Live op TV: Geschiedvervalsing mbt W02 - Pagina 4
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 4/4 EersteEerste ... 34
    Resultaten 31 tot 36 van de 36

    Onderwerp: Live op TV: Geschiedvervalsing mbt W02

    1. #31
      Pan Arabisch nationalist Al Sawt's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2002
      Locatie
      Arabiya Mutahida
      Berichten
      10.567
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

      Standaard Re: Live op TV: Geschiedvervalsing mbt W02

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.P.Pas Bekijk Berichten
      In de 19de eeuw was Rusland na Engeland de grootste koloniale macht; 'The Great Game' werd niet voor niets tussen die twee gespeeld. Onder Stalin werd een schijnhervormig doorgevoerd, die er in resulteerde dat de Russen geen meter grond een geen centje macht afgaven. Pas na de val van de Sowjet-Unie is een nog steeds zeer onvolledige vorm van dekolonisatie op gang gekomen.
      Sovjet bezetting van ex Sovjet staten is geen kolonisatie. Bezetting in een wrede vorm weliswaar. Kolonisatie betekent dat gebieden uitsluitend wingebieden zijn om economisch voordeel uit te halen. De Sovjets, hoe pervers ze ook waren, ontwikkelden de gebieden.

      Overigens was en is de Sovjet en Russische expansie ingegeven door Westers expansie. Of het ging om invallen van Napoleon en Hitler, Britse rijk aan de zuidelijke flanken van Centraal Azie of uitbreiding van de NAVO. Russen en Sovjet hadden altijd het doel om een strategische diepte te creeren tussen de Russische moederland en mogelijke vijanden.
      Onafhankelijksheidbewegingen binnen het eigen koloniaalrijk werden genadeloos onderdrukt. Het 'Anti-Imperialisme' van de S.U. was een voortzetting van the Great Game met andere middelen.
      Absoluut. Een systeem van Goelags. In het boek Bloodlands, wordt een kille relaas gegeven hoe de Sovjets te werk gingen om nationalistische bewegingen te onderdrukken.

      Maar desalniettemin kon je niet spreken van kolonialisme. Kolonialisme impliceert dat een gebied koloniaal uitgebuit wordt.
      De Amerikanen probeerden een spagaat te maken.
      Dekolonisatie-bewegingen binnen de SU werden (real-politiek gezien begrijpelijkerwijs) geïgnoreerd.
      Communistisch geïnspireerde bewegingen (prominente voorbeelden Korea en Vietnam) werden bestreden; nationalistische konden op sympathie rekenen. De grens bleek zeer moeilijk te trekken. Enige communistische en/of Russische invloed bestond in de meeste dekolonisatie-bewegingen. Angola was zelfs gestraft met twee bewegingen, een 'Russische' en een 'Amerikaanse', die uiteindelijk voornamelijk elkaar bestreden.
      Klopt. Ik zei niets anders.

      Die bewegingen bestonden al ver vòòr WOII. Prominente voorbeelden: Nederlands- en Brits-Indië.
      De Brits-Indische beweging bedreef gedurende de gehele oorlog een radio-programma op de BBC waaraan, onder vele andere, George Orwell medewerkte. Bij het uitbreken van de oorlog had ze zich, bij monde van Gandhi, solidair verklaard met Engeland en de beslechting van hun eigen conflict met Engeland tot na de oorlog verschoven.
      (Daarna ging het snel; in 1947 was de onafhankelijkheid een feit).

      Dat klopt voor Indonesie; voor India niet. (Al was het maar omdat de 'koloniale meester' de oorlog gewonnen had)
      De top-kleptokraat Suharto, met stip genoteerd voor de nominatie 'op 3 na grootste massamoordenaar van de 20ste eeuw', heeft pas na de Indonesische onafhankelijkheid carrière gemaakt. Je verwart hem waarschijnlijk met òf Sukarno (door Suharto weggeputscht) òf Subandrio (onder Suharto 29 jaar in de gevangenis).
      Ik bedoelde inderdaad Sukarno, een foutje.
      Top massamoordenaars van de 20ste eeuw zijn toch Hitler, Stalin, Mao, Pol Pot de kampioenen van de massamoorden.

      Een rijkelijk onnozele opmerking.
      De Dipo-Negoro opstand (1825-1830) was zeker een inspiratie voor de PNI.
      De reformatie is ook lang geleden en heeft geen directe binding met de huidige politiek. Psychologisch en sociologisch (en daardoor uiteindelijk politiek) is haar invloed tot op de dag van vandaag aanwijsbaar; als je goed oplet zelfs in maroc-discussies.
      Dat Amerika in dat opzicht anders tikt als Europa heeft uiteraard ook met dat dekolonisatie verleden van doen. Het zou vreemd zijn als het anders was
      . Het is een onnozele opmerking om af te vragen waarom de Amerikaanse onafhankelijkheid geen inspiratie vormde voor de Afrikaanse en Aziatische bewegingen.

      Terwijl VS koloniale bezittingen had en redelijk afzijdig hield op gebied van buitenlands politiek.
      Wat zijn Aziatische binnenlanden?
      Kazakstan, Turkmenistan,Oezbekistan,Tadjikistan,Kirgizistan, Mongolië ?
      Met binnenlanden doel ik op Zuid Oost Azie.
      Ik herhaal het nog maar eens: Rusland was de op één na grootste koloniale macht. (En is inmiddels de grootste)
      Kolonisme is niet een juiste typering. Bezetting en onderdrukking wel. Maar niet op basis van economisch gewin.
      Als je voor vol aangezien wenst te worden moet je dit soort mannetjespraat aan Desi overlaten.
      Wie is Desi?

      Met alle respect. Jij bepaalt niet de norm wie voor vol gezien kan worden. Mijn communicatie jegens Superdick, Ibrahrat of Eric de Blois, is inderdaad niet lief. Hoeft ook niet. Ze gedragen zich als hooligans door op elke reactie te reageren met verkeerde interpretaties van mijn woorden, verdraaiingen van feiten, gebruik van leugens en gebruik van negatieve stereotyping. Dan heb ik het niet over hypocriet gedrag.

      Ik ben inderdaad hard in mijn kwalificaties. Maar ik voer altijd een inhoudelijke discussie. Dat kunnen we van bovengenoemde figuren niet zeggen.
      Waarschuwing:Discussiëren met Al Sawt, is schadelijk voor uw referentiekader!

      Djamal Abd al-Nasser: "We can achieve much by Arab action, which is a main part of our battle. We must develop and build our countries to face the challenge of our enemies."
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    2. #32
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Live op TV: Geschiedvervalsing mbt W02

      Nogmaals dan.
      De dekolonisatie van de VS vond ver voor WO2 plaats. De dekolonisatie van veel Afrikaanse landen ver erna. Er is dus geen sprake van het op gang komen van DE dekolonisatie zoals jij wilt doen voorkomen.
      Gewoon een feitelijke vaststelling.
      Wat jij er vervolgens zelf van maakt komt volledig voor jou rekening.

      Dat Nederland en al die andere landen fout waren met de koloniën is zeer zeker waar. Ik geloof niet dat iemand dat hier betwijfeld.

      Verder zie ik je draaien en duiken op inhoudelijke weerleggingen van medeprikkers dat het een lieve lust is. Daarnaast kent je arrogantie geen grenzen. Ik vind jou een enorme paardelul maar dat is slechts mijn mening.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

    3. #33
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2003
      Berichten
      5.004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      248330

      Standaard Re: Live op TV: Geschiedvervalsing mbt W02

      Geschiedenis!

      Fout naar fout
      in die fout
      zoals je elkander niet meer vertrouwt.

      Hier nog over te bazelen
      krijg toch de mazelen.

      Maak deze fouten nooit meer
      maar keer op keer
      is die fout
      in die vouw in je pak
      in je stropdas
      altijd aanwezig.

      En maar kwetteren
      in die valse vogel
      die niet eens bestaat.

      Vogels zijn
      diegenen die vliegen
      en boven de mensheid
      uitstijgen.

      Maar mensen
      maken er een potje vliegen vangen van.

      En ze zijn bang voor wespen!

      fijne dag iedereen....

    4. #34
      Pan Arabisch nationalist Al Sawt's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2002
      Locatie
      Arabiya Mutahida
      Berichten
      10.567
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

      Standaard Re: Live op TV: Geschiedvervalsing mbt W02

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Nogmaals dan.
      De dekolonisatie van de VS vond ver voor WO2 plaats. De dekolonisatie van veel Afrikaanse landen ver erna. Er is dus geen sprake van het op gang komen van DE dekolonisatie zoals jij wilt doen voorkomen.
      Gewoon een feitelijke vaststelling.
      Wat jij er vervolgens zelf van maakt komt volledig voor jou rekening.
      Bla, bla, bla, bla, Pas na mijn college kom jij met een nuance dat dekolonisatie van VS voor W02 plaatsvond. Maar dekolonisatie van VS vond zelfs ver voor kolonisatie van Afrika en grote delen van Azie.

      Verdiep je in geschiedenis voordat je onzin begint te blaten.
      Dat Nederland en al die andere landen fout waren met de koloniën is zeer zeker waar. Ik geloof niet dat iemand dat hier betwijfeld.
      Heb ik ergens beweert dat Nederland fout zat?! Ik had zelfs begrip voor Nederlandse expansie. Ik vind dat Nederland verkeerd is in het voorstellen van de zaken. Namelijk: Dat Nederlands Indie door Japan bezet is. Hiermee suggereren ze dat Indonessie vrij was voor de Japanse bezetting.

      Ga eerst mijn stukken inhoudelijk lezen en geen verkeerde woorden in mijn mond leggen, leugenaar!
      Verder zie ik je draaien en duiken op inhoudelijke weerleggingen van medeprikkers dat het een lieve lust is.
      Kom met bewijzen! Ik heb je vaak uitgedaagd om jouw verdachtmakingen met voorbeelden te bewijzen. Maar dat doe je niet. Want je bent een leugenaar, een fantast en bekrompen. Jij ziet de wereld vanuit een vals zelfbeeld dat bestaat uit misplaatste zelfgenoegzaamheid. Als jezelf belachelijk had gemaakt met foute argumenten, begin je te liegen, bedriegen en te verdraaien.

      Daarnaast kent je arrogantie geen grenzen. Ik vind jou een enorme paardelul maar dat is slechts mijn mening.
      Eerlijk waar, eindelijk ben je lief tegen mij. Dit is echt een pracht van een compliment. Door ontroering zal ik de komende nachten wakker liggen. Dankjewel!
      Waarschuwing:Discussiëren met Al Sawt, is schadelijk voor uw referentiekader!

      Djamal Abd al-Nasser: "We can achieve much by Arab action, which is a main part of our battle. We must develop and build our countries to face the challenge of our enemies."

    5. #35
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Live op TV: Geschiedvervalsing mbt W02

      Je leest niet eens.

      Nu eerst teruglezen, de inhoud goed in je opnemen en je excuses aanbieden. Dan krijg je misschien antwoord.

      College............laat me niet lachen. Waar jij last van hebt is het verwarren van een mening met de werkelijkheid en het absoluut niet kunnen verdragen van mensen met een andere mening. Zoals Ik al zei: grenzeloos arrogant en onbeschoft.

    6. #36
      Pan Arabisch nationalist Al Sawt's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2002
      Locatie
      Arabiya Mutahida
      Berichten
      10.567
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

      Standaard Re: Live op TV: Geschiedvervalsing mbt W02

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Je leest niet eens.
      O, dus ik lees niet. Volgens mij had ik jouw reactie in fragmenten gedeeld en vervolgens op gereageerd. Je moet eens weten hoeveel moeite en pijn het kost om jouw domheid keer op keer te lezen.
      Nu eerst teruglezen, de inhoud goed in je opnemen en je excuses aanbieden. Dan krijg je misschien antwoord.
      Mijn God, ook nog eens waanbeelden. Rechts is echt kundig geworden in het verdraaien van feiten en het creeren van een alternatieve werkelijkheid. Misschien werkt het in gesloten Facebook groepjes, zoals Heil Wilders, waar jij lid van bent. Dus ik moet excuses aanbieden aan een rechtse fantast.
      College............laat me niet lachen. Waar jij last van hebt is het verwarren van een mening met de werkelijkheid en het absoluut niet kunnen verdragen van mensen met een andere mening. Zoals Ik al zei:
      Het zijn alle allemaal feiten. Dat je moeite mee hebt. Prima. Maar ga dan niet in discussie.
      grenzeloos arrogant en onbeschoft.
      Ik begin nu echt te blozen door al jouw complimenten. P.S. Onbeschoft zijn de hypocrieten en leugenaars, veelal te vinden in het rechtse spectrum van de Nederlandse samenleving.
      Waarschuwing:Discussiëren met Al Sawt, is schadelijk voor uw referentiekader!

      Djamal Abd al-Nasser: "We can achieve much by Arab action, which is a main part of our battle. We must develop and build our countries to face the challenge of our enemies."

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •