Water
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Resultaten 1 tot 6 van de 6

    Onderwerp: Water

    1. #1
      Could B Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2014
      Berichten
      71
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10
      Laatst gewijzigd door Stroman; 04-09-17 om 23:47.

    2. #2
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Water

      Bijlage 20755



      Geen suikerhoudende frisdrank meer op school

      DEN HAAG - De Nederlandse frisdrankproducenten stoppen uiterlijk eind 2018 met de verkoop van suikerhoudende frisdranken op middelbare scholen. Vanaf dan zijn er op middelbare scholen alleen water en frisdranken zonder of met maar weinig calorieën te koop.

      De hele Europese frisdrankindustrie sprak eerder af ervoor te zorgen dat in 2019 in heel Europa alleen nog maar zogenoemde laagcalorische en calorievrije frisdranken op middelbare scholen worden aangeboden.
      Directeur van de Nederlandse vereniging Frisdranken, Waters, Sappen (FWS) Raymond Gianotten zegt dat de frisdrankproducenten graag willen bijdragen aan oplossingen om obesitas onder jongeren verder te laten dalen. Daartoe zijn er ook al geen marketingactiviteiten meer gericht op kinderen tot 13 jaar en is de frisdrankindustrie bijvoorbeeld niet actief op lagere scholen.

      Persoonlijk vind ik dit een goede zaak.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    3. #3
      Could B Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2014
      Berichten
      71
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

      Standaard Re: Water

      Ik was vooral geschokt dat op onze planeet aan het ene einde mensen nog sterven van dorst en dat daar gelukkig fijne gasten aan een oplossing werken en dat hier in Nederland menaen in het openbaar durven te beweren dat hun kind geen water lust en dat water voor honden is.

    4. #4
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Water

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stroman Bekijk Berichten
      Ik was vooral geschokt dat op onze planeet aan het ene einde mensen nog sterven van dorst en dat daar gelukkig fijne gasten aan een oplossing werken en dat hier in Nederland menaen in het openbaar durven te beweren dat hun kind geen water lust en dat water voor honden is.
      Die mensen sporen niet. Er zijn niet veel gezonde alternatieven.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    5. #5
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Berichten
      11.872
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776496

      Standaard Re: Water

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stroman Bekijk Berichten
      Ik was vooral geschokt dat op onze planeet aan het ene einde mensen nog sterven van dorst en dat daar gelukkig fijne gasten aan een oplossing werken en dat hier in Nederland menaen in het openbaar durven te beweren dat hun kind geen water lust en dat water voor honden is.
      In de eerste instantie : schokkend !!! Dat voelde ik ook zo.

      In de tweede instantie :die vader is denk ik zelf ook opgegroeid met "glaasje fris is voor de kinderen" en ..er is NOOIT bij hem iemand geweest die hem wakker schudde. (bv over aantal suikerklontjes per glas/ over het feit dat een mens zonder water niet kan overleven ! We bestaan notabene zelf voor een groot deel uit water...Uiteraard bestaan mannen uit mëér water )

      Deze school bemoeide zich er in het verleden niet mee, de ouders gaven hun kind 'íets lekkers' te drinken.

      DUS : als een speer voorlichting geven, als school of als media. En...AFBOUWEN, die suikerverslaving.

      Want het gaat wel om 35% tegenstemmers bij de poll uit de eerste link in dit draadje.
      Elke week minder suiker (minder siroop) in het glas. Het is even werk, maar het gaat makkelijk. Zowel thuis als op school.

      Zit je in een maand met allemaal kinderen op school die niet alleen water drinken, maar het ook nog lekker vinden !!

    6. #6
      Could B Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2014
      Berichten
      71
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

      Standaard Re: Water

      Ik begrijp je bericht, Eke, maar hoeveel voorlichting is nog nodig. En mag je van volwassen mensen die kinderen opvoeden niet verwachten dat zij zelf zorgen dat ze snappen hoe ze daar verantwoordelijk mee omgaan. En dus niet altijd de bal bij een instantie neerleggen maar het gewoon zelf doen.
      Ik heb gelezen dat op deze school men elkaar inmiddels heeft gevonden. Gelukkig.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •