
      viejo pendejo se extravia
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 1 Dislikes

    4. #24
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Christenfundies starten buitenlandse campange tegen Nederlandse vrijheden

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Nee Mark. Dat is niet de kern van mijn bezorgdheid.

      Ik wil dat bovenaan de lijst komt te staan : [I]preventie !!!
      Preventie van wat? Van ongelukkig zijn, eenzaam zijn, der dagen zat? Ongeluk is niet te voorkomen, het is een deel van het leven.

      Let op ! Het is veel simpeler voor de maatschappij om de mens te laten afzakken
      Afzakken? Wat betekent dat nou weer? Jij ontkent gewoon ten enen male dat mensen die goed bij hun verstand zijn soms niet meer willen leven.

      Je weigert gewoon pertinent in te gaan op wat ik zeg. Wat is dit voor gedram?

      Waarom doe je dit? Waarom ontwijk je steeds de kern van de zaak? Je bent gewoon oneerlijk. Je weigert botweg rechtstreeks en direct over het onderwerp te praten. In plaats daarvan lees ik alleen maar zalvende vaagheid.
      viejo pendejo se extravia
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 1 Dislikes

    5. #25
      Sportfreakje Karin.N's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2004
      Locatie
      Sportland
      Berichten
      5.895
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2473542

      Standaard Re: Christenfundies starten buitenlandse campange tegen Nederlandse vrijheden

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Zolang er nog zoveel te winnen is aan de kant van het leven ga ik niet de weg 'richting dood' verbreden.


      = Hoeveel mensen hebben geleerd om ZINVOL te leven, ook al is er een zware last mee te torsen, zoals een chronische ziekte en/of het verlies van dierbaren. Hoe ga je sowieso om met de dood ? Kun je hulp vragen ?


      = Hoeveel mensen hebben geleerd om te luisteren, niet te oordelen, steun te bieden ?

      = Krijgen eventuele kinderen zonodig zorg-vrij ?

      =Is er geld beschikbaar om vervoer te betalen ? Om huishoudelijke hulp te betalen ? Om uitjes (huh ? ) te betalen ?

      =Is er tijd beschikbaar voor de huisarts om op een rustiger tempo te begeleiden bij ziektes. En mag ze/hij van protocollen afwijken (medicatie is afgestemd op gezonde jonge mannen en niet op vrouwen, laat staan oudere vrouwen)



      ====> Hoeveel moeite doet de samenleving om de ouderenzorg te verbeteren ? Wat is er nu allemaal wel/niet de laatste 60 jaar verbeterd ?
      Ik vind dat dit los staat van het recht om zelf te kiezen wanneer je uit het leven stapt. Door dat recht worden mensen als jij niet gedwongen tot euthanasie. Maar anderen worden als het (proef ik zo) aan jou en anderen ligt verplicht om door te leven terwijl zij dat zelf niet langer wensen.

      Het is altijd zinvol om te investeren in gezondheiszorg, ouderenzorg etc. Maar uiteindelijk zijn mensen baas over hun eigen leven. Jij bent baas over jouw leven, ik ben baas over mijn leven. Wij verschillen van mening over euthanasie. Waarom is jouw mening belangrijker dan bijvoorbeeld de mijne. Jij en anderen worden niet verplicht om euthanasie te plegen, maar als de SGP haar zin krijgt heb ik geen vrije keuze meer. |Is dat wat je voor ogen staat. En dit staat los van de gezondheiszorg etc. Het gaat om het stukje eigen keuze.

      En aan dat recht wordt getornd. Er is recht op leven, maar waarom is er geen recht op sterven? Door mensen het recht te geven om te sterven wordt er niet getornd aan het recht op leven. Wanneer ik in bepaalde omstandigheden kies voor euthanasie, betekent het dus absoluut niet dat jij onder dezelfde omstandigheden euthanasie krijgt opgelegd. Jij kunt gewoon doorleven, je hoeft daarvoor niets te doen. Dat recht heb je namelijk en niemand betwist je dat recht
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 1 Dislikes

    6. #26
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Christenfundies starten buitenlandse campange tegen Nederlandse vrijheden

      Eke, je kan dan wel wezenloos dislikes uitdelen, ik heb liever dat je ingaat op wat ik zeg en mijn vragen beantwoordt.

      Wat een loserig gedrag.
      viejo pendejo se extravia
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    7. #27
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Berichten
      11.872
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776496

      Standaard Re: Christenfundies starten buitenlandse campange tegen Nederlandse vrijheden

      Wat een stijlloze reakties , gebaseerd op vooroordelen. (waar schrijf ik dat ik tegen de huidige euthasiemogelijkheden ben ? Nou ?)


      Er wordt in de wildeweg geinterpreteerd, geroepen en beledigd. De VOORoordelen druipen van het scherm..

      Het is groen...o, dan zal het wel een kikker zijn.

      Ja Ja Ja, goedzo Markie ! Dat vinden RG en K. ook...hoeven ze niet zelf aandachtig te lezen en in te gaan op iemand die vanuit een andere ingangshoek de zaak wil benaderen..!!!!

      Mark, je bent dol op ZENDEN, maar tegelijkertijd ONTVANGEN lukt niet. En dan komt er dus een MISKLEUN.
      En wijs jij naar die ander : je schrijft niet op wat ik-Mark-wil lezen.

      Tijd voor een time-out. HEERLIJK !!!! Misschien ga ik ook wel naar Mongolië.


      .

    8. #28
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Berichten
      11.872
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776496

      Standaard Re: Christenfundies starten buitenlandse campange tegen Nederlandse vrijheden

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Eke, je kan dan wel wezenloos dislikes uitdelen, ik heb liever dat je ingaat op wat ik zeg en mijn vragen beantwoordt.

      Wat een loserig gedrag.
      Nee, alleen Mark mag een heethoofd zijn. En schelden en beledigen. Stijlloos ben je.
      Ik ben boos. Eindelijk heeft die dislike-knop zin !!!!! Want zo voel ik het

      PS Ik wacht totdat jij serieus ingaat op wat ik heb geschreven. Begrijp je een woord of een zin niet : vraag het. M.a.w. doe normaal !

      Ik ben trouwens nu op weg naar bed. En morgen ben ik weg. Ik zie wel wanneer ik weer energie over heb om aan jullie te geven.

    9. #29
      gelukszoeker nacht's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2016
      Berichten
      718
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      11

      Standaard Re: Christenfundies starten buitenlandse campange tegen Nederlandse vrijheden

      jammer dat eke zo overschreeuwd wordt. ze krijgt niet eens de kans.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    10. #30
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Re: Christenfundies starten buitenlandse campange tegen Nederlandse vrijheden

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Verworvenheden waar deze orthodoxe schoft vanuit zijn geloof een diepe mimachting voor koestert. Ook voor deze christen geldt dat om wille van religie men er vrolijk op los mag liegen en andere daarmee in diskrediet brengen.
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Sowieso zijn discussies over euthanasie en abortus met deze terinpaap niet serieus te nemen. Het gaat maar om 1 ding, hoe hij ook kronkelt, HET MAG NIET VAN GOD.

      Uiteraard is er geen leven en laten leven en moeten anderen ook maar lijden onder deze relidictatuur.
      Woestijngelovigen............ik slaap met 1 oog open.
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Ergens geloof ik dit niet. Ook niet bij andere gelovigen, of al die Amerikanen. Maar wat het wel is, dat weet ik niet.

      Ik geloof echt niet dat Mars er tegen is omdat god heeft gezegd dat. Ik heb het gevoel dat hij het brutaal vindt dat mensen zomaar een eigen mening hebben, die strijdig is met geaccepteerde, traditionele ideeën.

      Een soort angst voor verandering? Angst voor non-conformisme, verdeeldheid? Ik weet het niet.
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karin.N Bekijk Berichten
      Abortus en euthanasie mag niet van 1 god. Het zij zo. Mij interesseert het niet wat die ene god vindt. Ik geloof namelijk niet in die god. (...)

      Men beroept zich op een god waar ik totaal niet in geloof. Een god die volgens de religies slavernij accepteert en zo nog meer wat wrede dingetjes. (...)

      Maar die vrije keuze wil zij de mensen ontnemen? Waarom? Omdat zij in een god geloven (...)
      Het valt wel op dat de atheïsten onder ons altijd meteen over God -waarin ze niet geloven- beginnen te drammen als het over euthanasie gaat. Terwijl niemand het daarover gehad heeft. Blijkbaar voeren atheïsten een soort schaduwgevecht tegen een denkbeeldige tegenstander.

      De euthanasiekwestie is een humaan moreel dilemma waar zowel gelovigen als niet-gelovigen mee te maken krijgen ongeacht hun levensbeschouwelijke positie. In alle hoeken van het levensbeschouwelijke spectrum heb je voor- en tegenstanders van euthanasie en ook allerlei tussenposities omtrent dit gegeven. Van allerlei kanten worden goede en minder goede argumenten bijgebracht.

      Volgens mij is het de uitdaging om een gezamenlijke humanistische ethische visie te ontwikkelen over levensbeschouwelijke grenzen heen en die in regels vast te leggen, dat omdat we allemaal mensen zijn die met dezelfde ethische dilemma's geconfronteerd worden.

      In mijn opinie versterken geloof en humanisme elkaar en kan een gezonde godsdienstbeleving niet strijdig zijn met het streven naar het ethisch goede een streven dat gedeeld wordt door alle mensen.
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •