De Wever wil Belgische gevangenis in Marokko
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/2 12 LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 12

    Onderwerp: De Wever wil Belgische gevangenis in Marokko

    1. #1
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard De Wever wil Belgische gevangenis in Marokko

      De Wever wil Belgische gevangenis in Marokko

      12 September 2017 - 13:42
      Elien De Wulf
      Jan De Meulemeester

      Bart De Wever (N-VA) stelt voor om een Belgische gevangenis te bouwen in Marokko. Vijfhonderd Marokkanen die nu in een Belgische cel zitten, zouden daar dan hun straf moeten uitzitten. De Wever is op werkbezoek in Marokko om er te praten met onder meer politiediensten en veiligheidsdiensten.

      In onze gevangenissen verblijven 1.119 Marokkanen, waarvan 495 illegaal. Daarom bestaat in de politieke coulissen al langer het idee om een gevangenis in Marokko te bouwen. “Het dossier van het bouwen van een Belgische gevangenis in Marokko ligt al een paar jaar op tafel”, zegt De Wever.

      “Het is een idee dat mij persoonlijk wel bevalt omdat je een win-winsituatie creëert. Als je mensen hebt die niet in België zouden mogen zijn, dan is het niet onlogisch dat ze hun straf in hun land van herkomst uitzitten.”

      Samenwerking Marokko

      De Wever is gisteren met een delegatie van het Antwerpse stadsbestuur vertrokken naar Marokko. De meerderheid van de Antwerpse Syriëstrijders heeft namelijk Marokkaanse roots. De komende dagen zal De Wever met Marokkaanse veiligheidsdiensten spreken over de aanpak van radicalisme.

      De bouw van Belgische gevangenissen in Marokko zou volgens De Wever kunnen kaderen in een nauwere samenwerking. “Als we informatie goed uitwisselen en samen de problemen te lijf gaan, hebben zowel Marokko als België daar voordelen aan.”
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    2. #2
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.917
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: De Wever wil Belgische gevangenis in Marokko

      Vervolgens bij wet illegalen zonder meer als een misdrijfplegers bestempelen, en je kunt dan alle illegalen met Marokkaanse roots oppakken en naar de gevangenis in Marokko laten afvoeren.

      Als dat gaat lukken, dan is het hek pas echt van de dam.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    3. #3
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Re: De Wever wil Belgische gevangenis in Marokko

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Vervolgens bij wet illegalen zonder meer als een misdrijfplegers bestempelen, en je kunt dan alle illegalen met Marokkaanse roots oppakken en naar de gevangenis in Marokko laten afvoeren.

      Als dat gaat lukken, dan is het hek pas echt van de dam.
      Illegalen worden nu ook al opgepakt en opgesloten, daar heb je geen gevangenis in Marokko voor nodig.
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    4. #4
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.917
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: De Wever wil Belgische gevangenis in Marokko

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten
      Illegalen worden nu ook al opgepakt en opgesloten, daar heb je geen gevangenis in Marokko voor nodig.
      Wel om ze makkelijker uit te zetten.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    5. #5
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Re: De Wever wil Belgische gevangenis in Marokko

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Wel om ze makkelijker uit te zetten.
      Dat is nog maar de vraag. Tot voor kort hadden de Belgen ook een gevangenis in Nederland, in Tilburg. Ik kan me vergissen maar ik dacht dat daar niemand met de NL nationaliteit mocht worden opgesloten. Hoewel we in de Belgische gevangenissen genoeg Nederlanders hadden en hebben om Tilburg bomvol te stoppen. De Nederlanders zijn de tweede grootste groep buitenlanders in Belgische gevangenissen.
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    6. #6
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.917
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: De Wever wil Belgische gevangenis in Marokko

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten
      Dat is nog maar de vraag. Tot voor kort hadden de Belgen ook een gevangenis in Nederland, in Tilburg. Ik kan me vergissen maar ik dacht dat daar niemand met de NL nationaliteit mocht worden opgesloten.

      Hoewel we in de Belgische gevangenissen genoeg Nederlanders hadden en hebben om Tilburg bomvol te stoppen. De Nederlanders zijn de tweede grootste groep buitenlanders in Belgische gevangenissen.
      Of dat niet mocht weet ik niet, maar dat gebouw was al overbodig.

      Helemaal niet. Er zitten er zo'n 60 Nederlanders bij jullie opgesloten, terwijl die gevangenis in Tilburg was ingericht voor zo'n 675 gevangenen.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    7. #7
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Re: De Wever wil Belgische gevangenis in Marokko

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Helemaal niet. Er zitten er zo'n 60 Nederlanders bij jullie opgesloten.
      Volgens dit artikeltje Steeds meer vreemdelingen in Belgische gevangenissen - De Standaard uit 2014 zaten er toen 271 Nederlanders in Belgische gevangenissen (92 met en 179 zonder verblijfsvergunning).

      Je hebt gelijk dat de Nederlanders pas de 4e grootste groep buitenlanders zijn in Belgische gevangenissen. Ooit waren ze de tweede grootste groep. Dat had volgens mij te maken met het feit dat Nederland destijds geen onderdanen uitleverde. Om toen te voorkomen dat Nederlanders zich zouden onttrekken aan de rechtsgang werden ze sneller opgesloten en gingen ze niet vrij na hun voorarrest, maar bleven ze zitten tot na hun veroordeling en uitzitten van hun straf. Ondertussen doet Nederland gewoon en is er een betere samenwerking op Europees niveau op vlak van strafvervolging.
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    8. #8
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: De Wever wil Belgische gevangenis in Marokko

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten
      Volgens dit artikeltje Steeds meer vreemdelingen in Belgische gevangenissen - De Standaard uit 2014 zaten er toen 271 Nederlanders in Belgische gevangenissen (92 met en 179 zonder verblijfsvergunning).

      Je hebt gelijk dat de Nederlanders pas de 4e grootste groep buitenlanders zijn in Belgische gevangenissen. Ooit waren ze de tweede grootste groep. Dat had volgens mij te maken met het feit dat Nederland destijds geen onderdanen uitleverde. Om toen te voorkomen dat Nederlanders zich zouden onttrekken aan de rechtsgang werden ze sneller opgesloten en gingen ze niet vrij na hun voorarrest, maar bleven ze zitten tot na hun veroordeling en uitzitten van hun straf. Ondertussen doet Nederland gewoon en is er een betere samenwerking op Europees niveau op vlak van strafvervolging.
      Denk dat in de meeste landen een deel van de vreemdelingen in de gevangenissen wel vertegenwoordigd wordt door mensen uit een buurland. Lijkt mij het meest logisch.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    9. #9
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Re: De Wever wil Belgische gevangenis in Marokko

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Denk dat in de meeste landen een deel van de vreemdelingen in de gevangenissen wel vertegenwoordigd wordt door mensen uit een buurland. Lijkt mij het meest logisch.
      Dan zouden er meer Fransen en Duitsers dan Nederlanders moeten zitten in Belgische gevangenissen. Dat is niet het geval. Het probleem met de Nederlanders is dat er in alle serieuze drugsdossiers in België er steeds linken zijn met Nederland.
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    10. #10
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Re: De Wever wil Belgische gevangenis in Marokko

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Of dat niet mocht weet ik niet, .
      Ik heb het gecheckt, er mochten geen Nederlanders opgesloten worden in Tilburg. De reden daarvoor zou zijn dat dit dan problemen kon geven met andere verdragen over gevangenen en/of dat Nederlanders opgesloten op Nederlands grondgebied meer rechten zouden hebben dan buitenlanders (niet-nederlanders) opgesloten in Nederland.
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •