"Waar blijven de kindjes van de bakfietsouders?" - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 25

    Onderwerp: "Waar blijven de kindjes van de bakfietsouders?"

    1. #11
      Important Prikker
      Ingeschreven
      Feb 2017
      Berichten
      2.046
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: "Waar blijven de kindjes van de bakfietsouders?"

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soldim Bekijk Berichten
      Ik woon in een land waar, sinds mensenheugnis, verschillende nationalte talen worden gesproken. Het schoolsysteem is daarop ingericht, en wat tot in den treure benadrukt wordt is dat het voor kinderen veel belangrijker is om één taal goed te spreken dan het spreken van de regionale onderwijs taal.

      Voor een goede taalontwikkeling is het veel beter dat kinderen thuis in hun moedertaal worden opgevoed, dan in een door de ouders later aangeleerde tweede taal.



      Tsja, als het niet de taak van de overheid is om kinderen op school goed Nederlands bij te brengen, wat dan wel?
      Die Super ick en zo zijn echte "topic killers", want ik heb gewoon geen zin meer om iets terug te schrijven/typen.
      Gasten met een Verborgen agenda. Daar houd ik niet zo van.

    2. #12
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: "Waar blijven de kindjes van de bakfietsouders?"

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SamirPlus Bekijk Berichten
      Die Super ick en zo zijn echte "topic killers", want ik heb gewoon geen zin meer om iets terug te schrijven/typen.
      Gasten met een Verborgen agenda. Daar houd ik niet zo van.
      Je moet eens stoppen met het wegzetten van mensen met een andere mening.

      Het is niet meer dan logisch dat je de taal goed moet kunnen spreken van het land waarin je woont.

      Leuk hoor om Turks te spreken en vast ook heel belangrijk om met je opa te kunnen praten. Het is ook heel goed mogelijk om je kinderen tweetalig op te voeden. Dat kan ook als je er een goed plan onder legt. Bijvoorbeeld de ene ouder spreekt Turks met de kinderen, de ander Nederlands.

      Het probleem was vaak het niveau van de ouders. Nu zijn we daar vanaf want tweede generatie. Met de komst van 'vluchtelingen' uit Afrikaanse landen, vaak in de eigen taal al analfabeet, begint het weer opnieuw.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    3. #13
      Important Prikker
      Ingeschreven
      Feb 2017
      Berichten
      2.046
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: "Waar blijven de kindjes van de bakfietsouders?"

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Je moet eens stoppen met het wegzetten van mensen met een andere mening.

      Het is niet meer dan logisch dat je de taal goed moet kunnen spreken van het land waarin je woont.

      Leuk hoor om Turks te spreken en vast ook heel belangrijk om met je opa te kunnen praten. Het is ook heel goed mogelijk om je kinderen tweetalig op te voeden. Dat kan ook als je er een goed plan onder legt. Bijvoorbeeld de ene ouder spreekt Turks met de kinderen, de ander Nederlands.

      Het probleem was vaak het niveau van de ouders. Nu zijn we daar vanaf want tweede generatie. Met de komst van 'vluchtelingen' uit Afrikaanse landen, vaak in de eigen taal al analfabeet, begint het weer opnieuw.
      Vandaar, dit is Maroc.nl, geen Vluchtelingen.nl of Afrika.nl of Syrië.nl.
      Doe gewoon mee met de topics of doe het niet, maar ik zet mensen weg, wanneer ik wil, want ja, het is mijn leven.
      Het moet niet gekker worden!

      Maar jij wil dus van elke vluchteling een ingenieur, piloot of hersenchirurg maken? Anders zijn ze niet goed geïntegreerd en hebben ze hier niks te zoeken?
      Wanneer zijn vluchtelingen voldoende geïntegreerd, qua taal? (volgens jou)
      Als ze Universitair afgestudeerd zijn in de Nederlandse Taal?
      Ben jij überhaupt wel geschoold? Of loop je nu gewoon uit je nek te praten?
      Wil jij die vluchtelingen opleggen wat je zelf niet eens kan waarmaken/klaren?
      Dan ben je gewoon echt een (gecensureerd)!

    4. #14
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: "Waar blijven de kindjes van de bakfietsouders?"

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SamirPlus Bekijk Berichten
      Vandaar, dit is Maroc.nl, geen Vluchtelingen.nl of Afrika.nl of Syrië.nl.
      Doe gewoon mee met de topics of doe het niet, maar ik zet mensen weg, wanneer ik wil, want ja, het is mijn leven.
      Het moet niet gekker worden!

      Maar jij wil dus van elke vluchteling een ingenieur, piloot of hersenchirurg maken? Anders zijn ze niet goed geïntegreerd en hebben ze hier niks te zoeken?
      Wanneer zijn vluchtelingen voldoende geïntegreerd, qua taal? (volgens jou)
      Als ze Universitair afgestudeerd zijn in de Nederlandse Taal?
      Ben jij überhaupt wel geschoold? Of loop je nu gewoon uit je nek te praten?
      Wil jij die vluchtelingen opleggen wat je zelf niet eens kan waarmaken/klaren?
      Dan ben je gewoon echt een (gecensureerd)!
      Een zekere basisvaardigheid beheersing Nederlandse taal mag toch op den duur wel verwacht worden.

    5. #15
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: "Waar blijven de kindjes van de bakfietsouders?"

      Precies ja. Punt NL

      Niet proberen je gelijk te halen door enorm door te slaan en het te hebben over taalvaardigheid op universitair niveau. Dat is een belachelijk voorbeeld en dat weet je zelf ook wel.

      Basisvaardigheden in woord en geschrift is voldoende.

      Ik ben voor de opvang cm echte vluchtelingen. Dat is nu niet het geval. De meerderheid heeft geen recht op asiel maar je komt er niet meer vanaf. Geen papieren en het land van herkomst wil ze niet meer terug. Laag geschoold en geen toekomst, langdurig afhankelijk van een uitkering en op den duur ontevreden en ongelukkig met hun situatie.

    6. #16
      Important Prikker
      Ingeschreven
      Feb 2017
      Berichten
      2.046
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: "Waar blijven de kindjes van de bakfietsouders?"

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Precies ja. Punt NL

      Niet proberen je gelijk te halen door enorm door te slaan en het te hebben over taalvaardigheid op universitair niveau. Dat is een belachelijk voorbeeld en dat weet je zelf ook wel.

      Basisvaardigheden in woord en geschrift is voldoende.

      Ik ben voor de opvang cm echte vluchtelingen. Dat is nu niet het geval. De meerderheid heeft geen recht op asiel maar je komt er niet meer vanaf. Geen papieren en het land van herkomst wil ze niet meer terug. Laag geschoold en geen toekomst, langdurig afhankelijk van een uitkering en op den duur ontevreden en ongelukkig met hun situatie.
      Je bent een lopende contradictie.
      Ga jij dan al die vluchtelingen Nederlands leren en laten integreren? (voornamelijk die meerderheid asielzoekers waar je maar niet vanaf komt)

    7. #17
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: "Waar blijven de kindjes van de bakfietsouders?"

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SamirPlus Bekijk Berichten
      Je bent een lopende contradictie.
      Ga jij dan al die vluchtelingen Nederlands leren en laten integreren? (voornamelijk die meerderheid asielzoekers waar je maar niet vanaf komt)
      Een echte vluchteling bouwt een toekomst op in zijn nieuwe vaderland. Beheersing van de taal is derhalve een must.

      Jij doet het voorkomen alsof het een bende profiteurs betreft die door de Nederlandse belastingbetaler tot in lengte der dagen in hun levensonderhoud moet worden voorzien.

    8. #18
      Important Prikker
      Ingeschreven
      Feb 2017
      Berichten
      2.046
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: "Waar blijven de kindjes van de bakfietsouders?"

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Een echte vluchteling bouwt een toekomst op in zijn nieuwe vaderland. Beheersing van de taal is derhalve een must.

      Jij doet het voorkomen alsof het een bende profiteurs betreft die door de Nederlandse belastingbetaler tot in lengte der dagen in hun levensonderhoud moet worden voorzien.
      Ik quote Super Niks.
      Het zijn de woorden van "jullie".
      En dus geef je mij eigenlijk gelijk, met de lopende contradictie-opmerking.

    9. #19
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: "Waar blijven de kindjes van de bakfietsouders?"

      Ik ken diverse mensen die direct begonnen met het volgen van Nederlandse les. Die wilden hier graag een bestaan opbouwen en zagen daar de noodzaak van in. Je kunt nu eenmaal niet verwachten dat de maatschappij zich aan jou aanpast.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    10. #20
      Important Prikker
      Ingeschreven
      Feb 2017
      Berichten
      2.046
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: "Waar blijven de kindjes van de bakfietsouders?"

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Ik ken diverse mensen die direct begonnen met het volgen van Nederlandse les. Die wilden hier graag een bestaan opbouwen en zagen daar de noodzaak van in. Je kunt nu eenmaal niet verwachten dat de maatschappij zich aan jou aanpast.
      Maar die vrienden van jou, die diverse vrienden, waren die misschien bij toeval vluchteling?
      Het heeft gewoon geen nut om met jou van gedachten te wisselen, want ik wil gewoon mijn hoop ophouden dat alle Nederlanders wel op zijn minst wat kunnen DOEN met dat goede taalgebruik van ze.
      Jeetje man, ook al ben je professor doctorandus in de Nederlandse taal, als je er niks mee kan doen, dan heeft het geen nut.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •